De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:54

Amyyy schreef:
Hier wel klachten, sinds een week ontzettend aan het hoesten. Als dat maandag nog zo is, ga ik inderdaad de hele week thuiswerken. Wordt bij ons op het werk ook aangemoedigd en gelukkig kan het ook heel goed. Boodschappen ga ik bestellen. Neem het advies van het rivm serieus, ze geven het niet voor niks.

En zo is het! Fijn dat er mensen zijn die wél hun verantwoording nemen.
Mijn man en ik lopen beide verhoogd risico. En ofschoon we fit en wel zijn is Corona iets wat onze gezondheid er niet bij kan hebben. We zijn dus al sinds vorige week vrijdag heel voorzichtig met externe contacten.Ja mijn kasten zijn van genoeg voorraden voorzien, ook voor de paarden, kippen ,katten kunnen we geruime tijd voort. We wonen buitenaf en kunnen ons prima weken redden. We hoeven eigenlijk geen mens te zien.

Zojuist weer op tv dat het een DWINGEND advies is in NB om bij MILDE gezondheidklachten thuis te blijven!

Mag hopen dat sommige hier in dit topic het licht gaan zien. Hun trots inslikken en verstandig worden. Voor anderen maar ook voor zichzelf!!
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 06-03-20 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:56

Er staat tevens bij dat je wel naar buiten mag, maar dat ze vragen om je contacten zo min mogelijk te houden. Het thuis blijven gaat over thuis werken en menigtes e.d. opzoeken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:56

Zou zeggen zorg dan even dat voetbal wedstrijd afgelast word dan kan ik thuis blijven ja. Ga geen ontslag risico nemen. :=

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:57

Marcella schreef:
Zou zeggen zorg dan even dat voetbal wedstrijd afgelast word dan kan ik thuis blijven ja. Ga geen ontslag risico nemen. :=

Denk dat het in dit geval geen grond tot ontslag is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:58

Marcella schreef:

Ben je ziekig en woont in Brabant en werkt in een stadion?
Laatst bijgewerkt door germie op 06-03-20 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

little_birdy schreef:
Goh vind het nu wel vervelend dat ik nergens een hand gelletje meer kan kopen.
Normaal gebruik ik ze nooit maar werk met kwetsbare ouderen als chaffeur en kan niet telkens mijn handen wassen.
Iemand enig idee waaar ik nog een klein flesje kan vinden?

Kan je werkgever daar niet voor zorgen?

Zonnetje81 schreef:
Ik kan nu al bijna het woord Corona niet meer horen.....wat boeit het dat pietje jantje in ziekenhuis A of B ligt en corona heeft? :+ Of ben ik de enige? Inmiddels heb ik het punt bereikt van : Boeie

Wat doe je dan in een topic over corona? :')

Amyyy

Shaggy09 schreef:
Amyyy schreef:
Hier wel klachten, sinds een week ontzettend aan het hoesten. Als dat maandag nog zo is, ga ik inderdaad de hele week thuiswerken. Wordt bij ons op het werk ook aangemoedigd en gelukkig kan het ook heel goed. Boodschappen ga ik bestellen. Neem het advies van het rivm serieus, ze geven het niet voor niks.

Ik heb hetzelfde. Ik blijf wel thuis maar ik zou zolang je geen koorts hebt je niet te druk maken. Om corona te hebben moet je wel écht de combinatie koorts+luchtwegklachten en/of risicogebied betreed hebben.

Nee doe ik inderdaad niet. Ik ga er niet vanuit dat het corona is, maar het zou wel kunnen. Afgelopen week ook gewoon op kantoor geweest en maandag had ik mijn manager al aan de telefoon of ik in Tilburg was geweest, want er waren mensen bang dat ik corona zou hebben. Toen nog geen 'risicogebied'. Maar nu het overal zit, ga ik geen risico nemen.

Ik neem 2x pd mijn temperatuur op, gewoon voor de zekerheid. In mijn geval wel slim, want ik kom er nu achter dat mijn lichaamstemperatuur 36 graden is.
Meer dan voorzichtig zijn kun je niet doen, maar ik ga voorlopig zo min mogelijk contacten hebben

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:59

Germie ik denk dat mensen niet perse over je mening vallen maar meer over het feit dat je zon beetje het hele topic naar je toetrekt. Je zegt continu dat de ophef overdreven is en dat je je niet druk maakt maar ik kan dit topic niet openen of ik kom je naam tegen.

@marcella: dat moet je dan toch kunnen aanvechten? Want je volgt in principe advies van het rivm op? Dan is je baas wel een echte hork

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:03

germie schreef:
Marcella schreef:

Werk je in een stadion of wil je naar die wedstrijd? Ik snap even niet de link tussen afgelasten en thuis blijven en ontslag. Ben je ziekig en woont in Brabant en werkt in een stadion?

Ik werk als evenementen beveiliger aanstaande zondag bij Feyenoord (regio Rotterdam). Is niet mijn keuze, maar van de werkgever en moet wel aan mijn contract uren komen.

Ben ook wel bezig met andere werkgever en hopelijk iets als objectbeveiliger vind ik toch wat fijner zo wie zo om te werken. :D

Heb geen koorts dus geen risico. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:03

Jadeleigh263 schreef:
Ik lees net dat ze in het kleine dorp waar ik woon, een opvangcentrum voor mogelijk besmette mensen willen opzetten. Komt nu wel heel dichtbij nu :+

Dan woon je in hetzelfde dorpje als mijn ouders. Yep, diezelfde ouders die net hun vakantie naar een Canarisch eiland hebben geannuleerd omdat mijn vader reizen niet aandurft als hartpatiënt. Die hebben dus eerdaags die coronaopvang om de hoek. :')
Ik zei al tegen ze: mooi alternatief dit, lekker dicht bij huis ook. :D

Voor de duidelijkheid: we maken ons daar geen seconde zorgen om.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:06

Maar hoe werkt zo'n opvangcentrum dan? Zit je dan gewoon met z'n alle bij elkaar, of ook apart? Anders zou je daar zitten omdat je het mogelijk hebt, terwijl je het eigenlijk niet hebt, en het toch krijgen omdat je omringd bent met een aantal mensen die het wel zouden hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:11

germie schreef:
Rebecca schreef:
Mensen naar mijn hart :') , zo overtrokken corona gedoe :') .

Friesland is nog veilig , genoeg pleepapier voor handen . Handzeep ook :j

Dat mag je niet zeggen, kijk maar naar hoe ze op mij reageren die het volledig met je eens is. :Y)

Ik denk dat jij twe dingen door elkaar haalt Germie. Er is een groot verschil tussen gewoon doorgaan met alles ondanks dat je besmet zou kunnen zijn ( weet jij niet want je laat je toch niet testen) en rekening houden met je omgeving/ mensen wanneer je misschien besmet bent. En dat laatste geef je toch elke keer aan dat je dat totaal niet bezig houd . Je vind het allemaal wel best, zolang de zaken waar jij belang bij hebt maar niet in het geding komen zoals reizen en duiken. En het aparte is dat je totaal niet door lijkt te hebben hoe verschrikkelijk egoïstisch deze opmerkingen overkomen .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:13

Jeetje sommige zijn irritanter dan de corona, pfffff

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:15

bigone schreef:
Ik denk dat jij twe dingen door elkaar haalt Germie. Er is een groot verschil tussen gewoon doorgaan met alles ondanks dat je besmet zou kunnen zijn ( weet jij niet want je laat je toch niet testen) en rekening houden met je omgeving/ mensen wanneer je misschien besmet bent. En dat laatste geef je toch elke keer aan dat je dat totaal niet bezig houd . Je vind het allemaal wel best, zolang de zaken waar jij belang bij hebt maar niet in het geding komen zoals reizen en duiken. En het aparte is dat je totaal niet door lijkt te hebben hoe verschrikkelijk egoïstisch deze opmerkingen overkomen .

Mijn gedachten! Men zou denken dat de ontwikkelingen van afgelopen week haar tot andere inzichten had gebracht, helaas. Je zal er maar de dupe van worden...

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:15

kiki1976 schreef:

Hihi en minstens zo gevaarlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:16

Whale schreef:
Maar hoe werkt zo'n opvangcentrum dan? Zit je dan gewoon met z'n alle bij elkaar, of ook apart? Anders zou je daar zitten omdat je het mogelijk hebt, terwijl je het eigenlijk niet hebt, en het toch krijgen omdat je omringd bent met een aantal mensen die het wel zouden hebben.

Het gaat om mensen die besmet zijn, niet naar het ziekenhuis hoeven, maar ook geen andere plek hebben om te blijven, begreep ik. Reizigers, mensen die in instellingen wonen, thuislozen etc.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:16

@Safina, konden ze dus net zo goed op vakantie gaan :'), zelf zou ik niet op die plek van het opvang tehuis willen zitten, loop daar sowieso niet graag rond.

@Whale, het is voor mensen die mogelijk besmet zijn en nog geen symptomen hebben of milde symptomen en daarom dus niet opgenomen kunnen worden. Ook is het voor mensen die niet in thuis isolatie kunnen. :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:17

safina schreef:
Whale schreef:

Het gaat om mensen die besmet zijn, niet naar het ziekenhuis hoeven, maar ook geen andere plek hebben om te blijven, begreep ik. Reizigers, mensen die in instellingen wonen, thuislozen etc.

Precies, je was me net voor!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:17

Pareltjes schreef:
kiki1976 schreef:

Hihi en minstens zo gevaarlijk...

Nou zeg dat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:25

Jadeleigh263 schreef:
@Safina, konden ze dus net zo goed op vakantie gaan :'), zelf zou ik niet op die plek van het opvang tehuis willen zitten, loop daar sowieso niet graag rond.

Ik denk zelf dat ze best op vakantie hadden gekund, maar ze voelden zich er niet relaxed onder. Dus ik begrijp hun keuze wel. Maar we moesten wel een beetje lachen toen mn zusje appte over die opvang om de hoek. :D
Ik heb er nooit een probleem mee gehad daar in de buurt rond te lopen. Nu niet. Straks ook niet. Corona komt niet door muren heen. En binnen kom je toch niet als je er niks te zoeken hebt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:30

Ik ben zojuist gaan zwemmen, in NB tussen de besmettr dorpen, maar er lag geen mens minder in het bad dan normaal gesproken.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:30

Cookies schreef:
Ik heb inderdaad de foeiknop gebruikt. Kon er niet meer tegen.

Ohh hele goede! Ik vergeet die knop altijd!

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:31

safina schreef:
Jadeleigh263 schreef:

Ik denk zelf dat ze best op vakantie hadden gekund, maar ze voelden zich er niet relaxed onder. Dus ik begrijp hun keuze wel. Maar we moesten wel een beetje lachen toen mn zusje appte over die opvang om de hoek. :D
Ik heb er nooit een probleem mee gehad daar in de buurt rond te lopen. Nu niet. Straks ook niet. Corona komt niet door muren heen. En binnen kom je toch niet als je er niks te zoeken hebt.

Ik snap hun keuze ook, zeker je al een risicopatient bent. Ik ben niet zo bang dat het door de muren komt, meer dat ik er zelf nooit in quarantaine zou willen zitten, maar dat heeft weer te maken dat ik vroeger als klein meisje altijd bang was voor bepaalde mensen die er destijds woonden :') Ik vind het wel fijn dat ze een alternatief bieden voor mensen die geen andere plek hebben om naar toe te kunnen en het is zeker beter dan die cabines....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:39

Eens zien wat deze ggd regio gaat doen :+ huisarts vindt testen nu toch echt noodzakelijk. Andere verblijfplaats andere regio. Deze regio heeft al wel positieve mensen getest :P ga voorlopig even nergens heen geloof ik. -O- Maar ja zo voel ik me ook niet echt.
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-03-20 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt