Naar de sportschool!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:51

Oh wat leuk zeg! Hoe bevalt dat? Snatch lijkt mij ook wel tof om te kunnen!

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:52

Dat kan ik dus niet. :')
Laatste x dat ik snatch balance deed ging m'n schouder weer uit de kom. Dus laat maarrrrrr. haha
Ik durf niet meer.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:53

Haha ik moet zeggen dat ik het nog nooit geprobeerd heb hoor. Wellicht eens leuk om daar in 2019 naar te kijken. Dit jaar heb ik andere doelen :P

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:56

Bij ons zijn ze allemaal 20kg :) Eigenlijk wel een goed punt Needje, m'n grootste ding met deadlifts is mijn grip dus dunnere bar zou dan best fijn zijn maar die hebben we dus niet. Nou ja met straps is ook prima.

Hmm ja bij wat lagere gewichten is het inderdaad minder nodig hoewel ik op blote voeten echt een stuk fijner vind. Squatten in de smiths machine (neem aan dat die bedoel werd?) zou ik trouwens niet aanraden! Het "pad" van de stang is daarin namelijk een rechte lijn en zo hoort je squat niet te zijn (je gaat ook niet recht naar beneden).

Ik DL meestal 60kg x 12, 65kg x 10, 70kg x 8, 75kg x 6, 80kg x 4 en 85kg x 2 of ik doe 5x5 (na warm up set) met 75kg. Squats hetzelfde alleen eindig ik dan met 90kg x 2 of 95kg x 1 afhankelijk van de week, of 5x5 met 80kg. Ik vind dat nu wel oké voor mijn lengte en gewicht maar had eigenlijk als doel om voor de kerst de 100kg aan te tikken :(
Heb nu een wedstrijd met m'n vriend, onze deadline is 15 December, dan gaan we samen trainen en wie hoogste 1RM vergeleken met lichaamsgewicht heeft (hij is 1,94 m en 116kg en ik 1,62m en 58kg :') ) trakteert op lunch en we zijn allebei echt bloedfanatiek dus wil nu in elk geval hem verslaan :')

Romeo, herken dat wel een beetje maar vind dat toch niet gezond, zeker als je zo focust op hoe je eruit ziet. Ik focus nu een stuk meer op wat mijn lichaam kan ipv hoe het eruit ziet.

Jierga, ben je toch aan het preppen? :)

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:57

Ah tof mnka! Ik wil het ook nog steeds eens proberen maar niet zonder goede coach. Ga volgende maand wel eens de basics leren in elk geval!

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:59

@gribaldi Ik vind het zelf heel erg leuk haha! De snatch is een van de meest technische lifts en zou ik niet zomaar zelf gaan proberen, maar echt met een trainer die je het goed kan aan leren. Het is namelijk niet een lift die je in een half uurtje leert, maar gaat echt echt heel veel tijd in zitten.

@Needje jeetje, uit de kom :oo

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:01

Mooie gewichten Eulogy.
Ik ben niet zo sterk, en al helemaal niet met squatten.
Zondag 2hh kunnen maken met 70 kg. Wat voor mij echt veel is. (niet tov mijn gewicht, ik zit nu op 67 kg)
Ik ben een slechte squatter. Bovenlichaam komt mega ver naar voren. Dus gewicht komt ook naar voren. Maakt t super lastig.
Dat is trouwens ook de reden dat ik niet kan snatchen. Overhead als je bovenlijf zo ver naar voren komt is tricky. En zeker met slechte schouder.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:02

Wauw Yanou, lekker bezig met die DL! Ik heb 40 KG daarna geeft mijn rug het op. Zwaarder gaat gewoon niet, naja het kan wel maar dan loop ik de rest van de week met rugpijn.

Yes ben toch in de prep, althans als mijn lichaam mee wil werken.

@mnka, ja ga ook niet alleen er mee aan de slag. Zal eens informeren bij ons in de sportschool hoe of wat :) Thanks!

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:07

Oeh dat is niet fijn gribaldi.

Misschien kan je eens informeren voor een lesje bij een iemand die lift.
Ik heb zelf les gehad van Karen Tovmansjan. Was erg leuk en leerzaam.
Ik kan het alleen niet. Maar dat ligt zeker niet aan hem en zijn uitleg. De theorie weet ik! haha

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:19

Needje schreef:
Mooie gewichten Eulogy.
Ik ben niet zo sterk, en al helemaal niet met squatten.
Zondag 2hh kunnen maken met 70 kg. Wat voor mij echt veel is. (niet tov mijn gewicht, ik zit nu op 67 kg)
Ik ben een slechte squatter. Bovenlichaam komt mega ver naar voren. Dus gewicht komt ook naar voren. Maakt t super lastig.
Dat is trouwens ook de reden dat ik niet kan snatchen. Overhead als je bovenlijf zo ver naar voren komt is tricky. En zeker met slechte schouder.


Het naar voren vallen kan aan meerder dingen liggen. Enkel mobiliteit, zwakke onder rug of juist door zwakke glutes. Maar ik heb je squat niet gezien, dus ik zou het niet precies kunnen zeggen. Maar meestal heeft het wel met deze 3 factoren te maken.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:47

Lukt niet om nu wat te uploaden.
Maar ik vind mijn onderrug en billen niet zwak. Enkels daarentegen zijn idd niet de soepelste.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:55

Ik heb gelukkig niet dat ik me slecht voel als ij keer niet ga, maar vind wel jammer hahaha :D :')

Rebel_Jits

Berichten: 5633
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:49

Ik zat in deadlift op 40 kg zonder stang. Met stang zal dat 60 kg zijn. Squaten was lager, ik denk 20 kg zonder stang (hekel aan squats :o ). In de Smith kon ik 30kg squatten.
Tip van de dag: handschoentjes! Werkt geweldig bij deadliften (en andere pull-bewegingen). Vooral op hogere gewichten heb je veel meer grip, zonder mega blaren te krijgen.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:50

Oh ik heb die ooit een keer geprobeerd en ik vond het vreselijk. Juist veel minder grip voor mijn gevoel.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:56

Needje schreef:
Mooie gewichten Eulogy.
Ik ben niet zo sterk, en al helemaal niet met squatten.
Zondag 2hh kunnen maken met 70 kg. Wat voor mij echt veel is. (niet tov mijn gewicht, ik zit nu op 67 kg)
Ik ben een slechte squatter. Bovenlichaam komt mega ver naar voren. Dus gewicht komt ook naar voren. Maakt t super lastig.
Dat is trouwens ook de reden dat ik niet kan snatchen. Overhead als je bovenlijf zo ver naar voren komt is tricky. En zeker met slechte schouder.

Wat ook helpt is met een houten stok of een aerobicsbar zonder gewicht te squatten en echt op techniek te letten. Dus; stok in je nek, handen op iets breder dan schouders en heel bewust je bovenlichaam naar achteren houden en je bekken laten kantelen/enkels buigen. Werkt enorm goed om voor een spiegel te doen :)

Ik ben ook geen diepe squatter door mobiliteit van de achillespezen/enkels trouwens. Maarja, ik doe ze wel braaf :')

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:46

Afbeelding

Deze stang gebruik ik dus, maar staat niks op kwa gewicht.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:47

Meestal staat het aan de zijkant, maar dit zal wel 20KG zijn.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:03

Lijkt mij ook een 20kg gezien de dikte en lengte.

Mama3
Berichten: 1813
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:14

Needje schreef:
Lijkt mij ook een 20kg gezien de dikte en lengte.


Deze hebben wij ook, zijn idd 20 kg

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:15

Okee, thanks :)

JustMyZtje

Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:48

hoi allemaal! ik zou hier ook graag willen meelezen/praten. ik heb een half jaar geleden wat gesport in de sport school, maar daar nooit heel actief mee bezig geweest. vanaf deze week ben ik begonnen bij een andere sportschool waar ik 4x per week mee wil doen aan groepslessen :D

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:57

Vanavond intake met een PT *\o/* Heb er echt weer zin in en ben vooral heel benieuwd wat voor impact alle blessures op mijn lijf gehad hebben qua spierafname en gewicht. Zal best confronterend zijn, maar dan heb ik wel weer een duidelijk beginpunt.

Zal morgen alleen niet echt hard kunnen lopen van de spierpijn :')

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:59

Spannend Dioxide

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:08

Dioxide schreef:
Vanavond intake met een PT *\o/* Heb er echt weer zin in en ben vooral heel benieuwd wat voor impact alle blessures op mijn lijf gehad hebben qua spierafname en gewicht. Zal best confronterend zijn, maar dan heb ik wel weer een duidelijk beginpunt.

Zal morgen alleen niet echt hard kunnen lopen van de spierpijn :')


Spannendddddd


Ik ben sinds deze week over op split schema. Heb d2 smaak super te pakken haha. Ik krijg alleen mijn eetverhouding niet netjes.. haal mijn kcal te veel uit koolhydraten en te weinig uit eiwitten.. Maar ik wil weinig vlees eten :S

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:39

Kun je niet de vega variant pakken dan? Of een shake erbij?