Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:10

Niet te druk maken Ketly, ken genoeg mensen (partners) die het niet hebben gekregen terwijl hun wederhelft het wel had. En als je het wel hebt hoop ik dat het bij deze klachten blijft! Voordeel, je bent daarna wel even immuun, misschien neemt dat wat stress weg. Al snap ik dat je het liever niet hebt.

Liedjes mee zingen lukt mij ook echt nog niet.
45 minuten lopen na zo’n longontsteking is echt wel flink hoor Fenneee! Bij een gewone longontsteking moet men al rekening houden met 2-3 maanden hersteltijd, laat staan met corona. Rustig opbouwen en idd met minder beginnen.

Hebben jullie ook dat er naderhand nog zoveel troep uit de holtes komen? De ene week lijkt het weg te zijn en de andere week raken ze weer vol :\

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:22

Ja, ik moet bijvoorbeeld nog geregeld hoesten en komt altijd prut mee omhoog. Dat komt echt vanuit de holtes.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:25

Hier gaat het langzaam aan wat beter. Ben wat meer op. Nog wel snel buiten adem.

Degene die mij waarschijnlijk heeft besmet is zojuist afgevoerd met de ambulance. Hij had nog maar een saturatie van 85. En een longontsteking

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 01:05

Wescha schreef:
Hier gaat het langzaam aan wat beter. Ben wat meer op. Nog wel snel buiten adem.

Degene die mij waarschijnlijk heeft besmet is zojuist afgevoerd met de ambulance. Hij had nog maar een saturatie van 85. En een longontsteking

O wat erg
Jong persoon?

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 01:09

tokedri schreef:
Wescha schreef:

O wat erg
Jong persoon?

49 jaar

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 01:30

Wescha schreef:
Wescha schreef:

O wat erg
Jong persoon?

49 jaar[/quote]

Jong dus
Veel sterkte!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:14

He bah.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:57

Ik kan om 8:48 testen, vind het toch wel spannend. Het testen niet maar de uitslag. Werd vannacht een keer zwetend wakker, weet niet of dat zenuwen zijn of wat anders :o Ik houd jullie op de hoogte.

Uberpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:27

Succes Ketly! Soms weet je niet meer of het je lichaam is of dat je angsten/gedachten een spelletje met je spelen.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:31

Succes Ketly, ga voor je duimen!

Ja Janntjuh misschien wat het ook wel iets te veel, maar op het moment zelf voel ik mij goed alleen komt de klap pas echt een dag later.

Hier heeft de huisarts net gebeld hoe het ging. Aangegeven dat ik echt wel flink last heb van temperatuurschommelingen en eigenlijk de hele dag verhoging heb en soms ook koorts. En dat ik daarbij er schijnbaar volgens mijn ouders en vriend uit zie als een zombie. Ze dacht even aan bloedarmoede, maar omdat ik geen menstruatie heb vanwege de prikpil is die kans heeeeel klein. Moet nu de komende 2 weken goed mijn temperatuur in de gaten houden, en gaat het niet beter dan moet ik bellen en dan gaan ze verder kijken.
Morgen 2 uurtjes naar het werk om een opdracht voor school te kunnen doen, moet een gesprek voeren met een bewoner heel benieuwd hoe dat gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:50

Maar zo lang je koorts hebt mag je er nog niet uit toch? Wel balen dat het zo lang duurt. Ik vind 2 weken aankijken ook nog wel lang.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:55

Van de huisarts mag ik, omdat dit echt restklachten zijn die ze vaker zien bij mensen die corona gehad hebben. Daar vertrouw ik ook op. Ja vind 2 weken ook wel lang, maar voel mij voor de rest goed ondanks de moeheid.

Uberpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:21

Jeetje Fenneeee, wat vervelend. Ik hoop dat je opknapt komende weken. Doe rustig aan hoor.

Ik heb net met de huisarts gebeld. Die vermoed bronchitis. Dit kan een rest verschijnsel van corona zijn of toch mijn vermoedelijke keelinfectie. Na een week antibiotica moet ik er weer aardig bovenop zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:28

Wescha heftig!

Ik heb zojuist laten bloedprikken om iig dingen te kunnen uitsluiten, daarna overleg met huisarts over eventuele aanpak.
Ben vandaag nog kortademiger dan gisteren en dat is voor de klas eigenlijk niet te doen.
Vanmiddag overleg met de bedrijfarts.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:19

Goof schreef:
Wescha heftig!

Ik heb zojuist laten bloedprikken om iig dingen te kunnen uitsluiten, daarna overleg met huisarts over eventuele aanpak.
Ben vandaag nog kortademiger dan gisteren en dat is voor de klas eigenlijk niet te doen.
Vanmiddag overleg met de bedrijfarts.

Je gaat eigenlijk iedere dag over je grens heen, dan stapelt op en dan wordt het alleen maar erger.
Ik hoop dat je een fijne bedrijfsarts hebt. Ik kreeg het advies van de bedrijfsarts 2-3 uur werken totdat ik genoeg energie overhad voor de rest van de dag. En daarna pas opbouwen.
In mijn geval betekent dat Max 0,5-1 uur achter elkaar praten, dan rusten en dan pas een volgende activiteit

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:25

Ja, I know. Mijn huisarts adviseerde ook een stap terug te doen en ook mijn teamleider adviseerde voor mezelf te kiezen en niet voor werk. Dus denk dat ik dat inderdaad moet bespreken vanmiddag.
Lastig man, ik ben geen thuiszitter en houd van mijn werk. Pff.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:12

Heftig om te lezen wat voor nasleep het virus allemaal heeft..

Ik krijg helaas steeds meer klachten en vrees dan ook het ergste. Ik zou dan gelukkig wel weer naar huis kunnen maar mijn vriend en paard zolang niet kunnen zien. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik negatief getest wordt. Ik moet hier mijn ei maar even kwijt want de zenuwen zijn niet meer te doen :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:16

Ah ketly, ja en je hebt niks aan die zenuwen :+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:27

Nee dat is het stomme :+ Maar ik zit inmiddels sinds vrijdagavond dus al in een B&B en heb in die tijd bijna niemand gezien, enkel wat mensen even bij de deur. Mocht ik positief getest worden dan vind ik het geestelijk ook wel zwaar worden. Ik ben eigenlijk altijd op pad..

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:21

Ketly schreef:
Nee dat is het stomme :+ Maar ik zit inmiddels sinds vrijdagavond dus al in een B&B en heb in die tijd bijna niemand gezien, enkel wat mensen even bij de deur. Mocht ik positief getest worden dan vind ik het geestelijk ook wel zwaar worden. Ik ben eigenlijk altijd op pad..

Nog even volhouden...ik denk dat het voor iedereen die positief getest is, het op een of ander moment mentaal zwaar is. Je weet niet waar het naar toe gaat en waar het eindigt.
Maar het komt goed! :knuffel:

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:43

Esther_ schreef:
Ketly schreef:

Nog even volhouden...ik denk dat het voor iedereen die positief getest is, het op een of ander moment mentaal zwaar is. Je weet niet waar het naar toe gaat en waar het eindigt.
Maar het komt goed! :knuffel:

Mentaal zwaar is het zeker. Ben die afgelopen 3 weken echt best wel positief en nuchter geweest. Maar heb nu regelmatig echt even momenten dat ik het echt even niet meer weet. En dat het zo lang duurt knaagt ook echt wel aan je. Komt goed kelly :knuffel:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:55

Ik herken het. Je hoort zoveel nare verhalen en je gaat bij alles wat je voelt twijfelen. Gelukkig is de kans dat het helemaal goed komt veel groter als een andere afloop.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:41

Ik ben heel geduldig maar het duurt zo lang :+

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:52

Ik was 2 dagen klachtenvrij dus gisteren een uurtje naar stal geweest.
Vandaag weer terug bij af....en zelfs snotteren erbij
Overlegd met GGD
Advies thuisblijven
Ik kruip maar onder een dekentje

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:14

He jakkes. Beterschap.

Ik heb vanmorgen voor het eerst weer les gehad met mijn paard. Dacht al heel wat te zijn weer maar toch wel aardig wat conditie ingeleverd. Maar wat extra stap pauzes tussendoor gedaan.