Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BelleTessa

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:50

Ja, doe mij die wenkbrauwen :) en de rest graag.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:57

Ja, swap mijn gezicht maar met die van Linda. Oh en doe me ook maar haar make-up skills :))

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:45

DnT schreef:
Ik laat mijn wenkbrauwen bij de Benefit Brow Bar waxen en daar ben ik super tevreden over.
Af en toe haal ik hier en daar een haartje weg, maar voor mij nooit meer wat anders!

Ben ik dus ook erg tevreden over! Alleen achteraf misschien een fractie teveel van de binennkanten afgehaald. Maar ze zien er verder super netjes uit.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:46

Wie ik altijd leuk vind om te volgen is beauty stories op Facebook zij geeft ook heel vaak dingen weg

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:50

Drunksheep schreef:
Ik hou trouwens ook echt van de wenkbrauwen van Linda Hallberg <3

Ik ging haar opzoeken en toen zag ik een hele mooie tutorial dus ik dacht oh dat ga ik proberen! En toen zag ik eruit als een Panda klaar voor carnaval :')

Waarom lijkt het bij andere altijd zo makkelijk :')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:04

Haha Friem, dat heb ik dus altijd als ik een poging doe tot het maken van smokey eyes :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:13

Ik krijg ook panda eyes als ik op de standaard manier een smokey look probeer te maken :\ Dus met donkere oogschaduw moet ik erg opletten. En vooral 'plat' werken ipv rond. Dus de breedte in, ipv de hoogte.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:37

Hoe hebben jullie ooit de ondertonen van jullie gezicht enz., bepaald? Ik vind dat zo moeilijk. De ene keer denk ik ja ik ven echt een koel type, de andere keer denk ik nee toch warm. Maar neutraal ben ik ook niet?

Best frustrerend want ik wil dus graag een donkere berry lipstick proberen...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:45

Die kun je toch gewoon proberen? daar hoef je echt je huidkleurtype niet voor te weten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:52

En bij lipstick klopt het ook niet altijd(vind ik).

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:53

Heb blackberry sorbet van sephora, vind m zooo donker :\

Hoeft dat dan niet te matchen qua koel en warm of blauwe of roze ondertonen?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:06

Nee, rood kan eigenlijk iemand altijd hebben. Je hebt natuurlijk nog wel meer varianten rood zoals bruinrood, oranjerood of juist meer blauwrood, maar dan is het meer een tandkleurenkwestie :D

Belangrijkste bij elke kleur rood is de overige roodheid in je gezicht camoufleren en ook evt blauwe kringen onder de ogen.

Maar is ook kwestie van wat je zelf mooi vindt en wat je gewend bent te dragen. Als je normaal geen rood draagt is een donkerrood natuurlijk ook best wel heftig.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:28

Ik draag heel vaak een felrode lipstick, echter als ik wat pukkelig ben hoef ik dat echt niet te proberen, want door de rode lipstick vallen die dan opeens enorm op. Rood haalt rood weer op zeg maar.

En heb ook enorm moeten wennen aan het dragen van rood, zowel op mn nagels als lippen. Schrok me elke keer kapot in de spiegel :P Nu draag ik het heel vaak. Mn nagels zelfs non stop, als ik nu geen nagellak op heb vind ik ze zo kaal.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:05

Wat rode lipstick betreft neem ik altijd met een blauwe ondertoon. Oranje staat mij echt niet, perzik tinten helaas ook niet -O-

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:08

Ik heb een lipstick van Maybelline of Rimmel die mij niet staat. Het is een soort oud roze, maar op mijn lippen lijkt het net of ik te lang in koud water heb gelegen heb. Teveel grauwblauwige ondertoon, mauve ofzo? := Die had ik gisteren op en die staat dus eigenlijk gewoon niet.
Vandaag Twig voor het eerst op. Staat echt prima, mooie draagbare dagelijkse kleur. Maar Mehr moet toch ook komen, net iets meer roze :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:08

Ik kan juist niet die echte koele roodtinten hebben,haha..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:11

Wat me wel opvalt is dat als ik geen BBcream of foundation op doe die mijn gezicht meer egaliseert, ik sommige kleuren niet kan hebben. Met een laagje BBcream kan het dan weer wel prima.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:14

Ik kan juist geen roze op. Staat gewoon raar bij mij geen idee waarom. Lijk dan net een lijkt.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:15

Wat is nou verschil tussen bb en cc Cream?
En of foundation

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:19

Het is ook meer een paarse tint, vandaar dat ik het lastig vind. Ik heb inderdaad ook een hele felrode en die draag ik regelmatig en staat me ook goed moet ik zeggen. Moet ik ook wel met iets van teint dragen. Voor roze heb ik tot nu toe ook niet de goede kleur kunnen vinden

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:20

CC cream staat voor color corrective. BB weet ik zo snel even niet, maar ook een soort verzorging en lichte dekking in 1.
Foundation is echt een dekkende laag, van licht tot volledig.
Vaak zitten in BB, CC, EE creams meer verzorgende bestanddelen.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:26

BB staat voor beauty balm volgens mij

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:30

Ik heb bijv 2 BBcreams van de BodyShop en die zijn al totaal verschillend. De Cool BB cream vit E lijn en de All-In-One™ Instablur. Beide fijn, maar dus heel anders. De ene komt grijzig uit de tube en past zich aan (en haalt roodheid redelijk goed weg) en de Cool BBcream is al bruiniger van zichzelf. Die laatste is het trouwens raar van dat er maar 1 kleurvariant voor is, hij is voor mensen met echt een lichte huid véél te donker.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:44

Ik vind het ook enorm lastig om mijn ondertoon te vinden.. vooral met foundations dus een hel. Ik dacht altijd dat ik een warme ondertoon heb maar zodra ik dus een geel getoonde foundation op doe dan lijk ik wel oranje x0x dus ik denk na meerderen getest te hebben dat gewoon niet goed werkt. Bij de mac hebben ze me toen een NW15 aangemeten ( ehrm lol hoe noem je dat) Maar betekend dat dan dat ik warm of koude ondertoon heb ? Die is overgens .. een tikje te donker wel 2 tikjes mischien x0x
Het enigste dat goed bij mij lijkt te werken zijn Koreaanse bb creams en cushions bij veel mensen schijnen ze een grijze laag achter te laten maar bij mij is het juist prachtig denk dat ik gewoon wit ben hahaha ik heb geen kleuren lol.

Vanmiddag bij een drogisterij hier een mascara gekocht.. moest eventjes op mijn lip bijten toen een verkoopster tegen een andere verkoopster aan het mopperen was ( ging niet over mijmaar over andere klant btw)'' Ja dat meisje wouw persee met haar foundation naar buiten, om te kijken of het de goede kleur was. Wat maakt het nou uit je zit toch altijd in binnen licht deze dagen'' Ik moest er echt ff aan denke dat ik een keer gematcht ben bij die drogisterij.. naar buiten liep en dus gewoon een knal oranje gezicht had, toen bij een andere geweest en ben toen maar liefst met een 2 tinten lichtere foundation naar huis gegaan bij drogisterij 1 wouden ze me die niet op doen want die vonden ze te licht en onnatuurlijk .... kan ik er wat aan doen dat ik een wit spook ben, hahaha

Ik wil ook graag stash foto's plaatsen hier maar ik heb zo enorm veel x0x ben ik een middag bezig om alles open en dicht op de foto te zetten, is het ook goed als ik het per catogorie doe ? Dus bv een 1 post blushes, dan een paar daagjes of uurtjes later in post 2 mijn bronzers en highlighters ?

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:47

Ik heb ook nw15 :D
Laat maar zien die stash, alleen maar leuk