Ik denk dat het idd een heel mooi compromis is.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Linda_Fleur schreef:Dreamy, ahh dat is behoorlijk balen dat je het gevoel had dat het zo goed ging en dan zo'n tegenvallend nummer op de weegschaal. Maar als je echt merkt in de spiegel dat het beter gaat zou ik dat toch blijven vasthouden en lekker doorgaan op die manier. En je niet laten beïnvloeden op wat andere mensen tegen je zeggen, zo te lezen ben je er genoeg bewust mee bezig.
Afgelopen zaterdag heb ik bootcamp gedaan, nou ik heb het geweten de dagen erna. Maar het was wel superleuk dus ik ga proberen er vaker aan mee te doen.
Ik ga vanaf morgen een poging doen tot sportvasten, eens kijken wat dat mij brengt. Ik merk dat ik me nu toch wel op een plateau bevind van niet meer afvallen maar ook niet meer aankomen en kijken of ik dat kan doorbreken. Ik wil eerst echt dat laatste beetje vet verbranden (cardo + eten) voor ik fanatieker bezig ga met krachttraining (meer spieren opbouwen), om daar ook weer de optimale resultaten uit te halen. Het boodschappenlijstje is al gemaakt!
J0anieke schreef:Dreamy, je kan ook te weinig eten. Dat was (en is nog steeds wel een beetje) mijn probleem. Zeker als je sport heb je bouwstoffen nodig. Wanneer je te weinig voeding binnen krijgt, gaat je lichaam alles wat op te slaan valt ook echt opslaan.
Dreamy schreef:J0anieke schreef:Dreamy, je kan ook te weinig eten. Dat was (en is nog steeds wel een beetje) mijn probleem. Zeker als je sport heb je bouwstoffen nodig. Wanneer je te weinig voeding binnen krijgt, gaat je lichaam alles wat op te slaan valt ook echt opslaan.
Ik eet voldoende en ben hier eerder ook succesvol mee afgevallen (wat er ook grotendeels nog af is thank god), zo’n +/- 20 kilo met een persoonlijk schema (eten en trainen), vandaar m’n onbegrip. Ben met gewoon eten en minder bewegen amper aangekomen, dus dacht nu weer een mooie doorstart te hebben gemaakt voor de rest..
Linda_Fleur schreef:Sportvasten is een 10-daagse kuur en het is een combinatie van sapvasten en bewegen. 3 Dagen bouw je af met eten waarbij je koolhydraten laat staan en vervolgens volgt een periode van 3 dagen met sapvasten, waarna je 4 dagen weer opbouwt met eten. Bijna elke dag moet je ook 30 minuten cardiotraining doen. Het idee achter het vasten is dat je je stofwisseling verandert en je lichaam afdwingt voornamelijk vet als energiebron te gebruiken. Daarna zou je je fitter en gezonder voelen en meer uithoudingsvermogen hebben. Sportvasten is niet voor iedereen geschikt en het komt mij nu wel erg over als een crashdieet, desondanks wil ik het toch eens gaan proberen om te zien wat het mij brengt. Ik doe het voornamelijk om te zien of ik mijn plateau kan doorbreken en daarna nog gezondere lifestyle op te pakken (discipline opbrengen).
Petra_O schreef:Zo, goed gedaan! En wat is je cadeau voor jezelf als je op 82 zit? Dan heb je wel weer wat verdiend hoor!
Mijn cadeau voor mezelf na 6 kilo kwijt en mijn tweede jaar gehaald met gemiddeld een 8 is een vaatwasser. Klinkt heel saai, maar ik ben er zo blij mee! gaat me heel veel tijd besparen. Zaterdag wordt hij aangesloten.