Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kwanyin schreef:Plot twist: is het niet mogelijk dat het virus al véél langer over de wereld verspreid is? Het was toch zo dat China pas later melding gemaakt heeft en quarantaine zones gemaakt? Wat als er voordien besmette chinezen op reis zijn geweest die het hebben verspreid? En we nog steeds denken dat die mensen gewoon een "flinke griep of bronchitis hebben", want niet in risico gebied geweest? Maar dat een groot deel van de bevolking reeds in aanraking is geweest?
Of is dat teveel science fiction.
germie schreef:Of je dan klachten hebt bepaal je toch echt zelf. PUNT. Als ik een keer moet niezen heb ik geen corona of zelfs maar een verkoudheid. Met hoesten ook niet. Koorts en benauwd zijn de redenen om thuis te blijven, anders niet. Met hoesten als het te erg is blijf ik ook thuis, maar een kuchje is niet meteen hoesten en dan kun je rustig je ding gaan doen. Ik bepaal echt zelf wat mijn grenzen zijn en wanneer een kriebeltje overgaat in een klacht. En dat is de grens dat ik mijn dingen niet meer kan doen. Maar zelfs dan, als ik zou gaan duiken, dan kom ik geen anderen tegen en onder water valt er niets te besmetten. Dus don't worry.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En mijn paard staat ook in een buitenstal.
karuna schreef:Daar gaan we weer, koorts nu hoger dan vorige week.Hele ggd circus weer opgestart maar nu dringender.
Net 5 dagen koorts en klachtenvrij en weer vrij mens verklaard vanmorgen en mocht verplaatsen. Dame bij huisartsenpost was dezelfde van vorige week. En die is woest dat ik nog steeds niet getest ben. Nu echt absoluut binnenblijven tot nader order. Ook geen honden meer uitlaten. Goddank die vanmorgen laten uitrazen. Gewoon quarantaine en huisarrest.
karuna schreef:Gelukkig wel, hadden twee huizen voorzien van genoeg spul voor geval dat. Maar kans best aanwezig dat ik kost en inwoning ga krijgen.
Amyyy schreef:Hier wel klachten, sinds een week ontzettend aan het hoesten. Als dat maandag nog zo is, ga ik inderdaad de hele week thuiswerken. Wordt bij ons op het werk ook aangemoedigd en gelukkig kan het ook heel goed. Boodschappen ga ik bestellen. Neem het advies van het rivm serieus, ze geven het niet voor niks.
Marcella schreef:Kom trouwens voor de rest weinig buiten. Heb weinig geld uit te geven dus koop alleen wat ik echt nodig ben. En de rest is eigenlijk woon/werk, maar dat zijn tot nu toe evenementen en dus veel contact met andere mensen.
Wil wel binnenkort aan de slag op de moestuin, maar is toch nog allemaal veels te nat en ben dan toch ook bezig in de frisse buitenlucht.
Hoesten/niezen = check
benauwd = check (medicatie)
GEEN koorts = check
drager eigen infectie bron = check
Niet in risico gebied geweest = check
= niet ziek, maar gewoon verkouden/snotterig wat ik toch al hele jaar rond ben (zomer hooikoorts)