Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:33

Dat is ook wel logisch natuurlijk. Hoe meer je beweegt, hoe meer je verbrand. Lichte tot matige beweging betekend 3 keer in de week sporten. Als ik 3 keer in de week ga hardlopen dan verbrand ik zo'n 1.050kcal extra dan iemand die dat niet doet.

Hoe lang ben je Romeo? Mijn ideale gewicht volgens zo'n sites ligt rond de 60 en ik snap het wel. Met 60 ben ik gewoon normaal gezond. Niet te dun, niet te dik.

DideH

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:41

Welke berekening is eigenlijk een beetje betrouwbaar voor ideale gewicht? Dat loopt elke keer zo uiteen. Ene website zegt tussen 64-71, waar ik geen bal van geloof met 1.69m lengte.
Andere website zegt tussen 52 en 70. Nogal grote range en ik denk dat 52 gewoon graatmager als ik nog eens 10kg van mezelf af zou halen :=
Daarvoor houd ik trouwens ook teveel van eten voor :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:16

BMI is voor gemiddelde (kaukasische) mensen (geen bodybuilders of topsporters) een goede richtlijn. Hij is gebaseerd op de verhoogde kans op sterfte. Tussen de 18.5 en 25 is dit op zijn laagst, waarbij 20.0-20.5 statistisch het gunstigst uit komen (1kg daaronder is het zo risicoverhogend als 2-3kg daarboven).

De formule voor je gewicht bij de gewenste bmi berekenen is lengte*lengte*BMI. Dus in jouw geval zit je gezonde gewicht tussen de 1.69*1.69*18.5 en 1.69*1.69*25. Bij Aziatische herkomst is het gewone bmi tussen de 17.5-23 uit mijn hoofd gezegd. Afro-Amerikaanse hebben juist een gewoon BMI tussen de 19.5-27 uit mijn hoofd gezegd.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:31

Mizora schreef:
BMI is voor gemiddelde (kaukasische) mensen (geen bodybuilders of topsporters) een goede richtlijn. Hij is gebaseerd op de verhoogde kans op sterfte. Tussen de 18.5 en 25 is dit op zijn laagst, waarbij 20.0-20.5 statistisch het gunstigst uit komen (1kg daaronder is het zo risicoverhogend als 2-3kg daarboven).

De formule voor je gewicht bij de gewenste bmi berekenen is lengte*lengte*BMI. Dus in jouw geval zit je gezonde gewicht tussen de 1.69*1.69*18.5 en 1.69*1.69*25. Bij Aziatische herkomst is het gewone bmi tussen de 17.5-23 uit mijn hoofd gezegd. Afro-Amerikaanse hebben juist een gewoon BMI tussen de 19.5-27 uit mijn hoofd gezegd.

Ah dat wist ik niet van dat lengte*lengte*bmi, dank!

18,5 is dan inderdaad 52 kilo, maar dan zou ik niets meer dan botjes zijn denk ik := Dan zou ook niet meer in verhouding zijn denk ik. Heb behoorlijk gespierde benen en wel een aanwezige voorgevel en achterwerk, dus om richting die 52 te gaan (wat m.i. nooit gaat gebeuren hoor ;) ) zou dat denk ik ook wegmoeten? :=

Bmi is nu 21,7 na de overtollige kilo's die eraf zijn gegaan sinds 2019.
Bmi van 20 zou voor mij de meest fitte versie van mezelf zijn denk ik. Dan zou ik 59,5 moeten wegen, maar dat is in deze corona situatie zonder mijn vaste trainingen niet haalbaar denk ik.

Wel interessant om er eens op die manier tegen aan te kijken. Ben al hardstikke blij met wat ik tot nu toe bereikt heb. Vind mijn spiegelbeeld al een stuk leuker! :D

Als dat laatste stukje er ook nog af is ga ik denk ik nog doen wat ik aan sommigen hier beloofd heb begin van dit jaar; foto maken in een galajurk die ik tegenkwam begin van dit jaar, maar waarvoor ik wel de beste versie van mezelf moet zijn :+
Vinden mensen dat nog leuk om te zien? :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:37

Mizora legt het goed uit.

Dide er zijn ook BMI rekentools. Bijvoorbeeld op voedingscentrum.nl.
Vrouw, 1,69 meter. Gewicht van 57 kg geeft een bmi van 20.
Gewicht van 71 kg geeft een bmi van 24,9.

Alpro kwark is lekker.
De eerdere varianten niet, die vond ik te zoet.
Eet ik een keer wentelteefjes dan gebruik ik rijstemelk. Zoon eet ook rijstemelk wentelteefjes mee.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:38

Dide, foto’s zijn altijd welkom.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:39

Neverland schreef:
1400kcal op een dag voor op gewicht te blijven is bizar weinig. Ben je mega klein dan of zo? Wat is je BMR?

Veel mensen denken hoe minder je eet hoe meer je af valt. Ik at toen ik net begon op mijn BMR (1450). Maar ik val nu sneller af met 1650 dan toen ik 1450 at. :+ Voor mij een eye opener dat minder eten niet altijd sneller afvallen betekend.

Ik ben 1.74 maar bewoog nooit veel in verband met tijd gebrek. Met 1400 calorieën op de meeste dagen en soms een cheatday kon ik dan goed op gewicht blijven. Ik was dan ook wel erg slank. Mijn BMR zonder exercise is 1410 calorieën.
Ik heb afgelopen maanden ongeveer 2000 calorieën per dag gegeten maar wel gesport en ben ook zeker 3/4 kilo aangekomen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:46

luuntje schreef:
Mizora legt het goed uit.

Dide er zijn ook BMI rekentools. Bijvoorbeeld op voedingscentrum.nl.
Vrouw, 1,69 meter. Gewicht van 57 kg geeft een bmi van 20.
Gewicht van 71 kg geeft een bmi van 24,9.

Alpro kwark is lekker.
De eerdere varianten niet, die vond ik te zoet.
Eet ik een keer wentelteefjes dan gebruik ik rijstemelk. Zoon eet ook rijstemelk wentelteefjes mee.

Ooh ja die alpro's met vruchten die vind ik ook veel te zoet! Die met vanille vind ik dan nog wel oké soms ter afwisseling of de normale ongezoete, maar de rest hoef ik niet :=

Rijstemelk ken ik eigenlijk niet, ook maar eens opzoeken!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:17

DideH, moet je zeker doen die foto! Is erg leuk! Ik heb ook een foto in galajurk van voor de zwangerschap. Woog hier 82kg en wil graag naar de 79.

Afbeelding

Overigens is ongezoete amandelmelk hier ook favoriet.
Bedankt nog voor die uitleg van de BMI. Heb kunnen berekenen dat 80kg de max is voor mij voor een gezond BMI. Dat lijkt mij een mooi doel :)

Net nog even een bakje magere yoghurt met een appeltje erdoor gegeten en nu klaar gaan zitten voor Boer zoekt Vrouw.
Baby heeft net 2 uur lopen huilen en slaapt net dus die zou wel even zoet moeten zijn hopen we....
Laatst bijgewerkt door Romeo2007 op 10-05-20 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:25

Gave jurk hoor! :D :D

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:10

Mooie jurk.

Dit weekend even wat meer gegeten, met moederdag gewoon even genoten van alles wat mijn zoon voor me maakte wat niet gezond was.

Nu dus weer er tegen aan.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:32

Hier weer 0,6kg eraf! Nog 900 gram en dan ben ik al tevreden. Liefst nog 2,9kg. *\o/*

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:22

Romeo, welkom.
Zag weer paar mooie weekresultaten langs komen hier!
Dide, BMI is idd een wijde range. Ik denk dat het ook gewoon ontzettend verschild wat voor type lichaam je hebt. Mijn gezond BMI range ligt tussen 48 en 63 kilo, toch zou 48 geen mooi gewicht zijn, terwijl ik vriendinnen heb die op het randje van ondergewicht zijn en toch niet eng dun zijn.

Gister was ik een beetje teleurgesteld op de weegdag. Had elke dag keurig onder de 1600 kcal gezeten en gesport, maar niets eraf. Dus uit frustratie een cheatdag genomen. Nu er weer terug aan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:49

Romeo wat ben je mooi.

Neverland, you go girl.

Ik ga op dinsdag wegen.
Er. Is wel 1 kg af tov vorige week maandag.
Maar tov vorige week dinsdag niet.

Rijstemelk of havermelk drink ik niet zo uit een glas.
Is echt voor wentelteefjes of pannenkoeken.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:30

DideH, dank je wel! De jurk ligt boven in de kast en ik hoop 'm nog een keer aan te kunnen trekken voor feestje :)

SandravdB, ach alles is met liefde gemaakt voor moederdag.. daar kun je inderdaad geen nee tegen zeggen.

Neverland, mooi resultaat. Gefeliciteerd! Die overige kilo's ga je ook halen

Lieke, wat vervelend dat er niks af nadat je zo goed je best hebt gedaan. Misschien hou jr vocht vast?

Luuntje dank je wel voor het compliment!

Vandaag was mijn laatste dag van zwangerschapsverlof :( Morgen dus weer aan de slag. Vandaag even bij de manueel arts geweest en ik heb er slijmbeurs ontsteking in mijn heup. Erg vervelend!

Vandaag was dit mijn lijstje:

O: 250 gram yoghurt, 40 gram tasty basics muesli
T: 1 banaan
L: 2 speltboterhammen met boter, mosterd en plak kaas
T: 3 maiswafels en 1/2 appel
A: kipburger op een ciabatta met basilicum mayonaise en een salade van tomaat, sla, rode ui en balsamico (Hellofresh)

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 06:11

Escamilla schreef:
Gister echt een hele slechte dag gehad. Dus vandaag maar de myfitnesspal app gedownload en meteen een maand gratis pro erbij gedaan. Benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Hij gaf aan dat ik 1360 kcal mocht hebben op een dag om 0,5k in een week af te vallen.
Wat ik alleen wel raar vind is dat ik 399kcal aan ontbijt heb gehad en hij nogsteeds staat op 1033 resterend. Heb net wel paardgereden en dan telt hij de stappen van m'n Iphone. Kan dat dan daar aan liggen? Dat ik gesport heb?

In mijn app (Yazio) kun je er inderdaad voor kiezen om je activiteit mee te berekenen in je calorie-aantal. Ik heb dat uitgezet.
Ik weet niet hoe lang je bent en wat je weegt maar 1360 kcal is wel wat weinig.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:05

Doen we nu wel of geen lijstjes? Bij het begin was daar commentaar over en mochten er hier geen lijstjes geplaatst worden. Maar weet niet of die mensen die toen tegen waren nog aanwezig zijn hier.

Zijn volgens mij al veel weg hier uit het topic.

Ik moet krachttraining erbij gaan doen zie ik. Heb het eerste wereld probleem dat ik nu 'mooi slank' ben, maar geen mooie spieren heb. Ik had toen ik nog maatje 40 had best een redelijke kont maar die is nu verdwenen. :') Dus ik ga elke dag 15 minuten kracht erbij doen met zo'n elastische band. Kijken of dat helpt mijn rondingen terug te krijgen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:09

Liever niet, nee. Ik heb echt een hekel aan die lijstjes.

Haha, dan moet je gaan trainen inderdaad :j Vind het altijd wel mooi staan hoor, slanke vrouw maar wel met bespiering.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:11

Volgens mij verlies ik mijn kont nooit als ik afval en mijn rondingen ook niet echt, heb al geen grote borsten. Vanmorgen weer netjes iets minder dan gisteren dus ondanks mijn moederdag eten gaat het toch wel weer goed.

gaucho

Ik doe sowieso veel kracht training omdat ik aan het herstellen ben van een enkelbreuk. Moet zeggen dat ik mezelf daar ook veel fitter door voel (alleen de spierpijn :'))

Anna_Dani

Lijstje is wat mij betreft oke, hoor. Alleen niet iedereen weegt op zondag, zag ik. Dus is het haalbaar?

En krachttraining is inderdaad een goede om strakke rondingen te krijgen. Ik heb gisteren en vanochtend weer lekker bij mijn gym (buiten) kunnen trainen. Er mogen maximaal 7 mensen deelnemen en er zijn vakken gemaakt waarin je je oefeningen doet. In de weken dat we niet mochten sporten bij de gym, heb ik thuis oefeningen gedaan dus ik ben redelijk krachtig gebleven.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:28

Af en toe ene lijstje lijkt me ok, als dit maar geen topic wordt met alleen maar overzichten van wat iedereen heeft gegeten. Vind het juist zo fijn dat dat hier niet zo is.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:31

Neverland bedoelt eetlijstjes denk ik. En ik was in het begin van het topic wel erg blij dat die niet gedeeld werden. Dus wat mij betreft liever niet.

Was het maar zover dat ik wat minder kont had :+ Maar als je jezelf nog niet helemaal mooi vindt zo, kun je altijd kijken wat er gebeurt bij meer krachttraining.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:34

Oh ik dacht een lijstje met hoeveel je bent afgevallen, 1 keer per week... haha. Waren er ook andere lijstjes in omloop? Ik hoef ook niet iedereens dagmenu te zien hoor. Alleen als er vragen over zijn.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:39

Hihi ik vind de eetlijstjes altijd interessant! Kan ik inspiratie uit halen. :))

Jullie mogen wel wat kont aan mij geven hoor. *D