2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:18

Wat een knapperd Mizora!
Ik denk dat het idd een heel mooi compromis is. :j

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:02

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Mizora, knap paardje. En leuk weer een bericht van je te lezen.

Hier een slecht weekend achter de rug qua snoepen. Als ik dan wat ben afgevallen denk ik dat ik gelijk alles weer kan eten. Vandaag weer goed bezig maar ik laat de weegschaal maar even met rust.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:47

Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje stilletjes mee, maar ik vind het nu tijd om me een keer te melden hier. Bij mij is begin dit jaar de knop weer om gegaan. Ik ben al eerder flink afgevallen (van 74 naar 64 kilo ongeveer), maar door de jaren heen is er toch weer wat aan gekropen en in januari zat ik weer tegen de 70 kilo aan. Ik ben maar 1.61, dus dat is toch wel te zwaar. De belangrijkste reden om af te vallen is mijn pony. Ik heb een welsh cob van 1.40 en 70 kilo is toch wel een beetje de max voor haar.
Ik ben tot nu toe hard bezig geweest, elke dag eten invoeren in de voedingscentrum app, gezonde salades mee naar werk en elke dag koken voor mezelf. Tot nu toe ben ik 6 kilo kwijt en ik weeg nu tussen de 63 en 64 kilo. ik wil echter naar 60 kilo en die laatste paar kilootjes willen echt niet...

Het helpt ook niet dat ik op het moment het nogal druk heb. Ik werk 32 uur en ik doe daarnaast een deeltijd HBO opleiding die nog twee jaar moet duren. Ik heb dus vrij veel huiswerk, mijn paard, mijn huishouden (ik woon alleen) en nog een stukje mantelzorg voor mijn opa en oma. Oftewel, te weinig uur in een dag en soms weinig tijd en energie om boodschappen te doen of gezond te koken, om van sporten maar niet te spreken... Ik hoop dat jullie een beetje mijn stok achter de deur willen zijn :D.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:18

Welkom Petra_O! Zo te lezen ben je al lekker bezig en op weg! Wat een drukte in je leven, knap dat je ondanks dat toch al zo goed bezig bent. Is er niet een dag in de week waarop je maaltijden kunt koken voor de rest van de week, zodat je alsnog een gezonde maaltijd hebt ipv naar ongezond te moeten grijpen? :)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:39

Dankjewel!
Ik probeer met koken zoveel mogelijk vooruit te plannen inderdaad. Als ik woensdag zangles heb (ook nog...) zorg ik dat ik snel even iets op kan warmen. Maar ik heb maar een klein vriezertje en ik kan niet zo heel veel maaltijden tegelijk kwijt. Als ik dan vooruit wil koken betekent dat de hele week hetzelfde eten.
Ik heb wel geniaal kookboek (jamie oliver 5 ingrediënten) met simpele recepten die snel klaar zijn. Ik moet me alleen even motiveren en vooral goed plannen dat ik er als ik moe ben niet zoveel aandacht aan hoef te besteden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:45

Begrijpelijk, het is wel erg lastig zo! :(:) Maar je doet je best, meer kun je niet doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:50

Ik leef nog :P , verjaardag week en tegelijk mijn maandelijkse feest was enorm lastig vorige week

500 gram heeft zich weer gevestigd in mij maar het kon erger , alles nu weer rustig oppakken en dat gaat opzich wel . Alle troep het huis uit gelukkig , heb nog een pak dubbelfris die ik verdun met water maar alsnog zoet (weggooien is zonde was maar 1 glas uit)

Welkom beide ! , kan alleen maar dromen van 64 kilo. :=

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 00:00

Maar jij bent vast groter dan ik Rebecca!
500 gram is te overzien, nu gewoon weer braaf verder:D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 00:03

1.77 op mijn id kaart :') 1.75 is het goede ,had hogere schoenen aangedaan toen ik nieuwe id aanvroeg :')

Maar ben altijd te zwaar geweest ,op mijn 12de was ik al 75 kilo

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 00:30

Das best een stukje langer inderdaad.
lastig afvallen als het er al zo lang aan zit... Oude gewoontes zijn zo moeilijk om te veranderen! Maar je bent best aardig wat kwijt al zag ik in de tabel.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:53

#galspuwmodus aan

Ongeveer 2 maanden terug begon ik op mijn eten te letten, maar dan ook echt op porties en echt op kcal. Dronk al lang alleen water, vind het zonde om kcal te drinken. Gewoon echt bewust en eerlijK gekeken naar alle kcal inname. Ook ben ik sinds toen echt dagelijks gaan bewegen (ook omdat het helpt voor mijn burn-out). Ik woog rond die tijd 83kg toen ik begon en aangezien ik geestelijk niet zo stabiel was (door de burn-out) en mensen in mijn omgeving vonden dat ik qua eten te weinig innam (terwijl behalve het sporten ik juist thuis zat vanwege burnout en dus niks deed) en qua sporten “overdreef”, besloot ik ook niet meer te wegen omdat ik niet obsessief wilde worden. Ik wilde pas gaan wegen als ik wat in de spiegel zou zien aan verandering..

Nou dus bijna 2 maanden verder, nogsteeds fanatiek, vandaag besloten op de weegschaal te staan ondanks dat ik weinig verandering zag in de spiegel. Mensen zeggen wel dat het uitziet alsof ik af ben gevallen/strakker ben, maar in mijn hoofd en in de spiegel was het voor mij niet zo. Toch op de weegschaal gaan staan om hopelijk mijn gedachten recht te kunnen trekken.
Weeg ik dus nog 82,4 ..
En ja, ik had al gegeten en gedronken en gesport dus heel realistisch was het niet om te wegen (want de vorige keer wegen was nuchter). Maar toch valt het me zo vies tegen voor hetgeen wat ik er werkelijk elke dag aan doe al bijna 2 maanden lang...

Zal ook wel door spiermassa komen, doe veel kracht. Maar vorige keer dat ik 20kg afviel verloor ik alsnog gewoon goede kilo’s op deze manier..

Kan werkelijk alleen maar huilen :')

#enweeruit

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:02

Dreamy, ahh dat is behoorlijk balen dat je het gevoel had dat het zo goed ging en dan zo'n tegenvallend nummer op de weegschaal. Maar als je echt merkt in de spiegel dat het beter gaat zou ik dat toch blijven vasthouden en lekker doorgaan op die manier. En je niet laten beïnvloeden op wat andere mensen tegen je zeggen, zo te lezen ben je er genoeg bewust mee bezig.

Afgelopen zaterdag heb ik bootcamp gedaan, nou ik heb het geweten de dagen erna. Maar het was wel superleuk dus ik ga proberen er vaker aan mee te doen.

Ik ga vanaf morgen een poging doen tot sportvasten, eens kijken wat dat mij brengt. Ik merk dat ik me nu toch wel op een plateau bevind van niet meer afvallen maar ook niet meer aankomen en kijken of ik dat kan doorbreken. Ik wil eerst echt dat laatste beetje vet verbranden (cardo + eten) voor ik fanatieker bezig ga met krachttraining (meer spieren opbouwen), om daar ook weer de optimale resultaten uit te halen. Het boodschappenlijstje is al gemaakt!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:14

Linda_Fleur schreef:
Dreamy, ahh dat is behoorlijk balen dat je het gevoel had dat het zo goed ging en dan zo'n tegenvallend nummer op de weegschaal. Maar als je echt merkt in de spiegel dat het beter gaat zou ik dat toch blijven vasthouden en lekker doorgaan op die manier. En je niet laten beïnvloeden op wat andere mensen tegen je zeggen, zo te lezen ben je er genoeg bewust mee bezig.

Afgelopen zaterdag heb ik bootcamp gedaan, nou ik heb het geweten de dagen erna. Maar het was wel superleuk dus ik ga proberen er vaker aan mee te doen.

Ik ga vanaf morgen een poging doen tot sportvasten, eens kijken wat dat mij brengt. Ik merk dat ik me nu toch wel op een plateau bevind van niet meer afvallen maar ook niet meer aankomen en kijken of ik dat kan doorbreken. Ik wil eerst echt dat laatste beetje vet verbranden (cardo + eten) voor ik fanatieker bezig ga met krachttraining (meer spieren opbouwen), om daar ook weer de optimale resultaten uit te halen. Het boodschappenlijstje is al gemaakt!

Ik zie het juist zelf niet in de spiegel en anderen zien het wel :+ maar nu heeft mijn hoofd alsnog gelijk en wil ik idd niet meer naar anderen luisteren want die zeggen het wss om me beter te laten voelen. (Zo voelt het althans, weet dat dat ook geen goede gedachte is)

Wat houdt sportvasten in?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:24

Dreamy, je kan ook te weinig eten. Dat was (en is nog steeds wel een beetje) mijn probleem. Zeker als je sport heb je bouwstoffen nodig. Wanneer je te weinig voeding binnen krijgt, gaat je lichaam alles wat op te slaan valt ook echt opslaan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:27

J0anieke schreef:
Dreamy, je kan ook te weinig eten. Dat was (en is nog steeds wel een beetje) mijn probleem. Zeker als je sport heb je bouwstoffen nodig. Wanneer je te weinig voeding binnen krijgt, gaat je lichaam alles wat op te slaan valt ook echt opslaan.

Ik eet voldoende en ben hier eerder ook succesvol mee afgevallen (wat er ook grotendeels nog af is thank god), zo’n +/- 20 kilo met een persoonlijk schema (eten en trainen), vandaar m’n onbegrip. Ben met gewoon eten en minder bewegen amper aangekomen, dus dacht nu weer een mooie doorstart te hebben gemaakt voor de rest.. :+

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:39

Dreamy echt balen dat het nummer op de weegschaal zo tegenvalt terwijl je er zo hard voor werkt. Toch zou ik proberen er anders naar te kijken. Je bent niet aangekomen dus je harde werk tot nu toe is niet verloren gegaan. Je hebt veel krachttraining gedaan, zeker weten dat je veel spieren hebt gekweekt en dat daar echt wel veel gewicht in gaat zitten! Je hebt gewogen aan het eind van de dag, na het eten en sporten, dit kan echt wel een paar kilo schelen! Het gewicht van al je eten en drinken van die dag wordt dan meegewogen en dat tikt echt wel snel aan, vooral drinken. Daarnaast houd je na het sporten heel veel vocht vast in je spieren.

Probeer ergens de komende dagen nog een keer te wegen, meteen 's ochtends nadat je naar het toilet bent geweest.
Je harde werk van de afgelopen maanden heeft echt wel z'n vruchten afgeworpen hoor :) Geloof iedereen maar die het ziet!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:19

Wat rot Dreamy dat het niet zo hard opschiet als je zou willen... Soms kan die weegschaal zo vreselijk tegenvallen. Maar vergeet niet dat gewicht enorm kan verschillen van dag tot dag. Als je spierpijn hebt bijvoorbeeld, kunnen je spieren meer vocht vast gaan houden, menstruatie kan enorm verschil maken, met warm weer ben ik vaak een stukje zwaarder enz. Het kan best zijn dat het er morgen alweer anders uitziet.

Ik weeg me altijd elke dag. Ik snap dat dat een beetje obsessief kan overkomen, maar als ik me niet weeg heb ik nogal last van het struisvogeleffect. Als ik niet kijk hoe zwaar ik ben, zal het wel meevallen... De weegschaal houd me eerlijk.
Kun je anders niet proberen te meten? Centimeters zeggen soms meer dan kilo's.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 05:58

Dreamy schreef:
J0anieke schreef:

Ik eet voldoende en ben hier eerder ook succesvol mee afgevallen (wat er ook grotendeels nog af is thank god), zo’n +/- 20 kilo met een persoonlijk schema (eten en trainen), vandaar m’n onbegrip. Ben met gewoon eten en minder bewegen amper aangekomen, dus dacht nu weer een mooie doorstart te hebben gemaakt voor de rest.. :+

Aah duidelijk! Enorm balen... :(

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:25

Sportvasten is een 10-daagse kuur en het is een combinatie van sapvasten en bewegen. 3 Dagen bouw je af met eten waarbij je koolhydraten laat staan en vervolgens volgt een periode van 3 dagen met sapvasten, waarna je 4 dagen weer opbouwt met eten. Bijna elke dag moet je ook 30 minuten cardiotraining doen. Het idee achter het vasten is dat je je stofwisseling verandert en je lichaam afdwingt voornamelijk vet als energiebron te gebruiken. Daarna zou je je fitter en gezonder voelen en meer uithoudingsvermogen hebben. Sportvasten is niet voor iedereen geschikt en het komt mij nu wel erg over als een crashdieet, desondanks wil ik het toch eens gaan proberen om te zien wat het mij brengt. Ik doe het voornamelijk om te zien of ik mijn plateau kan doorbreken en daarna nog gezondere lifestyle op te pakken (discipline opbrengen).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:52

Linda_Fleur schreef:
Sportvasten is een 10-daagse kuur en het is een combinatie van sapvasten en bewegen. 3 Dagen bouw je af met eten waarbij je koolhydraten laat staan en vervolgens volgt een periode van 3 dagen met sapvasten, waarna je 4 dagen weer opbouwt met eten. Bijna elke dag moet je ook 30 minuten cardiotraining doen. Het idee achter het vasten is dat je je stofwisseling verandert en je lichaam afdwingt voornamelijk vet als energiebron te gebruiken. Daarna zou je je fitter en gezonder voelen en meer uithoudingsvermogen hebben. Sportvasten is niet voor iedereen geschikt en het komt mij nu wel erg over als een crashdieet, desondanks wil ik het toch eens gaan proberen om te zien wat het mij brengt. Ik doe het voornamelijk om te zien of ik mijn plateau kan doorbreken en daarna nog gezondere lifestyle op te pakken (discipline opbrengen).

Bedankt voor je informatie!

Even over het plateau, ik sprak net een gezondheidsdeskundige van werk (die ze inhuren voor de medewerkers, hebben best ongezond werk :+ ) en om dat plateau te doorbreken hoef je geen gekke dingen te doen volgens haar, gewoon doorgaan met wat je bezig bent is voldoende volgens haar.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:14

Oh dat zou zomaar heel goed kunnen hoor! Het is meer tussen mijn oren denk ik, door dit nu te doen is het even helemaal een reset van mijn slechte eetgewoonten. Daarna een schema voor mezelf maken en beginnen met krachttraining op regelmatige basis.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:59

Mizora: vervelend zeg! Maar zo te lezen wel goede stappen aan het nemen voor een betere toekomst. Wat een leuk paardje heb je gekocht! Ben benieuwd hoe hij uitgroeit, vind dat soort kruisingen altijd erg leuk!

Succes Nachocheese met de laatste scriptieloodjes!

Welkom Marly2017, goed bezig dat je in een jaar al 12 kilo kwijt bent!

Jammer onpaard, maar in ieder geval weer de draad goed opgepakt!

Petra_O, welkom! Klinkt als een druk leven, zo dan de focus misschien wat meer leggen op gezonder eten eerst. Zijn genoeg dingen die gezond zijn en toch snel klaar!

Rebecca, dat is wel netjes na een slechte week. Ben je zo wel weer kwijt.

Dreamy: vervelend zeg, als je al 2 maanden zo fanatiek bezig bent snap ik dat je graag resultaat wil zien, maar ik ga mee met Linda_Fleur, zo eerst gewoon lekker zo door blijven gaan.

Linda_Fleur: succes met de kuur! Denk wel dat het best zwaar kan zijn, ik moet er niet aan denken :+

Hier gaat het nog niet echt lekker qua gezondheid. Gezond eten gaat wel goed, in deze tijd wil ik gewoon goed voor mijn lijf zorgen :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:54

Vandaag dames (en heren? Zijn er ook heren in dit topic) gaf mijn aller aller liefste weegschaal :o een gewicht aan van onder de 85 kg. Namelijk 84,9 *\o/*
Dat heb ik sinds mijn 16e (zo'n 15 jaar geleden) niet meer gewogen. Sindsdien altijd zwaarder geweest dan dat.
Even weer een inimini feestje in de douche.
(buren denken ondertussen dat ik gek ben met al die feestjes in de douche...)

Toevallig van de week mijzelf getrakteerd op een nieuwe 2e hands auto voor het behalen van een eerdere doelstelling. Volgende goal is 82 kg. Dan streef ik namelijk de chef voorbij en dan heeft hij mij wat beloofd, (geen idee wat trouwens... En nee ga ervan uit dat hij dat niet bedoeld :P #metoo)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:29

Zo, goed gedaan! En wat is je cadeau voor jezelf als je op 82 zit? Dan heb je wel weer wat verdiend hoor!

Mijn cadeau voor mezelf na 6 kilo kwijt en mijn tweede jaar gehaald met gemiddeld een 8 is een vaatwasser. Klinkt heel saai, maar ik ben er zo blij mee! gaat me heel veel tijd besparen. Zaterdag wordt hij aangesloten.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 04:32

Petra_O schreef:
Zo, goed gedaan! En wat is je cadeau voor jezelf als je op 82 zit? Dan heb je wel weer wat verdiend hoor!

Mijn cadeau voor mezelf na 6 kilo kwijt en mijn tweede jaar gehaald met gemiddeld een 8 is een vaatwasser. Klinkt heel saai, maar ik ben er zo blij mee! gaat me heel veel tijd besparen. Zaterdag wordt hij aangesloten.

Ik doe ook niet altijd grote "cadeaus" aan mijzelf. Maar ik zat al een tijdje te zoeken naar een nieuwe auto. De oude was echt aan vervanging toe. Veel kilometers gemaakt, en steeds weer wat, wat dan ook steeds duurder werd...
Ook een nieuw paar klompen was een cadeautje, ooit een tijdje terug. Wat de chef mij beloofd heeft op 82kg weet ik niet, want dat is zijn geheim.
Dat krijg ik als dat zo ver is. Verwachting is halverwege Juli met dit tempo
:D