Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:BMI is voor gemiddelde (kaukasische) mensen (geen bodybuilders of topsporters) een goede richtlijn. Hij is gebaseerd op de verhoogde kans op sterfte. Tussen de 18.5 en 25 is dit op zijn laagst, waarbij 20.0-20.5 statistisch het gunstigst uit komen (1kg daaronder is het zo risicoverhogend als 2-3kg daarboven).
De formule voor je gewicht bij de gewenste bmi berekenen is lengte*lengte*BMI. Dus in jouw geval zit je gezonde gewicht tussen de 1.69*1.69*18.5 en 1.69*1.69*25. Bij Aziatische herkomst is het gewone bmi tussen de 17.5-23 uit mijn hoofd gezegd. Afro-Amerikaanse hebben juist een gewoon BMI tussen de 19.5-27 uit mijn hoofd gezegd.
Neverland schreef:1400kcal op een dag voor op gewicht te blijven is bizar weinig. Ben je mega klein dan of zo? Wat is je BMR?
Veel mensen denken hoe minder je eet hoe meer je af valt. Ik at toen ik net begon op mijn BMR (1450). Maar ik val nu sneller af met 1650 dan toen ik 1450 at.Voor mij een eye opener dat minder eten niet altijd sneller afvallen betekend.
luuntje schreef:Mizora legt het goed uit.
Dide er zijn ook BMI rekentools. Bijvoorbeeld op voedingscentrum.nl.
Vrouw, 1,69 meter. Gewicht van 57 kg geeft een bmi van 20.
Gewicht van 71 kg geeft een bmi van 24,9.
Alpro kwark is lekker.
De eerdere varianten niet, die vond ik te zoet.
Eet ik een keer wentelteefjes dan gebruik ik rijstemelk. Zoon eet ook rijstemelk wentelteefjes mee.
Escamilla schreef:Gister echt een hele slechte dag gehad. Dus vandaag maar de myfitnesspal app gedownload en meteen een maand gratis pro erbij gedaan. Benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Hij gaf aan dat ik 1360 kcal mocht hebben op een dag om 0,5k in een week af te vallen.
Wat ik alleen wel raar vind is dat ik 399kcal aan ontbijt heb gehad en hij nogsteeds staat op 1033 resterend. Heb net wel paardgereden en dan telt hij de stappen van m'n Iphone. Kan dat dan daar aan liggen? Dat ik gesport heb?