[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:06

Wauw, dat 4e, dat is zo ongeveer wat ik bedoel ja :).
Nee nee zeker niet, ik bedoel: Wat kan ik beter doen. Eerst dat 4e en dan een dipdye met blauw/paars, of eerst dipdye. Aangezien ik geen idee heb of dat rode weer terugloopt naar je eigen haarkleur of dat het er zo in blijft is dat wel handig om te weten :').

Dit wil ik dus ook graag een keer: http://imarandomteen.wordpress.com/2012 ... ysdeze-po/

EDIT: Was namelijk niet van plan om mijn haar keihard te bleken, vind het een naar idee om te bleken op m'n hoofdhuid, of valt dat wel mee? Bleken in de punten ging daarentegen wel oke :)

paardenmiep

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:11

Ik zou eerst je dip-dye doen en daarna je haar geel/oranje/rood doen, want roodtinten zijn verdomd lastig uit je haar te krijgen :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:13

Alright, bedankt! Toch jammer, want ik dacht: Vuurhaar, beetje donkerrode tinten, echt wat herfstigs. En blauw, dat is dan weer winter (Waarom bedenk ik dit uberhaupt :+). Dan kan ik toch beter voor ijzige herfst en een sfeervolle winter gaan :D.

Nog een vraag erachteraan. Mensen die hun haar met semi-permanente doen: Met welk merk heb jij de beste ervaring en waar koop je dit?

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:33

haha ja dat zou wel beter passen inderdaad! :')

Ik heb Manic Panic, Directions en Crazy Color geprobeerd, en Crazy Color blijft bij mij veel langer zitten dan de twee andere merken! Ook makkelijk aan te brengen vanuit een flesje. Koop het goedkoop via Ebay, heb je wel een paypal account voor nodig!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:38

Heb ik :). Mijn roze en paarse verf is van directions en heb ik via www.stinkyfishclothing.co.uk gekocht (mag ik dat hier wel plaatsen trouwens?). Maar ik vroeg me af welke merken misschien wel fijner waren. Thanks, dan ga ik dat merk ook eens proberen!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:22

Wauw.. wat een gave kleurtjes hierboven zeg!! <3 Ik ben zelf altijd wel fan van blauw/paars/zwart combo maar kan het helaas niet zo verven ivm sollicitaties en omdat ik anders véél te bleek wordt, hoewel mijn ogen dan wel erg mooi lijken :+ Dubio

Zit zelf te kijken wat ik met mijn haar ga doen.. Het moet weer eens nodig geknipt worden (puntjes eraf en weer een schuinpony laten knippen) maar hoe? Aan de ene kant wil ik het lang laten.. maar kort stond ook wel weer erg gaaf. Plus wat voor kleur zou ik het verven? Ik heb tot nu toe lichtblond gehad, toen gegaan naar koper/oranje, toen mahonie zwart, toen donkerbruin, weer naar mahonie gegaan en nu weer koperachtig (niet té).. Ik neig weer om naar donkerbruin te gaan.. maar ik ben ook wel benieuwd hoe aubergine op mijn haar zou vallen nu en iets anders te proberen dan standaard:+ Terug gaan naar mijn eigen kleur is geen optie, dat vind ik echt vreselijk. (Asblond :r )

Hoe ik er nu uitzie:
Afbeelding

Met mahonie/zwart haar (wat eigenlijk ietsjes te kort was voor mijn bolle gezicht vind ik xd)
Afbeelding

Hier iets langer: http://tinypic.com/r/eam4cm/5

Bruin:
Afbeelding

Van het koper/oranje laat ik niks zien. Vond het echt vreselijk achteraf :+

Maar wat zal ik doen -O-

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:15

ik vind de mahonie zwart echt super gaaf staan ;) ik zou het ook weer wat korter doen geeft net meer wat pit in je gezicht

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:29

Vind dat korte inderdaad super staan, ook die kleur combo. De kleur van nu is een beetje verwassen ondertussen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:34

Heeft er iemand nog tips voor goede 'repair' olie? Moet mijn haar echt goed bijhouden, echter heb ik 't idee dat de producten die ik nu gebruik weinig effect hebben :P
Minder afbreuk, voedend en versterkend zou erg fijn zijn :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:34

ElineS schreef:
Vind dat korte inderdaad super staan, ook die kleur combo. De kleur van nu is een beetje verwassen ondertussen.

Klopt, het is weer hoog tijd xd Ik vind dat korte zelf ook super staan.. maar ik ben nu al voor de 2e keer aan het proberen om lang haar 'te kweken' omdat ik zo graag weer lang haar wil (tot mijn schouderbladen zoals ik het ooit had). Vorige keer had ik er erg veel spijt van dat ik het weer knipte. Ik ga denk ik gewoon weer de pony laten knippen en kijken hoe ver we komen. Korter kan altijd nog :)

De mahoni is ook echt super gaaf. Vervaagt alleen super snel en ik heb het al een aantal keer gehad, dus ik vroeg me af of jullie suggesties hadden voor iets anders :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:41

Heb ik mazzel dat ik nog naar school ga :D. Al kan ik mijn dipdye nu in een donutknot rollen en dan zie je 'm nieteens meer :).

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:43

Courses schreef:
Heeft er iemand nog tips voor goede 'repair' olie? Moet mijn haar echt goed bijhouden, echter heb ik 't idee dat de producten die ik nu gebruik weinig effect hebben :P

Vooral een milde shampoo gebruiken! Heb shampoo's gehad die echt zo agressief waren dat mijn haar 2x zo dun voelde -O-.
En ik vind dit sprayserum (de derde) echt enorm fijn, maakt m'n haar heel zacht en gevoed :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:44

Ik gebruik Guhl momenteel, die is naar mijn idee redelijk goed en ook niet erg agressief zoals Syoss ofzo .. Daar hoor ik zulke slechte verhalen over! Ik heb liever echter wel douche serums, ik kan heel slecht tegen dingen in mijn haar als het 'droog' is .. word ik echt panisch van, haha. Daarom gebruik ik ook geen haarspray ofzo, enkel heat protector met het stijlen :P

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:53

Courses schreef:

De Loreal Elvive vind ik toen nu toe echt de beste, gaat ook lang mee :j

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:11

Ik heb leave-in conditioner met kokosolie. Ook heel fijn :)

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:55

@bralindy Wauw ik vind dat mahonie/zwart ook heeeel erg mooi!

Iemand ervaring met haar rood verven? Ik heb een deal gesloten met mijn moeder; 20 kilo eraf en zij betaalt de kapper! Ik wil het dus wel donker knalrood zegmaar..
Dit vind ik heel gaaf: http://goo.gl/aYiY0h en http://goo.gl/GzlsU3
Ik vroeg aan de kapper of ik eerst geblondeerd zou moeten worden (heb zelf bruin haar) maar dat is waarschijnlijk niet nodig. Dan is het niet zo schadelijk voor het haar toch?
Verder zat ik eraan te denken om mijn extensions ook gewoon op folie ofzo mee te laten verven! Ik hoorde dat rood vrij snel vervaagt en het lijkt me ook niet makkelijk om exact dezelfde kleur extensions te vinden in roodtinten. Of weet iemand daar toevallig meer van?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:17

Volgens mij is rood idd een moeilijke kleur om bij te houden en mooi te houden. Tenminste dat is wat ik heb gehoord. Er is iig genoeg over te vinden op internet :j Als je het bij wilt houden zal je wel vaak naar de kapper moeten dan. Of je zal moeten overwegen het zelf te gaan doen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:22

Rood moet je echt bijhouden.
En ik weet niet of je het fel wilt? Zie in je linkjes zo veel verschillende rood.
Want echt felrood krijg je imo niet zonder op te lichten eerst.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:16

Needje schreef:
Rood moet je echt bijhouden.
En ik weet niet of je het fel wilt? Zie in je linkjes zo veel verschillende rood.
Want echt felrood krijg je imo niet zonder op te lichten eerst.

Ja, ik vind het heel moeilijk uit te leggen. Ik wil wel een beetje een felle kleur, maar niet te licht rood..
Maar door het oplichten zou m'n haar behoorlijk kapot gaan toch?

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:19

MightyJoe schreef:
Volgens mij is rood idd een moeilijke kleur om bij te houden en mooi te houden. Tenminste dat is wat ik heb gehoord. Er is iig genoeg over te vinden op internet :j Als je het bij wilt houden zal je wel vaak naar de kapper moeten dan. Of je zal moeten overwegen het zelf te gaan doen

Ja, een spoeling oid om de twee weekjes is niet zo'n probleem. Was alleen benieuwd of dat niet schadelijk is.. Ik kan er eerlijk gezegd helemaal niet heel veel over vinden, maar misschien google ik op het verkeerde ofzo haha! Heb wel op youtube paar filmpjes gekeken.
Ja, de kapper zei ook dat zij dan bijvoorbeeld de eerste keer verft en dan kan ik er thuis wel regelmatig een spoeling overheen gooien.. Maar heb m'n haar in die negentien jaar nog nooit echt geverfd, dus ik ben benieuwd haha :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:23

Vraagje!

Ik verf m'n haar regelmatig en bij haarverf zit altijd van die perfecte crèmespoeling. Mijn haar wordt er echt heerlijk glad en zacht van. Nu doe ik elke keer als ik verf heb gekocht al extreem zuinig met de crèmespoeling zodat ik hem vaker kan gebruiken maar is er niet zoiets gewoon los te koop? Een crèmespoeling of masker waar mijn haar net zo mooi van wordt als van de crèmespoeling die bij de haarverf zit? Ben haast geneigd om een pakje haarverf te kopen, puur voor de crèmespoeling. :D

xAliceJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:14

Hallo,

Ik wil binnenkort mijn haar gaan verven maar zit nog te twijfelen over de kleur. Mijn huid is heel donker geworden op vakantie en mijn haar is juist erg gebleekt dus dat wil ik weer wat donkerder hebben.
Ik heb lichte blauwe ogen maar donker haar en in de winter een bleke huid maar in de zomer een vrij donkere huid, dus vind het altijd moeilijk een goede kleur te vinden.
Nou ga ik het voor één keer bij een kapper laten doen met wat highlights of lowlights en zo dus wil een keer wat anders dan gewoon egaal bruin maar ook niet te apart (geen felle kleuren ofzo).
Zo zie ik er nu ongeveer uit:
Afbeelding

wat denken jullie dat mooi zou staan?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:21

Diep Chocolade bruin :) net even iets donkerder en warmer

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:16

Nou ik heb mijn haar weer geverfd.. alleen wat donkerder uitgepakt dan ik dacht :')

Ik had het pakje rood zwart van Garnier (groen pak) met nummer 2,65. Dacht van; oh dat is vast wart achtig met mahonie rode boven gloed! Mooi! Dus niet verder gevraagd bij de drogist e.d. en dus gekocht en naar huis. Nu net geverfd. Tijdens het intrek proces vond ik het wel wat donker worden, dus na 20 á 25 min. maar uitgespoeld en tja.. Oordeel zelf maar: :o

Afbeelding

Ik ga maar als Zwarte Lola door het leven denk ik :') Negeer trouwens de HELE slechte telefoon kwaliteit (waardoor het kleur ook wat vertekent). Ik vind het vreselijk om daar foto's mee te maken. Maar mijn webcam is niet beter

Wachten tot het verbleekt door de zon dan maar? :=

EDIT: en ik zag dat ik ook wat stukken had gemist.. Fiets :')

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:29

Net even foto's van alle kanten een beetje gemaakt met een wat redelijkere camera. Kan alleen zeggen; interessant.. :')

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding