3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:07

Frummels schreef:
Bhriseis schreef:
Hmmm misschien moet ik toch weer dagelijks een blikje naar binnen werken. Goede tip! Doe je dat dan met verse kikkererwten? Ik gebruik steeds blik, iets met te lui om ze te weken :o

Ik koop altijd blik. Ben lui :+

edit; eiwitten bij kikkererwten is ongeveer 19 gram per 100 gram en kidneybonen 24 gram per 100 gram. Kan geen kwarkje tegenop! :D
Ik maak vaak een salade van een blikje van alletwee, lente ui, cherrytomaat en feta. Lekker snel klaar, mager en veel eiwitten!

Ik duik even onder mn meeleessteen vandaan. Hou er rekening mee dat jouw voedingswaarden gaan om droge kikkererwten. In een blik zit een stuk minder:
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... kkererwten

jaimy10

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:25

Maartje dat viel mij ook op. Kan je die gedroogde op in de oven roosteren?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:41

Lekker bezig Kelly! Gefeliciteerd! *\o/*

Ook de weegschaal bij je consulente is niet accuraat, dat zijn die dingen nooit :') Op de sportschool stond er hier ook wel eentje, maar daar werd ook nadrukkelijk bij vermeld dat je die metingen met een pakje zout mag nemen. Behalve het gewicht, die is geijkt.

That being said, ik heb een Medisana weegschaal die ook van alles meet. Ik kijk dus alleen naar gewicht, maar prima weegschaal.

Bhriseis schreef:
Nog een fijne zonnige middag iedereen!

Welke zon >;)

Ik ben nog weer aan de klus gegaan vandaag, plakplinten leggen :+ Leuk klusje, en met alle scheve kanten hier in huis net een grote tangram puzzel. Het einde van het klussen komt in zicht in ieder geval, al zou je hier eeuwig bezig kunnen zijn als je alles wil aanpakken :list:

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad en banaan
L; roggebrood met kaas
T; crackers met kalfsleverworst
A; pasta carbonara :9
T; bios, dus waarschijnlijk zoute popcorn

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:55

Haha sorry Kelpie, hier scheen ze net prettig naar binnen :))

Handige opmerking Maartje! Bedankt!

Ik test deze week nog even koekjes en wafels van eiwitpoeder/spelt/kokosbloesemsuiker uit. Ik post een receptje als het meevalt. Ik vind die shakes echt niet lekker, enkel met een bol vanille ijs er bij :+ En dan zijn ze zo zwaar dat ik er misselijk van ben.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:59

Aight, wat leuk trouwens Finland!
Al snel terug dus. Geniet er nog van!

Hier ook geen weegschaal dus, ook meer op broeken en gevoel. De imput van de weegschaal kan ik missen op dit moment.

Ik hou van Hummus <3

Druk bezig Black kelpie!

Hoe is het met paard Riddershow?

Bhriseis, smakelijk! Klinkt lekker :D

En wat goed kelly! Lekker bezig. Duidelijk een bewijs dat genoeg eten belangrijk is!

Over eten gesproken, mijn lijstje:
O:havermout, appel, yoghurt
L: 4 boterhammen, geitenkaas, Hummus, oikos aardbei
T: rijst proteïnen shake met banaan
A: tortellini tomaat mozzarella, aubergine, tomaat, pesto, parmezaan

B: 50min work out
Zwemmen ging niet door, zwembad bleek gesloten. Maar toch een work out gedaan!

Mijn emotionele staat blijft donker jammer genoeg. Gelukkig heeft zich dat nog niet geuit in vreetbuien.
Vermoed dat ik wat aan het ‘gewoon’ worden ben aan sport en gezond eten en er wat minder emotionele positiviteit voor terug krijg. Morgen maar even in de winkel wat gezond en lekkers uit zoeken. Moet opletten dat ik genoeg blijf eten! Dat gaat duidelijk achteruit.

De vegan proteïne poeder die ik nu heb:
Biotech usa, Rice Protein, Vanilla cookies
Ruikt heerlijk, smaakt niet zo super, maar vandaag met een banaan erdoor was er heel goed te doen!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:10

Hier ook een lekker zonnetje vanmiddag! Zag de buien tijdens het rijden al weer aankomen, op tijd uit gaan stappen en bij de eerste druppels snel de stal ingegaan :') Had geen zin om me nat te laten regenen haha

Inderdaad Aria, genoeg eten is zo belangrijk! Dacht dat het altijd wel mee viel.. nou niet dus! :)
Ik hoop dat ook jij dat positieve gevoel weer kunt vinden! :(:)

Mijn lijstje van vandaag:
O: Havermout, magere melk en stoofpeertjes
T: Banaan
L: 3 boterhammen, 2 kaas en 1 filet american, opkikker
T: Plakje bananenbrood, 5 truffelpepernoten :o
D: Gebakken krieltjes, champignons /saus en biefstuk
T: Magere chocomel en klein zakje pepernoten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:22

Paardje heeft nog steeds verhoging, maar eet en drinkt wel (weer) dus da wil nog even tot morgen wachten.

Ik heb de shakes van Body&Fit en dan de smart protein en low calorie meal. Beide maak ik normaal aan met water. Daarbij de 1e met meer water dan voorgeschreven omdat ik hem anders te dik vind en de 2e juist niet te veel want hij is uit zichzelf aardig waterig. Ik heb de subtielere smaken. Ik vind al dat zoete grut echt verschikkelijk. Dus voor mij de stracciatella en frozen cappuccino.

Mijn man heeft voor het sporten de whey perfection, maar die vind ik echt vies qua structuur.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:28

Goed getimed Kelly! Zo hoosbui bederft de sfeer toch wel ja :')
Truffelpepernoten klinkt goed. En toch geen hele zak binnen :D

Hopelijk snel beterschap Riddershow!
Mijn moeder heeft nu ook een maaktijdshake aangezien ze vaak niets eet op drukke dagen. Dit was dan een uitkomst.

Gibraldi, al genezen?

Hier toch ook wat ziekjes. Even geen sport vandaag, zwembad is nog steeds gesloten en mijn spieren doen pijn van de krachttraining. Dus even rusten. Zo wel Punsch gaan drinken op de kerstmarkt, maar ik ga het bij eentje houden!

Lijstje:
O: havermout, appel, yoghurt
T: een oreo koekje, notenreep
L: een boterham en een pompoenpitbroodje met kaas en Hummus. Rijstproteine shake met banaan.
T: müsli reep van de Lidl, die zonder extra suiker, om eens uit te proberen.
A: rode biet, rijst, gebakken champion en ajuin, fishsticks, beetje mayonaise
T: punsch

Niet het beste lijstje vandaag. Oreo koekje was toevallig, ik had geen eten mee om snel tussen de aaneensluitende lessen om 12u te eten en iemand die ik niet zo goed ken bood mij zo een klein pakje oreo’s aan. Was moeilijk af te slaan, maar heb het gelukkig bij eentje kunnen houden. Komende vier dagen elke dag een koekje dus :+

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:12

jaimy10 schreef:
Maartje dat viel mij ook op. Kan je die gedroogde op in de oven roosteren?

Ik wel ze altijd eerst een nachtje en gooi ze dan in de oven of airfryer :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:08

Hier nog iemand die niet helemaal fit is. Zere keel, en ik begin nu aardig vol te zitten. Vaak ook einde van de dag ontzettende hoofdpijn, maar dat heb ik ook als ik me te druk maak, dus dat zou ook kunnen.

Ik moet weer even in het gareel komen. Er was een vriendin de hele week bij mij, merk dat ik toch meer ga snaaien.
Vandaag dus een klein beetje balansen, eigenlijk gewoon die slechte dingen niet eten. Durf niet zo goed onder de 1950 te gaan eten, bang dat ik weer ga vast houden. Ben ook ineens weer 2 kilo zwaarder als eergisteren 8)7

Gisteren nog brownies gebakken, en nee geen gezonde variant :') wel een erg lekkere, heb ze ter bescherming van mezelf per stukje ingevroren. Dus af en toe mag ik :)

Lijstje vandaag:
O: havermout, melk, rozijnen en amandelen
T: 2 mandarijnen, cracker met vlokken
L: tosti van 2 boterhammen met kaas, kipfilet en pesto. 1 boterham met gekookt ei, plakje rookvlees. 175gr skyr
T: appel
T: 4 rijstwafels kruiden smeerkaas
D: champignonssoep, 2 stukjes breekbrood(100gr samen) filet american, smeerkaas, 2 crackers met boter en rookvlees. 175gr skyr
T: ik denk wat noten

Heb nog een klein beetje kcal over, heb de noten nog niet in mfp ingevoerd. Denk dat ik het dan verder zo laat. Was al allemaal dingen erbij aan het verzinnen om er aan te komen.. Het ziet erg veel :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:32

Ik kom ook weer eens langswaaien :wave:

Laatste dag van een midweekje weg... net ingepakt en wachten nu tot het indoor speelparadijs open gaat zodat de kinderen nog even kunnen uitrazen voordat we weer aan de autorit naar huis beginnen. Bewust niet zo op mn eten gelet, had het echt even nodig om los te laten. Dus heerlijk genoten van patat na het zwemmen, chips en wijntjes 's avonds op de bank, heerlijk uit eten. Echt genoten! Ook qua beweging echt heel kalm aan, niet gesport, alleen beetje gelopen en gezwommen. Mn lijf vond dat erg fijn :) Heb afgelopen zaterdag de Fjoertoer in Egmond gewandeld, 19 km. Hoewel ik best een wandelaar ben, heeft dat de laatste tijd op een laag pitje gestaan, waardoor het toch best pittig was. Had ontzettende spierpijn, kon de volgende dag bijna niet lopen := maar was wel super gaaf!

Morgen nog even genieten van pakjesavond met lekker eten, en dan weer in het gareel. Die 3 kg voor kerst gaat m niet worden, maar dat vind ik niet zo heel erg.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:38

Kelly, net lijstje wel om er terug in te vliegen! Slim om de brownies apart te verpakken :j

Laura, als je nu de motivatie hebt om er terug tegenaan te gaan, is dat erg positief! Goed om te horen dat je een fijne reis had, goeie terug reis!

Hier ook keelpijn dus, lopen stel ik uit naar deze namiddag. Het is maar 1 graad nu en met een zere keel niet zo een goed idee :=

Lijstje:
O: havermout, appel, yoghurt, thee
L: cup a soupje, 3 boterhammen, snee kaas, Hummus, brood spread (misschien nog zelf gemaakte guacamole als ik tijd heb).
T: müsli reep, proteïne shake met banaan
A: volkoren farfalle, courgette, kerstomaat, champignon, rode saus pesto, veldsla, gerookte zalm (normale zalm is beter maar deze was in de aanbieding).

Zo iets ongeveer. Heb het nog niet ingevoerd, moet even zien of ik aan mijn calorieën kom.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:54

Aria_zz, heb een kuur gehad voel me daardoor echt wel suf en maag vond het ook niet zo'n succes. Eergisteren wezen sporten en dat afgebroken had totaal geen kracht. Gisteravond toch ook weer geweest en ging stukken beter.

Ook gedag gezegd in de sportschool, nu 2 maanden niet sporten. Is best even een domper haha vind het altijd zo gezellig in de sportschool :')

Lekker lijstje heb je :)

Lekker genoten van je weekje weg Laura :D

Haha lekker Kelly en aankomen kan ook vocht zijn, dat denk ik eerder.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:11

Heb me de afgelopen dagen erg goed weten te houden aan de kcal en weinig gesnoept. Maar goed ook, want zondag vieren we mijn en mijn zoons verjaardag, dan zal er aardig gezondigd worden.

Heb pastinaak gekocht, even kijken wat ik daarmee ga maken...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:29

Lekker genieten zondag!

Pastinaak frietjes, of puree er van maken <3

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:33

Inderdaad gewoon lekker genieten zondag! :)

Het zal inderdaad waarschijnlijk vocht zijn Gribaldi. Het is alleen niet leuk om te zien haha. Geeft wel weer motivatie om gezond te eten.

Ben benieuwd wat je van de pastinaak gaat maken, ik heb dat volgens mij nog nooit gegeten

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:34

Ik kom weer even binnenvallen :')
Pastinaak puree is erg lekker!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:39

Gribaldi, wat naar. Hopelijk gaat het snel wat beter :(:)

Geniet er morgen van Riddershow! Je kunt altijd nog een extra wandeling maken moest je willen compenseren.

Gister echt een volledige baaldag. Ben niet gaan lopen, heb de hele dag op een wandelingetje na op de bank gehangen en niets gedaan. Me qua eten nog kunnen inhouden en het bij een paar rijstwafels met chocola, een oreo koekje en een müsli reep kunnen houden, voor de rest het ontbijt, lunch en avond eten zoals op mijn lijstje kunnen houden. Wel erg slecht geslapen nu.

Maaaaar, ik ben net toch gaan lopen, en heb 7km gehaald *\o/* :):)
Eerste keer sinds jaren. Ging erg traag, was ook maar 1 graad :brr: en de Finse loop piste was deels hobbelig bevroren dus ik kon niet zo snel lopen. Maar heb het dan in 50min gedaan. Ben toch erg blij.

De rest van de dag naar de bibliotheek en leren.
Lijstje:
O: proteïne rijst shake met banaan
L: havermout, appel, yoghurt
T: boterham snee of 4, met kaas, Hummus en komkommer spread. Koffie/cappuccino
A: gnochi met spinazie, kerstomaat, courgette; paprika en mozzarella
T: vermoed nog wel wat nootjes of een müsli reep, al kan het ook zijn dat die bij de koffie gaat :Y)

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:46

Goed bezig Aria!
Ik zou ook heel graag willen rennen maar ik heb hele slechte knieën dus niet echt een optie helaas :(

Mijn planning voor vandaag:
O: 3 spelt rijstwafels 2 met light pindakaas en 1 met hummus
L: roerei van 2 eieren, cherrytomaatjes en champignons
T: waarschijnlijk een klein stukje pepernoten kwarktaart op het werk. Gisteren met de cliënten samen gemaakt.
A: We gaan wokken met een aantal cliënten. Dus waarschijnlijk veel groente met wat vlees en garnalen. Hoop dat ik van de gefrituurde dingentjes af kan blijven :Y)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:52

Supergoed Aria!
Mooi lijstje hoor Silver! Zijn er wel andere sporten die je doet?

O: een bruin broodje met filet americain en boterhamworst, een wit broodje met kaas en rietsuiker en een kop thee. (393)
L: twee boterhammen met mortadella en fruitstroop, een zelfgemaakte cracker en een kop thee. (319)
T: een handje pepernoten. (45)
T: een halve zelfgemaakte cracker. (39)
A: frietjes, biefstuk, champignons, waldorfsalade, ketchup, mayonaise en appelmoes. (794)
Totaal is dit 1629, dus ik denk dat mijn T: kop thee met een paar stukjes chocola wordt.
B: 4000 stappen, 15 minuten rugoefeningen, 10 minuten fietsen, 60 minuten met paard werken.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:13

Mooie lijstjes! :)

Het is rustig hier, iedereen is vast druk sinterklaas aan het vieren :D

Ik heb gewoon het hele weekend moeten werken haha. Vriendlief is ook voor 2 weken weg, nu nog maar een week gelukkig!

Ik heb morgen mijn eerste inwerk dienst bij mijn nieuwe werk, maar vind het moeilijk qua eten haha. Weet niet of ik mee mag eten en of ik dat eigenlijk wel wil. Nu heb ik volledig de controle over hoeveel kcal er naar binnen gaan.
Morgen avond ga ik ook met een vriendin ergens een hapje eten en naar de bios, dus een beetje rustig aan overdag haha

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:28

Even een enorm drukke week achter de rug gehad, dus ik had helaas niet veel tijd om te posten.

black_kelpie: Lekker aan het klussen geweest zeg! Fijn dat het einde in zicht komt. Maar dat eeuwig bezig kunnen zijn herken ik met ons huis wel ja. :))

Bhriseis: Hier ook weinig zon gehad hoor de laatste week. Maar ik vind het niet erg. Hou niet van zon. :+
Ben heel benieuwd naar de koekjes en wafels! Shakes vind ik wel lekker, maar ik neem nooit zo veel poeder en dan wel heel veel melk, haha.

Aria: Wat naar dat je je zo voelt :(:) Ik hoop dat je je snel beter voelt. Goed dat je erop let dat je genoeg eet, want dat is echt belangrijk! En ik ben gek op oreo's. Ik kan er nooit eentje nemen, moet meteen dat hele pakje leeg vreten..
Wat goed dat je 7 km hebt gelopen! En hee, traag is beter dan niet he. :) Heel goed van je!

Kelly: Goede timing, net voor de bui de stal in, haha.
Net lijstje heb je. Heerlijk, stoofpeertjes! <3
Balen dat je niet helemaal fit bent. Hopelijk zet het niet door in griep!
Slim trouwens, om de brownie per stukje in te vriezen. Dat ga ik ook eens doen als ik wat gebakken heb. Dan neem ik minder snel te veel denk ik.
Veel plezier vandaag op je nieuwe werk! Hopelijk lukt het een beetje met eten, maar dat is altijd even puzzelen in het begin.

Riddershow: Hoe gaat het inmiddels met je paard?
Ik gebruik trouwens Ronnie Coleman shakes. Die vind ik echt het lekkerst en hebben een hoog eiwit gehalte :j Bestel ze gewoon bij body en fit shop. Heb nu vanille die vind ik het minst lekker. Strawberry shortcake en chocolade zijn favoriet!
Heb je het leuk gehad gisteren?

Laura: Fijn dat je het leuk hebt gehad. Klinkt als een heerlijk midweekje :)
Goed van je dat je er niet zo wakker om ligt als het niet lukt voor kerst. Zo te lezen heb je een leuke tijd gehad en dat is ook heel belangrijk! Daarbij is het in deze tijd van het jaar altijd wel wat lastiger om echt op te letten vind ik..

gribaldi: balen dat je er zo suf van wordt :(:) Bij ons in de sportschool is het ook altijd gezellig, haha. Jammer als je dan even niet kunt gaan he?

Silver: Net lijstje heb je. Was het wokken lekker? Vind dat altijd heerlijk!
Rennen is voor mij helaas ook geen optie met mijn rug..

Kimmie: Net lijstje heb je weer! en veel beweging zeg.

Hier een weekendje naar Valkenburg en Epen geweest en dat was echt super. Heb wel wat lekkers genomen, maar in normale porties. :) Vanmorgen weer gewogen en eindelijk onder de 80! 79,9 kg *\o/* Ben zo blij! Nog iets minder dan 3 weken tot ik trouwjurken ga passen, maar ik weet zeker dat ik me dan al stukken beter voel dan even terug. :o Voel me nu namelijk al veel beter en gemotiveerd!
Ik sport wel minder/bijna niet. Heb het zo druk met werk, paarden en mijn deeltijd studie is begonnen. Dus het schiet er even bij in, maar dat is niet erg en komt wel weer..

Lijstje voor vandaag:
O: 2 boterhammen met pindakaas met hagelslag :9
T: cappuccino + ontbijtkoek
L: 3 boterhammen met kaas + kop soep
T: mandarijn en rijstwafel met humus
A: witlof met aardappels en vegetarische braadworst
T: kwark

B: 40 min fietsen (retour werk), 30 min grondwerk met pony, 30 min yoga via youtube thuis.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:53

Aria_zz, heb enkel nog wat last van mijn maag/darmen vanwege die medicatie. Pff opgeblazen onderbuik :')

Goed bezig geweest ondanks die kou, vond het zaterdag maar guur en je lijstje is toch netjes? :)

Spannend Kelly, succes! Hier geen sinterklaas gevierd, maar lekker gerommeld in huis.

SB van de gefrituurde dingen af kunnen blijven? :P

Frum, ja ach gelukkig is de vakantie een leuk vooruitzicht en krijg ik daar genoeg beweging :)
En paarden is ook sport en bewegen he onderschat dat niet haha :P
Fijn dat je je al zoveel beter voelt :D

Hier rustig relax weekend gehad, vrijdag wezen winkelen met moeders, alvast inkopen gedaan voor vakantie. Zaterdag noodzakelijk dingen geregeld voor de reis en in de avond met vrienden naar 2 bandjes geweest.
Zondag gerommeld in huis en in de avond uit eten geweest met vrienden, afscheidetentje. Was erg gezellig :)

Heb helaas sinds zaterdag een opgeblazen buik, dus als iemand tips heeft hoe je er vanaf komt, graag :+

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:07

@Kimmie: Ik rij paard, wandel veel en probeer 1 keer per week te skeeleren. Ook probeer ik de laatste tijd zoveel mogelijk overal op de fiets heen te gaan.
@Frummels: Het wokken was heerlijk!
@Gribaldi: 2 stukjes gebakken banaan gehad, voor de rest is het gelukt O:)

Ik haal trouwens echt veel inspiratie uit de lijstjes van jullie!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 1 geroosterde boterham met light jam
L: 2 meergranen broodjes 1 met hummus en 1 met schimmelkaas, 2 waspeentjes
T: 2 mandarijntjes
A: kipcordonbleu, salade van spinazi, avocado, tomaatjes, garnaaltjes en een sausje van een klein beetje mayo, Griekse yoghurt met knoflookpoeder en cajunkruiden er doorheen
T: 1 peer

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:50

Veel plezier op je nieuwe werk Kelly!
Wat goed Frummel! En wat fijn voor je!
Lekker hoor gribaldi! Helaas geen tips, bij mij verdwijnt hij vaak vanzelf.
Mooi lijstje hoor Silver!

O: twee boterhammen met fruitstroop en abrikozenjam en een beker melk. (329)
T: een appel en water. (58)
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, fruitstroop en vruchtenhagel, water en een bekertje thee. (366)
T: een sultana en water. (19)
A: erwtensoep met een geroosterde witte boterham. (302).
Totaal kcal: 1073, beetje weinig nog.
Daarom denk T: kop thee met iets erbij, koekje oid.
B: 9.000 stappen, 75 minuten fietsen.