[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:00

Mwah gevoel merk je echt wel verschil in vind ik en mijn vriend ook. Plus dat je natuurlijk eea moet onderbreken, zo'n ding ergens vandaan pakken, dan moet dat folie nog open en op een of andere manier wil dat nooit ineens lukken :') Vervolgens nog kijken of het ding niet verkeerd om zit en tegen die tijd zijn we vaak beiden al redelijk uit de stemming :P
Gelukkig is ieder vrij te gebruiken wat ie wil verder. Kan me ook voorstellen dat mensen bvb geen hormonen in hun lijf willen en daardoor liever condooms hebben. Of geen spiraal durven zetten vanwege de ingreep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:38

Ik heb hetzelfde als Mars met condooms + dat ik er pijn van krijg :+

Ik weet dat er met pilgebruik een risico is op zwangerschap ondanks dat het erg klein is. Maargoed mocht het gebeuren is er geen man overboord want kinderen zijn gewoon welkom bij ons :)

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:05

Nou, ik had even niets meer, dus geen nuvaring etc. en voelde me heel goed. Maar nu PMS en ben me toch MOE....en branderige ogen en erge hoofdpijn. Afspraak staat voor vrijdag om de Mirena in te brengen. Niet over nadenken dacht ik zo...

Aanvulling: weet ineens weer waarom ik ook alweer een Mirena wilde...

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:19

Hey meiden.. ook nog even een vraag van mij..
Zoals eerder gemeld moest ik wegens medische redenen stoppen met de pil, ik mag geen anticonceptie meer met hormonen. Helaas is mijn mestruatie nog steeds niet regelmatig (te vaak, te lang, te veel :') )
Nu mag ik echt niet zwanger worden, dus wil wel graag weer aan de anticonceptie.
Nu ben ik aan het googlen geslagen om me vooraf in te lezen over de mogelijkheden (afspraak met de huisarts staat woensdag).
Ik ben wel erg benieuwd naar de ervaringen van een koperspiraal.. wat kan en mag ik verwachten? en zijn er nog meer hormoonloze anticonceptie mogelijkheden?
thnx!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:24

Ik laat volgende maand deze plaatsen
http://www.wildemeersch.com/ned/home

Lijkt me ideaal, want ik had met de mirena heel veel last van de vorm van de spiraal (mijn baarmoeder veranderd van vorm vlak voor en tijdens menstruatie, hij zakt)
Ook ben ik gruwelijk hormoon moe en nu al 2,5 maand zonder. Ik voel me geweldig
Nooit meer hormonen voor mij

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:29

dat ziet er wel heel goed uit Kel2004. Ik ga dat eens ter spraken brengen bij mijn HA

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:41

annibel schreef:
Nou ik meld me weer even..
Ik heb vanaf 24 december een Implanon in mijn arm, ik heb alleen maar klachten ervan gehad en ben er echt niet tevreden over. Ik ben al vanaf januari continu ongesteld, ben erg misselijk, moe, en heb stemmingswisselingen. De huisarts zei dat dit na een half jaar over kon gaan, maar na contact gehad te hebben met het bedrijf die de Implanon maakt, heb ik besloten morgen naar een andere huisarts te gaan en hem te laten verwijderen.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet gaan gebruiken, aangezien ik door de pil heel erg misselijk wordt (al paar verschillende geprobeerd).
Ben benieuwd wat er morgen gezegd gaat worden!

Nog meer mensen ervaring met de Implanon en deze klachten? Of het laten verwijderen ervan??

ik heb nu een jaar de implanon en ben super tevreden!
bijna tot niet ongesteld.balen dat je er zown nare ervaring mee hebt,ik hoop dat je snel iets goed kunt krijgen!

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:41

Excuus dat ik zomaar binnen kom vallen in het topic met een onwijs verhaal maar ik ben toch benieuwd of iemand mij een antwoord kan geven op het volgende;

Ik ben vanaf mijn 13e aan de pil, deze heeft tot een jaar of 2 geleden altijd gedaan wat hij moest doen. In mijn stop week werd ik gewoon ongesteld dit verschilde wel in dagen, de ene keer 2 dagen dan weer 4 dagen maar ik werd in ieder geval ongesteld.

2 jaar geleden is de ellende begonnen, de ene keer werd ik wel ongesteld de andere keer niet, als ik niet ongesteld werd een zwangerschapstest gehaald en huilend mama haar handje vast gehouden omdat ik zo bang was dat het dan misschien toch niet goed was gegaan terwijl ik heel consequent mijn pil slik. Elke keer bleef mijn menstruatie maar langer en langer uit, de ene keer misschien door stress van het werk waar ik niet op mijn plek zat of de andere keer omdat ik het druk had of misschien wel omdat ik me er druk om maakte dat ik juist niet ongesteld werd, ik wist het niet? Toen mijn menstruatie 6 maanden lang uit bleef (of hoe zeg je dat?) ben ik naar de dokter gegaan en doorverwezen naar het ziekenhuis. 3 maanden geleden ben ik dus naar het ziekenhuis geweest voor inwendig onderzoek. De dokter zei bij de doorverwijzing dat ik anders maar moest stoppen met de pil en het maar met condoom moest gaan doen, nu heb ik daar echt een hekel aan en wordt het er voor mij en mijn vriend echt niet leuker op als we dat moesten gebruiken dus heb gezegd dat ik dat echt niet wil. Dan was het enige wat erop zat een spiraal zei de dokter. Heb haar gezegd dat ik eerst het onderzoek eens af wacht en dan weer verder kijk. Onderzoek is ondertussen achter de rug en alles zag er prima uit, geen rare dingen in ieder geval.

Nu zit ik weer in mijn menstruatie week en ben weer niet ongesteld geworden evenals vorige maand. Ik ben niet zo kleinzerig maar ik heb al weer dagen een zeurderig gevoel in mijn buik en daar ben ik echt klaar mee! Ik kan alleen krom zittend mijn werk doen omdat dat de pijn in mijn buik wat verlicht.

Zojuist de huisarts gebeld en tegen de receptioniste gezegd dat ik een afspraak wil voor een andere anticonceptie. Toen vertelde ze mij dat ze dat niet doen bij jonge mensen die nog geen kinderen hebben gehad. Ik vroeg haar toen waarom? En volgens haar was het niet volledig veilig. Ik moet het gesprek met de dokter even afwachten en heb deze volgende week dinsdag maar ik wil absoluut niet aan een nieuwe pil gaan beginnen.

Kort samengevat: Hoe is de menstruatie geregeld met een spiraal en hoe is het zetten ervan bij jullie ervaren, als pijnlijk of als even je tanden op elkaar en klaar? En in hoeverre is het veilig? Ik wil toch een beetje voorbereidt het gesprek in gaan en de juiste vragen stellen en er zullen hier ook wel diverse ervaringen met het spiraal zijn.

Ik lees ook even het topic door dus zal dan ook wel diverse dingen lezen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:25

Ik heb een Mirena spiraal (dus met hormonen) en ook geen kinderen gehad. Het zetten is mij 100% meegevallen, vergeleken met de horrorverhalen die je op internet soms leest. Ik heb een fijne vrouwelijke HA die hem in alle rust gezet heeft met veel uitleg over wat ze aan het doen was. Leuk is het niet en een paar keer moet je eventjes op je tanden bijten, maar het is binnen enkele minuutjes gebeurd. Na het zetten ben ik gewoon opgestaan en met de auto naar huis gereden, onderweg nog wat boodschapjes gehaald. Daarna lekker met kruikje op de bank gezeten en mijn lijf even rust gegeven. De volgende dag heb ik welgeteld één flinke kramp gehad en dat was het.
Ik heb ook bijna geen nabloeding gehad en mijn menstruaties werden elke maand minder en minder. Inmiddels wordt ik niet meer ongesteld, erg fijn :) Wel heb ik nog een soort van cyclus, dan voel ik lichte kramp, zijn mijn borsten pijnlijk en krijg ik wat onrustige huid. Dan weet ik dat ik normaal gezien ongesteld was geworden.

Ben een heel tevreden Mirena gebruikster, ik vind het ideaal zo'n spiraal en zou geen andere anticonceptie meer willen. Volgens mijn HA is het één van de veiligste methoden die er bestaat.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:25

Hier exact hetzelfde als hierboven beschreven :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:50

Ik sluit me daar ook bij aan :j Alleen hier zonder ongesteldheidsverschijnselen, ja heeeeel af en toe nog een drupje afscheiding :D Maar daar kan ik wel mee leven :D

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:04

Ik wil liever wel mijn maandelijkse cyclus houden en las hierboven iets van een gynefix??
Zou ik hiermee wel mijn maandelijkse cyclus houden?

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:43

xDon: ik weet het nog niet, maar laat hem als het goed is vrijdag plaatsen, dus ik lees ook even mee.
Met de Mirena hebben sommige vrouwen na een tijdje geen menstruatie meer, sommigen blijven wel gewoon menstrueren of minder heftig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:44

Gynefix is wel koperspiraal, toch? Die hebben de naam dat je menstruatie er heftiger van kan worden. Wees dus voorzichtig als je menstruatie al wat zwaarder is.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:51

Xdon, klopt wat mars zegt, het doet geen pijn en het is zo klaar. Het enigste wat iemand vervelend kan voelen is als ze gaan voelen waar je baarnmoeder zit. Ook dat is zo klaar. Je word vaak op ten duur niet meer ongesteld.. En idd voel je t wel aanje lichaam dat je t anders wel werd.. Hoop datje aan alle antwoorden wat hebt. Succes

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:40

Ja en met kopersspiraal kan er ook iets van littekenweefsel omheen groeien toch?
Ik wil voor de zekerheid altijd wel ongesteld worden zeg maar, ik word dat nu ook al niet meer in de stop week en dat bezorgt me af en toe een hoop stress. Heb wel enorme buikpijn en als ik dan eenmaal ongesteld ben is het 1 dag een klein beetje. Maar ik leg alles gewoon even voor bij de dokter en dan ga ik gewoon alle voor en nadelen tegen elkaar afwegen :)! Ben al aardig wat te weten gekomen, voornamelijk het stukje pijn is al iets minder erg in m'n ogen ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 06:47

Ben erg blij met mijn spiraal.
Zei ook tegen de gyn dat ik er erg tegenop zag.
Zei hij.. je moet die horrorverhalen niet lezen, we plaatsen 10-duizenden spiraaltjes en het gaat bijna altijd goed. Misschien 1% waar het niet bij goed gaat.
Heb niets gevoeld.. ja even toen hij de baarmoeder ging opmeten.. was even dat ik dacht.. nou vriend.... minder diep zou ook wel prettig aanvoelen _O-

Bij mij was hij in de middag geplaatst en 4 uur later zat ik weer te paard voor concour.
Nergens last van gehad, voel me goed. Heb nog 1 weekje licht gevloeit maar dat was zo weinig
Ben er erg blij mee.
Vind het niet erg om niet meer ongesteld te worden hoor.

Waarom wil je je cyclus in de gaten houden?

Als je zwanger zou willen worden is hij er zo uit en gaat alles weer op volle toeren draaien.

Ik wilde ook nooit hormonen in mijn lijf, bewust gestopt met de pil jaren geleden. Vent is gesteriliseerd we wilde geen kinderen maarja.. die menstruatie he.

Deze hormonen beperken zich tot je baarmoeder dus ik vind het wel goed zo.... ben er erg blij mee.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:46

Nee zwanger worden wil ik "voorlopig" niet maar vind het wel altijd fijn om het in de gaten te houden zodat ik zeker weet dat alles goed zit zeg maar (zal wel tussen m'n oren zitten)
En ik ben door de pil destijds best aangekomen en daarom heb ik geen zin meer in die hormonen, weet niet hoe het met die spiraal zit qua dikker worden oid?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:29

Ik kom even binnenvallen hoor! Ik heb denk ik een doorbraakbloeding? Heb gisteravond gewoon mijn pil nog geslikt, was van plan om woensdag te stoppen en dan mijn stopweek in te lassen, maar daar was mijn lijf het denk ik niet mee eens.. Moet ik nu dan gewoon mijn stopweek inlassen? En wanneer moet ik dan de volgende pil weer nemen? (Ik had al een paar strippen doorgeslikt)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:35

Mars schreef:
Mwah gevoel merk je echt wel verschil in vind ik en mijn vriend ook. Plus dat je natuurlijk eea moet onderbreken, zo'n ding ergens vandaan pakken, dan moet dat folie nog open en op een of andere manier wil dat nooit ineens lukken :') Vervolgens nog kijken of het ding niet verkeerd om zit en tegen die tijd zijn we vaak beiden al redelijk uit de stemming :P
Gelukkig is ieder vrij te gebruiken wat ie wil verder. Kan me ook voorstellen dat mensen bvb geen hormonen in hun lijf willen en daardoor liever condooms hebben. Of geen spiraal durven zetten vanwege de ingreep.

Anders overdrijf je... Dat ding zit er op een halve minuut rond.
Hier is het een discussie-punt. Vriend wil zonder, ik wil met. :+

Rchell; Afhankelijk van waarom je geen hormonen mag, zou het kunnen dat mirena wel mag. :) Ik mag ook geen pil meer slikken om medische redenen maar spiraal mocht wel nog. Maar het kan bij jou anders zijn natuurlijk! :)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:55

Sodeletuut schreef:
Ik kom even binnenvallen hoor! Ik heb denk ik een doorbraakbloeding? Heb gisteravond gewoon mijn pil nog geslikt, was van plan om woensdag te stoppen en dan mijn stopweek in te lassen, maar daar was mijn lijf het denk ik niet mee eens.. Moet ik nu dan gewoon mijn stopweek inlassen? En wanneer moet ik dan de volgende pil weer nemen? (Ik had al een paar strippen doorgeslikt)

Gewoon je pil doornemen zoals je gepland had en woensdag stoppen. Niet gaan knoeien met je weken, gaat de betrouwbaarheid stuk achteruit.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:19

Maar ik had al een paar strippen doorgeslikt, dus dan maakt het toch niet uit? Ik ben bang dat als ik nu doorslik en woensdag stop, dat ik dan bijna twee weken ongesteld ben. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:00

Als je doorgeslikt heb kun je inderdaad meteen stoppen en je stopweek inlassen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:08

Ah oke, en moet ik dan over 7 dagen weer beginnen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:11

Yes. Je mag ook eventueel 6 dagen doen als je zeker wilt zijn dat je niet een dag te laat begint (dat deed deze neuroot altijd toen ze de pil nog slikte :P ) maar 7 dagen is ook gewoon prima.