Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:58

Emita: die laatste heb ik ook ;)!
Maar hier nog steeds erg rustig, zelf den overbelasting dus hardlopen en crossfit gaat even niet.. Zit in heup/lies.. Arm oefeningen gaat, maar alle buik/been oefeningen kan ik vergeten :(. Paard met slecht passend zadel dus die staat ook stil.

Morgen waarschijnlijk met een vriend mountainbiken, vind ik geen hol aan. Maar hopelijk een beweging die ik wel kan maken.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:35

Ik ben supertrots! Mijn zoon is vanmiddag 2de geworden bij de clubkampioenschap (bixie proef). Volgend seizoen gaat hij met de B proef meedoen. Hij was teleurgesteld toen iemand anders de 4de plaats won, want hij wilde heel graag een blauwe rozet. Hij heeft dit jaar 1 oranje en 3 rode gewonnen. Dat een blauwe rozet bij een 4de plaats hoort maakte hem niet uit, hij vond de kleur gewoon zo mooi. Toen hij het verschil in bekers zag, was hij uiteindelijk toch wel blij met z'n tweede plaats☺

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:39

Dat klinkt niet fijn Renee, heb je er al lang last van? Weet je ook waar het van gekomen is? Mountainbiken lijkt mij echt
heerlijk, hopelijk lukt dat wel. Kunnen ze op de sportschool niet een aangepast schema maken, met oefeningen die je nu wel kan doen? Flink balen, Sterkte en beterschap

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:53

Even kleine update.. Denk dat ik erachter ben waarom ik bleef afvallen.. Was gestopt met de pil...

Weeg nu 49.3 met 17% vetpercentage

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:14

Wow dat is wel heel erg weinig voor een vrouw! Gianti.

Ik weeg 63 met vetpercentage van 26% en en ik ben dan erg slank gebouwd. Normaalvoor een vrouw ligt rond de 28% bnamelijk.

Zou dat echt komen doordat je bent gestopt met de pil? Hoeveel eet je gemiddeld op een dag?

Hier voorlopig even niet sporten.. heel fijn ziek

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:16

Ooh jij bent redelijk nieuw hier :P rest weer wel dat ik als een bouwvakker eet :P

ik eet rond de 3000 kcal op mijn normaal dieet... Red ik momenteel niet ivm erge last van voedselallergie.. Maar met wat ik at hoorde ik nog niet af re vallen.. Dus snapte het al niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:18

Haha ja ben nieuw hier. Niet heel topic doorgelezen nee. Maar 3000 is absurd veel. Eet je zeker weten zoveel? Is er niet iets mis met je schildklier anders? Sorry als ik te veel doorvraag :o

Mag ik vragen wat je dan eet op een dag dat zoveel calorieën bevat? Ik mag soms wat meer eten namelijk :Y) althans, wat veel calorieën bevat haha

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:22

Alles is gecheckt.. :( maar mijn behoefte aan eten wisselt onwijs.. Vaak moet ik om uur eten.. Maar eet veel brood en pasta.. 4 grote maaltijden en tussendoor nog dingetjes als romigw kwark

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:25

Ik eet ook heel dag door (om het uur of 2 uur) maar aan 3000 kom ik niet. Dat heeft een man niet eens nodig om 'gewoon' te functioneren.
Vraag me dan echt af waar je alles laat? Zeker omdat je redelijk weinig weegt. Lastig hoor! Echt alles is gecheckt? Soms zijn de waardes van schildklier volgens het boekje goed, maar voor sommige dus alsnog niet goed.
Lijkt me erg lastig!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:27

Mijn lichaam geeft aan alles aan dat er Iers niet goed zit.. Helaas gooit mijn dokter her nu op mentaal.. Dus snel andere arts zoeken..

Wat eet je nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:33

Nu niet veel omdat ik ziek ben. :+

Eet vooral yoghurt, wat brood (niet veel en dan vaak spelt), veel fruit, sla, kip/kalkoen, groentes. Niet veel pastas en aardappels. En aantal tussendoortjes. In de middag vaak warm en dan dus kip/kalkoen/gehak. Met rrijst en groentes bijvoorbeeld. Vandaag wraps met gehakt, sla, peen tomaat. Nauwelijks sausen en vooral naturel

Heel eerlijk, mijn huisarts zoekt nooit door. Vooral zelf pushen en doorwijzingen naar ziekenhuis. Vaak genoeg zelf gedaan :Y)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:34

Pastas aardappels en brood werden mij juist aangeraden als je meer kcal wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:46

Dat is ook te veel koolhydraten voor mij en ik heb juist meer eiwitten nodig. Koolhydraten zijn snelle energie' waar je te snel door heen gaat. Heb echt eiwitten nodig voor spieropbouw. Hoef dus niet zozeer meer kcal. Maar vond jou 3000 erg veel :o
Hoeveel brood eet je op een dag?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:42

Koolhydraten zijn gewoon heel makkelijk om je kcal mee op te schroeven. Het is ook zeker niet verkeerd om daar gewoon eea van te eten, en als je zoals gianti graag wilt aankomen kun je bijna niet anders dan bv veel brood/aardappels/pasta eten. Als je dat allemaal moet vervangen met eiwitten krijg je wel een heel dramatisch dieet denk ik :+ Hopelijk dat je second opinion iets uithaalt Gianti!

Zo ik ben terug van de Grit, moe, hoofdpijn. Relatie van bijna 2 jaar staat sinds dit weekend op t randje van de afgrond, voor mijn gevoel is het eigenlijk al klaar. Heb zo het vermoeden dat ik deze week veel in de gym zal staan om m'n zinnen te verzetten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 05:21

Ik zeg ook niet dat ze geen koolhydraten meer moet eten :Y)

Sterkte! Niet fijn een eventuele breuk :n

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:58

Anoniem schreef:
Wow dat is wel heel erg weinig voor een vrouw! Gianti.

Ik weeg 63 met vetpercentage van 26% en en ik ben dan erg slank gebouwd. Normaalvoor een vrouw ligt rond de 28% bnamelijk.

Zou dat echt komen doordat je bent gestopt met de pil? Hoeveel eet je gemiddeld op een dag?

Hier voorlopig even niet sporten.. heel fijn ziek

Het percentage voor een vrouw ligt tussen de 24 en 30% :)

Sterkte dressage lady :)

Ik heb een voedingsschema laten maken door iemand en ik mag lekker vaak en veel eten en kom toch maar op max 1700, meestal red kk dat niet eens. Mijn lichaam gaat steeds beter functioneren maar ik ben er nog niet. Mijn doel was lager vet percentage en ben aardig op weg. Ben al maar dan 3 kilo kwijt totaal waarvan de laatste week 1 kilo.(sinds donderdag eigenlijk.)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:17

Aaaaaah morgen tweede meting!! Ik ben zo benieuwd! Sporten gaat goed, eten gaat redelijk. Door stress eet ik soms te weinig. En heb in het weekend wel eens gezondigd. Hoop dat er een beetje vetmassa minder op de bon staat :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:45

Ik heb wel meegelezen, maar helaas geen tijd om te reageren.

Sterkte dressagelady!
Netjes MaritB

Hier gaat het ook wel redelijk. Ik snoep nog teveel, maar ik sport wel redelijk. Ik kan nu 30 min achterelkaar lopen en heb de eerste week van de tweede reeks (van 5 naar 10km) gedaan. Daarnaast zondag met een goede vriend en mijn vriend lekker een uurtje in de sportschool doorgebracht.

Mijn vriend zei laatst dat mijn kont erg veel strakker is geworden dus dat is prettig en ik merk zelf dat ik ook lekker in mijn vel zit!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:52

Goedemorgen! Ik heb het veel te druk gehad met werken, sporten en verjaardag vieren om te kunnen reageren :p
Ik ga nu naar de sportschool mijn nieuwe schema proberen, Zie ik zo niet zitten met de burpees een jumping lounges :O
Ik voel mij zo ongemakkelijk als ik die oefeningen aan het doen ben en mensen aan het kijken zijn :(

Ik heb zondag gegolft! Was best leuk om te doen en ik begrijp best dat je het leuk kan vinden. Je bent toch met 1 baan zo'n 2,5 uur bezig en je loopt ook echt wel veel.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:56

Hee dames lang niet hier geweest

Sterkte dressagelady!

Succes met de meting

Ik ging gister op de weegschaal staan en was kilo vanaf super blij
Gisteravond groepslesje gedaan maar had nogal een zwaar weekend gehad dat merkte ik heel erg
Totaal uit het ritme en was vaak de weg kwijt het was vooral lachwekkend

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:08

Gisteren weer naar de zumba geweest en we waren maar met z'n 2en haha echt raar soms zijn er 25 mensen en soms ben je bijna alleen. Nu midden in m'n tentamenweek en dan is het best lastig plannen om naar de sportschool te gaan aangezien ik ook nog 1 of 2 paarden te rijden heb...

Vervelend Gianti, hopelijk komt er iets uit!
DressageLady, Sterkte!!
Macchiato, heel veeel succes met je meting, hopelijk positief !!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:56

Vervelend Gianti, hopelijk komt er bij een andere dokter iets uit!
Dressagelady, veel sterkte! :(:)
Macchiato, heel veel succes met je meting!

Ik baal een beetje, door de weeks gaat het eten prima, maar 's weekends ga ik naar thuisthuis en dan gaat het hélemaal mis. De weegschaal gaf vanmorgen 71,7 kg aan, wat op zich wel vrij positief is. Alleen ik weet niet hoe betrouwbaar die meting is, omdat ik gisteravond een gezellig avondje met een hoop wijn had :=
Nu druk aan de studie, portfolio's afmaken en leren voor tentamens. Maar vanavond nog wel lekker naar de sportschool. :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:45

Ik ben kapot. Op de sportschool vroegen ze of ik mee deed met de circuittraining, zo gezegd zo gedaan. Maar mensen kinders wat was dat zwaar.
Daarna nog wat eigen oefeningen gedaan en nog mee gedaan aan het buikspierkwartier. Heavy!!

Vanmiddag heb ik lekker een salade gegeten met gerookte kip, verse ananas en advocado. Was erg lekker!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:18

oef Dressagelady..vervelend dat soort dingen. Sterkte!
Macchiato, succes met je meting morgen! Ik hoop dat er met een tevreden gevoel vandaan gaat :)
Russel: Kan je niet met jezelf afspreken dat alleen de zaterdag als snackdag mag of werkt dat niet bij jou?
Lucifertje: maar dan heb je wel het gevoel dat je lekker gesport hebt toch? :D Goed gedaan.

Ik heb vanochtend mijn nieuwe krachtschema gekregen en daar zitten weer leuke oefeningen tussen. Ik hoop dat ik hierdoor weer gemotiveerd raak :) Gisteren BP gedaan, ook lekker behalve die irritante lunges.

Vrijdag weer sporten en de rest vd week paardrijden. Nu ik weer goed sport pak ik het gezond eten ook weer goed op.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:21

Oef, Dressagelady, dat is poedersuiker.. :- ( sterkte ermee!

Netjes MaritB, gaat de goede kant op!

Lovelys: leuk om te horen hé, dat soort opmerkingen :D goed bezig!

Elmira30: BP = bodypump neem ik aan? Leuk :D Welke nieuwe oefeningen heb je in je schema?

Pffff nou ik ging gisteren even trainen met collega bodybuilder. Ik ben he-le-maal gesloopt. We gingen benen/billen doen. Ik kom de trap niet meer op, en opstaan van m'n stoel is ook zwaar :') man man man. Maar was wel super leuk :D gaan we vaker doen voor het werken. Ook nog steeds buikspierpijn van eergisteren. Vandaag een rustdagje, vanavond wel gewoon bachatales. Morgen weer aan de slag met biceps, borst en triceps :D