[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:05

Oke ik ga gewoon voor een forward helix en miss laat ik de tragus ook gewoon gelijk doen :j
Ga er gewoon voor, je kan er maar vanaf zijn, miss laat ik het wel bij 1tje :+

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:09

Yonker schreef:
Ik heb nog geen enkele piercing, alleen maar gaatjes in mijn oor _O- dus fijn dat ik met een nare begin :')

Wil ook een tragus in de andere oor, die zijn wat minder naar geloof ik?

Ik heb een forward helix en een tragus. Maar mijn tragus was echt een schatje vergeleken met mijn forward helix... die van mij bitcht nu ook weer haha

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:11

Echt ik lees hier zoveel negatieve verhalen over de forward helix en ik moet wel zeggen dat mijn dubbele FH de enige piercing is die ik heb, maar mijne zijn zooooooo lief.
Ik had dan ook een piercer die zei van ja alleen na douchen even schoonmaken en de eerste dagen echt de troep eventjes weghalen.
Heb mijne een maand of iets na elkaar laten zetten, twee tegelijk werd mij enorm afgeraden

Met andere woorden, als er een wil is, is er een weg ;). Ik had meer problemen met ouders en vriendlief die het idee van de piercing raar vonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:30

Meile schreef:
Met andere woorden, als er een wil is, is er een weg ;). Ik had meer problemen met ouders en vriendlief die het idee van de piercing raar vonden

Ik had een piercing in m'n keel, dat konden ze pas niet waarderen _O-

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:30

Ja het ligt er echt heel erg aan hoe je alles verzorgt. Mijn 1e piercing was een helix, maar echt een gemene, deed m wel zeezouten en tea tree erop. Duurde 2,5 jaar voor ie genezen was. Heb in september een auricle genomen (lagere helix) en daar heb ik helemaal niks aan gedaan, alleen ff afspoelen in de douche om evt zeepresten af te spoelen maar die doet het super. Geen pijn, geen ontstekingen, niks. Het is dus ook zoeken hoe je ze het beste kunt verzorgen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:11

Anoniem schreef:
Meile schreef:

Ik had een piercing in m'n keel, dat konden ze pas niet waarderen _O-

Ik ook toen mn gehele tongpiercing tijdens het in slaap vallen in mn keel schoot. Zo wat was ik blij dat mn vriend naast me lag en me kon redden :+

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:22

Rook is ook aardig gemeen om te zetten, maar dat is na de genezingsperiode de enige die lief blijft.
Mijn 'simpele' helix is dan weer een mega bitch -O-

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:49

Mijn forward helix heb ik juist 0 last van gehad. Tragus heeft heel lang vervelend gedaan met vochtbultjes.

Dus valt niks over te zeggen :')

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:59

Na ruim 2 jaar heb ik ook mijn helix eruit gehaald omdat het zo’n bitch was...
Zit er nu aan te denken om een lagere helix te laten zetten!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:15

xZiva_ schreef:
Rook is ook aardig gemeen om te zetten, maar dat is na de genezingsperiode de enige die lief blijft.
Mijn 'simpele' helix is dan weer een mega bitch -O-

Rook heb ik ook gehad. Zetten is even pijnlijk maar daarna helemaal geen last van gehad!! Helaas wou ik ooit een staafje vervangen maar kreeg de nieuwe er niet in. Was alleen thuis en tegen de tijd toen dr iemand was om te helpen was ie dichtgegroeid (te vroeg gewisseld.. oeps)..

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:58

Mijn helixen/ex-industrial doen hartstikke braaf, alleen vochtbultjes maar ik voel er helemaal niks van. Mijn oorbellen, daarentegen, willen maar niet genezen :')
Ze zitten er nu al sinds 30 september in, maar ze willen nog steeds niet. Heb half januari een keer mijn zweerknopjes eruit gehaald en nu dus knopjes van chirurgisch staal met magneten erin voor de doorbloeding, en nu doen ze op zich minder vervelend dan met de zweerknopjes maar ze doen nog steeds moeilijk.
Zojuist even de oorbellen eruit gehaald zodat ik ze goed kan schoonmaken en mijn oren goed kan desinfecteren met van die unicura zeep, en links begon het gaatje spontaan te bloeden en rechts wondvocht en is de achterkant rood en met rare witte bultjes -O-
Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? Dit begint ontzettend irritant te worden _O-

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:27

Klein probleempje nog, het bultje is nu zo groot geworden dat je de hele piercing niet meer kan zien :? Hij is er overheen gegroeid... Piercer bel ik morgen na school.
Kan dit bultje nog zo krimpen dat alles goed komt of moet de piercing eruit?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:36

Ik snap niet dat je hier mee wacht, hiermee ga je toch als een speer richting een andere piercer desnoods? Je piercing is letterlijk t bultje ingezogen, onderneem actie ipv “morgen ga ik bellen” fiets er gelijk heen, desnoods naar een piercer in de buurt, een ingegroeide piercing kan echt heel erg nasty worden :n

Als je heel veel pech hebt moet het bultje open gesneden worden om bij het balletje te komen.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:41

De piercer is dicht en de dichtstbijzijnde is 15 kilometer hiervandaan....

Morgen zit ik om 8 uur al in Groningen, (piercer gaat om 11 uur open) en als ik die toets niet maak haal ik de opleiding sowieso niet meer (meeste studiepunten van alle toetsen), anders was ik er wel heen gegaan morgenochtend direct.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:59

Ik denk dat je echt zo snel mogelijk naar een piercer of desnoods een huisarts moet gaan, ODonoghue. Zoals Friemel inderdaad al zei; een ingegroeide piercing kan ontzettend naar worden. Hoe langer je wacht hoe erger het wordt

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:02

Denk niet dat de HA post nog open is?

Hij is niet compleet ingegroeid, na vanochtend wat kokend water en zout erop gelegd te hebben (watje) is er al een stukje tevoorschijn gekomen

Afbeelding

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:05

Ik zou de piercing er zeker niet uithalen nu en morgen gelijk na je toets naar dichtstbijzijnde piercer gaan... al is het een andere piercer dan waar je de piercing hebt laten zetten, hier moet snel naar gekeken worden.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:06

Ga ik ook absoluut doen!
Kan ik t beste naar een piercer of huisarts? Ik zeg piercer, mn moeder wil naar de huisarts

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:19

Piercer, huisarts halen et vaak onwetend de piercing uit

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:30

Ah logisch, dankjewel!

Hij begon zonet te bloeden/ pus kwam eruit en nu is de piercing weer te zien, lijkt alsof ie is 'opengeknapt' , durf er vooralsnog maar niet aan te zitten.

Iedereen bedankt voor de hulp en het advies!!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 03:12

Als ik sommige dingen lees heb ik echt geluk gehad met mijn helix ookal is die geschoten. Heb er relatief weinig last van gehad alleen in het begin dat die na 1 week onstoken raakte.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:50

Helixen en andere kraakbeenpiercings zijn gewoon bitches. :')
Als je heel veel mazzel hebt blijven ze lief, heb je geen mazzel dan gaan ze vervelend doen.

Ik overweeg om weer een medusa te nemen of een jestrum, maar wil tzt ook een septum en een ashley. :+
Denk dat het met subtiele sieraden best kan, maar wordt gewoon per keer even kijken of het niet too much wordt.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:13

Ik ben nog steeds verliefd op mijn combi septum en medusa <3

Met de juiste sieraadkeuze kan dat ook prima subtiel zijn imo.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:57

ODonoghue schreef:
Ah logisch, dankjewel!

Hij begon zonet te bloeden/ pus kwam eruit en nu is de piercing weer te zien, lijkt alsof ie is 'opengeknapt' , durf er vooralsnog maar niet aan te zitten.

Iedereen bedankt voor de hulp en het advies!!

Hoe gaat het nu? Nog naar een piercer geweest? :)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 01:44

Auch, enkele dagen geleden neuspiercing laten steken en gisteren heeft m'n vriend mij per ongeluk een lap er op gegeven terwijl hij aan 't uitleggen was en ik naast hem zat. Krijg je nooit een lap op je neus, maar net wel als je er een piercing in laten zetten hebt -O- -:(-

Sindsdien zwelling en licht pijnlijk en de piercing zit erg krap #) zit dus ontstoken, niet zwaar maar vind het echt niet fijn, ik maak mij zorgen, wat als het nog meer gaat zwellen en de piercing nòg krapper gaat zitten dat hij kan gaan ingroeien :n

Voor de rest heb ik echt nog nooit ontstoken piercings gehad, ook die in kraakbeen, beide helixen en m'n tragus zijn echt mooi genezen telkens (2 daarvan in m'n jonge jaren domweg laten schieten zelfs...). Dus nu baal ik echt ;(

Ik ga voor het slapengaan nog maar eens m'n neus in een zoutbadje steken, en morgen om teatreeolie. Dju toch!