Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:25

Nee vanwege 'omstandigheden'. Die race is op 1 september. Degene met wie ik loop kan gelukkig ook op 27 oktober, dus we gaan alsnog +:)+
Zal alleen wel een stuk kouder zijn dan.
Veel boze reacties op fb, omdat veel mensen uit het buitenland meedoen, die al een vlucht en hotel hadden geboekt. Lekker banketstaaf.

Ben nu in Stockholm :P, 16.15 gaat de vlucht naar Amsterdam.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:43

Jeetje, dat moeten dan wel hele heftige omstandigheden zijn als ze zo’n evenement verplaatsen!

Goede reis!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:02

SV welke locaties in Canada ben je precies geweest? Ik vond jasper/banff ook te toeristisch maar ben ook op veel prachtige hele rustige plekken geweest (maargoed ik heb ook ranchwerk gedaan, tussenjaar, dus dan heb je sowieso een hele andere ervaring)

Balen dat de spartan gecancelled is, maar fijn dat je alsnog kan! Wel banketstaaf inderdaad voor mensen die speciaal hierheen komen...

Vanochtend duurloop gedaan, niet helemaal zoals gepland, ik was vergeten eten mee te nemen (en ik ontbijt niet echt van tevoren als ik zo vroeg ga want ik eet dan liever onderweg iets) en was de weg kwijt op de hei dus ook een stuk verder/langer gelopen dan gepland :o Gelukkig had ik besloten deze week de camelbak een tweede kans te geven icm een andere sportbh, dus had wel een liter water bij me :) Daarna héél uitgebreid ontbeten. Was wel weer lekker lopen en nog wat wild gezien *D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:09

En, hoe is je rug eraan toe s1993?

Op 27 oktober zou ik niet meer willen mudrunnen, bibbers! Ik raakte van die in mei al lichtelijk onderkoeld. Maarja, ik heb niet voor niks als bijnaam de ijskoningin :+ dus misschien ben ik ook geen goed vergelijkingsmateriaal. Jij liep toch juist het liefst bij wat lagere temperaturen SV?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:22

Zeker, dat vind ik veel fijner.

Dan had je vast flinke trek daarna s1993!

Jasper, Banff, Whistler, Vancouver, Kamloops, Vernon. Langs de Columbia Ice Fields, Athabaska glacier, Murtle lake. Bij elke waterval/meer moest je je tussen de chinezen door wurmen.

Was vanmorgen al om vier uur wakker, zat nog te bedenken dat ik er om vijf uur wel uit kon gaan om te lopen. Toch maar niet gedaan.
Misschien vanavond een rondje,maar in ieder geval zondagochtend het bos in.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:15

Afbeelding
Ik loop liever 30km bij 5 graden dan 5km bij 30 graden... my god }:0

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:24

Haha ik ook. Leuke foto!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:16

Hier vanmorgen intervaltraining bij mijn 2de club, was in een park, dus viel wel mee. Valt me op dat ik mijn hartslag in de zomer veel beter onder controle krijg dan in de winter: waren korte intervallen (ik gok 300 m), telkens ronde traag en ronde sneller, en in de trage ronde kon ik mijn hartslag met 30 à 35 slagen per minuut laten zakken, waar ik in de winter moest wandelen om te recupereren. Tja, ben duidelijk geen schoolvoorbeeld, alles is averechts bij mij :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:08

hwn maar bij dergelijke korte intervallen heeft je hart ook nauwelijks te tijd op op te lopen. Pas na 2 tot 4 min. is de hartslag op hoogte bijbehorend bij het tempo, 300tjes zijn daar te kort voor. Natuurlijk stijgt je hartslag wel maar omdat die nog lang niet daar waar hij zijn wil is die ook zo weer gedaald.
Evengoed toch een vooruitgang tov de winter als het daar ook dergelijke korte intervallen betrof. Maar ook logisch dat je door training sneller hersteld. dus dan nog maar de vraag of zomer/winter er iets mee te maken heeft of die half jaar extra looptraining.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:55

Net met mijn loopmaatje het bos ingegaan, ik verwachtte er niet veel van zo na de vakantie, maar ik heb heerlijk gelopen. Lekker op kletstempo 10km door het bos en het ging prima.
Komende tijd mijn afstanden weer vergroten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:58

Toffe foto Noeps!

Ik lig al enkele weken uit de running ivm operatie, ik baal er niet zo heel erg van met dit weer. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:17

Ik heb me ingeschreven voor de halve marathon in Hamburg! *\o/*

Wil al een tijdje een halve in het buitenland lopen, maar zit steeds met mijn werk. Deze valt in het eerste weekend van de meivakantie, dus maak ik er een lang weekend van met mijn vriend. Leuk doel om weer naar toe te werken in de winter.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:50

Leuk een doel om naar toe te werken Supervixen. Ik heb volgende week een wedstrijd in Duitsland. In de Eifel, Monschau ultra (56km ,950 hm). Maak er ook een lang weekend van.Moet er sowieso een dag eerder naartoe want de start is al om 6hr05.

gisteren een pittige 18km gelopen (met allemaal tempo wisselingen erin in de vorm van steeds kleine climaxloopjes) . Vanmorgen een rustige duurloop van 2hr/23km.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:49

Monschau is prachtig! Hoop voor je dat het niet boven de 30 graden is, maar dat lijkt goed te komen. Waarom is de start om 6.05 en niet om 6.00? Of start er om 6 uur een andere groep? 6.05 klinkt zo onlogisch.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 20:37

De weersvoorspellingen zijn goed (wel regen maar daar kan ik nu alleen maar vrolijk van worden). En we komen natuurlijk maar een paar km door Monschau, de rest is allemaal dwars door de natuur.
Om 6 uur start de walk die gaan gelijk de marathon lus is terwijl wij eerst een lus van 14km de andere kant op nemen. Dus die komen we op een gegeven moment wel voorbij maar dan zijn ze al uiteen getrokken. De marathon start om acht uur.
Ik heb de voorgaande edities gezien dat er veel hardlopers met de 'walk' meedoen. Ik denk het bang omdat ze anders het tijdslimiet bij de marathon voor hardlopers niet halen.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:05

SV wat balen dat de Spartan niet door gaat, wat zuur! Las op FB dat de gemeente moeilijk deed ofzo? Ontzettend balen voor zowel deelnemers als organisatie.
En gaaf een halve marathon in het buitenland!

s1993 heerlijk zo vroeg lopen! Ik geniet telkens als ik sochtends hertjes weg zie sprinten, hier in het bos zitten nu ook 3 ooievaars bij de plas, zo leuk. <3

Ik loop ook liever bij koude temperaturen, gadver die hitte van de afgelopen tijd. :\
Nette tijd hoor Noeps, ondanks de temperatuur! Krijg ik never nooit niet voor elkaar. :=

Wat een afstanden Greetje, gaaf! :oo

Ik heb een tijdje enkel meegelezen en weinig gelopen, ik functioneer zó slecht met dit weer. Vanmorgen 3 keer 10 minuten rennen met 5 wandelen tussendoor, ging verbazingwekkend fijn! Eerste 10 minuten waren zwaar, maar die 2 keer daarna echt heerlijk. :)

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:44

Leuk hè die hertjes! Wij zagen ze gisterochtend ook.

Ik heb ook heerlijk gelopen vanmorgen, mijn benen voelden nog prima na de 10km van gisteren. Bij het station hier staat zo'n waterkraan en ik ben er twee keer langs gelopen om wat te drinken. Ideaal. 8.5km gelopen.

Gelukkig kunnen we nu meedoen met de spartan race eind oktober, maar sommigen hebben dus mooi pech en halen dan bijvoorbeeld geen trifecta medaille. Die krijg je bij 3 verschillende afstanden in een kalenderjaar. Voor hen is het extra zuur.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:01

Hoi! :wave:

Ik wil me ook graag melden in dit topic! Ik lees al een hele tijd mee en stond op het punt om ook eens een bericht te plaatsen (ik ben niet zo actief met posten op bokt). Echter toen brak ik mijn enkel waardoor ik een hele tijd niet kon hardlopen en ik dat bericht dus maar even uitgesteld heb...

Ik ben een aantal jaar geleden begonnen met hardlopen omdat ik samen met een vriendin mee ging doen aan een obstakelrun van 16 km (als je het doet, doe het dan goed :') ). Dat ging goed maar daarna weinig meer gerend, tot we een klein jaartje geleden weer een leuke obstakelrun, dit keer 12 km, vonden waar we dit voorjaar aan meegedaan hebben. Daarna hebben zijn we wel allebei blijven hardlopen en hadden dus maar als nieuw doel gezet om een halve marathon te lopen. Ook dat ging de goede kant op, tot ik dus viel met boulderen en mijn enkel brak...

Het plan voor de halve marathon werd dus een beetje uitgesteld, maar mijn enkel is weer beter dus dat leek me een goed moment om ook hier maar eens mee te praten. Ik merk namelijk dat ik het hardlopen pas echt leuk begin te vinden als ik echt een tijdje lekker kan lopen zonder heel veel moeite, dus in deze opbouwfase is hier meeposten in ieder geval een goede motivatie om echt te blijven gaan. Voor nu ben ik al kleine stukjes aan het rennen tijdens het wandelen wat prima gaat en nu het weer komende week wat minder warm gaat worden wil ik eens kijken of het ook goed gaat als ik langzaam wat meer ga doen. Spannend dus!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:22

Welkom!

Leuk doel en fijn dat je weer stukje kunt hardlopen.
Heb je al een halve marathon op het oog waar je naar toe wilt werken?
Heb je nog last van je enkel als je loopt of is het helemaal over?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:29

Lief dat je het vraagt Sintara, ik had een heel klein plekje op mijn rug maar denk dat het kwam omdat ik daar mijn sleutels had zitten :) Stukken beter dan vorige keer :j

Helemaal eens Noeps! Leuke foto :)

Wat voor operatie heb je gehad Anthea?

Gaaf die halve marathon SV! Zitten daar veel heuvels in of valt het mee (dat idee heb ik altijd bij buitenland). Fijn dat het lopen nu ook weer lekker gaat :)

Klinkt als een heftige greetje, maar de Eifel is wel prachtig! <3

Loop je met je hond BK? Fijn dat je lekker kon lopen vandaag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:32

Daar zeg je wat, geen idee eigenlijk :'). Ik doe wel wat heuveltrainingen vooraf, hier op de Veluwezoom.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:37

Supervixen schreef:
Welkom!

Leuk doel en fijn dat je weer stukje kunt hardlopen.
Heb je al een halve marathon op het oog waar je naar toe wilt werken?
Heb je nog last van je enkel als je loopt of is het helemaal over?

Bedankt! Nee, nog geen halve marathon op het oog, ik wil eerst even afwachten hoe snel het opbouwen gaat en als ik dan iets meer kan wat uitzoeken. Ik wil wel graag meedoen aan de zevenheuvelenloop. Dat wilde ik vorig jaar al maar toen kon ik nog geen 15 km rennen, maar nu is het ook nog even afwachten of dat gaat lukken. Ik hoop van wel maar ik ben op het moment nog een beetje afwachtend, wil niet te hard van stapel lopen! Ik heb buiten de twee obstakelruns ook nog nooit aan een hardloopevenement meegedaan dus moet nog even goed uitzoeken hoe alles werkt, maar dat komt wel goed.

Ik heb eigenlijk weinig last meer van mijn enkel gelukkig. Hij is natuurlijk nog een stuk minder sterk dan de andere en het is nog wat dik, maar dat is normaal en mag nog wel een aantal weken tot maanden zo blijven. Alleen als ik teveel gedaan heb is het daarna extra dik en dan wordt het ook stijf en daardoor wat pijnlijk. Dat is dan dus wel een teken dat ik even een stapje terug moet doen. Maar over het algemeen mag ik niet klagen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:52

Anders pak je de zevenheuvelennacht, die is wat korter en heel leuk! Heb hem nu twee keer gelopen en dit jaar loop ik ze allebei.

Dat is nog wel vervelend als je enkel dik en stijf wordt. Dan kun je inderdaad maar beter iets te rustig aan doen.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:08

Afhankelijk van plaats en tijdstip van het hardlopen gaat de hond wel regelmatig mee s1993. :j Het lijkt op die foto net alsof we heel gezellig zij aan zij rondrennen maar over het algemeen loop ik stof te happen achter de hond aan. :+

De zevenheuvelennacht zit ik toevallig net ook naar te kijken! Zou misschien wel wat kunnen zijn.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:03

Welkom Nadja :)! Misschien is het leuk om als tussenstap naar je halve, je eerst in te schrijven voor een 5K en een 10K? Zeker met de geschiedenis van je enkel zou ik echt met beleid opbouwen naar de halve. En een evenement, ook een kortere afstand, is vaak ook een goede stok achter de deur :).

Tessa wat een gaaf doel!

Greetje veel succes komend weekend. Hoe zien jouw trainingen in zo'n laatste week eruit? Doe je ook aan taperen?

Ik heb vanochtend een rustig rondje gedaan met vriendlief. Hij is herstellende van een lichte hernia en moet voorzichtig aan weer opbouwen dus we liepen 10x 3min met 1min wandelen. Hopelijk kan hij nog wel de marathon van Amsterdam lopen...
Gezien de warmte vond ik dit wel een prima training, was daarna evengoed kapot :').