4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:01

black_kelpie schreef:
Jongens, ik skip even de bijleespost hoor, laptop niet bij de hand en er is teveel gepost om via de telefoon te doen :o

Maar ik heb wel even een schop onder m'n kont nodig....

Het gaat dus niet zo lekker. Qua eten niet eens zo heel dramatisch (al is er zaterdag wel spontaan een heel zakje paaseitjes verdwenen -O- ), maar mijn motivatie gaat behoorlijk onderuit. Ik krijg het niet voor elkaar om mezelf tot sporten aan te zetten, voel me dik en lomp en de weegschaal heeft ook geen zin om aardig te doen. Meh ^)

Zou het helpen om een vorm van beweging in te bouwen die je niet meteen als sport ziet? Een halfuurtje wandelen ergens op een vast moment op de dag bijvoorbeeld.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:06

Wandelen doe ik wel, ik heb een hond dus dat is niet optioneel.

Ik wil zo graag mijn rug sterker maken zodat ik er minder last van heb, alleen wandelen zet in dat geval niet echt zoden aan de dijk. Ik heb nota bene een bokszak in de tuin hangen, de drempel zou laag moeten zijn, maar het lukt niet.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:16

black_kelpie schreef:
Wandelen doe ik wel, ik heb een hond dus dat is niet optioneel.

Ik wil zo graag mijn rug sterker maken zodat ik er minder last van heb, alleen wandelen zet in dat geval niet echt zoden aan de dijk. Ik heb nota bene een bokszak in de tuin hangen, de drempel zou laag moeten zijn, maar het lukt niet.

En van die 5 a 10 minuten workouts? Je rug is niet heel eenvoudig los te trainen maar een korte core workout neemt het wel mee. En het is toch minder commitment dan "gaan sporten".

Mijn sportschool heeft heel veel van dat soort mini workouts. Ik zal eens kijken of die ook online te vinden zijn.

Edit: ik kan mijn favoriet online niet vinden maar je zou kunnen kijken of je de fit for free app ook kan gebruiken voor die workout filmpjes als je geen lid bent bij ze

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:26

@CCCC, Oei herkenbaar gevoel als die periode er weer aankomt.. Het kan natuurlijk niet altijd perfect gaan en als je na zo'n dag de draad weer oppakt is er niets aan de hand :D Het was heerlijk weer om te skeeleren gisteren!

@Lisanne, Oh wat een mega lekker lijstje weer!! Echt veel van mijn all time favorites haha (hazelnootballen, stracciatella kwark, zo lekker). Toch zo fijn dat dat gewoon goed in te passen is, zonder aan te komen :D

@Little_birdy, Kan ik me voorstellen hoor! Af en toe gewoon lekker van zo'n dag genieten. Wat super dat je pijnvrij bent gebleven gisteren! Dat lijkt me een heel goed teken richting herstel.

@Black_kelpie, Oh wat vervelend.. Ik denk dat de tips van IMAY heel goed zijn. Probeer de drempel voor jezelf zo laag mogelijk te houden en het jezelf niet moeilijker te maken dan het is. Sporten hoeft niet te betekenen dat je direct verplicht een workout van een uur afrond. Iedere minuut is er een! Zet hem op!

Hier gisteren geen fantastische dag. Wederom geen motivatie om mijn training volledig af te ronden en daarnaast ook meer gegeten dan ik wilde. Dat laatste is niet zo'n probleem aangezien ik in de bulkfase zit, maar dan moet er wel gesport zijn want anders komt er van meer eten om spieren op te bouwen ook niets terecht :+ Nouja, vandaag weer een nieuwe dag, dus nieuwe kansen!

Lijstje van gisteren:
O: 4 glutenvrije crackers met 1 plak kaas en cacao pinda spread
T: myprotein peanut square, 100gr druiven
L: 4 glutenvrije boterhammen met tomatenpuree, aubergine, ui (nieuwe introductie!), lactosevrije mozzarella en kaas. 2 petit beurre glutenvrij
T: Zonnatura pindacrunch
D: Bananencurry met sperziebonen en rijst
T: 3 rijstwafels met pindakaas, 2 petit beurre glutenvrij (dit was niet de bedoeling, maar ik kreeg 's avonds nog een appje op mijn werktelefoon dat wat stress opleverde en toen had ik het op voor ik het doorhad, dat ben ik niet meer gewend van mezelf :? )
Totaal 2603 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:35

Little_birdy: wat goed pijnvrij zonder pijnstillers! Dat zal vast goed vertrouwen geven in je lichaam :j
Lekker lijstje heb je.

Black_kelpie: he wat balen dat je je motivatie even kwijt ben. Maar ik zou toch mee gaan in de tips van Imay en Mara, kleine stapjes maken en daar tevreden mee zijn. Anders leg je de lat zo hoog voor jezelf waar het moeilijk door wordt om aan te voldoen voor jezelf.

Mara: ja vind het ook erg fijn dat ik zulke dingen gewoon kan eten en ervan kan genieten zonder gewichtstoename :))
Hoe ging het vandaag met de motivatie voor de training?
Jammer dat je toch meer at na een stress berichtje.. gelukkig nog wel redelijk binnen beperken gehouden.

Hier weinig te melden haha. Leef lekker onder mn (nachtdiensten)steen.
Weegschaal gaf gister en vandaag wel -1.0 aan, ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat mijn lichaam nog steeds aan het stoeien is tegen de gordelroos (die nu dus toch nog erger aan het worden is). Hou dit even goed in de gaten, anders weer wat ophogen de komende dagen.
Lijstje van vandaag;
0.30: klein puntje appelkruimel taart
2.00: 50 gr chocolade hazelnootballen
3.30: manderijn
5.00: wit stokbroodje met brie en rucola.
6.15: 150 gr dubbel vla
8.30: american cookie triple chocolate <3, 200 ml optimel drink.
18.30: 300 ml optimel drink
19.15: gevulde courgette met gerookte kip, paprika, champignons, sjalot uitje, mozarella light en Italiaanse kruiden.
22.45: blikje redbull sugarfree, snicker crispy

Totaal: 2000 kcal. Verwacht zo’n 12.000 stappen te halen vandaag.
Laatst bijgewerkt door Lis_Ol op 03-03-21 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:59

IMAY1990 schreef:
En van die 5 a 10 minuten workouts? Je rug is niet heel eenvoudig los te trainen maar een korte core workout neemt het wel mee. En het is toch minder commitment dan "gaan sporten".

Mijn sportschool heeft heel veel van dat soort mini workouts. Ik zal eens kijken of die ook online te vinden zijn.

Edit: ik kan mijn favoriet online niet vinden maar je zou kunnen kijken of je de fit for free app ook kan gebruiken voor die workout filmpjes als je geen lid bent bij ze

Da's wel een goed idee! Ik ga op zoek :j De ruimte is hier een beetje beperkt binnen, maar er is vast wel iets wat ik kan doen.

Dat van die veel te hoge lat, dat ben ik ten voeten uit ja >;) En ik ben dus ook wel bekend met een volledige shutdown als die lat niet haalbaar is. En dan kom je ook weer nergens...

Vandaag in ieder geval wel wat bewogen :+ Een half uur les gehad met het bijrijdpaardenbeest! We hebben duidelijkheid over waar de pijn vandaan komt (maagzweer), hij wordt behandeld en we mogen het werk weer opbouwen van de kliniek. Het ging super, hij deed echt z'n best <3

@Lisanne, wat ontzettend vervelend dat die gordelroos erger wordt, dat is zo naar -O- Beterschap! En dat die kilo daarna ook maar mooi weg blijft ;)

Lijstje van vandaag;

O; yoghurt met muesli en jam
T; Trek proteïnereep
L; tosti kaas/salami/pesto
A; broodje zalmsalade met sperziebonen (HelloFresh)
T; 2 crackers met smeerleverworst en sriracha

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:21

Lis_Ol: Mooi lijstje! Pittig lijken me die nachtdiensten, werk je in de zorg? Wel echt rot van je gordelroos zeg!! Beterschap. :knuffel:

Little_Birdy: Fijn dat je pijnvrij hebt kunnen wandelen!

Black_kelpie: Die thuis workouts lijkt me een goede! Of wellicht ook iets van yoga of pilates inbouwen? Ook goed voor je rug!

m9ara: Ja het weer was heerlijk om te skeeleren! Jammer dat het sporten wat minder goed lukt. Je hebt wel altijd heel lekkere lijstjes!

Hier gisteren wel een redelijke dag! Vriend was weer een dagje naar kantoor, heerlijk is het om weer eens even alleen thuis te zijn haha. Het is wat als je 24/7 thuis bent met elkaar (werken beide thuis). Verder weinig spannends hier.

Lijstje gisteren:
O/T: Cappuccino en 3 knackebrod met ossenworst
L: half meergranenstokbrood van de Lidl met kipfilet
T: Bakje druiven en 2 paaseitjes (die had ik niet moeten kopen)
A: Gekarameliseerde kip met paksoi en rijst
T: Een chocolademouseje van de Lidl en nog 2 paaseitjes (goh zou het de tijd van de maand zijn :D )

Ik denk dat ik rond de 1.900 kcal kom vandaag. Niet gewandeld maar wel een stuk gefietst!

Lijstje vandaag:
O/T: Cappuccino en een smoothie van 0,5 banaan, 1 sinaasappel, mangoblokjes, havermout en amandelmelk
L: Half meergranenstokbrood met kipfilet
T: Handje ongezouten noten
A: Biefstuk met uiencompote en geroosterde groenten
T: Chocolademouseje van de lidl

Ongeveer 1700 kcal. Vandaag ga ik weer lekker wandelen tijdens de lunch!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:06

@CCCCC, yoga heb ik wel eens geprobeerd maar ik word er vreselijk melig van := Het is inderdaad wel heel goed voor je lijf!

Beide volledig thuiswerken is wel pittig inderdaad! Mijn vriend werkt in het onderwijs, ik ben heel gek op hem maar wel blij dat hij daar fysiek aanwezig moet zijn O:)

Vandaag een fijne wandeling gemaakt in het bos (minder goed weer dus veel minder mensen :Y) ), naar het dorp gelopen voor een boodschap en wat grondwerk gedaan. Goed voor 16.000 stappen.

Mijn lijstje voor vandaag;

O; choco havermout met pindakaas en banaan
T; Trek proteïnereep
L; geroosterd maïsbrood met smeerleverworst en sriracha
T; maiswafels paprika met kaas
A; Dahl met naanbrood
T; waarschijnlijk nog een bakje yoghurt

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:15

@Lisanne, Ah wat vervelend dat de gordelroos niet minder wil worden.. Ik kan me voorstellen dat dat best wel invloed heeft. Wat meer eten kan dan geen kwaad, en dat betekent alleen maar meer ruimte voor nog een american triple chocolate cookie (oh die zijn zooo lekker <3 )

@Black_Kelpie, Zo te lezen heb je de afgelopen dagen toch heel lekker kunnen bewegen! Goed bezig! Een maagzweer is zo vervelend -O- Mijn vorige paard heeft daar ook echt enorm veel last van gehad. Fijn dat de behandeling wel goed aan lijkt te slaan en je weer lekker aan de slag kan :)

@CCCC, Oh zo herkenbaar! Wij werken ook samen bijna volledig thuis en soms is dat echt even bleh :+ Je lijstjes zien er lekker uit! Succes met het afblijven van de paaseitjes :D

Vrijdag betekent bij mij weer weegdag :D Erg tevreden met +0,5kg en vooruitgang in mm rond mijn billen, maar daarnaast gelijk gebleven rond mijn taille :) Het is de periode in mijn cyclus dat ik theoretisch wat minder zou verbranden, dus dat verklaart iets meer gewichtstoename ten opzichte van vorige week. Ik zit nu nog maar ietsje voor mijn mijn bulkdoel van 65kg voor eind januari (64,8kg), dus ik vind het helemaal prima gaan zo!

Nu weer een nieuwe week te gaan, vol goede moed om ook het sporten weer fanatiek op te pakken! Ik blijf deze week wederom op hetzelfde aantal kcal (gemiddeld 2600). Dit weekend wel beide dagen wat afgesproken en vanavond komen de ouders van mijn vriend eten. Ik moet dus wel bewust opletten van mezelf dat ik in ieder geval niet alle drie de dagen wijn neem :)

De afgelopen 3 dagen ui getest, gisteren was wat twijfelachtig maar niet perse heel slecht. Ik had een opgezwollen buik, maar dat trok ook weer weg en ging niet gepaard met buikpijn. Om zeker te weten dat ik tegen ui kan ga ik dat vandaag dag 3 nog maar herhalen.

Lijstje van gisteren:
O: Boekweitpannenkoek met ui, rookvlees en kaas (ik ben toch meer van de zoete ontbijtjes :+ )
T: Pro base eiwitreep, 2 mandarijnen
L: 4 glutenvrije boterhammen met kaas, rookvlees en komkommer, 1 stukje zelfgebakken koffiecake
T: 3 rijstwafels met fruitspread
D: Glutenvrije paste met tomatensaus, courgette en gehakt
T: Glutenvrij speculaasje, zonnatura zaden en notenreep
Totaal 2394 kcal

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:13

Black Kelpie: Ja gisteren was het inderdaad rustig op de wandelpaden, hier was ook niemand in het park! fijn dat jouw vriend overdag lekker weg is! Mooi lijstje! Heb je een receptje van je Dahl? Ik ben nog op zoek naar het meest lekkere recept!

M9ara: Wat is je doel? Qua aankomen/spieren e.d.? Haha ja altijd samenwerken is een uitdaging. Gelukkig hebben wij een apart kantoor en verhuizen we volgende maand naar een echt huis met nog meer ruimte.

Vandaag een prima dag, wederom gewoon thuisgewerkt. Vriendlief was naar klanten dus die was pas eind van de middag weer terug!

Qua eten beetje mwah, op zich geen ongezonde dingen maar geen trek (Na mijn snoepperiode die samenkomt met het begin van m'n menstruatie heb ik de dagen erna amper trek)

O/T: Havermout met amandelmelk, koek en speculaaskruiden en rood fruit uit de vriezer en twee cappuccino's (was bezig met een energieslurpend project dus had de koffie nodig :+ )
L/T: Chicken Fajita Wrap van de subway met sla, komkommer, ui en sweet chili saus en weer een cappuccino
A: Picata van kip met champignons en knolselderijmouse
T: Banaan of druiven en misschien nog een chocomouse van de Lidl

Kcal geen idee, maar ik denk wel binnen mijn kcal budget!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:32

Zo, meld me weer. Even 2 dagen eten los gelaten want ik was zooooo moe. Weinig geslapen en veel klachten. Dus dacht dat mijn lijf wel wat extra’s kon gebruiken :))
Nu een nacht lekker doorgeslapen dus vandaag weer met goede moed er tegen aan!

@black_kelpie; ik wil eigenlijk niet meer afvallen := doel is om gelijk te blijven, zat nu onder de 60 en dat wil ik absoluut niet.
Lekker dat je goed bewogen heb deze dagen! Is het ook lekker weer voor (als je je warm aankleed haha)

Ccccc: ik ben inderdaad als verpleegkundige :j maar ik vind nachtdiensten best lekker hoor. Beter als een dagdienst.
Nette lijstjes heb je! Die paaseitjes zijn echt zo verleidelijk he :))

Mara; he super je weegdag! Klinkt goed en zeker naar welk doel je wil.
Fijn dat de ui ook goed lijkt te gaan.
En ja, die american triple chocolate cookie zijn zo lekker. Zat wel echt vol erna _O-

Hier na 2 dagen weer ff de draad oppakken. Ga vanmiddag ook weer proberen te lessen. Voel me wel wat zwakjes vandaag, dus wel ff genoeg eten voor ik ga inspannen.
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 grote appel (100 gr), 15 gr müsli en kaneel. 200 ml optimel drink.
T: blikje redbull sugarfree, lu choco chip koekreep
T: kitkat chunky :Y)
L: 2 kaiserbroodjes, 1 met peper Pathé, 1 met rosbief.
T: 3 maïswafels
A: tomatenrisotto met ui, knoflook, feta, bladspinazie en chorizo.
T: 100 gr sticky caramelijs

Totaal: 2004, beweging nog geen idee hoeveel stappen. Iig een half uur lessen met t paard :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:37

Kelpie lekker aan de wandel geweest :)

Mara wat super dat je tot nog toe geen last hebt gehad van de ui ! Hopelijk blijft dat zo voor je
Toch klinkt die pannenkoek wel jammie

Ccc
Klinkt goed .
Ik zou dat niet kunnen om niet af te wegen en geen kcal te tellen dan eet ik echt standaard veel te veel dus knap dat dat jou wel lukt !
En ik ga ook speculaaskruiden kopen denk ik hahahaha klinkt zoo lekker

Wb lis ;)
Hmm risotto dat ga ik volgende week ooo maar weer eens maken !

Hier gaat het allemaal echt de goede lant op
Gisteren eindelijk weer paard gereden en gelukkig geen last gehad ervan dus ben heel blij !
En mijn nieuwe bestelling van de notenshop is binnen en van holland en barret dus weer veel lekkere gezonde dingen in huis .

Lijstje gisteren :

O fruit wn haver smoothie
T brosse eierkoek
L salade met gebakken vega spekjes en feta
T stevige havermout reep
A gegrilde zoete aardappel met ui en spinazie (en een Kaassoufle :') )
T 50 gr roomnougat en 15 gram witte chocolade
B 1 paard gereden
1979 kcal min 300 netto weer goed

Vandaag :
O skyr met gevriesdroogde aardbei en 15 gr roze chocolade druppels
T mini appelflapje
L kom zelfgemaakte pittige preisoep en
pompoenpit broodje met heksenkaas
T fles high protein chocolademelk
A zalm prei quiche
T nog iets lekkers weet nog niet wat

B wat in de tuin gerommeld en stukje gefietst

Totaal nu nog 1622 komt nog wat bij

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:08

Lis_Ol schreef:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 grote appel (100 gr), 15 gr müsli en kaneel. 200 ml optimel drink.
T: blikje redbull sugarfree, lu choco chip koekreep
T: kitkat chunky :Y)
L: 2 kaiserbroodjes, 1 met peper Pathé, 1 met rosbief.
3 maïswafels
A: tomatenrisotto met ui, knoflook, feta, bladspinazie en chorizo.
T: 100 gr sticky caramelijs
T: 5 paas eitjes, paar paprika pringels en een rijstwafel bbq

Totaal: 2027
Beweging: 45 minuten les, 14.000 stappen en volgens mijn horloge 1272 kcal verbrand _O- goede dag zo

Mijn lijstje van vandaag wat aangepast :)

Lady_birdy; fijn dat je weer zo lekker kan rijden! En nette lijstjes heb je. Kaassouflee :9

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:18

Lis_Ol: Lekkere dingen heb je gesnoept! Goede dag qua verbranding!

Little_birdy: Ik probeer wel vaak te wegen en te tellen hoor! Maar soms laat ik het ook een beetje los, zoals het afgelopen weekend!

Ik ben gisteren/vannacht bij een vriendin geweest, die heeft me echt verwend met allerlei lekkers hahaha. Afgelopen dagen waren niet zo best. Vrijdag ipv gekookt frietjes besteld omdat ik zoveel last had van buikpijn en vriendlief had ook geen zin om te koken. Had ook te weinig gezond voedsel in huis, maar ik heb net boodschappen gedaan dus de komende week is dat geen excuus.

Lijstje gisteren:
O: Cappuccino en een eiwitshake met halfvolle melk
L: 3 kaiserbroodjes met kipfilet
T: Een grote latte macchiato van de Bagels & Beans
A: Carpaccio als voorgerecht en als hoofdgerecht linzenstoof met naanbrood
T: 2 karamel zeezout soesjes, 1 mini tompouche, 2 biertjes en nog 2 mixdrankjes (good old Coebergh - 7up haha)

Beweging: wel 11.000 stappen!

Vandaag:
O: 2 kaiserbroodjes, 1 met kipfilet en 1 met hazelnootpasta, 1 rozijnenbroodsnee met kaas
T: Stroopwafel bij schoonmoeders
L: 1 bolletje met oude kaas en 2 worstenbroodjes (was het zuiden des lands)
A: Nu echt de picana van kip met champignons en knolserderijmouse

B: Niet veel, veel in de auto gezeten. Toch 5.000 stappen op de teller.

Op naar een nieuwe week :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:42

m9ara schreef:
Vrijdag betekent bij mij weer weegdag :D Erg tevreden met +0,5kg en vooruitgang in mm rond mijn billen, maar daarnaast gelijk gebleven rond mijn taille :) Het is de periode in mijn cyclus dat ik theoretisch wat minder zou verbranden, dus dat verklaart iets meer gewichtstoename ten opzichte van vorige week. Ik zit nu nog maar ietsje voor mijn mijn bulkdoel van 65kg voor eind januari (64,8kg), dus ik vind het helemaal prima gaan zo!

Netjes! *\o/*

CCCCC schreef:
Heb je een receptje van je Dahl? Ik ben nog op zoek naar het meest lekkere recept!

Op een knopje drukken en HelloFresh een pot laten bezorgen met de rest van mijn eten :') Het is niet de lekkerste die ik ooit heb gehad, maar prima te doen.

Lis_Ol schreef:
@black_kelpie; ik wil eigenlijk niet meer afvallen := doel is om gelijk te blijven, zat nu onder de 60 en dat wil ik absoluut niet.

Oh nee, dat is dan niet helemaal de bedoeling. Even loslaten en bijtanken is dan wel een goed idee!

Vrijdag kon ik eindelijk weer naar de masseur, die heeft hard gewerkt voor z'n geld. Goeiemorgen zeg, daar valt wat eer aan te behalen := De dry needling heeft me overeind gehouden de afgelopen tijd maar daar is alles ook wel mee gezegd. Hopelijk ben ik na een paar behandelingen weer flexibeler en komt de zin in sporten ook weer terug.

Qua eten gaat het prima verder, ik kan me aardig goed aan mijn doelen houden. Gisteren Indiaas gehaald bij ons favo restaurant, teveel gegeten - ze doen niet aan flauwe porties - maar dat moet een keer kunnen. Het was heerlijk _/-\o_

Lijstje van gisteren;

O; yoghurt met muesli, jam, banaan
L; tosti kaas/salami/pesto met pittige mayo
T; Trek proteïnereep
A; saffraancurry met kip, rijst, naan en een glas wijn :9

En van vandaag;

O; yoghurt met muesli, jam, banaan
L; tosti kaas/salami/pesto met pittige mayo
T; Nature Valley havermoutreep chocolade
A; sticky paddenstoelen met rijst (HelloFresh)
T; pakje maiswafels sour cream

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:12

Ccccc: klinkt wel als een heerlijk en gezellig weekend! Is ook wat waard. Die karamel zeezout smoesjes klinken wel echt heel lekker haha.
Nieuwe week nieuwe kansen idd :)

Black_kelpie: fijn dat het eten goed gaat :j en je weer lekker los bent gemaakt door de masseur!

Hier ook wel tevreden, moet nog avond eten (vriendlief is nog aan het voor slapen, afgesproken dat we om 20.00 eten) dus wel wat extra tussendoortjes genomen. Koos voor meerdere verantwoorde ipv chocolade wat ook erg trok _O-

O: 150 gr Griekse yoghurt, 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 175 ml optimel drink.
T: 5 paaseitjes :Y)
L: afbak stokbroodje met 1/2 rosbief, 1/4 peper pathé, en 1/4 met oude kaas salade (hoe bedoel je moeite met kiezen)
T: peer, 2 volkoren crackers met cervelaat en peper pathe.
T: speculaasje en snack a Jack paprika
A: powkebowl met 65 gr sushi rijst, 1/2 grote kipschnitzel, ijsbergsla, edamame bonen, maïs, komkommer en een sjalot uitje :9
T: 100 gr sticky caramel ijs.

Totaal 2012
Beweging: 45 minuten intensieve dressuur training.
Zit nu op ruim 12.000 stappen maar verwacht dat dit er wel minimaal 14.000 worden.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:48

@jennif: waar zijn die repen van? Die tortellini klinken echt hemels! Ga ik onthouden. Hoe gaat het opbouwen van het hardlopen?

@Mara: ja, thuis werken is wel handig wat dat betreft. Ik vind alleen het lastige dat je makkelijk iets extra’s kan pakken, op m’n werk heb ik het te doen met wat ik mee heb. Fijn dat je weer wat meer ingrediënten kan gebruiken! Nu de motivatie weer even terug vinden, je kan het!

@CCCC: klinkt goed, ik vind dingen uit zoeken voor in huis echt fantastisch, haha. Lekkere lijstjes heb je steeds! Nu op naar een goede week, hopelijk wil het bewegen ook goed lukken.

@Lis_Ol: fijn dat je niet per se nog moet afvallen, heb bij een vriendin gezien hoe ongelukkig je er van kan worden als dat dan niet lukt. Je wilt er natuurlijk fantastisch uit zien die dag. Hebben jullie een bijzondere trouwlocatie?
Wat balen van die gordelroos, je hoort vaker dat het echt hardnekkig is. Hopelijk gaat het vanaf nu de goede kant op.

@Little Birdy: wat ga je goed! Goed om te horen dat je pijn ook veel minder is, hopelijk blijft dat zo. Genoten op je paard? Mooie lijstjes weer!

@BK: rot joh, die verdwenen motivatie. Soms is dat even zo, misschien gewoon even 2 dagen laten en opnieuw proberen. Zat je rug erg vast?

Ik ben een paar dagen niet met eten bezig geweest, kwam een vriendin logeren en lekker gegeten en gedronken. Gister was m’n vader jarig dus taart gegeten en afgehaald, vandaag nog even een dagje ‘afgekickt’ en nu hopelijk weer de goede kant op. Heb gelukkig wel redelijk kunnen fietsen en wandelen de afgelopen dagen, al blijft m’n knie zo wisselend, echt heel vervelend. Plan is wel iedere dag 15 km te blijven fietsen en de 10.000 stappen te halen als het enigszins oké voelt. Woensdag weer naar de fysio, hoop zo dat ze er achter kunnen komen wat het nou is.

Mijn planning voor morgen:

O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan, blauwe bessen
M: salade met geitenkaas, appel en hamblokjes
T: Mineola en een snack a jack paprika, komkommer en tomaat met een beetje dressing
A: rijstwafel met kaas en een gekookt ei, 3 crackers met kipfilet, runderrookvlees en pindakaas
T: Halve appel en wat skyr bosbes
Totaal: 1600, maar daar komt vast nog wel iets bij
B: hopelijk 10.000 stappen en 15 km (45 minuten) met m’n mountainbike op pad.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:44

@CCCC, Mijn doel is eigenlijk heel globaal, namelijk spieren opbouwen met als hoofddoel billen kweken. Ik ben ooit begonnen met krachttraining omdat mijn billen van nature zó plat zijn dat ik me er echt niet fijn bij voelde. Daarnaast wel altijd angst gehad om aan te komen met als resultaat dat ik echt te dun werd door de combi veel sporten en weinig eten. Nu snap ik eindelijk dat ik toch echt moet eten om spieren te kweken :D Dus nu wil ik bulken tot ik het idee heb voldoende resultaat te hebben, dan even cutten om te kijken waar ik dan sta en dan daarna denk ik nog een bulkperiode inzetten :D
Wat fijn dat jullie binnenkort veel ruimte hebben! Wij wonen in een appartement dus zitten ook echt allbei aan de keukentafel.. Zo te horen was het heel gezellig met je vriendin, dat moet ook eens kunnen :D Nieuwe week en dus weer nieuwe kansen, zet hem op!

@Lisanne, Goed dat je naar je lichaam hebt geluisterd! Hoe ging je les ondanks dat je nog wat slap was? Zo te lezen heb je het ritme nu weer geod te pakken, door voor gezonde tussendoortjes in plaats van chocolade te gaan :D

@Little_birdy, Zo te horen gaat je herstel echt lekker nu, super fijn! Je lijstjes zien er ook erg lekker uit.

@Black_kelpie, Super dat de masseur zoveel effect heeft! Soms heeft je lichaam meer hulp nodig dan je denkt. Het zou ook best verklaarbaar zijn dat je jezelf minder tot sporten kon zetten, omdat het voor je lichaam ook gewoon veel moeite kostte onbewust. Dan wordt het direct ook minder leuk natuurlijk.

@Kiwi, Gezellige dagen gehad zo te lezen :D Nu vol goede moed weer gezond verder! Fijn dat het je toch lukt om te bewegen, ondanks dat je last blijft houden. Dat scheelt zo enorm veel voor het mentale stukje en om niet enorm laag in kcal te hoeven zitten.

Hier een prima weekend gehad! Gisteren braaf geen wijn gedronken, zoals ik met mezelf had afgesproken. Daarnaast vrijdag en gisteren lekker gesport met voldoende motivatie, dus dat is erg fijn! Vandaag weer :D

Wel erg veel last gehad van mijn buik. Ik hink nu op twee gedachten: of het is de ui die ik vrijdag nogmaals heb gegeten omdat de klachten twijfelachtig waren, of ik reageer gewoon echt flink op fructose. Mijn fructose test is eerder nog niet gelukt (tot 2x toe buikpijn na introduceren) en vrijdag heb ik 2 glazen rode wijn op + stoof met rode wijn gegeten (en rode wijn scoort 'oranje' dus 'twijfelachtig' op fructose). Al met al wordt ik steeds wijzer en kan ik steeds gerichter op zoek naar de oorzaak van mijn klachten. Daarnaast houdt het ook minder lang aan, waardoor ik vandaag de dag gewoon weer met een platte buik begin :D

Lijstje van gisteren, ondanks dat ik de wijn heb laten staan wel een ongezonde weekenddag :+ :
O: Pannenkoekjes van o.a. teff- en boekweitmeel met aardbeien en blauwe bessen
T: 2 kwarkbollen, pro base eiwitreep
L: Tomaten-auberginesoep, 200gr lactosevrije kwark met pure chocolade
T: Een paar oven-baked chipjes, wat plakjes spinata romana, komkommer en wortel met een glas karvan cevitam signature blend
D: Frietjes met 4 glutenvrije kipnuggets
Totaal 2883 kcal

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:09

Black_kelpie: Oh jammer haha, mijn zoektocht gaat door! :+ Super fijn dat het eten zo goed gaat! En lekker Indiaas, ben ik ook dol op!

Lis_Ol: Die soesjes waren ook heeemels!! Hahaha al die 1/4e broodjes! Herkenbaar hoor, zeker als er zoveel lekkers is. Lekker ook de Pokebowl!

Kiwi_: Ja het is heerlijk om dingen uit te zoeken, maar het geld vliegt er wel aan alle kanten uit op het moment, dat is minder :+ Heerlijk om even een weekendje minder op te letten! Mooi gepland lijstje voor vandaag!

M9ara: Goed dat je nu door hebt dat je meer moet eten! Wij wonen nu ook nog in een apartement (wel met apart kantoor), maar gelukkig niet allebei aan de keukentafel, ik zou gek worden :D. Rot van je buik! Wel fijn dat het steeds sneller over is. Af en toe een mindere dag moet kunnen! Vandaag weer aan de slag.

Ik begin vandaag ook weer braaf.

Gepland:
O/T: Cappuccino, smoothie met banaan, aardbeien, rood fruit, havermout en amandelmelk
L: Half meergranenstokbroodje met kaas en kipfilet
T: 30 gram ongezouten noten
A: Farfalle met mager gehakt, italiaanse roerbakgroenten, champignons, passata en een klein beetje parmezaan
T: 200 gram rode druiven

B: Rondje wandelen en livestream Zumba volgen!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:26

Kiwi: we gaan op een buitenplaats trouwen, hier in de buurt bij een oude boerderij. Lekker landelijk :)
Klinkt als een gezellig weekend! Logisch dat je t dan wat heb los gelaten. En je beweging zal ook wel wat compenseren.
Net lijstje hoor, hopelijk neem je er nog iets bij, 1600 bij de voorgenomen beweging is wat weinig.

Mara: les wat pittig _O- zeker omdat er ook een tijd tussen zat en er dan al snel ‘foutjes’ in sluipen. Maar gister merkte ik alweer verschil :)
Wat goed dat je weer de motivatie terug heb gevonden met sporten t weekend!
En dat je je aan je afspraak heb gehouden met geen wijn :))
Super dat je ook merkt dat de buikklachten minder lang aanhouden zeg! Goed bezig.
En lekker lijstje had je gister!

Ccccc: mooi voornemen vandaag :j

Mijn planning voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr crusli, 200 ml optimel drink
T: een peer
L: stukje meergranen stokbrood (100 gr) met rosbief en een gekookt ei
T: plak bananenbrood
T: plak ontbijtkoek 30% minder suiker
A: 100 gr tortellini met kaas met 200 gr tomatenblokjes, champignons, paprika, ui, knoflook, maïs en paprika. En wat rucola.
T: 150 gr aardbeien kwark, 3 maïswafels paprika
T: 30 gr ongezouten cranberry notenmix.
Totaal: 1996.
Qua beweging niet veel, zit nu op 4000 stappen en ga straks werken tot 23.30, dus zal de 10.000 zeker wel aantikken.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:17

Ccc haha lekker weekend gehad dus ach als je daarna weer de draad oppakt komt het vast goed !

Kelpie wat fijn dat je weer losgewrikt :P bent hopelijk word je inderdaad soepeler en wat actiever weer ! Zou fijn zijn voor je

Lis last van keuze stress :') herkenbaar ik eet soms ook 4 halve crackers met verschillende dingen hahaha

Kiwi ook even lekker de teugels los gegooid :j
Jij ook weer succes met een nieuwe gezonde week :Y)

Mara je hebt je dus goed door het weekend kunnen slaan wat betreft alcohol goed hoor .
Wel banketstaaf dat je alsnog last had hopelijk kom je er achter welke de boosdoener is .

Goed . Zaterdag werd dat lekkers een bak chips van 100 gram :Y) en door haha

Gisteren :

O skyr met pure chocola en granola
M pompoenpit broodje met heksenkaas en 2 meerzaden crackers met baba anoesch
A eten besteld maar gezonde keuze .
Stukje stokbrood kruidenboter
Verschillende vega hapjes
Cookie dough toetje .

14 km gefietst
Kcal niet kunnen tellen maar kom denk ik gunstig uit ivm fietsen

Vandaag
O skyr met abrikoos en witte chocola
M gevulde puntpaprika uit de airfryer <3 plus pompoen broodje heksenkaas
A 2broodjes vega hamburger
T danio straciatella kwark

B flinke dressuurtraining van 60 min en 8 km gefietst

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:15

Little_birdy: lekker gevulde paprika! Wat had je erin gedaan?

Ik had gister 2 runderhamburgers gegeten op werk. Die zijn zo lekker en anders werd het weggegooid, ook zonde haha. Daarna echt prop vol, dus mijn kwark en bananenbrood niet meer gegeten. Kwam daarmee uiteindelijk nog lager uit, 1922. Dus tevreden :)

Planning vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr crusli, 200 ml optimel drink.
T: snack a Jack paprika.
L: 2 donker bruine boterhammen met 2 plakjes kipfilet en een gekookt ei. Volkoren cracker met peper Pathé.
T: 2 chocolade koekjes
T: sinasappel
A: maaltijdsalade kip ketjap
T: 30 gr cranberry notenmix
T: 150 gr aardbeien kwark, plak bananenbrood.
Totaal 1984
Heb net een half uur paard getraind, zit daarnaast nu op 8.000 stappen en ga nog werken tot 23.30 :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:03

Lis_Ol: Mooie lijstjes! Lekker hoor die hamburgers <3
Little_birdy: Ook lekkere lijstjes en ik ben ook zo dol op chips!!

Ik heb me gisteren aan mijn lijstje kunnen houden *\o/* Vandaag gaat ook alweer lekker!

O/T: Cappuccino en een smoothie (zelfde als elke dag, saaaai haha)
L: Half meergranen stokbrood met kaas en cervelaat
T: 2 liga appel (wel Lidl merk)
A: Zalm met zoete aardappelfriet en broccoli uit de oven óf een kipschnitzel met krieltjes en boontjes
T: Wat komkommer en hummus

Ongeveer 1850 kcal
Beweging: 12.000 stappen (twee keer rondje gelopen)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:29

De paprika was gevuld met : tomaatjes uitjes olijven knoflook en huttenkase jam jam
Dit had ik nog in huis en was een geslaagde combinatie .

Lis hamburgers zijn ook mega lekker O:)
Net lijstje weer !
Cccc goed bezig weer :D je kan het

Ik kijk uit naar het weekend dan komen waarschijnlijk al mijn fruitstruiken binnen en volgende week mijn fruit bomen *\%/*
Ik had gisteren ook weer ruim voldoende kcal over om nog een klein bakje chips te pakken *\%/*

Vandaag :
O (ook bijna iedere dag hetzelfde soort van :') ) skyr met roze chocolade en gevriesdroogde aardbei
T innocent smoothie
L salade
T 30 gram nougat (schrijf ik dat goed ? )
A broodje vega kaasburger
T weet ik nog niet want moet nog 400 kcal aanvullen 8)7
B 45 min rustig paardrijden

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:22

@Mara: vervelend joh, die buikproblemen. Gaat het vandaag beter? Vind jouw lijstjes altijd heerlijk, haha. Ik snap die angst om te veel te eten wel, wat dat betreft slim dat je begeleiding hebt en zo lekker gaat nu.

@CCCC: haha, dat is inderdaad de mindere kant van inrichten. Ach, momenteel is er toch weinig anders leuks om het aan uit te geven :D Nette lijstjes heb je!

@Lis_Ol: tof, zou ook mijn ding wel zijn. Hopelijk ook goed weer dan! Doe je je stappenteller altijd af als je gaat rijden? Je lijstjes klinken heerlijk :)

@Little Birdy: mooie lijstjes! Die gevulde paprika klinkt goed, ga ik ook eens een recept voor opzoeken. Wat voor fruit heb je binnenkort in de tuin?

Gister inderdaad nog wat tussendoortjes toegevoegd, o.a. wat skyr en een paar paaseitjes. Uiteindelijk op 1950 uitgekomen, tevreden mee gezien mijn beweging.

Vandaag wel een goede dag gehad, moet zeggen dat ik nu wel wat trek heb maar daar moet ik even door heen.

O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan, blauwe bessen en een glas mangosmoothie
M: goulash met rijst, appel
T: snack a jack paprika en een snack a jack kaas, 5 paaseitjes
A: rijstwafel met kaas en een gekookt ei, 3 crackers met kipfilet, runderrookvlees en pindakaas
T: 2 snack a jacks paprika
Totaal: 1950
B: Ongeveer 10.000 stappen en 15 km (45 minuten) met m’n mountainbike op pad.

Tevreden dus :) Morgenochtend fysio, hoop zo dat hij bedenkt wat het probleem is want fietsen is best oké, maar wil ook graag weer iets anders doen :Y)