Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 09:10

Iedereen gelukkig Nieuwjaar, ik wens jullie veel gezondheid en positiviteit :j

Mijn buik voelt zich duidelijk niet comfortabel met oliebollen, Airfryer snacks en Prosecco :') Is ook wel heel anders vergeleken met wat ik normaal eet. Heb er wel ff van genoten, nu weer terug naar normaal.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:41

Gelukkig nieuwjaar *\o/* !

@Gaucho, herkenbaar :') . Mijn buik kan niet zo goed tegen vet eten.

Ryder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:50

Gelukkig nieuwjaar!

En oh wat herkenbaar! Die oliebol lag echt als een steen op m’n maag. Nu maar een bak skyr, haha.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:56

Ik heb het ontbijt nog wel soort van feestelijk gemaakt met een appel - kwark - kaneel - spelt cake.
Afbeelding

Komende dagen weer wat meer 'clean' eten met veel volkoren producten, groente etc. Doet mijn lijf het sowieso beter op :j onder andere komende week veel met zwarte rijst, boekweit en havermout.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:08

Ik ga straks voor de eerste 10km van het jaar. Eens kijken of die beentjes het dit jaar ook willen doen :Y)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:12

Wandelen of hardlopen Musli?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:34

gaucho schreef:
Wandelen of hardlopen Musli?

Hardlopen :j wandelen duurt me te lang :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:08

Wauw!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:22

10 km hardlopen red ik nog niet, van de week 8 km gelopen, ook sneller als normaal en daar voelde ik mijn spieren toch flink van.
Mijn lichaamsbeweging is nu stal met vlas leegtrekken waar pony vannacht echt een puinhoop van heeft gemaakt, hij probeerde door de bodem te verdwijnen voor al het vuurwerk. Vanmiddag dan nog wel ff een wandeling in de Duinen, morgen hardlopen, zondag 15 kilometer wandelen en dan vind ik mezelf echt alweer enorm actief :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:27

Gelukkig Nieuwjaar!! Op naar minder kilo's meer gezelligheid.

gaucho schreef:
Iedereen gelukkig Nieuwjaar, ik wens jullie veel gezondheid en positiviteit :j

Mijn buik voelt zich duidelijk niet comfortabel met oliebollen, Airfryer snacks en Prosecco :') Is ook wel heel anders vergeleken met wat ik normaal eet. Heb er wel ff van genoten, nu weer terug naar normaal.

Hier ook. Er komt een herrie uit mn buik alsof er 80 paarden door galopperen. Volgens mij zit mijn hoofd er nog aan. Zo even kijken of opstaan lukt.

Zeer zeker geen 10 km wandelen vandaag. De reis naar beneden is al een prestatie. :7

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:24

Goedemorgen! Toch? Of is het al middag? :o? En gelukkig nieuwjaar!

Wat een boel actieve mensen hier! Ik was al om 8u wakker, maar veel meer dan tv kijken en een smoothie maken heb ik nog niet weten te presteren vandaag. Straks eens een stukje wandelen met de pony denk ik. Rijden lijkt me niet zo slim. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:27

Wat naar van je relatie en van je vader, Imre. Alle goeds voor dit jaar gewenst. <3

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:28

Goedemorgen!!!!!

Hier ook al vroeg op. Maar ook al zeker 45 minuten gewandeld met de honden. Ik was aan het twijfelen, maar heb toch de afslag gepakt naar een iets langer stuk. De honden helemaal happy *\o/*
En omdat het zo stil was mochten ze allemaal los (2 honden met angst, maar het viel hier reuze mee).

Nu lekker bankhangen en dalijk even een hond kammen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:56

Ontbijt. En Foxy oppe achtergrond. Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:00

Roosch schreef:
Ontbijt. En Foxy oppe achtergrond. [ [url=m/EI2bQN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahah die kop :') .

Wij hebben de laatste oliebollen aan mn zus gegeven, kunnen wij ze niet meer opeten :') .

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:48

Gelukkig nieuw jaar allemaal!

Gaucho, klinkt lekker je creatie. Heb je een receptje?

MuSli, lekker bezig. 10 km is een aardige afstand, daar ben ik nog lang niet.

Hier is het eten van gisteravond ook niet heel lekker gevallen, maar heb er op dat moment wel van genoten. Nu weer terug in het gareel :).

Net even lekker gereden met m'n leaspaard. Vaak wel een stuiterbal en vooral een clown. Nu was ze toch wat moe door het vuurwerk an vanacht. Heerlijk rustig, super netjes gereden en nog uitgebreid gekroelt <3. Zou bijna zeggen doe vaker zo een onrustige nacht.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:50

Ik lees vanaf het begin al mee, dus nu ook maar tijd voor een berichtje. Vanaf maandag ga ik aan de slag met een online coach & diëtist, wil er 10 kilo af.

Dus strijders, gelukkig nieuw jaar en go for it! **\O/**

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:16

Gelukkig nieuwjaar iedereen.

Roosch wat een geweldige odd eye poes.

Wat zijn er veel actief vandaag,ik kwam niet verder dan opruimen, kleren en jassen die naar vuurwerk stonken wassen en paard ophalen op mijn werk en weer de vrijheid geven van 24/7 buiten met schuilstal. En nog geslapen vanmiddag, twee slechte nachten trek ik niet met mijn reuma

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:46

@Kosseh: basisrecept:
- 50 gram havermout of bv volkoren speltmeel, eventueel 35 gram en 20 gram eiwit poeder.
- 70 gram kwark
- 1 ei
- theelepel baking soda
En vervolgens varieer ik met fruit / specerijen, nu een halve appel + 15 gram rozijnen + kaneel. Andere opties die ik vaak doe zijn Ananas + kokos, blauwe bessen + vanille, banaan + pindakaas etc. Het is niet heel zoet, evt kan er wat honing of dadelsiroop of iets dergelijks bij.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:43

Hallo,

Ik weet niet of iedereen hier zich mag aanmelden.

Bij mij moeten er 8 -10 kilo eraf.

Ik probeer het al een tijdje maar helaas.
Nu mezelf weer een schop onder mijn kont want ik merk ik raak gefrustreerd en wil ook niet dat eten een te groot issue gaat worden.

Ik las hierboven over een coach en diëtiste.
Een sport coach of houdt het iets anders in?

Hoe onderscheid je een goede diëtiste.
Ik krijg dacht ik 2 of 3 uur vergoed maar misschien is het een goede stok achter de deur.

In het verleden meerdere diëtistes gehad ene keer viel ik wel af en de andere keer weinig.
Ik ben vervroegd in de overgang en slik hormonen misschien dat het daarom ook niet lukt.
Geen idee.

Nu eet ik en lust ik alles.
Ik moet echt leren om wat meer discipline te krijgen.

Ik wil een gezonder gewicht en fitter worden.
Ook voor mijn gezondheid.
Ik voel mij niet prettig met hoe ik eruit zie op dit moment.
Ik ben 1.60 en weeg 75 kg.

Ik lees mee voor tips.

Normaal eet ik in de ochtend 2 brood en met lunch ook naast komkommer enz er naast.
Maar misschien krijg ik ook wat meer variatie ideeën.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:03

Hahaha Roosch die kat.... :')

Ik houd niet zo van oliebollen, maar kreeg gister een zelfgebakken oliebol van een stalgenoot en die was heerlijk... :9 Ik heb verder genoten van wat ander lekkers, maar geen extreme dingen. Heb gistermiddag nog een buitenritje gemaakt, maar er was toch meer vuurwerk dan ik had gedacht, dus vond t een tikje spannend....vandaag paardlief en mezelf een rustdagje gegeven....wel stalklusjes en stuk gelopen. T schilderen van de afgelopen dagen heeft er lichamelijk wel ingehakt. Vond het wel opvallend: ik zag net op TV alweer de eerste reclame voorbijkomen van een afval programma.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:08

Hier geen oliebol aangeraakt *\o/*
Ik was alleen en niets in huis. Dat scheelt :')

Ik heb nu ook de pinpas weer thuis liggen ipv in mijn telefoon. Dan moet ik toch eerst naar huis en dan heb ik meestal geen zin meer _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:15

Ik zei al tegen mn vriend, de sportscholen lopen nu ook we wat nieuwe abonnementen mis van de mensen die willen sporten vanaf 1-1.

Morgen afgesproken om met mn moeder en de pony’s te gaan wandelen :D . Wordt lekker weer en zo is net nog leuk ook!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:53

Welkom linnie050, altijd fijn als er meer mensen aansluiten :)
Imre wat een verandering in je leven, ik wens je voor dit jaar echt een mooie frisse nieuwe start.
Waar zouden we over een jaar zijn met zijn allen?

Wij krijgen altijd vrienden op bezoek met oud en nieuw en die zijn net weer op weg naar huis. Oh wat heb ik dat gemist, gewoon gezellig rondhangen met vrienden, lachen, serieuze gesprekken nog meer lachten, spelletjes spelen, wandelen heeeeeeerlijk. (we hebben ons keurig aan de richtlijnen gehouden)
Ik hoop zo dat we nu dit jaar uit de grootste corona ellende komen, schiet maar op met die vaccinaties.

En nu hoop ik op sneeuw en ijs en heel hard vriezen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 07:56

Kennen julie misschien ook een app waar je elke keer kan timen?
Of bv 1 minuut sporten in kan zetten 30 seconde rust.

Dat je thuis een circuit kan maken maar niet druk bent op je telefoon tussendoor