2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:50

Ik let al een maand niet echt meer op wat ik eet, maar ik blijf nog steeds langzaam afvallen. :D :=
Vanmorgen woog ik 69,2 wat betekent dat ik al 6,4 kg kwijt ben sinds december! *\o/*

Linda_Fleur

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:43

Ja mijn streefgewicht ligt nu ook onder de 60, maar ik wil ook meer krachttraining doen en spieren kweken dus kan zijn dat ik daarna toch weer aankom. Het gaat me vooral om hoe ik me voel en hoe ik eruit zie in de spiegel.

Ik merk de 4 kilo nog niet heel erg aan mijn broeken (hoewel mijn riem inmiddels een gaatje strakker moet) maar als ik in de spiegel kijk zie ik zeker verschil. Minder putjes in mijn billen, plattere buik en minder vet op mn heupen. Dat zijn de dingen waar ik blij van word! Niet eens zozeer het nummertje op de weegschaal (geeft alleen maar een korte kik haha). En vooral als ik het weer voor elkaar heb gekregen om 5 km hard te lopen zonder dat het al te zwaar voelde geeft me veel energie.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:48

Hier gaat het ook nog lekker. Val ongeveer een kilo per maand af, vijf in totaal nu. Merk het echt, mijn riem kan 2 gaatjes strakker. Gisteren gaan winkelen, heerlijk alles passen en dat het dan meteen mooi en lekker zit.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:16

Fijn Bloodmary!

Verstandig Linda_ Fleur om als je krachttraining doet meer naar de spiegel te kijken dan naar de weegschaal, meten is ook handig dan!

Topsylover, fijn! Heb je nu ook een ander eetpatroon dan daarvoor ondanks het niet echt opletten?

Jessica_1998: als kleding beter valt is echt een top gevoel, helemaal een maat kleiner! Sterkte Jessica, een break up is ook erg rot, en als je het snel al weer oppakt is dat al knap! Het emotie eten wordt dan steeds minder.

Welkom SophieFT! Je zit ook in het andere topic toch?

Welkom Britt!

Onpaard: 31 augustus idd, kijk er wel echt naar uit! Nee niet groot, maar wel alles er op en eraan, met alleen de familie waar we nog echt contact mee hebben (leverde ook nogal wat scheve gezichten op, maargoed, onze dag) :+

Vanochtend heerlijk gereden met Luna, was echt genieten <3 Voor de rest eet ik al weer sinds zondag mooi gezond, vrijdagochtend weegmoment. Vond zaterdagochtend toch niet zo handig (ivm visites op vrijdag of eens een borrel, dat vertekend dan toch best snel)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:11

Ik zit idd in het andere topic! Maar vind het leuk om ook hier mee te kijken :)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:54

@ urosa, ik eet nog steeds het zelfde ontbijt en lunch (havermout met amandelmelk en spelbrood met 20+ kaas en kipfilet), en in de avond eet ik waar ik dan zin in heb. Ook eet ik veel meer chips en chocola tussendoor. Maar omdat ik nog steeds hetzelfde eet overdag blijf ik waarschijnlijk genoeg ruimte in mijn macro's houden om toch langzaam aan wat kwijt te raken!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:21

Hier gaat het ook tergend langzaam eraf, maar dat komt omdat ik iets meer ben gaan eten.
Dus ik doe het eigenlijk zelf... :o

Maar ik werd zo gek van dat strenge gedoe voor mijzelf, dat ik onderhand dacht een eetstoornis in de hand te werken. En daar zit ik niet op te wachten (wie wel...)
Dus hier de teugels iets laten vieren. Even een paar weken het super strenge eraf.
Even weer mijzelf herpakken zonder de controle te verliezen.
Gewoon zorgen dat het er niet aan komt gaat mij goed af, want het gewicht gaat nu heel langzaam nog in de min. *\o/*

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:17

het begin is er -3 kg :D

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:29

Wow goed zo Lemanthia! Ik ben benieuwd als ik zaterdagochtend weer op de weegschaal sta. Ik heb deze week drie etentjes gehad maar eigenlijk op alle dagen wel redelijk onder mijn calorieen per dag gebleven. Helaas heb ik gister mijn pols zwaar geblesseerd dus beweging zal wat lastiger gaan komende weken :(

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 06:54

Vanmorgen 72,2 kg *\o/* t gaat lekker :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:54

Ik heb mijn profiel en avatar aangepakt, niet dat mensen denken: wie is dat :? :')

Onpaard: goed bezig *\o/*

PreciousViva: knap dat je ondanks de etentjes qua kcal goed uitkwam. Balen van je pols, hopelijk snel weer beter!

Iemanthia *\o/*

Jorika1986: slim om dan te laten vieren, ik ben toen wel te streng door gegaan, 2 jaar van moeten herstellen. Niet aan te raden. O:) En mooi dat het er alsnog af gaat!

Topsylover: fijn dat een nieuwe ontbijt en lunch basis dit je brengt!

Vanochtend op de weegschaal 63.5 dus gaat de goede kant weer op :) Hoop volgende week de 62 te zien.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:04

Hier gaat het niet zo goed, +7 ten opzichte van vorig jaar dezelfde tijd :')

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:20

Jaime: :(:) Niet opgeven, gewoon weer opnieuw proberen.

Urosa: Dan ga je ook al richting je streefgewicht, goed bezig. Dat worden mooie trouwfoto's in augustus

Mizora: ik mis je in dit topic

Iedereen die goed bezig is, lekker blijven doorgaan. Ik ben ook wat minder streng, af en toe iets lekkers is geen ramp. Daar geniet ik nu ook van in plaats van een schuld gevoel er aan over te houden.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:12

onpaard: Dat schuldgevoel heb ik helaas nog wel als ik iets lekkers eet.. dan denk ik, hmm de weegschaal gaat dat meteen weten!

Ondanks het cheaten deze week (frietjes gehaald, nog een keer uiteten bij een hamburgertent (Ellis Burger) en een roompasta bij de pizzera + 3 glazen alcohol) toch nog een halve kilo afgevallen! Nu in 3 weken 2,5 kg kwijt ongeveer. Er moeten er nog minstens 8 af.. liefst 10.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:56

Ik wil ook graag meepraten, mijn tante is ontzettend afgevallen en ik merkte dat dat positief op mij is gaan werken om het ook weer op te pakken. Dus hoop dat dit topic ook positief op mij gaat werken :D
Ik vind mezelf niet dik, maar voor mijn zelfvertrouwen zou ik graag wat van mijn buik en lovehandels afwillen. Heb gaat mij ook niet op de kg, maar om de cm in de taille. Ik ben rond maart begonnen, 3 kg vet en 5 cm in de taille kwijt. Dit ben ik kwijt door geen frisdranken meer te drinken en ik probeer minimaal 2 keer in de week naar de sportschool te gaan. Nu zit ik hier een maand stabiel op en zou nog graag 3 tot 5 cm in m'n taille kwijtraken. Ben behoorlijk chocolade verslaafd, dus dat niet meer eten is de volgende stap.. :+

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:33

Ik wil me ook graag melden om soms wat mee te praten maar vooral om mee te lezen :) Ik ben de laatste jaren ongeveer 10 kg aangekomen door een schildklier die het niet goed doet. Sinds de diagnose in april en ik er medicijnen voor heb gekregen, ben ik aan de gang gegaan met het afvallen. Ik "dieet" volgens de CICO-logica en ben tot nu toe 3 kg kwijt. Het doel is om tegen september in totaal 15 kg te verliezen.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:46

Kun je eens wat meer vertellen over CICO-logica? Ben wel benieuwd wat dat doet/is!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:58

PreciousViva schreef:
Kun je eens wat meer vertellen over CICO-logica? Ben wel benieuwd wat dat doet/is!

Ja hoor! CICO staat voor Calories in, calories out. Het is gewoon een term voor de logica dat wanneer je minder energie binnenkrijgt dan dat je verbrand, je gewicht verliest. Je kunt berekenen hoeveel calorieën je per dag moet/mag eten om een bepaald gewicht per week af te vallen. Eerst bereken je met een TDEE calculator hoeveel calorieën je lichaam verbrand per dag met 'bestaan' en de standaard dingen als werken en eventueel sporten. Dan haal je daar een x aantal calorieën vanaf zodat er een 'tekort' ontstaat. Vanaf hier moet je er gewoon voor zorgen dat je minder eet dan je TDEE, dan val je af. Ik doe dat door een keukenweegschaal te gebruiken en alles te loggen in een app.

Het maakt dus in principe ook niet uit waar je je calorieën aan 'uitgeeft'. Als je een keer zin hebt in pizza of chocola, kun je dat gewoon eten. Als je maar binnen je calorieën blijft. Dit is ook een van de grootste redenen dat het werkt; het is heel goed vol te houden omdat je jezelf niet hoeft te ontzeggen. :)

En het fijne is, dit is gewoon hoe je lichaam werkt. (elk dieet komt in principe wel neer op cico) Je hoeft er niet in te geloven of gemotiveerd te blijven, het werkt toch wel.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:08

Ik zat op de -7,9 en nu weer op de -6,5 :=
We moeten dus weer even de schouders eronder gaan zetten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:57

Dat systeem houd ik ooek een beetje aan.
Hoewel ik probeer netjes te eten... maar als ik weet dat ik die avond een frietje eet, neem ik echt een andere lunch of ander ontbijt.
Bijvoorbeeld.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:37

Klinkt wel een beetje zoals ik nu op dieet ben! Daarom kon ik deze week ook gewoon twee keer uiteten zonder boven mijn calorieën te gaan. Bedankt voor de uitleg!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:17

Renske_W: gelukkig nog relatief klein verschil om het tij weer goed te keren!

Connie: Welkom! Fijn dat je nu een diagnose hebt medicijnen krijgt en er mee bezig kan! Mooi concept zo! Is het met die TDEE calculator een speciaal betaald programma of?

Welkom J0anieke! Al een mooi begin gemaakt zo.

PreciousViva: mooi zeg dat je toch nog wat afgevallen bent!

Onpaard: klopt! In juli waarschijnlijk de jurk passen en dan moet ik daarna op hetzelfde gewicht blijven, ze hebben hem al iets ingenomen, en dan kijken of er nog meer ingenomen moet worden met die paar kilo minder.

Jaime: ik heb eens +10 gehad, toen was ik van te licht naar iets te zwaar. Nu probeer ik gezonder en langzamer af te vallen, is nu al veel duurzamer. Nu nog maar 3 kilo van mijn streefgewicht af.

Zaterdag en zondag helaas wat teveel van mijn lijf gevraagd en vandaag nog steeds niet goed helaas dus moet weer een dag rustig aan doen -O- Zag gisteren wel een kuilte bij mijn knie qua vetverlies waar ik blij van werd!

En ik miste Mizora ook al, hoe gaat het daar?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:24

Ik ben er weer, lief dat jullie er naar vragen. Ik ben de afgelopen tijd (voor mijn doen) weinig op bokt geweest en mijn hoofd was overal en nergens, maar dat zal hij de komende tijd ook nog wel zijn. Op het moment loopt het met school echt niet lekker, ben ik bezig met hulp aanvragen (buiten school om) maar dat vertraagd tot nu toe op iedere stap, ben ik nog druk bezig met weer terug wennen op de boerderij te zijn en hebben we er een paardje bijgekocht. Ik ben iets aangekomen, maar het viel me reuze mee en ondertussen ben ik al weer rustig aan het afvallen heb ik het gevoel, maar ik heb niet meer op de weegschaal gestaan.

Ik zal hem even voorstellen. Dit is Jasper! Jasper is een Frieslinger, een kruising Hafinger x Fries uit Groningen, van 15 maanden. Ik wilde graag een Haflinger, mijn moeder graag een bruine Groninger, ik denk dat we op een mooi compromis zijn uitgekomen.

Afbeelding
Dit ben ik trouwens, in ieder geval van achteren :+

Jasper is een grappenmaker:
https://pbs.twimg.com/media/DcnAqdSW0AIG0gO.jpg

Maar ook gewoon een waanzinnig mooi paardje, hier was hij er één dag.
Afbeelding

Met halen, dit ben ik van de voorkant. Hij had wat aanmoediging nodig om erop te lopen, maar het ging heel goed. De hooibaal ligt op een zachte plek in de klep.
https://pbs.twimg.com/media/DboOlWqX4AAKbNW.jpg

Qua tabel heb ik dit. Het is nu week 21, dus in principe mogen jullie weer opsturen. Ik ben met mijn pb-box weer vrijwel helemaal bij, dus ik durf hem weer te openen.
Afbeelding

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:37

Leuk paardje mizora! Hopelijk dat het straks met hulp weer beter met je gaat.

Hier gaat het qua afvallen ook vreselijk. Moet over een paar weken mijn scriptie inleveren en dat levert wat stress op. Waardoor als er maar een klein dingetje mis gaat, ik gelijk grijp naar wat lekkers. Ik denk dat ik zwaarder ben dan wanneer ik begon haha.

Ik ga wel weer proberen mee te doen!

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:51

hoi allemaal! ik zal me eens voorstellen. ik ben Marly en ik ben 20 jaar oud. Ik heb nu twee jaar een vriendje, hij kan alles eten wat die wil zonder dik te worden... dit heb ik geweten! na een half jaar ben ik dik 8 kilo aangekomen terwijl ik van mezelf al een voller meisje was.

vorig jaar in juni heb ik eindelijk de stap gemaakt naar een soort begeiding voor voeding. ik ben nu een jaar later al 12 kilo kwijt! ik val af door de kleine dingetjes. in het weekend leef ik bijvoorbeeld nog gewoon een fijn leven (lekker eten en zo nu en dan wat drankjes). wat leuk dat hier een topic over is! zo kunnen we elkaar steunen en aanmoedigen! groetjesss