Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Popstra schreef:Wat betreft kinderen testen en dat ze in de houtgreep gehouden moeten worden enz..in Italie lukte het toch ook? Daar zul je ook vast autistische kindjes hebben..mss moeten we eens stoppen met dat gepamper over kinderen. Het worden er zulke watjes van!
Vroeger moesten we naar de school dokter, kregen we entingen en piepten we lang niet zoals ze nu doen.
bigone schreef:Ik snap heel goed dat voor sommige kinderen thuisonderwijs niet de juiste weg is, er zijn ook kinderen die opbloeien doordat ze thuis kunnen blijven. Maar waar we ook voor moeten waken is dat we niet een hele groep jongeren een trauma aanpraten want ze hebben het zo erg. Iedereen heeft er genoeg van en iedereen zit er midden in dus laten we gewoon zeggen dat het poedersuiker is maar tegelijkertijd duidelijk voor ogen houden dat we er uit komen.
Wanneer ik hier zo lees lijkt het alsof er alleen maar probleemkinderen zijn, de meesten zullen een achterstand oplopen, gaan ze niet dood aan en laat de maatschappij aub stoppen met kreten als verloren jaar, verloren generatie enzenz. Het is zo, dus pas of probeer je aan te passen aan hoe het nu gaat.
Popstra schreef:Wat betreft kinderen testen en dat ze in de houtgreep gehouden moeten worden enz..in Italie lukte het toch ook? Daar zul je ook vast autistische kindjes hebben..mss moeten we eens stoppen met dat gepamper over kinderen. Het worden er zulke watjes van!
Vroeger moesten we naar de school dokter, kregen we entingen en piepten we lang niet zoals ze nu doen.
Shadow0 schreef:Ik denk dat het ook belangrijk wordt dat we nu wat meer maatregelen treffen ook voor kinderen en pubers. Want die mochten eigenlijk nog bijna alles, maar dat is duidelijk niet veilig genoeg. Heb echter van diverse docenten begrepen dat ze voor de kinderen die alsnog op school komen (bv via opvangsregels) gewoon het gebrek aan richtlijnen van het RIVM volgen. Heb wel het idee dat docenten en ouders meer mogen beseffen dat het ook echt gaat om kinderen zelf die ziek zijn en besmettingen doorgeven.
mvdende schreef:Shadow0 schreef:Ik denk dat het ook belangrijk wordt dat we nu wat meer maatregelen treffen ook voor kinderen en pubers. Want die mochten eigenlijk nog bijna alles, maar dat is duidelijk niet veilig genoeg. Heb echter van diverse docenten begrepen dat ze voor de kinderen die alsnog op school komen (bv via opvangsregels) gewoon het gebrek aan richtlijnen van het RIVM volgen. Heb wel het idee dat docenten en ouders meer mogen beseffen dat het ook echt gaat om kinderen zelf die ziek zijn en besmettingen doorgeven.
Roep ik al vanaf het begin dat er voor kinderen óók meer maatregelen moeten komen.
Zeker dat nu duidelijk is dat kinderen óók een belangrijke rol spelen in de besmettingen.
Kinderen hebben tot nu toe eigenlijk echt álles nog mogen doen: sporten individueel én groepen, géén mondkapje, géén afstand houden...
Ik zou graag zien dat de regels voor volwassen óók gaan gelden voor kinderen vanaf 6 jaar. 6 jaar is een leeftijd waarop kinderen echt dingen wel snappen als je ze het goed uitlegt.
Kinderen jonger dan 6 hoeven dan geen mondkapje en geen afstand te houden, maar contact sporten (voetbal, korfbal enz) zou in fase ernstig/ zeer ernstig/ lockdown ook verboden moeten zijn.
Daarnaast het buiten schooltijd om spelen met klasgenoten/ vriendjes en vriendinnetjes door de ouders zo veel mogelijk inperken. In ieder geval niet iedere dag vriendjes/ vriendinnetjes over de vloer.
Kinderen verspreiden corona net zo goed als een volwassen. Daarom zouden er dus strengere maatregelen moeten zijn voor kinderen.
Mindim schreef:bigone schreef:Ik snap heel goed dat voor sommige kinderen thuisonderwijs niet de juiste weg is, er zijn ook kinderen die opbloeien doordat ze thuis kunnen blijven. Maar waar we ook voor moeten waken is dat we niet een hele groep jongeren een trauma aanpraten want ze hebben het zo erg. Iedereen heeft er genoeg van en iedereen zit er midden in dus laten we gewoon zeggen dat het poedersuiker is maar tegelijkertijd duidelijk voor ogen houden dat we er uit komen.
Wanneer ik hier zo lees lijkt het alsof er alleen maar probleemkinderen zijn, de meesten zullen een achterstand oplopen, gaan ze niet dood aan en laat de maatschappij aub stoppen met kreten als verloren jaar, verloren generatie enzenz. Het is zo, dus pas of probeer je aan te passen aan hoe het nu gaat.
Ik durfde het niet te zeggen. Ja, het is even oliebol, maar niet het einde van de wereld voor de meeste kinderen. Het is net of we de kinderen van nu iets verschrikkelijks aan doen. Terwijl er wel ergere situaties aan de hand zijn. En waar hebben we het over, de school is 2.5 week langer dicht dan normaal, maar sommigen doen alsof dit onoverkomelijk is voor kinderen.
Ik ken genoeg kinderen die het niet erg vinden hoor om wat langer thuis te blijven. Het vergt wat meer van je als ouder.
Ik help waar ik kan en ik zie er op toe dat dingen gebeuren. Dat de les wordt gevolgd en sowieso dat het huiswerk is gemaakt zonder afraffelen en dan ben ik misschien strenger dan de juf. Ik zie het nu even als mijn taak om mijn kind zo goed mogelijk door de thuislessen heen te loodsen en ik zie dat ook als mijn plicht en verantwoording.
Mindim schreef:mvdende schreef:
Roep ik al vanaf het begin dat er voor kinderen óók meer maatregelen moeten komen.
Zeker dat nu duidelijk is dat kinderen óók een belangrijke rol spelen in de besmettingen.
Kinderen hebben tot nu toe eigenlijk echt álles nog mogen doen: sporten individueel én groepen, géén mondkapje, géén afstand houden...
Ik zou graag zien dat de regels voor volwassen óók gaan gelden voor kinderen vanaf 6 jaar. 6 jaar is een leeftijd waarop kinderen echt dingen wel snappen als je ze het goed uitlegt.
Kinderen jonger dan 6 hoeven dan geen mondkapje en geen afstand te houden, maar contact sporten (voetbal, korfbal enz) zou in fase ernstig/ zeer ernstig/ lockdown ook verboden moeten zijn.
Daarnaast het buiten schooltijd om spelen met klasgenoten/ vriendjes en vriendinnetjes door de ouders zo veel mogelijk inperken. In ieder geval niet iedere dag vriendjes/ vriendinnetjes over de vloer.
Kinderen verspreiden corona net zo goed als een volwassen. Daarom zouden er dus strengere maatregelen moeten zijn voor kinderen.
Jij begreep de regels ook niet kan ik me heugen, je ging nog prima met het ov om met de hond te wandelen, ondanks dat het advies wat dat niet te doen. En ik meen me ook nog iets te herinneren over een camping...
Citaat:Ik heb wel te doen met kinderen die om welke reden dan ook nu niet mee kunnen doen met de rest vanwege een kwetsbare ouder of andere dingen. Dan komt het denk ik wel extra hard aan omdat er geen kind meer rekening met je houdt.
lenaa_tje schreef:Maar Bigone dat is toch ook wat je zelf van dichtbij meemaakt? Ik ga echt niet minder strijden voor de 10 van de 30 mentorleerlingen die het wel veel zwaarder hebben. Voor mij is dat wat telt.
M’n collega heeft een moeilijke klas op school maar wel een klas waar ouders heel actief zijn. Dat is in deze thuis periode wel een stuk makkelijker.
Pabie schreef:En wat als de beperkende maatregelen op de grens van 28+ lagen en jij er dus nog net buiten viel en alles zou mogen.
Zou je dan ook zeggen dat ze het zo snel mogelijk terug moeten schroeven naar 6?
Het komt vooral heel jaloers over...
Echwel schreef:Citaat:Ik heb wel te doen met kinderen die om welke reden dan ook nu niet mee kunnen doen met de rest vanwege een kwetsbare ouder of andere dingen. Dan komt het denk ik wel extra hard aan omdat er geen kind meer rekening met je houdt.
En daarom uitzonderingen prima
Veel kinderen floreren alleen met regelmaat..
Sizzle schreef:Net is de Zwitserse persconferentie geweest, geen lockdown. Wel sluiting van restaurants en sport centra.
Ik hoop dat het helpt.