De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:20

Ik lees net dat ze in het kleine dorp waar ik woon, een opvangcentrum voor mogelijk besmette mensen willen opzetten. Komt nu wel heel dichtbij nu :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:20

Plot twist: is het niet mogelijk dat het virus al véél langer over de wereld verspreid is? Het was toch zo dat China pas later melding gemaakt heeft en quarantaine zones gemaakt? Wat als er voordien besmette chinezen op reis zijn geweest die het hebben verspreid? En we nog steeds denken dat die mensen gewoon een "flinke griep of bronchitis hebben", want niet in risico gebied geweest? Maar dat een groot deel van de bevolking reeds in aanraking is geweest?

Of is dat teveel science fiction :+ .

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:21

Kwanyin schreef:
Plot twist: is het niet mogelijk dat het virus al véél langer over de wereld verspreid is? Het was toch zo dat China pas later melding gemaakt heeft en quarantaine zones gemaakt? Wat als er voordien besmette chinezen op reis zijn geweest die het hebben verspreid? En we nog steeds denken dat die mensen gewoon een "flinke griep of bronchitis hebben", want niet in risico gebied geweest? Maar dat een groot deel van de bevolking reeds in aanraking is geweest?

Of is dat teveel science fiction :+ .

Ik denk dat dat zomaar zou kunnen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:21

Mensen naar mijn hart :') , zo overtrokken corona gedoe :') .

Friesland is nog veilig , genoeg pleepapier voor handen . Handzeep ook :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:22

Ik denk ook dat dat de realiteit is en geen science fiction. :P

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:23

Ik woon in Brabant. Heb serieuze longproblemen en werk in een ziekenhuis. Dan heb je toch opeens te maken met de consequenties terwijl ik mijn huidige klachten wel acceptabel vind. Maar normaal gesproken zou ik hiermee naar de huisarts zijn gegaan voor overleg en dat deed ik vanochtend ook.

Ik hoop dat ik volgende week na mijn vakantie gewoon kan werken. De druk is al heel groot in het ziekenhuis.
Paar jaar geleden met de grote griepepidemie waren deze capaciteitsproblemen er ook. Alhoewel er toen geen dreigend tekort aan materiaal was. Er worden serieus mondkapjes en desinfectie gestolen uit het ziekenhuis. Zo bizar/schandalig. Ik hoop dat het snel afneemt. Zodat iedereen de zorg kan blijven krijgen die hij nodig heeft.

Ons ziekenhuis hanteert de regel van maximaal 1 bezoeker per patiënt per dag. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik lees hier dat ik het wc-papier ook niet gaan barricaderen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:23

Ik ben al vanaf september aan het snotteren, ga nu dus ook echt niet thuis blijven. Sterker nog, morgen komen mijn ouders een weekend langs.

Woon in West Brabant en daar is nog geen één officiële melding van corona.

Bij mn ouders in Monster trouwens ook niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:36

Daar gaan we weer, koorts nu hoger dan vorige week. -O- Hele ggd circus weer opgestart maar nu dringender.

Net 5 dagen koorts en klachtenvrij en weer vrij mens verklaard vanmorgen en mocht verplaatsen. Dame bij huisartsenpost was dezelfde van vorige week. En die is woest dat ik nog steeds niet getest ben. Nu echt absoluut binnenblijven tot nader order. Ook geen honden meer uitlaten. Goddank die vanmorgen laten uitrazen. Gewoon quarantaine en huisarrest.
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-03-20 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:37

capopjekop schreef:
Jullie lijken wel een stel voetbalsupporters die de stad in willen gaan als de wedstrijd door politiestaking is afgelast :')

_O- _O-

Maar ik stem voor hoor. Vrees alleen wel dat wedstrijd zondag gewoon door gaat en zeer waarschijnlijk wel meer wedstrijden. :+ :')

Karuna beterschap.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:38

In afwachting van telefoon terug van arts/ggd/geen idee wie. -O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:38

Ik ben ongeveer sinds een week verkouden maar baal er wel van dat ik nu dus niet meer naar school, stage of uit kan. Ik vind niets zo verschrikkelijk als de hele week thuis rondhangen.

verootjoo

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:39

Hopelijk heb je genoeg gehamsterd karuna :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:40

germie schreef:
Of je dan klachten hebt bepaal je toch echt zelf. PUNT. Als ik een keer moet niezen heb ik geen corona of zelfs maar een verkoudheid. Met hoesten ook niet. Koorts en benauwd zijn de redenen om thuis te blijven, anders niet. Met hoesten als het te erg is blijf ik ook thuis, maar een kuchje is niet meteen hoesten en dan kun je rustig je ding gaan doen. Ik bepaal echt zelf wat mijn grenzen zijn en wanneer een kriebeltje overgaat in een klacht. En dat is de grens dat ik mijn dingen niet meer kan doen. Maar zelfs dan, als ik zou gaan duiken, dan kom ik geen anderen tegen en onder water valt er niets te besmetten. Dus don't worry. :D :D :D :D :D :D En mijn paard staat ook in een buitenstal.

Hoe bedoel je dat precies? Want wat valt daar veel aan te bepalen? Je hebt symptomen zoals hoesten, koorts, benauwdheid... of je hebt ze niet. Dat je er besluit niets mee te doen als in; niet melden bij een huisarts ofzo dat is een keus waarvan je zelf bepaalt hoe je 'm maakt inderdaad. Maar hoesten, benauwdheid, koorts e.d. verzin je niet echt; dat is er of dat is er niet.

EDIT: waar we had al over hadden met vakanties ook; er is idd wel een verschil met hoe en waar je dingen gaat doen idd. Ergens duiken in de natuur > de kans is denk ik wel nihil dat je dan iets oploopt van iemand of doorgeeft tov een gezin als de onze wat naar een all-in familie hotel op Mallorca gaat hihi.

Algemeen: Ik ben wel van mening dat als er advies gegeven wordt dat je bij hoesten met erna koorts en benauwdheid het beste contact kunt opnemen met huisarts/GGD, snap ik zelf niet zo goed waarom mensen vast blijven houden aan: dat bepaal ik nog wel lekker zelf wanneer ik dat doe. Zelf voor doktertje spelen (bepalen wat wel/geen symptoom is) in een situatie als deze vind ik ook, wat velen al aangaven, wel erg egoïstisch. Maar ik snap dat als je zelf anders denkt en voelt je ook anders handelt als een ander. Maar gegeven advies van RIVM o.a. niet in acht nemen is wel jammer vind ik, als mensen daarvoor kiezen en dan al snel van mening zijn dat het allemaal maar een overtrokken bedoeling is. Het RIVM brengt adviezen ook niet voor de lol de wereld in. Maar goed; uiteindelijk idd een beslissing die je zelf maakt.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-03-20 20:53, in het totaal 4 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:41

Gelukkig wel, hadden twee huizen voorzien van genoeg spul voor geval dat. Maar kans best aanwezig dat ik kost en inwoning ga krijgen. -O-

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:43

Hier geen paniek ondanks dat ik veel in broeinest Gangelt/Selfkant (DLD) kom en mijn vriend over de hele wereld vliegt :')

Ik heb net ook de leidinggevende geappt over wat nu het beleid bij ons is. Ik ben op 24 uur tijd veranderd in een hoestend en niesend snotkanon, voel me niet bijster ziek maar temperatuur schommelt sinds deze middag rond de 38°C.

Maak me zelf niet druk, maar een aantal collega's zijn wel lichtelijk in paniek dankzij een zieke collega die uit Gangelt komt en een ochtend doodzoek op het werk gekomen is.

De conclusie van de leidinggevende is dat ik gewoon mag gaan werken. Vind het zelf prima. Als ik iets op zou pikken zal het waarschijnlijk van de smerige int. chauffeurs aan het loket zijn. Want daar hebben ze nog niks op bedacht bij ons... :r

Amyyy

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:47

Hier wel klachten, sinds een week ontzettend aan het hoesten. Als dat maandag nog zo is, ga ik inderdaad de hele week thuiswerken. Wordt bij ons op het werk ook aangemoedigd en gelukkig kan het ook heel goed. Boodschappen ga ik bestellen. Neem het advies van het rivm serieus, ze geven het niet voor niks.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:47

karuna schreef:
Daar gaan we weer, koorts nu hoger dan vorige week. -O- Hele ggd circus weer opgestart maar nu dringender.

Net 5 dagen koorts en klachtenvrij en weer vrij mens verklaard vanmorgen en mocht verplaatsen. Dame bij huisartsenpost was dezelfde van vorige week. En die is woest dat ik nog steeds niet getest ben. Nu echt absoluut binnenblijven tot nader order. Ook geen honden meer uitlaten. Goddank die vanmorgen laten uitrazen. Gewoon quarantaine en huisarrest.

Ik mag hopen dat je NIET besmet bent! We duimen voor je!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:48

Dat soort chauffeurs kregen van mij een handdoek, shampoo en een enkeltje naar de douche toen ik bij een slachterij aan de balie zat. Waren ze ook altijd erg blij mee.

Karuna, beterschap gewenst. Ik hoop voor je dat het meevalt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:49

Rebecca schreef:
Mensen naar mijn hart :') , zo overtrokken corona gedoe :') .

Friesland is nog veilig , genoeg pleepapier voor handen . Handzeep ook :j

Dat mag je niet zeggen, kijk maar naar hoe ze op mij reageren die het volledig met je eens is. :Y)

cursebreaker

karuna schreef:
Gelukkig wel, hadden twee huizen voorzien van genoeg spul voor geval dat. Maar kans best aanwezig dat ik kost en inwoning ga krijgen. -O-

Pfoe, lastig dit hoor! Hoe verwachten ze dat je dat oa dan met de honden doet qua wandelen? Mogen die door iemand anders uitgelaten worden bv? En fijn dat je wel genoeg in huis hebt voor nu. Benieuwd of ze je gaan testen ofniet. Succes en beterschap!

Shaggy09

Amyyy schreef:
Hier wel klachten, sinds een week ontzettend aan het hoesten. Als dat maandag nog zo is, ga ik inderdaad de hele week thuiswerken. Wordt bij ons op het werk ook aangemoedigd en gelukkig kan het ook heel goed. Boodschappen ga ik bestellen. Neem het advies van het rivm serieus, ze geven het niet voor niks.

Ik heb hetzelfde. Ik blijf wel thuis maar ik zou zolang je geen koorts hebt je niet te druk maken. Om corona te hebben moet je wel écht de combinatie koorts+luchtwegklachten en/of risicogebied betreed hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:51

Kom trouwens voor de rest weinig buiten. Heb weinig geld uit te geven dus koop alleen wat ik echt nodig ben. En de rest is eigenlijk woon/werk, maar dat zijn tot nu toe evenementen en dus veel contact met andere mensen.

Wil wel binnenkort aan de slag op de moestuin, maar is toch nog allemaal veels te nat en ben dan toch ook bezig in de frisse buitenlucht.

Hoesten/niezen = check
benauwd = check (medicatie)
GEEN koorts = check
drager eigen infectie bron = check
Niet in risico gebied geweest = check

= niet ziek, maar gewoon verkouden/snotterig wat ik toch al hele jaar rond ben (zomer hooikoorts) :')

Longfunctie 3 maanden terug geloof ik 89% dacht medicatie wel te kunnen bezuinigen wat dus in 2 weken tijd 10% eraf was. :')
Laatst bijgewerkt door Marcella op 06-03-20 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:53

Maar karuna, jij hebt toch altijd luchtwegklachten. Hoe nemen ze dat in ogenschouw dan? Snap dat je evt een testje zou krijgen, met tot de uitslag evt thuis blijven, maar verder weinig kans toch? En heb je zelf wel die regels gehandhaafd zonder dat zij het je adviseerden aangezien je weken geleden al hierover sprak?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:53

Maar wat is nog risicogebied?
Alles is nu toch risicogebied?

Mijn kind heeft al een paar dagen koorts + abnormaal hoesten := Ik ben nu ook ziek. Nog niet bedacht of we Corona kunnen hebben. Maar kan van ellende toch mn huis niet uit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:54

Marcella schreef:
Kom trouwens voor de rest weinig buiten. Heb weinig geld uit te geven dus koop alleen wat ik echt nodig ben. En de rest is eigenlijk woon/werk, maar dat zijn tot nu toe evenementen en dus veel contact met andere mensen.

Wil wel binnenkort aan de slag op de moestuin, maar is toch nog allemaal veels te nat en ben dan toch ook bezig in de frisse buitenlucht.

Hoesten/niezen = check
benauwd = check (medicatie)
GEEN koorts = check
drager eigen infectie bron = check
Niet in risico gebied geweest = check

= niet ziek, maar gewoon verkouden/snotterig wat ik toch al hele jaar rond ben (zomer hooikoorts) :')

Dat betekent toch gewoon binnen blijven. Als ik namelijk hetzelfde zeg met andere woorden, dan krijg ik bokt over me heen. *\o/*