Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 00:40

Haha Pallatin, Roos heeft een crosstrainer die Foxy heet. Zo heet mijn hometrainer Jopie. Wegfoxieën is een werkwoord van kcal verbranden op de crosstrainer :D zo ga ik even Jopieën :j

Klimmen en boulderen lijken mij zo leuk!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 06:58

Ik ben nu moed aan het verzamelen om uit bed te gaan :')
Ik moet de honden uitlaten en dan niet kort, maar fatsoendelijk ivm oud en nieuw. Maar half geslapen vannacht vanwege alle honden op bed (en eentje die me midden in de nacht in de armen kwam rillen).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 07:54

Hier ook slecht geslapen, nu aan mijn ontbijt. Wil vroeg beginnen met werken om ergens vandaag tussendoor nog even te gaan wandelen of hardlopen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:10

Ik ga om half 9 nog ff uurtje PTen en daarna oliebollen bakken.... en er zelf ook van genieten haha. En dan in het nieuwe jaar maar weer een beetje meer op gaan letten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:21

Hier ook al vroeg wakker. Iemand was hier om 5 uur (!!!) vuurwerk aan het afsteken.

Ik wil vanmiddag even gaan lopen en ga zo naar de supermarkt zodat ik gezonde hapjes kan halen. Ik ben toch maar alleen dus sowieso een beetje maf om met een schaal oliebollen te zitten.

Het viel me vanmorgen op dat bij mijn metingen tot dusver er ook veel te weinig water in mijn lichaam zit, dus ik wil komende dagen letten op mijn waterinname en kijken of dat verbetert.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:23

Butterfly schreef:
Haha Pallatin, Roos heeft een crosstrainer die Foxy heet. Zo heet mijn hometrainer Jopie. Wegfoxieën is een werkwoord van kcal verbranden op de crosstrainer :D zo ga ik even Jopieën :j

Klimmen en boulderen lijken mij zo leuk!

Dat is een mooie samenvatting :))

Foxy is mijn crosstrainer, die nu even stof staat te happen. Zal haar vast voorbereiden op het nieuwe jaar.

Een goede jaarwisseling allemaal! Of voor de Limburgers onder ons: een goeie roetsj!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:30

Hier de hele nacht door vuurwerk bommen :( Echt slecht geslapen dus.

Ik was aan het rekenen met mijn kcal en ga maar voor de boursin light op mijn stokbroodje ipv roomboter-kruidenboter, dat vind ik de kcal niet waard. Neem ik liever een oliebol en bubbels :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:31

Beetje vroege vogels allemaal!

Wat verschrikkelijk aso Urielle, zo vroeg al gaan knallen...

Hier nog een paar uurtjes aan school werken dan heb ik weekend *\o/*

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:55

Hier ook vroeg door een baby van 10 maanden die standaard tussen 4 en 5 uit bed wil... Nu even een boterham eten en daarna oliebollen bakken met mijn moeder en naar stal naar mijn nieuwe paard:)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:28

Tussen 4 en 5... dat is wel een hele vroege vogel!

Ik hoop dat het vandaag en komende nacht meevalt met het vuurwerk...

Iedereen bedankt voor dit fijne topic! En bedankt voor de fijne sfeer. Dat jullie allemaal jullie doelen mogen bereiken qua afvallen in het nieuwe jaar.

Zelf doe ik een paar dagen niet netjes, ik ken ook het ‘je wordt niet dik tussen kerst en oud en nieuw, maar tussen oud en nieuw en kerst’ dus ik heb besloten dat ik tussen kerst en oud en nieuw even niet oplet op mijn eten en daarna weer wel :P niet dat ik nu alles eet wat los en vast zit, en ik sport ook gewoon. Maar een weekje geen focus op afvallen is fijn, ben deze week niet aangekomen. En volgende week met frisse moed verder!

Ohja, ik kan via mijn zorgverzekering korting krijgen op het online programma van Weight Watchers, heeft iemand hier daar ervaring mee?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:25

Grappig dat jullie namen voor de trainingsaparaten hebben.

Romeo2007, wat vroeg. Duidelijke geen uitslaper..

Ryder: Ik ben in 2019 begonnen met weight wachters. Daarmee 20 kilo afgevallen. Geld terug vragen bij de verzekering ging redelijk makkelijk, scheelde toch weer een hoop.
Ik heb alleen digitaal gedaan, geen ervaring dus met de workshops.
Op de app staan ook gerechten en workouts voor elk niveau. Verder vind ik connect op de app (soort insta/facebook idee) heel fijn. Daar werd veel gedeeld, recepten, motivaties, wanneer iemand het moeilijk had en dat soort dingen.
Als je nog iets specifieks wil weten, ik sta open voor vragen:)

Ik ben vandaag ook bezig met m'n kcal/sp overdag laag houden. Zodat ik vanavond iets kan nemen. Heb het geluk dat ik oliebollen en alcohol niet lus, scheelt weer.
Maar wel de lekkere andere hapjes.

Vanochtend gewogen
Kerst valt toch nog wel mee met de grote plus die ik had verwacht. 0,5 erbij.

Ga het jaar uit met een gewicht van 85,9 kg BMI 25,1.
Volgend jaar afsluiten met een bmi onder de 25 is het doel. Minimaal 0,6 kilo in een jaar moet wel lukken haha.
Zat net even te kijken bij BMI wat het ideale gewicht voor mij is. 63,3 tot 85,3. Vind het wel een erg groot gebied.
Hoe bepalen jullie of je goed zit? Of wat er nog af moet?

Na m'n werk nog even hardlopen. Hoop dar het mini laagje sneeuw nog blijft liggen, dan is een rondje door de duinen zo mooi.

Fijne jaarwisseling allemaal

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:32

Ik ga het jaar uit met 86 kilo ongeveer. Dit is een BMI van 34.89

Ik ben dus 3 kilo kwijt op vorig jaar november). Maar in totaal wel 15 kilo afgevallen.

Ik kijk naar wat haalbaar is. Ik wil in ieder geval uit de obese/ernstig overgewicht zone.
Dus in ieder geval onder de 72 kilo.
Volgens bmi moet ik tussen de 55 en 60 kilo zitten maar dat gaat het dus echt niet worden.
Met 65 kilo ben ik super gelukkig O:)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:34

Ik pak het vanaf morgen wel weer op, na begin deze lockdown emotioneel weer ingestort en gaan snaaien, wel gisteren crosstrainer gekocht

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:36

SandravdB schreef:
Ik pak het vanaf morgen wel weer op, na begin deze lockdown emotioneel weer ingestort en gaan snaaien, wel gisteren crosstrainer gekocht

Ah :(:).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:45

Oh balen SandravdB :(:) Crosstrainer klinkt als een mooie stap! En goed dat je het emotie-eten herkent. Kun je voorzichtig zoeken naar andere manieren om met emoties te dealen dan eten? Klinkt makkelijk, weet ik, maar uiteindelijk is dat iets wat je zult moeten veranderen om niet steeds weer in dezelfde valkuil te komen. Voor mij is in het afgelopen jaar met veel emoties, de truc echt geworden om dan naar buiten te gaan en een stuk te lopen. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Hier net ff mooi 6 kilometer gelopen.

Ideale gewicht is van zoveel zaken afhankelijk, en zeker niet alleen van lengte.

Mijn ideale gewicht op basis van BMI ligt tussen de 56 en de 77. Nu 69 kilo, BMI net onder de 23 en vind dat wel prima. Blijf hetzelfde eten wat ik nu eet, in het nieuwe jaar zal er misschien dan nog iets af gaan maar dat hoeft wat mij betreft niet. Ietsje vet inruilen voor spieren mag nog wel :'). Ik denk dat als ik met mijn brede bouw 56 zou wegen het echt vel over been wordt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:48

Lekker bezig Gaucho *\o/* !

Ik ben klein, maar wel wat breder gebouwd. Officieel moet ik rond de 50 wegen volgens BMI, maar dan ben ik mn spieren aan het opeten denk ik :') .
Ik heb wel een nadeel van klimmem gevonden.. Mn armpjes worden te breed voor mn leuke blousjes..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:41

Heb naar aanleiding van jullie posts gekeken, ik moet volgens m'n BMI tussen de 50 en de 65 zitten ongeveer. Maar ik woog toen ik wél goed bezig was met een vetpercentage van 13% 65 kilo en dan zit ik dus bijna op overgewicht... 50 lijkt me voor mij echt niet gezond. Mijn eerste stap is dat ik nu qua BMI op randje obees zit en terug wil naar overgewicht. Step by step.

Sandra goed bezig hoor. Zolang je maar niet opgeeft toch?

Gaucho, wauw 6 kilometer!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:40

Zo, ik heb een weekmenu voor komende week gemaakt. De week erna hello fresh. Voel me altijd enorm georganiseerd en efficiënt als ik dat doe :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:13

Zo, vond van mezelf dat ik zo goed bezig ben dat ik mezelf getrakteerd heb op een nieuw ontbijtservies :j

Allemaal verschillende patroontjes:

Afbeelding

Afbeelding

Als het me bevalt ga ik ook dinerborden kopen :j
Laatst bijgewerkt door gaucho op 31-12-20 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:14

Helaas andere manieren zoeken valt tegen, heb ptss en kan daardoor slecht tegen veranderingen en geen overzicht hebben, mijn uitlaatklep was echt zwemmen en dat mag nu niet waardoor ik ook meteen lichamelijk achteruit ga wat nog meer stress geeft

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:28

Voor mij is BMI geen goede graadmeter, veel te veel marge. Ik ben in de eerste periode van Corona 6 kilo afgevallen maar toen zat ik ook nog gewoon op een "gezond" gewicht.
Nu weeg ik weer net zoveel als dat ik als 20 jarige woog en dat voelt zoveel beter.
Taille meten werkt ook niet want dan moet ik echt wel gaan afvallen terwijl mijn BMI 21,3 is. Dus voor mijn lijf werken beide metingen niet.
Ik ben er van overtuigd dat je zelf wel heel goed weet wat een passend gewicht zou kunnen zijn.

SandravdB wat naar, :(:) ik hoop dat de zwembaden snel weer open mogen. En dat de crosstrainer je gaat helpen ook. Hoe ga je hem noemen ?:+

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:40

Geen idee, werkt naam geven zoveel beter dan, denk wel dat ik er goede koop aan gedaan heb, 60 euro voor een waar 24 verschillende programma's op zitten, hoeveel weerstandniveau's erop zitten moet ik nog uit zoeken

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:41

Ik kan je uit ervaring zeggen dat het helpt een (doop)naam te geven. Mensen vragen geïnteresseerd hoe het met hem of haar gaat en dat motiveert :))

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:48

Ik heb even een pauze genomen van het topic. Heftige periode gehad hier met de ziekte van mijn vader, wat voor mij heel veel dingen op scherp heeft gezet. Onder andere mijn relatie die al een paar jaar met ups en downs ging en die ik drie weken geleden heb verbroken. We wonen nu nog samen, slapen wel apart, maar ik heb vandaag de sleutels van mijn nieuwe huurhuisje gekregen! *\o/* Vreselijk veel zin om te verhuizen (eerst nog wat klussen) en lekker mijn eigen plek te hebben na ruim 15 jaar samen.

Door de stress wel een paar kilo kwijt, mensen beginnen dat nu ook te zien aan me, had deze week verschillende opmerkingen. Nieuw huis, nieuw leven, nieuwe motivatie voor een gezond lijf! Ik moet helaas wel mijn loopband verkopen, daar heb ik straks geen plek meer voor.

Fijne jaarwisseling allemaal! Ook alle nieuwe mensen, welkom nog! We gaan er in 2021 weer voor! {:}

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:33

SandravdB schreef:
Geen idee, werkt naam geven zoveel beter dan, denk wel dat ik er goede koop aan gedaan heb, 60 euro voor een waar 24 verschillende programma's op zitten, hoeveel weerstandniveau's erop zitten moet ik nog uit zoeken

Balen dat je zo’n terugslag hebt gehad door de lockdown. Ik heb ook behoorlijk in de put gezeten, ik voelde me echt lamlendig en kreeg ook te horen dat m’n contract niet verlengd zou worden ivm corona...onze afdeling werd gehalveerd...echt rot.... Ik voelde amper nog noodzaak om goed voor mezelf te zorgen en waarom iets anders aantrekken dan een joggingbroek....ik mis het echt fysiek naar m’n werk gaan nog steeds: mensen zien en spreken, naar huis fietsen of juist wandelen met collega’s....Maar ga in het nieuwe jaar beginnen in een nieuwe job dus dat gaf weer positieve energie.....en hee, het is ook echt een kl*te jaar....super goed dat je een crosstrainer hebt gekocht, hopelijk krijg je er straks positieve energie van ....en mocht ie straks een naam hebben dan weet ik iig wat er wat bedoelt met weg-foxien op weg-hansen oid... :D
Voor iedereen een hele fijne jaarwisseling en tot in 2021!