Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:35

Ik heb sinds een kleine maand Lowa Renegade (€199,95) , liep er zo op weg. Hiervoor had ik Grisport Sherpa (€80-90). Die draag ik op stal nog steeds, maar het vorige paar heb ik ook veel op gewandeld en was na een half jaar erg scheef afgesleten aan de achterkant (das mijn normale slijtpatroon, maar een half jaar vind ik best kort). De Lowa’s hou ik wel echt voor wandelen, ik heb een nieuw paar Grisport staan voor op stal (en dan wandel ik soms een km of 5-6 met de pony’s).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:14

Het gaat veel te hard hier, niet bij te houden :) .

Ik heb oude halfhoge Lowa's en sinds vorig jaar zomer deze Haglofs <3 . Het duurde heel lang voor ze ingelopen waren, ik was eigenlijk bang dat het een miskoop was, maar nu zitten ze zo fijn!
Afbeelding

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:37

Wat gaat het hier hard! Ik zal morgen even bijlezen. Nu even mijn wandeling van vandaag bij 't harde delen. :)

Heerlijk stuk gelopen, alleen was de route moeilijk te volgen aangezien ik waardeloos ben in kaartlezen. Haha. En er waren teveel bospaden waardoor het helemaal mis ging. Haha. Maar geen enkel probleem, want het was prachtig in het bos en heide en de tuinen van dr. Vogel. In totaal drie uur gelopen en 10 km afgelegd.

Hier nog wat mooie foto's. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:40

Ik zweer al jaren bij Meindl schoenen, past het best bij mijn brede voet en hoge wreef.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:53

Wat een hoop prachtige foto's zijn er weer bij gekomen.

Ik loop op meindls lady vacuum en die bevallen mij zeer.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 07:31

Morning! Zo ik ben bijgelezen. Ik hoop dat ik niemand vergeet, in ieder geval geen opzet.

@BeFunny, Hotspot zou inderdaad ook nog kunnen om foto's over te zetten, maar daar sta ik dan weer nooit bij stil haha. We overnachten gewon bij mensen thuis dus ik verwacht geen problemen.

@Fading, mooi aantal kilometers gelopen vorige week. Knap hoor trainen voor de vierdaagse. Die sla ik over. Vind het ook te druk en de afstanden voor het leuke net ff te lang.

@Destination, Dat is echt zo vaaik zo dat een route met een bepaald aantal kilometers wordt aangegeven maar dan flink langer is. Kan echt flink tegenvallen als je denkt dat je er bijna bent. Ik tel er tegenwoordig standaard 2 kilometer bovenop :') . Wat een mooie foto's zeg! Ziet er goed uit daar. Waar is het? Dat heb ik even gemist.

@Hilary, bedankt voor je leuke compliment over het afvallen. Leuk om jou ervaring te lezen over de Sallandse vierdaagse. Lijkt mij echt een mooie. Op wilskracht en karakter uitgelopen. Knap hoor zonder goede voorbereiding. Erg jammer dat de vierdaagse dit najaar niet door kan gaan.

@Gaucho, gelukkig hadden jullie alleen regen toen jullie in de berghut zaten. Je foto's zien er weer erg mooi/indrukwekkend uit. Leuk ook die koeien die daar zo vrij kunnen lopen. Is de groep ook een beetje leuk?

@Linoleum, Veel in eigen omgeving gewandeld in je vakantie. Ook dat kan erg mooi zijn. Lek nog zo'n wandeling door Zwolle, leuke stad ook. Pieterpad zeker een keer doen als de tijd en ruimte er voor is. Leuk een nieuwe heuptas. Ik heb er ook nog 1 liggen, zo goed als nieuw. Gebruik 'm zelden, gooi er vaak alsnog teveel in waardoor het niet lekker meer zit haha.

@Daphne; ziet er uit als een mooie route. Kaartlezen is ook mijn ding niet. Ik heb nog een oud GPS apparaat van Garmin liggen waarop de routes kan zetten. Dat is erg handig. Gebruik 'm niet vaak maar in Limburg kwam hij goed van pas.

Leuk om de ervaringen te lezen van schoenen. Zo belangrijk om een paar fijn zittende schoenen te hebben. Ik heb vanaf morgen een echte vuurdoop met mijn nieuwe stappers. De oude gaan nog wel mee voor de zekerheid.

Sporthorloges geen ervaring mee. Staat nog wel op mijn wensen lijstje. Wil er dan graag 1 die geschikt is voor het wandelen maar ook voor de sportschool. Maar eerst een nieuwe telefoon. Heb nu een Huawei en die gaan toch niet altijd lekker samen met sporthorloges/apps. Dus binnenkort terug naar Samsung.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 07:40

En nog even overgeschakeld naar mobiel voor wat foto's van een wandeling die ik een tijdje geleden heb gemaakt.

Samen met een vriendin naar de Rhoonse grienden een gebied wat ligt aan de Oude Maas. Doordat het gebied eb en vloed kent is het uniek in z'n soort. Veel vogelsoorten, wilgen en er leven een flink aantal bevers. Die laatste hadden we nog nooit gezien. Dus we hoopten ze toch nog te zien. We hadden geluk en zagen er 5! Ze zijn wel lastig op de foto te zetten trouwens haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag in m'n pauze nog wat boodschappen doen voor de komende 4 dagen. Helaas zat ik gisteren nog bij de huisarts. Sinds zaterdag een pijnlijk oog. Flinke oogontsteking. Maar met zalf voelt het vandaag een stuk prettiger aan. Dat is fijn. Zalf moet alleen bij een temperatuur onder de 25 graden bewaard worden. Even verzinnen hoe ik dat de komende dagen ga doen :\

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:15

Oh,bevers.
Wat mooi.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:36

Faringo, ik wil binnenkort even goed voor gaan zitten om te bedenken welke spullen ik standaard mee wil in mijn tas. Ik ben met mijn normale handtas altijd wel kritisch in wat ik meesjouw, kilo's tillen doe ik wel in de sportschool :') Dus ik denk dat het wel goed komt. Wel gisteren ook nog heel fijn super dun shirt met lange mouwen binnen gekregen, die past er ook makkelijk in en soms fijn om bij je te hebben als het toch net even frisser wordt of om net tegen de zon juist.
En Pieterpad lijkt me inderdaad mooi door de steeds andere omgeving, maar ook de afstanden die wel langer zijn, maar geen Nijmeegse Vierdaagse afstanden :D
En oooh wat leuk die bevers <3

Ik heb net even halfuurtje gewandeld voor het werk aan, temperatuur was nu nog heerlijk. Morgenochtend en komende dagen denk ik maar elke dag lekker vroeg opstaan en voor het werk een uur wandelen. Krijg ik toch wat beweging in deze hitte.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:42

Bij mij zit er standaard een poncho, dunner vestje, ehbo setje in m'n tas. Daar komt dan nog eten en drinken bij. Probeer het ook allemaal zo licht mogelijk te houden, inderdaad de echte kilo's pak ik in de sportschool. Voordeel is dat de poncho de komende 4 dagen echt niet in mijn tas mee hoeft haha. Scheelt weer ruimte. Daarentegen wel weer meer gewicht aan drinken dus uiteindelijk maakt het geen verschil denk ik.
Pieterpad zijn voor mij echt wel de afstanden die ik nog leuk vind. Alles daarboven kan ik wel maar vindt m'n lijf minder leuk.

Nou he die bevers. We waren als een kind zo blij dat we ze zagen. Week later zijn we weer gegaan en geen bever gezien haha. Dus het is ook wel een beetje geluk hebben. Ze komen vaak pas tegen zonsondergang tevoorschijn.

Slim om zo lekker voor het werk te gaan wandelen. Dan ben je inderdaad voor de ergste warmte terug en heb je nog lekker wat bewogen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:48

Goed om te weten wat je standaard meeneemt! Ben ik bij rest trouwens ook wel benieuwd naar.

Mijn heuptas heeft een inhoud van 7liter, dus op zich zou er best wel wat in moeten passen. Maar liever ruimte teveel dan te weinig.

Dat je lichaam het niet zo fijn vindt herken ik wel. Nu ben ik nog herstellende van flinke blessure (gekneusd stuitje), maar ook anders hoef ik echt geen tientallen kilometers te lopen. Leuk zo’n krakkemikkig lijf :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:49

Faringo je hebt een perfecte samenvatting gemaakt en ik sluit me daarbij aan .
Sterkte met je oog, pijnlijk.
Ik geniet van je foto's en dan nog bevers erop <3 , echt heel speciaal.
SdaphneS mooie gelukte foto's
Hilary het roosteren vd zon viel mee deze week. Maar het gaat vanaf vandaag wel te keer ,tot oplopend komende dagen naar 38 graden. Jammer.
Gaucho prachtige bergfoto's!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:07

Linoleum, zo pijnlijk je stuitje! Ik ben als kind ooit van een glijbaan gevallen op m'n stuitje. 30 jaar later voel ik dat nog na lang zitten op houten bankjes, harde stoelen enz.

Nou dat oog inderdaad, jeetje had er gisteravond zo'n pijn aan dat het licht van m'n telefoon al te veel was. Zag al even m'n 4 wandeldagen in het water vallen want autorijden was dan echt niet gelukt. Vandaag gelukkig al een stuk beter. Nog wel iets gevoelig op onverwacht fel zonlicht, maar de brand en scherpe pijn is weg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:40

Wat fijn Falingo. Veel plezier!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:58

Ik heb trouwens Hanwag schoenen,smalle voet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:00

Die bevers <3
Ik heb afgelopen voorjaar mijn eerste bever gezien in de Biesbosch. De Rhoonse grienden is voor mij ook goed aan te rijden, ik zal daar ook eens kijken. Tof hoor!
Waar heb je geparkeerd daar?

Ik loop op schoenen van Decathlon, zal later even foto's maken. Heb nu 2 paar hoge schoenen, maar die vind ik in de zomer wel erg warm. Ik wil nog een keer kijken voor iets lagere schoenen ook.
Ik heb makkelijke voeten en enkels trouwens, ik loop overal prima op.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:45

Leuk dat voor jou ook nog aan te rijden is Goof. Voor mij is het ongeveer een kwartiertje mits de brug niet open staat en dat gebeurt me nogal vaak _-:(
Wij parkeren altijd op de plek die op deze website staat aangegeven:
https://www.zuidhollandslandschap.nl/ro ... -oude-maas

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:22

Oh bevers, cool! Ooit met een excursie in de Millingerwaard geweest (althans, volgens mij was het daar), waar een bever in z’n eentje had geprobeerd de rivier af te dammen. Helaas voor de bever liep dat voor hem niet zo goed af, hij kwam onder een boom die hij zelf had afgeknaagd. Oh de ironie...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:34

Ah het arme beest ;(, dacht ie een mooie plek te hebben werd het z'n ondergang.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:56

Ach gossie, dat had ie dan heel dom gedaan dan. Je zou toch denken dat het niet de eerste boom zou zijn.

Fijn dat het beter gaat met je oog Faringo.

Zit op m'n telefoon dus echt reageren gaat niet zo best.

Zag wel weer een hoop mooie foto's voorbij komen.

Ik liep gisteren op m'n lage merrels, maar dan valt er van alles in de schoen dat dan weer gaat irriteren.
Ik heb sinds kort een paar Lowa's hoog en Hanwag, ook hoog.
Maar met die Lowa's kreeg ik dus shint splint :(
Hiervoor liep ik op Meindl's. Zulke fijne schoenen! Maar die verkopen ze hier niet en kon niet naar NL reizen toen :(

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:58

Die bever had al meerdere grotere en kleinere bomen omgelegd, dus hij had zeker al goed geoefend.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:55

Ik had gister avond weer gewandeld in Alphen net de hondjes. Maar alleen een filmpje. En ik zal jullie niet blijven bestoken met hondenfilmpjes. Was wel lekker koel dus blij dat ik het gedaan had met ze ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:01

noordje schreef:
Ach gossie, dat had ie dan heel dom gedaan dan. Je zou toch denken dat het niet de eerste boom zou zijn.

Fijn dat het beter gaat met je oog Faringo.

Zit op m'n telefoon dus echt reageren gaat niet zo best.

Zag wel weer een hoop mooie foto's voorbij komen.

Ik liep gisteren op m'n lage merrels, maar dan valt er van alles in de schoen dat dan weer gaat irriteren.
Ik heb sinds kort een paar Lowa's hoog en Hanwag, ook hoog.
Maar met die Lowa's kreeg ik dus shint splint :(
Hiervoor liep ik op Meindl's. Zulke fijne schoenen! Maar die verkopen ze hier niet en kon niet naar NL reizen toen :(

Ook niet in een webwinkel? https://www.addnature.no/sko/fjellstovl ... eindl.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:52

Ah, thanks voor al jullie berichtjes over welke schoenen jullie hebben, ga mij even inlezen als ik tijd heb maar ik ben enooooorm druk geweest op werk! En het wordt nog drukker :oo We draaien gewoon recordomzet na recordomzet. M'n werkgever zei; ik moet mij af en toe gewoon in mijn arm knijpen om te kijken of het wel echt is haha.

SdaphneS Oh wat een mooie omgeving daar <3

Faringo Ik ben weg van Fitbit, ik heb nu een versa 2, maar vind het een geweldig ding. En mooi! En de challenges motiveren mij om nog meer te bewegen!
Wat een prachtige omgeving heb je daar ook!

Auw, beterschap met je oog :knuffel:

linoleum Fijn dat je zo vroeg kan gaan, ik begin om 7;00 op mijn werk dus dan wordt het wel heel pittig haha! Helaas dus of ochtends in de weekenden of anders savonds nog.

Ik wandel de komende dagen dus even niet, omdat het zo druk is op mijn werk zet ik al een stap of 15.000 per dag en dat is in deze hitte best wel pittig in de bakkerij. Daarbij is mijn werk fysiek wel zwaar dus ik pak voldoende rust tussendoor.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:29

Hier een heerlijke wandeldag achter de rug, hele dag op pad geweest. Mooie klim naar een pas, stuk Zwitserland in waar verse sneeuw lag en over de graad weer terug naar Oostenrijk en afgedaald naar het hotel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding