4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:13

@CCCC, Hoe bevalt Zumba via de livestream? Lijkt me altijd wel een lekkere manier van bewegen, maar ik kan me voorstellen dat een livestream meer discipline kost.

@Lisanne, Haha confronterend is dat altijd ja! Ik moet ook nodig weer eens lessen nu we weer aan het opbouwen zijn. Hoe gaat het in de training nu? Een tijdje terug gingen jullie zo hard vooruit! :D

@Little_birdy, Haha chips is ook zo verslavend.. Net wat je zegt, het ritme weer oppakken en door! :D Wat gaaf dat je fruitbomen en struiken krijgt! Dat is ook echt iets wat ik in de toekomst megaleuk zou vinden. Wat krijg je specifiek allemaal?

@Kiwi, Het gaat nu gelukkig weer wat beter inderdaad! Goed dat je nog wat tussendoortjes hebt toegevoegd en zo op een mooi kcal-aantal uitkwam. Ik ben over het algemeen van mening dat honger geen must is als je wil afvallen, maar het klopt wel dat je soms even door wat trek heenmoet als je net wat cheatdays hebt gehad/wat ander probeert qua eten. Hopelijk ben je er goed doorheen gekomen!

Hier gaat het ook goed! Ik heb mijn motivatie om fanatiek te sporten weer teruggevonden. Morgen heb ik eindelijk weer een afspraak bij de masseur, dat is denk ik ook hard nodig. Positief dus!

Lijstje van gisteren:
O: 'chocoladepudding' van o.a. quinoa, banaan en cacao
T: Zonnatura sesamcrunch koekjes, 2 mandarijnen
L: 2 glutenvrije wraps met kwark, kipfilet, komkommer en 2 glutenvrije boterhammen met oude kaas
T: 3 rijstwafels met fruitspread, pakje glutenvrije petit beurre koekjes
D: Kipcurry met rijst en bloemkoolrijst
T: 3 glutenvrije crackers met oude kaas/cacao-pindaspread
Totaal 2343 kcal

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:30

Littlebirdy: Leuk die fruitstruiken! Wat voor soort krijg je?

Kiwi: Lekker lijstje hoor, is het gelukt om niets meer te eten?

M9ara: Ja Zumba via de livestream is wel echt anders dan normaal.. Ik heb een heel leuke instructrice (echt HEEL leuk haha) maar de livestream wordt ook door anderen gegeven die ik minder vind. Maar wel fijn dat mijn sportschool dit aanbiedt. Ze geven ook veel andere lessen via de stream! Wat goed dat je het sporten weer hebt opgepakt! En lekker naar de masseur <3

Gisteren ook weer prima volbracht volgens plan.

Gepland vandaag:
O/T: Latte en de bekende smoothie
L: Magere kwark met granola en honing
T: Witte druiven
A: Zalm, zoete aardappelfriet en broccoli uit de oven
T; 2 toastjes met brie en een paar stukjes kip (datenight)

Ongeveer 2.000 kcal!
Vriendlief en ik gaan vandaag een groot lunchrondje lopen (ik denk 10.000 stappen) en ik wil ook nog even een 15/20min thuisworkout gaan doen!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:54

Mara wat goed van je dat je het sporten weer zo opgepakt hebt ga zo door !

Goed bezig ccc !

Ik krijg :
een hoogstam elstar appel
Een hoogstam pruim
Een halfstam conference peer
Een laagstam kersenboom

2 blauwe bessen struiken
1 gele framboos
1 rode framboos
1 kiwibes
1 honingbes

En dan ga ik waarschijnlijk ook nog een moestuinbak aanleggen binnenkort ~~}>
Dus ik moet aan de bak straks haha

Vandaag
O skyr met ananas en melk chocola
T innocent smoothie
L salade
T karamel fudge protein reep
A nasi net kipfilet
T ? Iets lekkers

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:01

@CCCCC oeh lekker lijstje. En die zumba klinkt echt goed. Een enthousiaste instructrice scheelt zoveel in motivatie. Welke thuisworkouts doe jij verder? Ook van je sportschool of van iets anders?

@m9ara wat goed dat je zelf je motivatie hebt teruggevonden!! Heb je tips? Of dingen die je hebben geholpen in het weer oppakken?

@lil_birdy oehhh lekker lijstje hoor. En moestuinbak lijkt me zo leuk om bij te houden. Krijg je daar dan nog dit jaar fruit in?

@kiwi wow was jouw lunch zo groot? Rijstwafels als avondeten klinken niet echt vullend haha

Jullie gaan echt zo hard haha. Maar wel leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat! Hier gaat het mwuah, heel erg met ups en downs in een week. Ik heb wel in mijn bullet journal basic recepten opgeschreven die ik vaak heb gemaakt met ongeveer het aantal kcal erachter. Zo kan ik voortaan makkelijk kiezen als ik weinig tijd heb en toch binnen mn doelen wil blijven. Meeste receptjes zijn onder de 700kcal dus prima te combineren :D

Lijstje vandaag:
O: baked-oats chocolade smaak (340)
T: mango (185)
L: gevulde courgette (330)
A: nasi met kroepoek en cha sieuw (800)
Totaal: 1655 kcal

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:09

@Mara: gelukkig! Zou mooi zijn als je er nu ook nog achter komt waarvan je last krijgt, voordat je straks weer tegen hetzelfde aanloopt. Ik heb gelukkig niets meer genomen, soms moet je even door de lekkere trek heen vind ik.

@CCCC: heb mezelf inderdaad in kunnen houden, kostte wel echt moeite maar daarom des te blijer dat het gelukt is. Lekker dat je toch nog iets thuis kunt doen nu, en een mooi lijstje!

@Little Birdy: je kunt los eigen groenten en fruit dus, heerlijk.

@Aight: als het even lukt, probeer ik ‘s middags m’n grootste maaltijd te eten. Vind het niet helemaal lekker voelen om ‘s avonds het meest te eten en dan niets meer te doen. En als ik ‘s avonds sport, is het dan weer lekker om licht te eten.
Handig van die lijstjes, die van vandaag klinkt ook goed.

Vandaag mocht ik dus weer naar de fysio, probleem lijkt nu wel gevonden maar de boodschap was wel dat ik voorlopig niet mag hardlopen of explosief bewegen. Ik ga kijken of ik wat krachttraining kan doen en blijf verder fietsen en wandelen voor zover dat goed gaat. Nu best wel last van de behandeling, ben niet echt zachtzinnig aangepakt :')

Mijn lijstje:

O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan, pindakaas en een glas mangosmoothie
M: tomaat, paprika en komkommersalade, appel
T: snack a jack paprika en een snack a jack kaas, 4 paaseitjes
A: penne met garnalen en broccoli in een eigengemaakte magere roomsaus, bakje van m’n lievelings kokoskwark
T: chocoladetruffel, paar druiven
Totaal: 2150, iets meer dan gepland/gehoopt.
B: Half uur gewandeld en verder m’n standaard paarden dingen, ruim 11.000 stappen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:52

Kiwi; nee hou mijn horloge altijd om. Kijk voor ik op mn paard stap op hoeveel stappen die staat en als ik klaar ben met rijden weer. Dan haal ik het aantal eraf wat die op het paard heeft gemeten :)
Balen dat je last heb van de fysio behandeling, wat is de oorzaak die ze hebben gevonden?
Nette lijstjes heb je, volgens mij heb je de smaak goed te pakken!

Mara; ja ging de laatste dagen weer beter gelukkig. Zou gister lessen, maar was vanwege het rhino niet welkom op locatie. Ik woon te ver weg om hierheen te komen voor mn instructeur, dus moesten helaas overslaan.
Fijn dat je motivatie weer terug is! Je lijstje ziet er ook goed uit.

Little_birdy: chips is lekker! Super toch dat dat dan netjes in je calorieën doel past. Leuk die planten! Krijg je t vast druk mee haha

Ccccc: jij bent ook goed bezig! Heerlijk toastjes met brie <3

Aight: balen van je wisselingen door de week heen. Heb je een idee waar dat aan ligt?

Hier gister echt een bad day gehad :')
Mijn moeder kwam in de ochtend met croissantjes, bolussen en een kaasstengel aan. Dus dat was aan het einde van de dag allemaal op _O- ik heb er lekker van genoten en pak vandaag weer ‘gezond’ op.
Planning van vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel. 200 ml optimel drink.
T: 2 snack a Jacks paprika.
L: afbak stokbroodje met 1/2 cervelaat en 1/4 met peper pathe, 1/4 met oude kaas salade.
T: 2 chocolade koekjes
T: 2 mandarijnen
A: macaroni met gehakt groente en kruiden
T: 150 gr aardbeien kwark, 3 maïswafels paprika
T: 30 gr cranberry notenmix.

Totaal 2001.
Qua beweging alleen stappen, moet werken dus zal wel ruim over de 10.000 komen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:29

Aight de fruitstruiken en bomen vanaf volgend jaar .
De moestuin dit jaar .

Mooi lijstje !

Kiwi zachte heelmeesters maken stinkende wonden toch :Y)
Lekker lijstje heb je weer <3

Lis chips was echt een verslaving van me dus moet daar wel mee oppassen .
Ach ja ongezonde dag moet kunnen toch wel lekker .
Net lijstje heb je vandaag !

Ik heb iets nieuws ontdekt .
Eiwitrepen van grenade en die zijn lekker <3
Nu dus 2 dozen besteld .
De prijs is iets minder lekker . Ze zijn ruim 2 euro per stuk 8)7
Maar goed gezien hoe vreselijk lekker ze zijn en ook nog eens gezond doen we het er maar mee

Lijstje :

O skyr met aardbei en choco
T Innocent smoothie
L salade
T pindarotsjes en een proteïne reep
A nasi met kroepoek
T meerzadencracker huttenkase

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:13

@CCCC, Oh een leuke instructrice maakt zóveel verschil! Super fijn inderdaad dat je op deze manier wel bezig kan blijven. Hoe was jullie datenight? <3 Net lijstje hoor!

@Little_birdy, Echt gaaf die fruitbomen en struiken! Leuk dat je er ook al zo snel profijt van gaat hebben :D Herkenbaar probleem van de eiwitrepen haha! Tegenwoordig zijn er zoveel megalekker, maar wel erg prijzig.

@Aight, Ik denk dat het vooral komt omdat ik intrinsiek heel erg gemotiveerd ben. Eigenlijk doe ik het voor niemand behalve mezelf en behaal ik mijn doelen alleen met fanatiek krachttraining, dus met demotivatie heb ik ook vooral mezelf :+
Goed dat je wat recepten hebt opgeschreven zodat je er makkelijk naar kan grijpen! Tel je momenteel weer kcal, of doe je het nog op gevoel en heb je voor het idee de kcal van de recepten opgeschreven?

@Kiwi, Goed dat het je gelukt is de lekkere trek te weerstaan! :D Balen dat sporten er voorlopig nog niet inzit, maar fijn dat je toch wat in beweging kan blijven en de oorzaak in ieder geval bekend is.

@Lisanne, Oei vervelend, is ook wel spannend die hele rhino situatie.. Klinkt in ieder geval als een mega lekkere dag! :D Je weet dat je die dagen tussendoor goed kan hebben, dus vooral lekker van genieten!

Ik ben weer blij na een goed resultaat vanochtend :D Weer 2600 kcal gemiddeld per dag aangehouden. Daarmee +0,2 op de weegschaal en weer een mooie toename in omtrekken. Ook vetpercentage weer eens gemeten (al neem ik het met een korreltje zout) met de huidplooimeter en die lijkt nog steeds maar minimaal hoger ten opzichte van een maand of 2 terug. Echt bulken kost dus meer moeite voor me dan gedacht haha, maar ik ben happy en het gaat lekker :D

Helaas ging de masseur gisteren niet door. Mijn vriend had keelpijn en liet zich testen, dus maar het zekere voor het onzekere genomen. Gelukkig was de uitslag negatief, dus ik hoop dat ik snel alsnog terecht kan!

Komend weekend heb ik als verrassing voor mijn vriend zijn verjaardag een overnachting in Cadzand geboekt, waarbij ze het menu van Pure C op de kamer serveren. Even geen kcal tellen dus, en ook even een flinke cheat van mijn dieet. Ik ben nog zoekende hoe ik de kcal de rest van de week zal aanpakken. Daarnaast heel benieuwd hoeveel en hoe lang ik buikpijn krijg na een avond alle 'verboden' fodmaps eten.

Mijn lijstje van gisteren was iets minder gezond. Ik had in de ochtend een flinke vreetkick en daardoor bijv. 1 portie fruit geschrapt. Al met al qua kcal wel precies uitgekomen zoals ik wilde:
O: Ontbijttaartje van o.a. teff- en maismeel, bramen en frambozen
T: Pro base eiwitreep, zonnatura noten en zadenreep, 2 glutenvrije speculaasjes, 4 blokjes vegan chocolade
L: 3 glutenvrije boterhammen met kalkoenfilet/runderrookvlees/lightlife kaas/komkommer, 1 rijstwafel met kalkoenfilet
T: Stukje homemade koffiecake, kwarkbol
D: 'tiktok' tomaat/feta pasta
T: Eat natural reep
Totaal 2412 kcal

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:39

Littlebirdy: Wauw zoveel eigen fruit! Wat ga je poten in je moestuin? Ik ben vorige week begonnen met voorzaaien en vandaag komen de eerste plantjes op! Grenade bars zijn idd heerlijk! Heb je die van fullfill ook al eens geprobeerd? Ook heerlijk!

Aight: Ik doe Zumba van de sportschool en op YT doe ik de workouts van Natacha Oceane, zij praat niet tijdens de workouts. Heerlijk! Wil je een paar recepten delen? Misschien haal ik er nog inspiratie uit!

Kiwi: Fijn dat het probleem is gevonden, minder fijn dat je niet mag hardlopen of andere heftige dingen! Fietsen en wandelen moet lukken denk ik! Mooi lijstje!

Lis_Ol: Ohhh lekker hoor zo verwend worden door moeders. Mijn moeder doet dat ook altijd, die bakt altijd cakes en taart en weet ik veel allemaal als ik langskom. Dan zou je denken dat ik er nooit heen ga, maar ga toch echt elke twee weken :+ Lekker lijstje had je gisteren, is het gelukt?

M9ara: Datenight was leuk hoor! Doen we elke woensdagavond, vroeger gingen we dan een hapje eten of naar de film, nu is het vooral series kijken op de bank :+. Maar goed om echt even tijd voor elkaar te maken, ondanks dat we 24/7 samen zijn op het moment. Heerlijk die verrassing! Lekker van genieten hoor.

Gisteren prima dag gehad! In de avond had ik een pubquiz online met vriendinnen en heb toen twee wijntjes gehad en een bakje chips.

Vandaag weinig trek, best wat stress voor ons nieuwe huis. Nog iets minder dan drie weken en we moeten voor ons gevoel nog zoveel regelen.

O: Magere kwark met banaan, granola en honing, cappuccino
T: 2 liga appel
L: Paar gebakken eieren met spek
T: Druiven
A: Varkenshaas met aardbei balsamico saus, sperziebonen en aardappeltjes uit de oven, glas rode wijn.
T: Even niets

Beweging: Ik denk 8.000 stappen en ben inmiddels druk bezig met inpakken én ik moet nog poetsen vanaag -O-

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 00:27

Mara: nee klopt, zo’n dag kan ik zeker hebben. Alleen herpakken is dan soms wat lastig helaas.
Fijn dat het bij jou weer een positief effect heeft gehad de afgelopen week! Geniet van jullie weekend weg! Klinkt heerlijk!

Ccccc: haha ja mijn moeder vind t ook altijd leuk. Ging er voorheen regelmatig eten, maar werk nu veel avonden en nachten waardoor dat niet te plannen is. Dus nu doet ze het zo (haar eigen woorden :)) )
Gisteravond helaas nog wel over gegeten toen ik thuis kwam.. vandaag nieuwe poging ondernomen.
Spannend jullie nieuwe huis! Kan me voorstellen dat dit de nodige spanning en stress oplevert.

Hier dus gisteravond nog over gegeten, maar mijn weegschaal blijft gelukkig gelijk (weer terug op mijn oude gewicht van 60.5 :Y) )
Vandaag moest ik plotseling werken, werd om 11.30 gebeld, moest om 14.15 bij de tandarts zijn en ging erna gelijk door naar werk. Dus moest allemaal vlug vlug.
Lijstje van vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr crusli, 200 ml optimel drink.
T: 2 rijstwafels met chocolade en karamel zeezout.
L: 1 kaiserbroodje met oude kaas salade
T: manderijn
A: tomaat mozarella maaltijdsalade
T: kaiserbroodje met peper pathe
T: 125 gr aardbeien kwark met 10 gr müsli, 30 gr cranberry notenmix
Totaal: 2020 en 12.500 stappen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:36

Ohh ik ben al een hele tijd niet online geweest en heb heel veel gemist zie ik :=

Lis_Ol: Lekker lijstje heb je zeg! Zo een kaiserbroodje met kaas mis ik hier wel echt heel erg en is het eerste wat ik ga ik eten als ik weer eens in Nederland ben :D

CCCCC: Wat leuk, zo een pubquiz! En spannend de verhuizing zo dichtbij.

m9ara: Goed bezig zeg en fijn dat je goede resultaten hebt

Kiwi: wat rot dat je even niet zoveel mag. En dat je last hebt van de fysiobehandeling :(:)

Aight: Wat een goed idee om die recepten op te schrijven met de kcal er achter! Maakt het een stuk makkelijker gedurende de week denk ik.

Sorry als ik iemand heb overgeslagen, ik had nogal wat pagina's gemist :+

Hier gaat alles goed maar we zijn heel druk met de voorbereidingen voor de renovatie. We hebben gisteren een nieuwe keuken gekocht en ik ben helemaal gelukkig <3 Ook hebben we de tegels voor de woonkamer en voor de badkamer uitgezocht, dus het begint ergens op te lijken. Alleen nog sanitair shoppen dus dat doen we vandaag maar. Als het goed is beginnen ze 22 maart, dus volgend weekend moeten we tijdelijk verhuizen naar een appartement in de buurt. Ze verwachten 4-6 weken nodig te hebben voor de verbouwing dus ik ben benieuwd. :D

Met afvallen gaat het ook goed. Ik begon op 82 en ben nu 77,3 dus ben heel blij met hoe het gaat. Nog zo'n 5-7 kg en dan ben ik een tevreden mens haha.

Lijstje voor vandaag:
O: matcha met havermelk
L: aardappels met tonijn, yoghurt+mayo, bieslook en lenteui. kleine tomatensalade ernaast
T: yoghurt met banaan en musli + kop koffie
A: Tortelini met pesto
T: 2 sinaasappels

B: bergwandeling van twee uur

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:37

Goedemiddag allemaal! Graag meld ik mij ook weer in dit topic. In het begin van dit topic (en de voorgangers) staan nog wel berichten van mij. Al hele tijd niet meer bewust bezig geweest met eten, wat eigenlijk heel erg prima ging toen de sportschool nog open was en ik 4/5 keer per week fanatiek sportte. Tot ik niet meer kon sporten. Sinds die tijd ben ik 8 kilo aangekomen...

Begin november ben ik begonnen met behandelingen aan mijn stuitje en bekken. Toen mocht ik 2 maanden niet sporten. En tegen einde van die periode gingen de sportscholen dicht, dus inmiddels al bijna 5 maanden niet gesport. Wel kan ik inmiddels na een halfjaar constant pijn weer gewoon zitten en zelfs weer paardrijden en fietsen wat heel lang niet kon :D

Wel super trots op mezelf, ik merk dat ik nog steeds heel trots ben op mijn lichaam en qua zelfbeeld het extra gewicht mij niks doet. Dat is in het verleden wel anders geweest. Maar toch wil ik graag weer in mijn geliefde kleding passen en vooral ook mezelf weer wat fitter voelen, zowel lichamelijk als mentaal. En ook om mezelf weer klaar te maken voor als ik wel weer fanatiek kan trainen en mijn lichaam me dan niet in de weg zit.

Inmiddels heb ik zojuist mijn hele eetplanning voor komende week klaargemaakt, boodschappenlijstje gemaakt. Dus dat is klaar. Kreeg ook net berichtje dat vanaf maandag mijn sportschool weer kleine groepslessen gaat organiseren. Het is geen powerlifting, maar wel beweging. Dat kan alleen maar een teken zijn! En graag wil ik hier ook weer meepraten daarom, heeft me in het verleden veel geholpen.

-----------------------

m9ara, wat fijn dat het zo goed gaat met sporten. Je lijstjes zien er ook echt heerlijk uit. En heel knap ook dat bulken zo goed lukt. Veel plezier met je nachtje weg!

CCCCC, wel jammer dat Zumba minder leuk is dan anders. Maar wel heel fijn dat de lessen nog steeds gegeven worden. Wat lekker ook dat je samen met je vriend kan wandelen tijdens je lunchpauzes. En goed idee ook dat datenight, zeker op moment glipt het er zo makkelijk tussendoor om geen echte tijd voor elkaar te maken.

little_birdy, goed bezig met je moestuin. Al dat fruit uit je eigen tuin klinkt echt zo goed. Die eiwitrepen zijn wel redelijk 'gewone' prijzen. Die krengen kosten altijd zoveel.

Aight, wat goed om de kcal bij je recepten te zetten. Ik merk zelf vaak dat ik heel makkelijk inspiratieloos wordt. Dan is zo'n receptenboek wel ideaal.

Kiwi, wat voor klachten heb/had je? Wel fijn dat probleem gevonden lijkt, maar niet je gewenste sport kunnen doen is zwaar blegh.

Lis_Ol, oooh dat van die bolussen en croissantjes had ik niet moeten lezen :') ik scroll snel door.

Frummel, gaan ze in 4-6 weken jullie hele woning doen?! Dat is wel lekker snel! Jouw lunch brengt me op ideeën, binnenkort ook weer eens aardappel/tonijnsalade maken.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:08

@Lis_Ol: ik ging na je bad day opmerking naar je totaal kijken en was echt verrast, maar snapte later dat je dat lijstje maar niet gedeeld hebt, haha. Het klinkt overigens wel echt heerlijk, ik ben ook echt gevoelig voor lekkere dingen van de bakker. Eet uit zelfbescherming ook vooral crackers en kom nooit bij de bakker.
Wat balen van het overeten, herken het wel. Fijn dat je gewicht stabiel is in ieder geval!

@Little_Birdy: oei, dat is echt prijzig ja. Heb je er lang een vol gevoel van? Net lijstje heb je weer, zat je niet wat aan de lage kant of viel het mee?

@Mara: je gaat goed zeg! Wat voor oefeningen doe je vooral voor je billen? Gefeliciteerd en geniet van jullie weekend!

@CCCC: succes met het verhuizen, het gaat vast goed komen! En positief gedacht, je verbrandt wel lekker bij verhuizingen.

@Frummels: goed bezig, flink resultaat al zeg! Show je wat foto’s na de verbouwing? Wandel ze!

@Linoleum: welkom terug! En je begint goed, slim om zo te plannen. Succes, je gaat het vast weer oppakken zoals voor alle ellende.

Hier gaat het niet zo fantastisch. Gister behoorlijk last van m’n knie maar toch gaan wandelen, niet slim geweest. Vandaag doe ik wat nodig is bij m’n paarden en verder vooral rust. Wel wat bil- en buikspieroefeningen gedaan om in ieder geval voor m’n idee een beetje bewogen te hebben. Het niet echt kunnen sporten heeft wel negatieve invloed op m’n humeur en eten, het wordt een beetje een neerwaartse spiraal zo.

Het ontstaat overigens in m’n bekken, daar staat de boel niet goed en zo wordt er aan pezen aan de buitenkant van m’n bovenbeen getrokken. Daardoor trekt mijn knieschijf naar buiten en zijn de pezen daarom heen heel erg geïrriteerd geraakt.

Donderdag en vrijdag goed aan de dag begonnen, ‘s avonds alleen enorme lekkere trek. Donderdag nog kunnen ‘stillen’ met fruit, gister chocola en koekjes. Die van gister deel ik ook maar niet

Mijn lijstje van donderdag:

O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan en blauwe bes
T: mandarijn, witte druiven
M: penne met garnalen en broccoli in een eigengemaakte magere roomsaus
T: 2 keer snack a jack paprika, appel
A:, 3 crackers met runderrookvlees en kipfilet, roggebrood met kaas en ei
T: 2 mandarijnen, banaan, kokoskwark, nog een snack a jack
Totaal: 2400
B: Half uur gewandeld en verder m’n standaard paarden dingen, ruim 10.000 stappen.

En vandaag:
M: 2 pannenkoeken met spek, 2 met appel (hele dunne pannenkoeken, flensjesachtig) met kaneel, stroop en poedersuiker
T: appel of mandarijn, tenzij ik geen trek heb
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop, plakje ontbijtkoek zero, rijstwafel met kipfilet en rijstwafel met sandwichspread
T: sinaasappel
Totaal: 1750
B: wat bil- en buikspieroefeningen, nu 6000 stappen en zal ergens tussen de 8000 en 9000 uitkomen gok ik.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:46

Lekker bezig mara !!
En super knap dat je weer zo goed in je ritme zit !!
Jammer van de masseur hopelijk kan je snel terecht .
En geniet van je uit eten met je vriend

Ccc
Hmm dat weet ik nog niet hahahaa
Wil makkelijke dingen maar bijvoorbeeld tomaten en aardbeien moet je voorzaaien daar heb ik geen zin eigenlijk dus hopelijk kan ik aan plantjes komen .
Denk wel komkommer sla en wortelen
Van fullfill nog niet die ga ik eens googlen
Dat stressen van een nieuwe woning ken ik . Komt weer goed als alles straks rond is maar is even een zware periode nu

Lis gelukkig blijft de weegschaal lief voor je haha

Frummels wat een ontzettend goed nieuws van alles !
Ga zo door en super leuk dat je al een nieuwe keuken uitgezocht hebt :D

Welkom lino !
Hoop dat je de draad weer wat op kan pakken .
Wel super goed dat je gewoon zo trots op je eigen lichaam bent nog steeds daar draait het uiteindelijk om

@ kiwi nee hoor zat weer rond de 1680
Ik moet wel zeggen dat ik er wat moeite mee heb om er te geraken de laatste paar dagen heb weinig trek ...

Toch nog een mooi lijstje erbij !
Ik snap helemaal dat je door je lichaam in een negatieve spiraal terecht komt pijn en een niet meewerkend lijf is echt niet tof !!

Gisteren weer een hele dag gewerkt en ik was echt versleten eind van de dag .
Alles deed weer pijn mijn nek rug hoofd pfff
Savonds nog wel een klein rondje gewandeld dus toch iets bewogen gelukkig

Gisteren :
O skyr met abrikozen en pure chocola
T innocent smoothie
L salade
T klein stukje appeltaart en eiwitreep
A oma’s smulfriet uit de airfryer met 1 kaassoufle en bbqsaus
T 50 gram nougat om kcal aan te vullen
Totaal 1759 min 75 beweging

Vandaag
O skyr met ananas en melkchocolade
T brosse eierkoek
L preisoep met pompoenpit broodje met 1 gebakken eitje erop
T grenade birthday cake eiwit reep
A aardappelschijfjes uit de airfryer met satesaus een vega filet en brocoli
T cashewnoten ongezouten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:21

Frummels: goed vooruitzicht met de renovatie <3 wat voor soort keuken hebben jullie uitgezocht?
En super van je gewichtsverlies! Je bent nog lekker bezig geweest in je afwezigheid op bokt hihi.

Linoleum: welkom terug! Fijn dat je verbetering merkt en de pijn minder is geworden.

Kiwi; haha nee mn lijstje van woensdag niet gedeeld, was echt toooooo much.
Wat balen dat je zo’n last heb van je lichaam en dan niet goed kan bewegen! Knie pijn is sws echt heel vervelend.
Je lijstje van vandaag is sws wel weer erg netjes.

Little_birdy: doe je voorzichtig met je lijf. Niet overvragen hoor als je pijn heb.

Hier tevreden, gister me aan mijn lijstje gehouden en gelijk naar bed gegaan bij thuiskomst, dus niet meer gegeten.
Vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr crusli, 200 ml optimel drink.
L: afbak stokbroodje met een plak oude kaas en een plak ham
T: mandarijn, plak ontbijtkoek minder suiker.
A: kom goulashsoep met 2 volkoren crackers met oude kaas salade
T: 2 rijstwafels met chocolade en karamelzeezout.
T: 150 gr perzik kwark met 10 gr muesli, 35 gr rijstzoutjes.
Totaal 1963,
Zit nu op 11.500 stappen, werk nog tot 23.30 dus komt nog wel wat bij

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:41

Kiwi, wat vervelend dat je zo'n last hebt :( Je bekken kunnen zoveel kapot maken en pijn opleveren. Ik bleek in november helemaal scheef bekken te hebben, linkerkant stond rustig 4/5cm hoger dan rechterkant als ik voor mijn gevoel recht-rechtop stond. Dat leverde heel veel pijn op, met name stuitje en nog wat plekken. Ik ben zelf hiervoor naar MSK arts geweest en die heeft echt veel verschil gemaakt.
Lekker die pannenkoeken als lunch!

little_birdy, ik word al moe van je uitleg over voorzaaien. Heb dan ook duidelijk geen groene vingers :'). En ik ga mee met Lis_Ol over niet meer doen dan je lichaam aan kan. Al weet ik dat dat heeeeel lastig kan zijn. Rustig aan beetje wandelen is in elk geval wel goed.

Lis_Ol, lekker veel beweging! Werk je in de zorg dat je deze uren markt en ook daarin beweging hebt? Net lijstje ook.

Ik wilde heel graag gaan wandelen vandaag, maar was echt zo ongeveer onmogelijk om een uur te vinden wat droog was. Dus heb maar opgegeven en zag dat het morgen beter is. Dus dan morgen maar. Vanavond spelletjesavond bij de buurman/vriend. Heb al tegen mijn vriend gezegd dat we bij hem gaan deze keer, zodat ik naar huis kan als ik moe ben en op tijd naar bed kan :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 09:10

Lino: welkom terug! Wat fijn dat het al beter gaat met je blessure. En heel goed dat je nog steeds trots bent op je lichaam.
ik ben een beetje jaloers dat jouw sportschool soort van “open” gaat! Geniet ervan. Hier zijn ze al sinds augustus dicht en het ziet er niet naar uit dat daar binnenkort verandering in komt.
Ja snel hé 4-6 weken?! Maar het is alleen de eerste verdieping die ze gaan doen :D voor de rest moeten we weer even sparen dus we doen alles in stapjes.

Kiwi: ik zal voor en na foto’s delen! :j
Wat balen van je knie zeg. Hopelijk voelt het snel wat beter .
Jouw lunch klinkt echt heerlijk!

Little_birdy: goed zeg dat je toch nog een rondje gewandeld hebt ondanks je gevoel.
Die prei soep klinkt echt heerlijk.

Lis_Ol: de keuken wordt mat zwart met een grijs marmeren aanrechtblad (ook mat). Voor nu alleen een rechte lijn onderkasten met een inbouw koelkast in de hoek. Uiteindelijk komt er een eiland bij maar we vinden het nu moeilijk in te schatten hoeveel ruimte we precies zullen hebben en hoe groot het eiland kan worden. Er gaan namelijk twee tussen muren uit zodat drie ruimtes 1 grote ruimte worden. Dus dat komt van de zomer pas denk ik.
Dankje! Ben heel blij dat het afvallen goed gaat ook!
Jjj hebt ook al zulk lekker avondeten zeg. En lekker veel stappen! Goed bezig.

Vandaag doe ik lekker rustig aan. Ga straks even naar de patisserie een paar dorpen verder om een croissantje te halen. Daar hebben ze van die lekkere Franse met de heerlijkste vullingen. <3 de meeste croissants in Italië zijn van die super droge dingen met een soort van soesjesdeeg gemaakt. Die vind ik niet zo lekker haha.

O: croissant met pistache crème vulling + cappuccino
L: aardappel met tonijn etc van gisteren
T: twee sinaasappels
A: rijst met broccoli en tempeh
T: yoghurt met bessen

B: klein stukje wandelen en huis schoonmaken

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:01

Lis mooi lijstje weer ! Lekker
Lino jammer dat je niet meer hebt kunnen wandelen .
Super leuk een spelletjes avond welke spellen doen jullie ?
Hmm frum die wandeling voor het lekkere Croissantje is het vast waard !
Kom je er 1 brengen deze kant op haha

Ik vind het inderdaad vreselijk om rustig aan te doen dat kost me echt moeite .
Gisteren ook nog een stom iets gedaan met de bijl waardoor ik savonds mijn linkerhand bijna niet meer kon bewegen .
Ik denk dat het vanuit mijn nek kwam want na een goede nacht slapen en wat pijnstillers erin gaat het weer top .
Ik heb ook ineens het gevoel in mijn vingertoppen weer terug dus het moest effe zo zijn denk ik hahaha
Vandaag een paastakken boom volledig neergehaad dat was een flinke klus en een kwart van de heg gesnoeid (50 strekkende meter)
En mijn frambozen geplant dus was een lekker dagje .
Ook heb ik een moestuinbak besteld plus zaden voor sla wortel aardbei tomaat en komkommer.
Ik ga toch binnen voorzaaien want wat ik gelezen heb valt het wel mee allemaal .

O 1 kleine Croissant 1 kaiserbroodje met een gebakken ei
L 2 witte bollen met vega knakworsten
T caramel chaos eiwitreep
A pasta pesto met tonijn
T maissticks

De bessen
Afbeelding

De frambozen
Afbeelding

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:19

Linoleum:
Ja ik werd inderdaad als verpleegkundige! Dus maak over het algemeen wel veel stappen op het werk :)
Nog gezellige avond gehad?

Frummels: klinkt goed je keuken! Tegen die tijd maar even een foto showen dan!
Ik vond het zo leuk om zelf een keuken uit te zoeken!
Oeh heerlijk zo’n croissantje met vulling, de Franse zijn toch het beste :))

Little_birdy; doe je voorzichtig met je lichaam! Klinkt niet zo best zoals je het nu omschrijft :))
Wel leuk dat je plantjes zijn gepoot!
Lekker lijstje :)

Hier een redelijke dag, eigenlijk gewoon niet zo heel veel trek. Heb nu al 2 tussendoortjes overgeslagen die ik mee had genomen in de ochtend toen ik wegging. Wil er zo nog wel 2 eten (kwark en eierkoek) anders kom ik te laag uit.
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 150 ml optimel drink.
L: 2 donker bruine boterhammen met een plak geitenkaas.
T: mandarijn.
A: 75 gr noodles (ongekookt afgewogen) met 200 gr Italiaanse wokgroente, zoetzure saus en kipfilet. En een runderhamburger op werk :Y)
T: 150 gr perzik kwark met 10 gr müsli
T: eierkoek met chocolade pasta.
Totaal: 1690
Zit nu op ruim 11.000 stappen, werk nog door tot 23.30, t is goed te doen hier dus als het niet heel gek loopt zal ik rond de 13.000 uitkomen verwacht ik.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:34

@Little_Birdy: wat wonen jullie vrij, had iets anders verwacht bij randstad :D Ben benieuwd hoe de teelt gaat. Heb je zittend werk?

@Lis_Ol: net lijstje! Ik word iedere keer als ik de rijstwafel karamel zeezout lees weer jaloers, heerlijk.

@Frummels: een rustdag is ook nooit verkeerd :) Genoten van de croissant? Ik weet niet helemaal wat ik me bij zo’n vulling in een croissant moet voorstellen, haha.

@Linoleum: ja, echt een drama dit. Vooral je houding veranderen is moeilijk als je iets anders gewend bent vind ik. Lekker gewandeld vandaag?

Gister helaas nog wat chips gegeten en daardoor te hoog uit gekomen, helemaal omdat ik weinig bewogen heb. Het blijft veel vallen en opstaan helaas. Vandaag een goede dag, knie ging redelijk dus 10 km gefietst, gewandeld en bij de paarden bezig geweest, ruim 14.000 stappen.

Lijstje:
T: 3 ministroopwafels
M: Bij m’n oma gegeten, dus het was even afwachten wat het menu was: rollade, gebakken aardappelen en sambal boontjes, klein beetje vanillevla met chocoladeschaafsel
T: appel en mandarijn
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop, 2 plakjes ontbijtkoek zero, rijstwafel met kipfilet en rijstwafel met sandwichspread
T: sinaasappel en een mini bounty
Totaal: 2100

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 08:14

@CCCC, Wat leuk dat jullie daar echt de woensdag voor vrijhouden! Ik snap dat het nieuwe huis wel wat stress oplevert, maar vergeet niet om goed voor jezelf te zorgen :)

@Lisanne, Fijn dat het na het overeten weer gelukt is om je aan je planning te houden. Minder fijn dat het ook weer om is geslagen naar geen trek. Goed dat je bewust bezig blijft met wat je binnenkrijgt :) Helemaal omdat je structureel zoveel beweegt!

@Frummels, Gaaf dat de nieuwe keuken is uitgezocht! Spannende periode komt eraan dus. 4-6 weken je huis uit is wel te overzien, ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien! Nette resultaten op de weegschaal ook! :D Die croissant klinkt heerlijk!

@Lino, Welkom terug! :D De behandelingen van je stuitje en bekken zijn uiteindelijk heftiger geweest dus dan dat ik me van eerder kan herinneren. Zo te lezen is het resultaat het wel waard geweest :D En wat enorm goed van je zelfbeeeld! Een van de belangrijkste dingen, maar soms zó moeilijk. Succes :D

@Kiwi, Voornamelijk de standaard oefeningen (squat, deadlift, hip thrust, split squat etc., maar focus op 'progressive overload', dus iedere training meer gewicht of meer herhaling.
Toch altijd interessant hoe een probleem op een bepaalde plek, klachten op een hele andere plek kunnen geven. Heb je wel perspectief op wat voor termijn behandeling effectief gaat zijn? Het lijkt me dat alleen rust bij deze oorzaak niet gaat helpen? Ik denk dat heel veel van ons het proces van vallen en opstaan herkennen. De aanhouder wint! Gewoon vol goede moed verder :D

@Little_birdy, Oei luister naar de signalen van je lichaam hoor! Uiteindelijk super dat het lijkt alsof je nog meer vooruit bent gegaan qua klachten! Gaaf om het eerste resultaat van je werk te zien. Je bent er flink druk mee. Jullie wonen wel prachtig zo!

Wij hebben enorm genoten van onze overnachting en etentje bij Pure C! Ondanks dat in een restaurant zitten natuurlijk veel leuker is dan op de kamer, was het heerlijk en super om er weer even uit te zijn! Helemaal blij dus :D
Het menu was enorm uitgebreid en we zaten ook echt enorm vol aan het einde van de avond. Daar had ik niet helemaal op gerekend, normaal gesproken is het precies genoeg voor me qua 'vol gevoel' in dit soort restaurant. Normaal is mijn doel om niet door te eten tot ik bijna klap, maar voor deze keer maakte het even niet uit :D
Afbeelding

Gisteren hebben we na thuiskomst alvast de verjaardag van mijn vriend gevierd met mijn ouders, aangezien dat natuurlijk in etappes moet nu. Gisteren dus raar en niet al te goed gegeten (alleen uitgebreid ontbeten in het hotel en daarna veel borrelhapjes op en verder geen andere maaltijden). Vandaag weer terug naar normaal!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:42

Frummels, alleen de eerste verdieping is ook al best snel! Heel benieuwd hoe het resultaat gaat zijn. En ja, heel blij dat ik weer iets kan sporten. Al wil ik eigenlijk gewoon dat squatrek met barbell weer tot mijn beschikking hebben.. En die croissantjes <3

little_birdy, we hebben nu Pictionary gespeeld. Maar verschild beetje per keer wat we doen. Laatste keer dat het nu kan met avondklok, ze gaan later deze maand verhuizen naar dorp verderop. Nu hoeven we niet naar buiten, maar enkel de gang door :')
Wat een heerlijk uitzicht ook! Helemaal als daar in toekomst ook nog allemaal fruitplanten en dergelijke te zien is.

Lis_Ol, zeker gezellige avond gehad! En als verpleegkundige blijf je wel in beweging inderdaad. Eierkoek met chocopasta is wel echt een goed idee trouwens.

Kiwi_, niet meer gewandeld, bank lag te lekker :') en houding veranderen is zoooo lastig. Lekker die maaltijd bij je oma.

m9ara, ja de behandelingen zijn behoorlijk heftiger geweest dan verwacht. Dacht na de val zal met maand wel klaar zijn, maar zonder die behandelingen was het nu nog zelfde.
Heerlijk dat nachtje weg! Zag zonet je foto's in het Show je maaltijd topic al en kreeg er zelfs zo vroeg al honger van :') En vast gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend!

Ik heb gisteren eigenlijk niks gedaan behalve met een boek op de bank liggen. Was ook heel lekker trouwens. Was ook laatste dag van mijn weekje vakantie, dus vond het wel even prima. Vandaag weer in het normale werkritme en mooi moment om ook de rest weer mee te nemen. Zonet al lekker halfuur gewandeld voor het werk. Vanavond nog een halfuur of langer na het werk is de bedoeling.

Planning voor vandaag:
T: 3 rijstwafels met chocola, appel
L: havermout van havermelk, honing, koekkruiden en rozijnen
T: eiwit-milkshake (havermelk, whey, diepvriesfruit)
A: kop bloemkool/brocollisoep, pitabroodjes met zelfgemaakte tonijnsalade
T: 2 gekookte eieren met rookvlees
Totaal ongeveer 1.700 kcal
B: 10.000 stappen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:09

Ik heb een knipperlicht relatie met dit topic :+ . Het blijft leuk om af en toe mee te lezen, maar actief lijstjes posten is alweer eventjes geleden. Nu ik met behulp van mijn vriend weer fanatiek gestart met gezond eten en afvallen heb ik weer extra motivatie om hier mee te posten! Hopelijk vinden jullie dat goed :D .

@M9ara wat ziet het er heerlijk uit! Klinkt ook goed die overnachting!!

@Linoleum wat lekker dat je zo wandelt voor en na het werk. Zelf probeer ik sinds een week weer de 10.000 stappen per dag te halen, maar ik vind het enorm moeilijk! Ondanks 3 of 4 keer per dag de hond uitlaten vind ik het lastig. Deels ook door tijdgebrek wanneer ik bijvoorbeeld ook nog wil sporten of paardrijden. Maar het viel me dit weekend toch ook tegen dat ik ondanks 3x hond uitlaten waarvan 1x ruim een uur gewandeld te hebben die 10.000 toch nog niet gehaald heb.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: kwark met granola, noten en flavor drops van my protein
T: schaaltje worteltjes
L: pastinaaksoep met een broodje
T: ? weet ik nog niet, we eten laat dus wel iets groters.
D: lasagne met geitenkaas

Drinken: thee met honing, water en Slimpie ranja

B: wandelen en paardrijden

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:44

Kiwi: die rijstwafels zijn gewoon bij de ah te koop :)) 185 kcal voor 2 wafels, ik vind het ze zeker waard!
Vallen en opstaan hoort er inderdaad bij, maar blijf moed houden, komt goed!
Lekker lijstje!

Mara: ik geloof best dat jullie genoten hebben van het weekend! Ziet er super uit en zag ook je foto’s voorbij komen in het show je maaltijd topic! Heerlijk zeg!
Alvast gefeliciteerd met je vriend trouwens!

Linoleum: zulke dagen moet je soms ook hebben vind je niet :) sterkte weer met werken na je vakantie. Lekker dat je nog wel aan je stappen komt op die manier.

Josien: welkom terug! Leuk dat je door je vriend bent gemotiveerd, is hij ook bezig met afvallen? Je lijstje ziet er goed uit.

Gister uiteindelijk (met enige tegenzin :') ) nog de laatste tussendoortjes gegeten waardoor ik nog redelijk uit kwam. Vandaag weer wat hoger in calorieën, gelukkig maar want heb nu ook weer kunnen rijden na enkele dagen. Dus extra beweging
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel, 150 ml optimel drink.
L: plak krentenwegge met een plak oude kaas
T: LU choco chip cookie
T: americain coockie triple chocolade <3
A: kip madras met rijst
T: 125 gr perzik kwark
T: (onderweg naar werk, als ik trek heb): leev oerkoek.
Totaal: 2002
Beweging; 45 minuten dressuur, zit nu op 10.000 stappen maar verwacht op 13.000 uit te komen :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:06

Lis ja doe soort van rustig aan :Y)
Gaat alweer beter vandaag
Lekker lijstje ondanks dat je laag in kcal zat en goed dat je toch nog je tussendoortje op hebt !
Vandaag ging het alweer beter en heb je lekker gereden ?

@kiwi ja ben taxichauffeusse .dus dat zitten is niet goed voor me .
Jammer van de chips maar je gaat er daarna weer volledig voor . Je krijgt vast steeds meer goede dagen als je zo doorgaat .

Mara wat fijn dat jullie zo genoten hebben en dat eten klinkt goed !
Ontzettend leuke foto van je !

Lino dat klinkt leuk . Jammer dat ze wat verderop gaan wonen inderdaad (regels zijn er om gebroken te worden toch ) haha nee grapje . Maar die avondklok is indd niet leuk als je een spelletjeavond hebt .
Lekker een dag niks doen en zeer net lijstje heb je .

Welkom terug josien hopelijk gaat het jullie lukken samen

Vandaag de moestuin opgehaald en er vlogen zo een appelboom en bessenstruik mijn karretje in <<)
Heel raar was dat >;)
Ook zitten de kiwibes en honingbes in de grond .
Nu eindelijk lekker thuis en wachten tot mijn stoofschotel klaar is

O meerzaden crackers met baba anoesh en heksenkaas
L omelet met groenten en cup A soup
T fullfill chocolade brownie proteïne reep
A stoof met kip zoete aardappel en kool
T breaker aardbei high proteïne en pindarotsjes