[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:34

Lau schreef:
Tanya schreef:
Hoi,

Ik heb even dit topic doorgespit maar kwam niet heel veel recente ervaringen tegen met Kinki kappers. Is het een aanrader? Of weet iemand een goede kapper omgeving Den Haag?

Kinki is naar mijn ervaring altijd goed.

Ik ken alleen Amstelveen, maar daar heb ik wel hele goede ervaring mee!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 07:18

Tanya schreef:
Hoi,

Ik heb even dit topic doorgespit maar kwam niet heel veel recente ervaringen tegen met Kinki kappers. Is het een aanrader? Of weet iemand een goede kapper omgeving Den Haag?

Dee scissorhands is een super kapper, ik kon zelf alleen gewoon beter bij een barber terecht vanwege mn kapsel. Ik ben regelmatig verknipt in den haag := zelfs door de zogenaamde kapper van het jaar..

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:35

Ik heb ook niet uitsluitend positieve ervaringen met Kinki. Vaak zijn ze wel goed maar er zit imo wel een groot verschil in de kwaliteit van individuele kappers. Ik ben in Almere een keer voor een hele lichte balayage geweest (weet dat een verloop dan moeilijk is, maar toch) en daar heeft ze gewoon een rechte streep in mijn haar gekozen en alles daaronder blond en alles erboven donker :') Zag er echt niet uit.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:48

Emmaa_ schreef:
Ik heb ook niet uitsluitend positieve ervaringen met Kinki. Vaak zijn ze wel goed maar er zit imo wel een groot verschil in de kwaliteit van individuele kappers. Ik ben in Almere een keer voor een hele lichte balayage geweest (weet dat een verloop dan moeilijk is, maar toch) en daar heeft ze gewoon een rechte streep in mijn haar gekozen en alles daaronder blond en alles erboven donker :') Zag er echt niet uit.

Ik zie het helemaal voor me :)) niet leuk!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:56

Tanya schreef:
Hoi,

The Lab is heel goed in Den Haag :j

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:18

Hey, wat zouden jullie doen in mijn geval?

Ik zou nogal een "extreme" verandering willen qua haarstijl; het is nu behoorlijk lang en zonder model, maar ik zou het iets korter willen en een pony :D ik heb eigenlijk nooit een pony gehad maar het lijkt me wel leuk om eens te proberen!

Echter twijfel ik nu bij welke kapsalon ik dit wil laten doen. Hier in Groningen zit ook een Kinki kappers, en ik heb daar eenmalig een hele goede ervaring gehad met verven :D ik vond ze daar erg goed en professioneel, en bovenal zag je ook echt het verschil. En ze hebben daar volgens mij wel ervaring met de meer "ongewone" kapsels (ik heb ook hele specifieke eisen aan hoe het geknipt moet worden)

Echter het enige nadeel, deze kapper is erg duur (42 euro voor enkel knippen) en ik vind dat eigenlijk teveel (vooral als student zijnde)

Nu is er ook een lokale kapsalon (1 vrouw) waar ik ook eens ben geweest, en daar heb ik ook een goede ervaring, al was de verandering toen wel iets minder opvallend. Zij heeft toen goed highlights gezet en een ander kapsel geknipt. Ik twijfel alleen of zij ook het kapsel dat ik wil precies kan knippen.

Voordeel daar is, het is maar 16 euro voor knippen (dus 2,5 keer zo goedkoop). Ik kan dat beter hebben qua budget :')

Voor welke optie zouden jullie gaan?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:20

Bij kinki hebben ze studenten korting volgens mij :o . Verder zou ik op mijn gevoel afgaan. Als kinki 100% goed voelt zeker doen. Dan heb je je haar zoals je wil zonder problemen. En natuurlijk zonder twijfel of de andere kapper het kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:21

WithinYuuri schreef:
WithinYuuri schreef:
Hoi, ik wil al heel lang mijn haar zwart verven. Omdat ik eerst wil kijken hoe zwart me staat, zat ik te denken om eerst maar een kleurspoeling uit te proberen. Nu was ik van plan dit zelf te doen, met kleuring van de drogist. Maar ik heb helemaal geen ervaring met haar verven, heb wel helpende handen eventueel. Maar is het slim om dit zelf te doen, en zo ja, welke zwarte kleurspoeling zouden jullie aanraden?

Niemand ervaring?

Weet niet of er al gereageerd is maar ik heb ervaring met donkere spoeling. Goed overal insmeren anders krijg je vlekken. Na verloop van tijd vervaagt het maar gaat niet 100 procent weg.

L'Oréal raadt ik aan

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:24

Voor een goede kleurspoeling zou ik naar een kapperswinkel gaan. Zoals hier heb je bijv het pak daar kunnen ze je goed adviseren. En heb je veel keus in merken in verschillende prijs categorieën.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:35

Lau schreef:
Bij kinki hebben ze studenten korting volgens mij :o . Verder zou ik op mijn gevoel afgaan. Als kinki 100% goed voelt zeker doen. Dan heb je je haar zoals je wil zonder problemen. En natuurlijk zonder twijfel of de andere kapper het kan.

Ik heb iets meer vertrouwen in Kinki inderdaad, al heeft de andere kapster het toen ook prima gedaan hoor. Maar toch.

Ik weet niet of ze studentenkorting hebben, zie het niet op de site staan.. dat zou wel iets schelen natuurlijk :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:49

Je kunt het bij Kinki kort laten knippen en dan door dat andere vrouwtje laten bijhouden? Dan zit het de eerste keer gelijk goed.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:20

IsaCalixa schreef:

Ik zou nogal een "extreme" verandering willen qua haarstijl; het is nu behoorlijk lang en zonder model, maar ik zou het iets korter willen en een pony :D ik heb eigenlijk nooit een pony gehad maar het lijkt me wel leuk om eens te proberen!

Echter twijfel ik nu bij welke kapsalon ik dit wil laten doen. Hier in Groningen zit ook een Kinki kappers, en ik heb daar eenmalig een hele goede ervaring gehad met verven :D ik vond ze daar erg goed en professioneel, en bovenal zag je ook echt het verschil. En ze hebben daar volgens mij wel ervaring met de meer "ongewone" kapsels (ik heb ook hele specifieke eisen aan hoe het geknipt moet worden)

Echter het enige nadeel, deze kapper is erg duur (42 euro voor enkel knippen) en ik vind dat eigenlijk teveel (vooral als student zijnde)

Nu is er ook een lokale kapsalon (1 vrouw) waar ik ook eens ben geweest, en daar heb ik ook een goede ervaring, al was de verandering toen wel iets minder opvallend. Zij heeft toen goed highlights gezet en een ander kapsel geknipt. Ik twijfel alleen of zij ook het kapsel dat ik wil precies kan knippen.

Voordeel daar is, het is maar 16 euro voor knippen (dus 2,5 keer zo goedkoop). Ik kan dat beter hebben qua budget :')

In Groningen zou ik voor Beauty Avenue gaan. :) Ben ik nou meerdere keren geweest, o.a. om curtain bangs te laten knippen en ze weten daar goed wat ze doen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:47

__Sannne schreef:
IsaCalixa schreef:

In Groningen zou ik voor Beauty Avenue gaan. :) Ben ik nou meerdere keren geweest, o.a. om curtain bangs te laten knippen en ze weten daar goed wat ze doen.

Oeh, heb je misschien (evt per pb/onherkenbaar) foto's van het resultaat? :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:04

Je hebt PB :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:45

Ondanks dat ik mijn haar ontzettend tof vind, blijft het gewoon in deze kleurstelling niet goed en ook niet met de kleurshampoo die ik er bij heb. Eigenlijk begin ik het dus zat te raken. Uitgroei begint er ook te komen in het donkerste gedeelte dus ik zit in dubio.

Nog een keer een klap geld er tegen aan en opnieuw paars gerelateerd houden en dus ook veel onderhoud? Of een klap geld er tegen aan en terug naar bruin/blond?

Iemand ervaring met van een heftige kleur terug naar standaard?

Afbeelding
Foto is vandaag gemaakt.

Ideeën?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:02

Als ik Brad Mondo moet geloven kun je het beste een bleach-wash doen en dat kun je ook prima thuis doen. Afhankelijk van het resultaat zou ik de verdere stappen bepalen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:45

Ik wilde van roze weer terug naar blond, maar dat was echt mission impossible. :') Ik ben naar bruin gegaan, en toen langzaam uit laten groeien, en met dank aan de zon is het toen weer donkerblond geworden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:48

En heb je ook wel eens rood geprobeerd en had je daar hetzelfde probleem mee? Want ik ben een rood tint ook zo kwijt, tot verbazing van meerdere kappers aan toe :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:11

Ik zou gewoon terug gaan naar bruin maar ik houd dan ook niet van felle en onnatuurlijke kleuren dus ik ben misschien niet de juiste persoon. Vind het vaak niet mooi staan bij alle kleuren kleding. Maar ik denk dat (niet te donker!) donkerblond / lichtbruin je mooi zou staan.

Ik heb m'n highlights weer bij laten werken. Kreeg een donkere landingsbaan als uitgroei dus ze heeft nu in de kleur van m'n uitgroei wat lowlights bovenop gedaan zodat het wat beter overloopt van donker naar blond. Verder weer een assige toner erover. Zeer tevreden met de kleur nu!

Afbeelding

Ik kom van jarenlang heel donker haar maar denk niet dat ik dat ooit weer doe. :D

Spoiler:
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:14

Mooooie kleur, al staat donker je ook heel goed! Ik kom ook van donkerbruin, nu ook blond/assige bayalage. Ga over 2 weken weer kapper, twijfel of k voor de winter naar wat lichterbruin zou gaan, maae hou zo van blond haar haha

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:16

Ik vind blond bij jou ook erg mooi staan :)

Ik vind donkerblond mij helemaal niet staan, dan kan ik net zo goed niet verven haha. Heb daar niets eens meer foto's van. Heb het in principe altijd donker gehad.

Dit was afgelopen november:
Spoiler:
Afbeelding

En dit was 2015

Spoiler:
Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:17

Blond kan in de winter ook prima. :j
Al vind ik het persoonlijk mooier als het dan grijs/assig is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:28

Jester ik dacht precies hetzelfde! Had uitgroei en 't wordt winter dus dacht het moet maar wat donkerder maar ben blij dat de kapper met deze lowlights oplossing kwam.

Denies ik vind 2015 te donker. November vind ik mooi. Waarom zou donkerblond/lichtbruin je niet staan? Dan doel ik op zoiets:

Afbeelding

Denk dat het je zachter in je gezicht maakt dan echt donker.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:03

Ik ben donkerblond van mezelf maar dan echt een beetje het peper en zout kleurtje. En dat vind ik echt niet mooi. De foto die je post vind ik best een mooie kleur maar of het er zo uit komt te zien is een tweede :P

Poosje terug was ik perongeluk blond geworden en heb daar een week mee moeten lopen maar dat voelde echt niet tof. Veel te licht.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:08

Ik heb voor volgende week woensdag weer een afspraak staan, duimen dat het ontkleuren voorspoedig verloopt - anders wordt het toch echt gewoon donker haar.

Ik heb altijd goede hoop voor mijn haar gehad maar nu vertrouw ik het even niet :P