Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:32

Britt_Sisi schreef:
Ik heb laatst ook gelezen dat drie koppen groene thee helpt met vet verbranding.
Ik denk dat als je groene thee in plaats van cola gaat drinken val je vast af haha!

Ik kom weer even om de hoek kijken. Dit is heel relatief. In groene thee zit een stofje dat vocht afdrijft, dat is ook echt heel duidelijk te merken. Drie koppen groene thee op een dag en je pist echt als een lekke bosbes. Ik moest echt elke tien minuten naar de wc toen ik dat nog deed.. Dus daar val je automatisch wel wat van af. Vooral als je het in plaats van cola doet..

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:33

Corelli schreef:
xNavatu schreef:

Nja weet je wat het is, zolang mn lijf er niet uit ziet zoals ik wil zal ik niet 100% tevreden zijn, of ik nou mn 'doel' heb behaald of niet. Daarbij vind ik doelen ontzettend frustrerend omdat ik soms wel gewoon in vet afval, maar niet in gewicht. Dus dan kan ik wel heel leuk een doel zetten van een bepaald gewicht maar daar heb ik uiteindelijk mezelf gewoon mee want dan ga ik heel erg op nummertjes lopen focussen en daar word ik zelf ook niet veel gelukkiger van :P

Ik zeg nergens dat je je zou moeten blindstaren op getallen, of dat nou kg's of calorieën zijn :)

Je geeft aan dat zolang je lijf er niet uitziet zoals je wil, je niet tevreden bent. Probeer je dan een beeld te schetsen van hoe dat eruit ziet (bijv de foto) en maak dát je doel! Dan heb je in ieder geval een grens. Want je zegt zelf al: als je daar dan bent, ben je op dat moment nog niet tevreden. En dat vind ik het "gevaarlijke" aan jouw post, want waar stopt het dan?

Je zou bijv in overleg met een deskundige een bepaald doel qua vet & spierpecentage kunnen zetten! Veel betrouwbaarder dan een bepaald gewicht

Haha, die foto is een eind mn doel, daarom zei ik er ook bij 'ik wil basicly terug naar dit figuur'. Alleen ook op dat moment zat er nog een vetrand op mn buik en die zou ik ook nog verminderd willen zien, vanaf dat punt ben ik tevreden en daar stopt het dan. Ik heb zeker een bepaald beeld in mn hoofd waar ik naartoe zou willen, alleen is die wat lastig om hier te omschrijven dus daarom vind ik het moeilijk om mijn doel aan te geven, haha.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:33

Zolang je er zelf in gelooft werkt (bijna) alles! hahaha

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:34

Emmaa_ schreef:
Britt_Sisi schreef:
Ik heb laatst ook gelezen dat drie koppen groene thee helpt met vet verbranding.
Ik denk dat als je groene thee in plaats van cola gaat drinken val je vast af haha!

Ik kom weer even om de hoek kijken. Dit is heel relatief. In groene thee zit een stofje dat vocht afdrijft, dat is ook echt heel duidelijk te merken. Drie koppen groene thee op een dag en je pist echt als een lekke bosbes. Ik moest echt elke tien minuten naar de wc toen ik dat nog deed.. Dus daar val je automatisch wel wat van af. Vooral als je het in plaats van cola doet..

Ik heb dat met iedere thee soort, dat ik om de 5 minuten naar de wc kan rennen. Kan aan mij liggen haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:35

Britt_Sisi schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik heb dat met iedere thee soort, dat ik om de 5 minuten naar de wc kan rennen. Kan aan mij liggen haha :P

Van alle theesoorten met cafeïne of theeine heb ik het niet, alles waar dat niet in zit drijft volgens mij vocht af ja :j

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:38

http://jelmerdeboer.nl/de-beste-manier- ... e-slanken/

Quote: "Iedereen die claimt dat je gewicht verliest door product X te eten is een idioot."

:Y)

Misschien lees ik teveel Jelmer, geen idee. In ieder geval zijn mijn posts niet l*llig bedoeld, of vals, of vervelend. Voor iedereen die het leuk vindt, zou ik Jelmer de Boer zijn blogs zeker bijhouden.

En nu ga ik aan het werk! :wave:

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:39

Jelmer is echt geniaal :') Die gast schrijf zo leuk :))

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:41

Britt_Sisi schreef:
Emmaa_ schreef:

En koffie dan? _O-

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:41

_O- Maar dat is vast ook niet altijd de waarheid die Jelmer! haha
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 27-05-15 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:45

Kayleigh_ schreef:
http://jelmerdeboer.nl/de-beste-manier- ... e-slanken/

Quote: "Iedereen die claimt dat je gewicht verliest door product X te eten is een idioot."

:Y)

Misschien lees ik teveel Jelmer, geen idee. In ieder geval zijn mijn posts niet l*llig bedoeld, of vals, of vervelend. Voor iedereen die het leuk vindt, zou ik Jelmer de Boer zijn blogs zeker bijhouden.

En nu ga ik aan het werk! :wave:

Zie nu dat er ook gewoon leuke stukjes zijn in de vorm van een soort columns, niet per se informatief, maar wel leuk. :)

Leuk zo'n afwisselend blog, meestal is het echt maar 1 soort stukje

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:51

Kayleigh, ik vermoedde al dat je veel van jelmer las. Alleen heeft jelmer het niet tegen iemand persoonlijk en dat maakt het verschil. Op persoonlijke basis kan zijn toon bot zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:52

Ik spreek niemand persoonlijk aan, is in ieder geval niet mijn bedoeling!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:37

Kayleigh_ schreef:
Ik spreek niemand persoonlijk aan, is in ieder geval niet mijn bedoeling!

Voel me anders diep geraakt :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:10

Ik heb trouwens net mijn BMR berekend. Dit geld voor absolute rust, dat heb je toch eigenlijk nooit? Dat zou zijn als je echt de hele dag in bed ligt en je niet omdraait haha.
Want volgens dat mag ik 1600 calorieen hebben. Volgens mfp mag ik er 1560 om een halve kilo per week af te vallen. _O- verwarrend.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:20

Dat komt omdat jij hebt aangegeven weinig actief te zijn waarschijnlijk. Dan neemt mfp 20% van je bmr als toeslag voor activiteit.
vervolgens wil je afvallen dus trekt mfp van dat totaal 500kcal af. Als die 20% minder dan 500kcal is dan zul je dus onder je bmr uitkomen. de rest van de kcal voor je bmr haal je uit je vetreserve.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:25

Hmm oke ingewikkeld! bedankt! :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:55

Ik weer het niet meer. Voel me flink Kloten. Ik weet nu(geloof ik). Waarom ik 0'0
iets doe, Die pijn bij alle oefeningen, Als ik die heb Stop ik gelijk en doe het niet over ofzo.
Ik walg van mezelf. Echt. Maar ben gewoon te lui. Bah

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:00

Doezel, bedoel je de pijn die je krijgt van een flink aantal herhalingen of bedoel je andere pijn?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:06

Ja dat bijv 10 x opdrukken. Die pijn

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:12

Misschien dan gewoon wat rustiger beginnen en eerst een beetje opbouwen? Met iemand samen gaan trainen die je een schop onder je billen geeft? Of een sport gaan zoeken die beter bij je past :) Misschien is fietsen/skeeleren/(hard)lopen/tennissen meer in je straatje?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:21

doezel2 schreef:
Ik weer het niet meer. Voel me flink Kloten. Ik weet nu(geloof ik). Waarom ik 0'0
iets doe, Die pijn bij alle oefeningen, Als ik die heb Stop ik gelijk en doe het niet over ofzo.
Ik walg van mezelf. Echt. Maar ben gewoon te lui. Bah

Wat voor oefeningen doe je precies behalve opdrukken dan?

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:31

Doezel, het moet wel leuk blijven voor jezelf, anders valt de motivatie meestal ook weg.
Als dit niet jouw manier van bewegen is, stop er dan mee en zoek iets anders :)
Het is niet de bedoeling dat je je klote gaat voelen. Of leg je de lat te hoog voor jezelf?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:02

Al bijv na 5 x je buikspier. Krijg ik het al. en maatjes hier Heb ik niet moet het alleen doen. Baal enorm dat ik echf nul , nul motivatie heb. Terwijl ik heeel graag kilo s kwijt wil.

Ben helaas werkloos. Heb een kind. Manlief werk lange dagen(wat voor zijn loon niet normaal is)
En dan weet ik nooit watbuk
Moet doen. Vrijdags ga ik met mijn ma naar de sportschool. (Maandags avonds ok Maar (Klinkt raar). Ik durf niet alleen. Dus als ma niet kan. Ga ik ok niet

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:19

*\o/* -1,8 kg *\o/*

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:41

Gefeliciteerd! In hoeveel tijd?