GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 11:10

Maar dat is ook met andere methodes waarbij je snel afvalt en sommige mensen krijgen dit ook zonder medicatie en afvallen.

Ik weet niet wat het nut van waarschuwen is. Je hebt gewoon pech of niet...je kan het niet voorkomen en dik zijn heeft ook zo zijn nadelen.

Vervelend voor jou maar je kan altijd iets krijgen in het leven. Van die eiwit dieten zeggen ze ook van alles.

Edit:
Ik ken al zeker 3 mensen (ook jonge mensen) die uit het niks een alvleesklierontsteking kregen en dat wens je niemand toe.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 06-08-25 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 11:10

Mag vandaag voor de tweede keer spuiten met Ozempic, ben nu in de eerste week iets meer dan 2 kilo kwijt. Best een fijn begin en weinig bijwerkingen tot nu toe. Alleen de eerste 2 dagen moe en s' avonds wat hoofdpijn. Wat vooral erg fijn is, dat ik niet de hele dag door snaaidrang of 'lekkere trek' heb.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 11:23

secricible schreef:
Ligt het aan de mounjaro of aan het gewichtsverlies? Want (snel) gewichtsverlies verhoogt het risico op galstenen fors

Klopt, daarom vragen ze dit ook voor je met bepaalde medicatie start of je bekend bent met galstenen of problemen rondom je galwegen. Maar bijvoorbeeld ook bij een operatie zoals een GBP of sleeve zijn dit ook veelvoorkomende problemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 11:27

Maar waarom had je scans van 7 jaar terug? Had je hier al eerder last van?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 11:55

Wat vervelend Inge, beterschap

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 12:04

Wat betreft de prijzen, ik heb nu 240.82 euro betaald voor een 5MG, terwijl ik daarvoor 232 had betaald meen ik, dus ze zijn inderdaad wel iets verduurd precies (Mounjaro)

Het stabiliseren gaat hier heel goed. Er zijn wel eens dagen dat het minder gaat, maar daar zal ik moeten mee leven denk ik en daar leren mee omgaan. Ik spuit nu 1.25mg Mounjaro alle 10 dagen. De arts heeft mij echt geadviseerd om met klikjes af te bouwen. Dus niet van 5Mg naar bv 2.5 MG te gaan, want dan is het verschil te groot. Dus echt elke week een paar klikjes meer of minder. Dat werkt voor haar in de praktijk bij de meeste patiënten het beste.

Ik mag ook zelf aangeven wanneer ik ga volledig stoppen. Alleen als ik er zelf klaar voor ben. Dus dat is wel een fijn gevoel. Heb nu sowieso nog Mounjaro voorgeschreven tot het einde van het jaar. Volgens de arts duurt het ook een jaar vooraleer een lichaam gewend is aan zijn nieuw gewicht, daarvoor wil het steeds terugkeren naar het oude gewicht volgens haar. Dus ze zegt zelf, niet te snel willen stoppen.

Ik ben nog een klein beetje afgevallen, zit nu op 39 kg die er af is

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 12:13

Deertje schreef:
Wat betreft de prijzen, ik heb nu 240.82 euro betaald voor een 5MG, terwijl ik daarvoor 232 had betaald meen ik, dus ze zijn inderdaad wel iets verduurd precies (Mounjaro)

Het stabiliseren gaat hier heel goed. Er zijn wel eens dagen dat het minder gaat, maar daar zal ik moeten mee leven denk ik en daar leren mee omgaan. Ik spuit nu 1.25mg Mounjaro alle 10 dagen. De arts heeft mij echt geadviseerd om met klikjes af te bouwen. Dus niet van 5Mg naar bv 2.5 MG te gaan, want dan is het verschil te groot. Dus echt elke week een paar klikjes meer of minder. Dat werkt voor haar in de praktijk bij de meeste patiënten het beste.

Ik mag ook zelf aangeven wanneer ik ga volledig stoppen. Alleen als ik er zelf klaar voor ben. Dus dat is wel een fijn gevoel. Heb nu sowieso nog Mounjaro voorgeschreven tot het einde van het jaar. Volgens de arts duurt het ook een jaar vooraleer een lichaam gewend is aan zijn nieuw gewicht, daarvoor wil het steeds terugkeren naar het oude gewicht volgens haar. Dus ze zegt zelf, niet te snel willen stoppen.

Echt een super resultaat!

Hele nieuwe kleding garderobe.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 12:31

Zonnetje81 schreef:
Deertje schreef:

Echt een super resultaat!

Hele nieuwe kleding garderobe.

Ja idd... Duur wel, maar heb het er graag voor over

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 12:43

Heb je al het andere weggedaan? Ik heb nog nooit iets weggedaan van dik naar dun. Misschien ben ik de enige gekkie :+

Wel wat oud en versleten is maar niet van oh dat heb ik nooit meer nodig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 13:46

Inge: Goed dat je je verhaal deelt en de risico’s benoemt. Ik heb ook met Ozempic weleens gehoord van een ontstoken alvleesklier als bijwerking.

Deertje: jeetje 40 kilo!! Niet normaal. Wat knap zeg. Dat zal je wel voelen. Dat is hele nieuwe garderobe! Ik kan de meeste bovenkleding nog aan, alleen mijn broeken heb ik allemaal nieuw moeten kopen. Ik heb ook afgebouwd met een paar klikjes per week. Nu op de startdosis maar ik ga niet verder dan dit voorlopig. Ik stop nog niet. Grappig dat je lichaam een jaar nodig heeft om te wennen aan een gewicht. Ik hoop dat ik volgend jaar nog steeds weeg wat ik nu weeg.

Vandaag was weeg en prikdag. Ben al een maand stabiel dus gaat goed.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 13:56

Zonnetje81 schreef:
Kinke schreef:
ik snap dat gedoe over de 5de (golden) dosis echt niet. Is hetzelfde middel, vanuit dezelfde pen maar opeens is dat dan 'gevaarlijk' oid om te gebruiken. Ik heb gewoon zelf spuitjes gekocht en gebruik die extra hoeveelheid bij iedere pen

Heb jij mounjaro of ozempic?

Is het bij jou vloeibaar vloeibaar of beetje gel achtig? Ik ben benieuwd met optrekken hoe simpel dat gaat zonder luchtbellen. Wat ik al zei zag ik van mounjaro dat het stroperig spul is en niet zo smooth gaat als dat je zou willen/denken als met een schenkbare vloeistof.

Ik heb er bij Mounjaro geen problemen mee. De spuit goed op z'n kop houden en rustig trekken en je hebt bijna geen bellen. Ik heb het er tot de laatste druppel uitgekregen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:52

Oh mooi misschien valt dat mee en was die persoon aan het stuntelen :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:47

Fijn dat het bij jou zo stabiel blijft Suzanne! Hopelijk blijft het ook zo.

Deertje wat een supergoed zeg!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 17:44

Zonnetje81 schreef:
Heb je al het andere weggedaan? Ik heb nog nooit iets weggedaan van dik naar dun. Misschien ben ik de enige gekkie :+

Wel wat oud en versleten is maar niet van oh dat heb ik nooit meer nodig.

Alles weg . Verkocht op Vinted of in een ophaalcontainer. Onder het motto "ik keer nooit meer terug"

Im
Laatst bijgewerkt door Deertje op 06-08-25 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 17:45

Dat moet echt ge-wel-dig zijn!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 18:22

Dat moet je denk ik ook doen als stok achter de deur.
Andersom niet, als je aankomt gewoon houden totdat je er daarna weer in past O:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 18:41

opisop_shop schreef:
Dat moet je denk ik ook doen als stok achter de deur.
Andersom niet, als je aankomt gewoon houden totdat je er daarna weer in past O:)

Als het zo simpel was, was het ook nooit zover gekomen. :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 20:18

Ik heb zoveel kleren op de krimp gekocht die ik alsnog heb weggedaant want na 2 jaar passen ze nog niet :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 20:21

Jester_ schreef:
Ik heb zoveel kleren op de krimp gekocht die ik alsnog heb weggedaant want na 2 jaar passen ze nog niet :+

:')

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 20:25

Net een bandshirt gekocht.. maatje M ipv de XL die ik altijd moest hebben. :):)

Afbeelding

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 20:48

Wat gaaf!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 21:31

Wat goed!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 21:32

Jeetje wat een verschil Mariska! Knap hoor!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 21:55

Mariska_28 schreef:

[ Afbeelding ]

Jeuhh wat is bij jou nu de tussenstand? :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 21:59

Mariska_28 schreef:

[ Afbeelding ]

Staat je goed!