Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ligt het aan de mounjaro of aan het gewichtsverlies? Want (snel) gewichtsverlies verhoogt het risico op galstenen fors
Deertje schreef:Wat betreft de prijzen, ik heb nu 240.82 euro betaald voor een 5MG, terwijl ik daarvoor 232 had betaald meen ik, dus ze zijn inderdaad wel iets verduurd precies (Mounjaro)
Het stabiliseren gaat hier heel goed. Er zijn wel eens dagen dat het minder gaat, maar daar zal ik moeten mee leven denk ik en daar leren mee omgaan. Ik spuit nu 1.25mg Mounjaro alle 10 dagen. De arts heeft mij echt geadviseerd om met klikjes af te bouwen. Dus niet van 5Mg naar bv 2.5 MG te gaan, want dan is het verschil te groot. Dus echt elke week een paar klikjes meer of minder. Dat werkt voor haar in de praktijk bij de meeste patiënten het beste.
Ik mag ook zelf aangeven wanneer ik ga volledig stoppen. Alleen als ik er zelf klaar voor ben. Dus dat is wel een fijn gevoel. Heb nu sowieso nog Mounjaro voorgeschreven tot het einde van het jaar. Volgens de arts duurt het ook een jaar vooraleer een lichaam gewend is aan zijn nieuw gewicht, daarvoor wil het steeds terugkeren naar het oude gewicht volgens haar. Dus ze zegt zelf, niet te snel willen stoppen.
Ik ben nog een klein beetje afgevallen, zit nu op 39 kg die er af is
Zonnetje81 schreef:Deertje schreef:Wat betreft de prijzen, ik heb nu 240.82 euro betaald voor een 5MG, terwijl ik daarvoor 232 had betaald meen ik, dus ze zijn inderdaad wel iets verduurd precies (Mounjaro)
Het stabiliseren gaat hier heel goed. Er zijn wel eens dagen dat het minder gaat, maar daar zal ik moeten mee leven denk ik en daar leren mee omgaan. Ik spuit nu 1.25mg Mounjaro alle 10 dagen. De arts heeft mij echt geadviseerd om met klikjes af te bouwen. Dus niet van 5Mg naar bv 2.5 MG te gaan, want dan is het verschil te groot. Dus echt elke week een paar klikjes meer of minder. Dat werkt voor haar in de praktijk bij de meeste patiënten het beste.
Ik mag ook zelf aangeven wanneer ik ga volledig stoppen. Alleen als ik er zelf klaar voor ben. Dus dat is wel een fijn gevoel. Heb nu sowieso nog Mounjaro voorgeschreven tot het einde van het jaar. Volgens de arts duurt het ook een jaar vooraleer een lichaam gewend is aan zijn nieuw gewicht, daarvoor wil het steeds terugkeren naar het oude gewicht volgens haar. Dus ze zegt zelf, niet te snel willen stoppen.
Ik ben nog een klein beetje afgevallen, zit nu op 39 kg die er af is
Echt een super resultaat!
Hele nieuwe kleding garderobe.
Zonnetje81 schreef:Kinke schreef:ik snap dat gedoe over de 5de (golden) dosis echt niet. Is hetzelfde middel, vanuit dezelfde pen maar opeens is dat dan 'gevaarlijk' oid om te gebruiken. Ik heb gewoon zelf spuitjes gekocht en gebruik die extra hoeveelheid bij iedere pen
Heb jij mounjaro of ozempic?
Is het bij jou vloeibaar vloeibaar of beetje gel achtig? Ik ben benieuwd met optrekken hoe simpel dat gaat zonder luchtbellen. Wat ik al zei zag ik van mounjaro dat het stroperig spul is en niet zo smooth gaat als dat je zou willen/denken als met een schenkbare vloeistof.
Zonnetje81 schreef:Heb je al het andere weggedaan? Ik heb nog nooit iets weggedaan van dik naar dun. Misschien ben ik de enige gekkie
Wel wat oud en versleten is maar niet van oh dat heb ik nooit meer nodig.