Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:55

1400kcal op een dag voor op gewicht te blijven is bizar weinig. Ben je mega klein dan of zo? Wat is je BMR?

Veel mensen denken hoe minder je eet hoe meer je af valt. Ik at toen ik net begon op mijn BMR (1450). Maar ik val nu sneller af met 1650 dan toen ik 1450 at. :+ Voor mij een eye opener dat minder eten niet altijd sneller afvallen betekend.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:56

Ik eet voor mijn gevoel nu 'meer' en vaker inderdaad, en val al ruim 3 maanden stabiel een halve kilo per week af.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:13

Neverland schreef:
Jeetje Romeo... :(:) beterschap.

Anna_Dani netjes. :j Beweeg je ook veel dan? Ik denk dat ik nog twee weken rond de 1650 ga eten en dan een weekje op 1800, kijken hoe dat gaat. Mijn onderhoud zit net boven de 2100 (zeggen ze...) maar kan het moeilijk geloven. Heb vandaag 2050 gegeten en heb echt veellll gegeten. := Lijkt me heerlijk als ik zoveel mag eten op een dag maar lijkt bijna onrealistisch. :+

Ik ben best energiek van mezelf, dus ben altijd wel iets aan het doen. Ik sport 2 tot 3 keer per week (krachttraining), elke dag naar stal (doe het echt heel erg zelf allemaal) en thuis ook altijd aan het rommelen. Ik heb een e-bike die ik ook nog wel eens pak voor een langer tochtje. Is ook iets van beweging.

Het is inderdaad lastig te geloven dat je meer moet eten om af te vallen. Dat is zo in strijd met wat ik al 35 jaar hoor! Maar als ik rond de 1500 ga zitten, sta ik echt dagen achter elkaar stil. Als ik dan weer omhoog ga, dan val ik af. Dus nu hou ik even 1800 aan. En als het een keer 2000 wordt, dan sta ik dat toe. Het moet normaal worden, en slanke mensen eten ook wel eens een ijsje. :j

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:25

Inderdaad. Ik zou het nooit vol kunnen houden als ik dacht dat ik nooit meer iets lekkers zou mogen eten. Ik noem het inmiddels al niet meer diëten maar gewoon een nieuwe lifestyle. :j Lekker bewegen en gewoon gezond eten met 1 dag in de week 'los' gaan (met mate). Ik ben iemand die eindeloos kan eten en heb nu echt de rem gevonden en vind het heerlijk.

Ik kon eerst nooit nee zeggen tegen vettige broodjes, gebak, frietjes noem het maar op. Maar nu zeg ik tegen alles makkelijk nee. Ik zit beter in mijn vel dan ooit. *\o/*

Anna_Dani

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 06:59

Dat ervaar ik nu ook. Ik wil die rommel gewoon niet. Gisteren na het ijs, had ik gelijk buikpijn en een toiletbezoek.

Resultaat van deze week: -0,7

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:58

Ik heb dat met frisdrank. Ik ben een paar weken geleden gestopt met het drinken ervan, alleen nog af en toe in het weekend en nu wil ik die zooi eigenlijk helemaal niet meer hebbe. Bah wat chemisch.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:00

Oh wat moet dat een fijn gevoel geven lijkt me!

Dat ga ik helaas nooit hebben. Ik hou te veel van eten, of het nu goed of slecht is, I love it. :')

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:51

Imre, wat goed dat je gestopt bent met frisdrank. Ook de light?

Neverland, wat fijn dat je nu zo goed in je vel zit. Het weerstaan van voedsel geeft je een sterk gevoel he?! Dat herken ik wel.

Als ik bij BMR beteken kom ik uit op 2100kcal. Dan haal ik er 500 af om een 1/2 kg per week af te vallen dus mag ik er 1600. Daar dus maar weer even de touwtjes strak aantrekken.

Ik eet idd ook graag de producten van tasty basis omdat ik minder suiker probeer te eten.

Dank jullie allemaal voor jullie beterschapswensen. We zitten nu weer op de wachtstoel en dat is ook vervelend. De kwark en yoghurt is op dus moet even een ander ontbijtje pakken en ik moet sowieso nog boodschappen doen dus even bedenken wat we vanavond gaan eten :j

Fijne zondag allemaal!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:29

Romeo2007 schreef:
Imre, wat goed dat je gestopt bent met frisdrank. Ook de light?

Neverland, wat fijn dat je nu zo goed in je vel zit. Het weerstaan van voedsel geeft je een sterk gevoel he?! Dat herken ik wel.

Als ik bij BMR beteken kom ik uit op 2100kcal. Dan haal ik er 500 af om een 1/2 kg per week af te vallen dus mag ik er 1600. Daar dus maar weer even de touwtjes strak aantrekken.

Ik eet idd ook graag de producten van tasty basis omdat ik minder suiker probeer te eten.

Dank jullie allemaal voor jullie beterschapswensen. We zitten nu weer op de wachtstoel en dat is ook vervelend. De kwark en yoghurt is op dus moet even een ander ontbijtje pakken en ik moet sowieso nog boodschappen doen dus even bedenken wat we vanavond gaan eten :j

Fijne zondag allemaal!

Je bmr is wat je lichaam nodig heeft als je helemaal niets zou doen, in rust, dus daar zou ik niet onder gaan zitten... ben je vrij lang?

Jij ook een fijne zondag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:41

Jeetje, wat heftig Romeo! Hopelijk goed nieuws tzt bij de CT scan.

Imre, ik heb precies hetzelfde hoor. Drink nu eigenlijk alleen nog maar koffie en spa rood. Terwijl je me voorheen wakker mocht maken voor cola. Nu moet ik het echt niet meer :n

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:07

Gek is dat he. Ik drink overdag altijd thee, maar pakte bij het eten vaak een glas fris, of twee. Dan zit je zonder dat je het in de gaten hebt al op een halve liter per avond. Nu doe ik water met wat verse limoensap en heel soms een klein beetje limonade.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:16

DideH, ik heb aangeklikt 'niet tot weinig actief' en dat klopt ook in op dit moment. Vorige week is mijn paard naar een nieuwe eigenaar gegaan dus buiten een rondje wandelen doe ik even niks zeg maar. Wil wel proberen het kettlebellen weer op te pakken. Ik ben rond de 1.80cm :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:21

Romeo wat een moeilijke tijd voor jou en je gezin.
Baby is al wennen en geeft slapeloze nachten.
Maar kanker bij je man is gewoon vreselijk. Heel veel sterkte.

Dietiste waar ik ben geweest vond het beter als ik alpro kwark at dan alpro yoghurt.
Kwark zijn iets meer kcal maar geven een voller gevoel.

Ik vond mezelf gisteren met avondeten zielig.
We hadden kabeljauwfilet en gebakken aardappels.
Ik mocht van beide 75 gram en sla.
Man en zoon hadden borden vol met aardappels en vis. En het rook zo lekker.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:51

Ik heb net samen met de familie uitgebreid ontbeten voor moederdag... 1.026 kcal naar binnen gewerkt, oeps. :=

Even lunch maar overslaan. :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:18

luuntje schreef:
Romeo wat een moeilijke tijd voor jou en je gezin.
Baby is al wennen en geeft slapeloze nachten.
Maar kanker bij je man is gewoon vreselijk. Heel veel sterkte.

Dietiste waar ik ben geweest vond het beter als ik alpro kwark at dan alpro yoghurt.
Kwark zijn iets meer kcal maar geven een voller gevoel.

Ik vond mezelf gisteren met avondeten zielig.
We hadden kabeljauwfilet en gebakken aardappels.
Ik mocht van beide 75 gram en sla.
Man en zoon hadden borden vol met aardappels en vis. En het rook zo lekker.

Wat betreft de yoghurt: ik eet zelf altijd Alpro Go On ivm extra proteine die erin zit en omdat ik niet zo goed tegen lactose kan. Die vult ontzettend!

Ah dan zal het je lengte denk ik wel zijn Romeo. Ik ben 1.69 en mijn bmr is nu 1450 volgens mij. Ik moet wel zeggen dat ik vrij dicht al bij mijn streefgewicht zit. Dus ik dacht: woww 2100! :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:24

Ik ben gelijk gebleven met vorige week. Maar de fles wijn van gisteravond + bbq en zoute snacks helpen vast niet daar bij. :+ En moet ongesteld worden.
Mooi, alles zo bij elkaar. :Y)

Maar ga dus weer rustig verder.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:07

san4nie schreef:
Ik ben gelijk gebleven met vorige week. Maar de fles wijn van gisteravond + bbq en zoute snacks helpen vast niet daar bij. :+ En moet ongesteld worden.
Mooi, alles zo bij elkaar. :Y)

Maar ga dus weer rustig verder.

Moet ook wel eens kunnen he!

Heh... ik ben vrijdag op de weegschaal gaan staan en nu net (nog niet geluncht, licht ontbeten, rondje hardgelopen en nog even 1,5u onkruid staan wieden) en nu ben ik ruim een kilo lichter? Hoe dan?
Denk eerder dat er iets met de weegschaal mis is :')
Want dan zou ik nu bijna op mijn streefgewicht zitten...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:12

Je gewicht schommelt elke dag. Beste kun je of 1 keer in de week wegen of elke dag en dan het gemiddelde nemen. Ik kan ook wel eens 1,5kg per dag schelen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:19

Ik moest wel ongesteld worden, dus wellicht dat het dat is. Al is 1,5kg verschil dan wel een boel...

Hoop dat ie dan volgende week op dat lage blijft staan, want dan ben ik er echt bijna *\o/*

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:36

Gister echt een hele slechte dag gehad. Dus vandaag maar de myfitnesspal app gedownload en meteen een maand gratis pro erbij gedaan. Benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Hij gaf aan dat ik 1360 kcal mocht hebben op een dag om 0,5k in een week af te vallen.
Wat ik alleen wel raar vind is dat ik 399kcal aan ontbijt heb gehad en hij nogsteeds staat op 1033 resterend. Heb net wel paardgereden en dan telt hij de stappen van m'n Iphone. Kan dat dan daar aan liggen? Dat ik gesport heb?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:57

MFP zit qua caloriën wel altijd heel laag dus zou daar niet blindelings op vertrouwen :)
Maar goed dat je ermee aan de slag bent! :)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:17

Romeo2007 schreef:
DideH, ik heb aangeklikt 'niet tot weinig actief' en dat klopt ook in op dit moment.

Dan heb je niet je BMR maar je PAL berekend. Je kan ongeveer 500 calorieën per dag onder je PAL gaan eten om 500 gram per week af te vallen. Je moet niet onder je BMR gaan eten, dat is wat je lichaam minimaal nodig heeft om je organen te laten werken. Als er minder dan 500 calorieën tussen je BMR en PAL zitten zou ik alsnog niet onder mijn BMR gaan zitten, daardoor val je misschien iets minder snel af maar liever langzaam en dat het vol te houden is dan crashen en later snel weer aankomen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:05

Dide, ik eet ook de alpro go on, naturel variant.
Erg lekker en het vult goed.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:26

luuntje schreef:
Dide, ik eet ook de alpro go on, naturel variant.
Erg lekker en het vult goed.

Jep ik ook de naturel! :D dacht dat je een andere bedoelde met "kwark" :)
Moest in het begin even aan de soja smaak wennen, maar nu vind ik dat dikke prima :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:19

ik heb nu weer op een andere website mijn PAL berekent ditmaal met de Oxford methode. Hierbij heb ik aangegeven dat ik graag wil afvallen en weinig beweging heb. De calculator gaf aan dat ik dan 1469 kcal per dag mag eten. Als ik lichte tot matige beweging aanklik dan stijgt dit tot bijna 1700 kcal.
Vind het overigens echt best magertjes wat je dan mag hebben. Mijn ideale gewicht voor een gezond BMI is 15kg lichter dan wat ik nu ben..

Ik vind sowieso dat Alpro echt lekkere en goede zuivelvervangers heeft inderdaad.

Voor vanavond maak ik een Caesar salade om de Bbq van gisteren een beetje te compenseren :')