Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:54

Die 100km per maand halen vind ik dus echt gewoon een hele leuke motivatie :') :)) Het slaat natuurlijk nergens op, maar ik merk dat ik me er echt op richt en dit is nu de 8e opeenvolgende maand dat het gelukt is, ondanks de drukte rondom onze bruiloft en twee werk reizen in die periode.
Er komt vast een maand dat ik het niet haal, maar dat is ook niet erg al zou ik het wel jammer vinden om de streak te breken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:02

Heerlijk om elke maand zo'n doel te hebben en het ook te kunnen halen. Daar word je inderdaad gemotiveerd van.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 21:02

Ik vind die doelen ook fijn idd.
Baal wel een beetje dat ik het deze maand niet haal :o

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:28

Mooie doelen Kylan!

Balen Sherivey, maar nieuwe ronde nieuwe kansen :(:)

Hier vanochtend weer 85 minuten, dit keer 5:45. Ging lekker. Geeft moed voor de 26km zondag :D
Vind op minuten trainen ook wel wennen hoor, maar ik houd me braaf aan mijn schema :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 08:46

Lekker bezig!

Ik houd me ook zoveel mogelijk aan mijn schema. Alleen de lange duurlopen zijn wat aangepast ivm corona en de HM van zondag.

Moest zondag eigenlijk 23 km, maar worden er dus 21. :)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:53

Lekker hoor Ninus, fijn dat het zo lekker gaat met je schema!

Sherivey of het nou 21 of 23 is maakt uiteindelijk ook niet zo veel uit, zondag ga je waarschijnlijk wel wat dieper dan op een normale training dus dat compenseert weer voor de iets kortere afstand ;)

Ik zit nu lekker in de bus na te stuiteren (en een mega chocolade koek te eten :D ). Vandaag een dagje vrij genomen en gisterenavond dacht ik ineens: laat ik naar Arnhem lopen. Zo gezegd zo gedaan dus ik heb er net een ruime HM op zitten. En bijna 10 minuten sneller als de vorige keer HM *\o/* Ondanks de hoogtemeters over de stuwwal, dat ding lag een paar keer lekker in de weg. Het was bij vlagen zwaar maar ook heel erg lekker en zo stil in het bos. En ik vind van punt naar punt lopen zo veel leuker dan een rondje :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:56

Wow wat goed Kylan! Heerlijk spontane actie. Geniet van je chocoladekoek, klinkt echt heerlijk :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 13:24

Kylan, nee precies, die 2 km zullen het verschil ook niet maken op zo'n afstand.
Knap gedaan hoor, je halve marathon :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:49

Heel goed gedaan Kylan, hier kun je mooi van nagenieten de hele dag!

Hier 25km getraild en onderweg veel wild gezien. Veel herten, een paar zwijnen en een hazelworm. En vooral heeeel veel koeien die de weg blokkeerden. Dus ik moest af en toe door de struiken om er omheen te gaan.
De laatste koe op de foto was echt de father of all cows.. ik heb al veel hooglanders gezien, maar deze had echt enorme hoorns.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:02

Oi, koeien op het pad, dan ga ik ook wel een blokje om.

Wat loop je toch altijd veel SV, ik bewonder je enorm. Ook zo leuk altijd om je foto's te zien.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 18:22

Thanks meiden :)

SV prachtig en wat een enorm ding joh die stier!! En dat kalfje is enorm schattig met die krulletjes op zijn voorhoofd. Volgens mij geniet je wel van je eerste vakantie week!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 14:39

Vandaag stond de halve van Rotterdam op de planning.
Plan was om gewoon een rustige trainingsloop te doen.

Gestart met 2 bekenden, maar die liepen onder een voor mij comfortabel tempo. Dus na een goede 3 km zelf verder gegaan.

Tot 8 km ging het helemaal prima. Kreeg daarna een wat hogere hartslag. Dus tempo iets laten zakken en toen ging het weer.

Rond 11 km helaas steken in mn buik/zij. Ging er vanuit dat dat wel weg zou trekken. Maar helaas... het werd 10 km met pijn doorlopen en meer wandelen dan ik van plan was.

Zelfs een heel kort moment gedacht aan uitstappen, maar die gedachte heb ik heel snel uit mijn hoofd verbannen.

Het was ook klam en benauwd, dus ook nog een beetje duizelig op den duur. Paar bekertjes water als koelwater gebruikt en ik kon weer door. Soort van. :=

Nog wel op de Coolsingel de laatste 500 meter (in een flinke bui regen, lekker verkoelend) kunnen versnellen.

En na de finish kon ik zelfs nog een klein beetje lachen. :+ wil echter niet weten hoe de foto's van onderweg eruit zien. :')

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 14:47

Je hebt het toch maar mooi gedaan Dilan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 14:47

Alsnog goed gedaan! Het was echt zo klam en benauwd. Buikpijn is superbalen.

Hier met mijn vriend 12km getraild bij Elten in Duitsland. We wandelen hier vaak, maar trailen er eigenlijk nooit. Weet ook niet waarom. Daar gaat wel verandering in komen, want er zijn heel veel leuke single tracks en hoogtemeters.
Helaas kon ik ook een keer de struiken in met buikkramp, maar dat mocht de pret niet drukken.
Weektotaal van 93 km, dat had ik ongeveer in mijn hoofd, dus tevreden.

Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 15:15

Gaaf hoor, daar trailen :D

Was idd geen ideale temperatuur om te lopen. Was allang blij dat de zon niet scheen :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:43

Nou inderdaad, als die er ook nog bij kwam, dan was er helemaal niks aan.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:04

Toppie, Sherivey! Knap gedaan, met dit benauwde weer.

Mooie omgeving, SV.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:19

Top gedaan Sherivey, het waren echt zware omstandigheden gisteren.

SV wat mooi daar zeg en een heel flink week totaal!

Ik had er gisteren helemaal geen zin in, ook omdat het zo benauwd was. Dus doorgeschoven naar vanavond. Stuk beter te doen nu, ik heb er weer 7km op zitten :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:44

De training van m'n werk die vandaag gepland stond werd gecanceld, het weer zat mee en ik had verder geen andere afspraken. Wat uurtjes opgenomen en naar een natuurgebied in de buurt gereden voor een halve marathon :D

Ging echt heel erg lekker! Zweette me uiteindelijk wel de pleuris, maar dat mocht de pret niet drukken :')

Afbeelding

*\o/*
Lekker nagenieten nu...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:37

Goed gedaan, heerlijk zo'n onverwacht loopje!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:44

Goed bezig Musli!! Fijn als je zo onverwacht op pad kan en dat dan zo lekker gaat *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 21:35

Goed bezig Musli!

Ik mocht na mijn werk nog een rondje. 80 minuten duurloop.
Wilde het eigenlijk in vieren hakken, met wandel/drinkpauze tussendoor, zoals ik altijd doe met duurlopen.

Maar het ging, ondanks de warmte, zo lekker dat ik de volle 80 minuten (op laag tempo) door kon lopen en zelfs tijdens het lopen kon drinken.

Hartslag bleef ook bijna heel de ronde goed. Alleen het laatste stukje, vol in de zon met tegenwind, ging ie iets hoger.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:18

Lekker Sherivey, fijn dat het ook steeds beter lukt te drinken tijdens het doorlopen :)

Ik kan bevestigen dat het vanavond nog steeds warm was :7 Er stond een kort rondje op het programma met een Magic Mile: 1 mijl knallen. Die ging netjes onder de 8 minuten, niet mijn allersnelste ooit maar wel dicht erbij. Daarna de 5km vol gelopen en binnen een half uurtje klaar. Flink zweten, dat wel ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:40

Ik lees hier nog steeds mee, maar had niet de behoefte om te blijven posten omdat ik een hele tijd vast liep en niet verder kwam met lopen.
Maar ik ben nu al wekenlang op de Veluwe en het buitengebied en het bos nodigen veel meer uit om lekker te lopen en ik ben ineens onwijs aan het opbouwen. Ik heb vorige week na maaaaanden weer eens de 5km gehaald en liep vandaag zo fijn dat ik uitkwam op 6,75 km :P :):)
Ik loop op een rustig tempo, maar heb eindelijk een ritme en tempo gevonden waarop mijn ademhaling ok blijft en ik dus ook echt door kan blijven lopen. Mijn hartslag blijft ook steeds constanter en lager, dus ik ben er echt blij mee!

Had een leuk rondje ook door buitengebied en bos, dus zowel verhard als grindpad als zand-/bospad.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:01

Mijn vriend en ik hebben vandaag route 2 van de Müllerthal trail gelopen. 35km en 1060HM. Wat een gave route! Keihard genoten.
Foto's volgen nog.