Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:18

@Pien, na zoveel jaren hebben zulke verliezen enorme impact hoor. Logisch ook na alles met ze te hebben gedeeld/meegemaakt. Ben je nog wezen wandelen met de kleinkinderen?
Bedankt voor je leuke reactie op mij <3 . Heb ik hard m'n best voor gedaan (26 kilo afgevallen de laatste 3 jaar).

@BeFunny, leuk om te horen. Do t/m zo volgen er weer nieuwe foto's. Mits de overnachtingsadressen Wifi hebben (wat ik wel verwacht) anders kan ik de foto's niet vanaf m'n camera op m'n telefoon zetten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:08

Faringo schreef:
Bedankt voor je leuke reactie op mij <3 . Heb ik hard m'n best voor gedaan (26 kilo afgevallen de laatste 3 jaar).
+:)+ KNap hoor. Ik doe het je niet na en gelukkig hoeft dat ook niet.
Dank je wel voor je begrip op verlies.

Faringo schreef:
Ben je nog wezen wandelen met de kleinkinderen?
:)) 9 km zonet. En het was hartstikke leuk en gezellig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:48

Heerlijk zo'n wandeling! Ook echt een hele mooie omgeving bij jullie zeg! Gaaf ook die zonnebloemvelden. Je kan de temperatuur bijna terug zien op de foto's en dan was het vandaag nog niet heel heet toch?

Dat afvallen was bij mij hard nodig hoor (woog 87 kilo bij 1.58). In 2016 om financiële redenen mijn paard moeten verkopen en toen in een soort van leegte gevallen. Ik ben echt een emotie eter dus de kilo's vlogen er aan. Begin 2017 voor mezelf de knop omgezet. Bewuster gaan eten en meer bewegen en toen ging het vanzelf.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:27

Faringo schreef:
@Pien, na zoveel jaren hebben zulke verliezen enorme impact hoor. Logisch ook na alles met ze te hebben gedeeld/meegemaakt. Ben je nog wezen wandelen met de kleinkinderen?

@BeFunny, leuk om te horen. Do t/m zo volgen er weer nieuwe foto's. Mits de overnachtingsadressen Wifi hebben (wat ik wel verwacht) anders kan ik de foto's niet vanaf m'n camera op m'n telefoon zetten.

Kan je geen hotspot gebruiken in je telefoon? Zo doe ik het altijd als ik de camera mee heb. Helaas te weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:38

Goof Wat een heerlijk stuk! mooie omgeving <3

gaucho Jammer dat het bewolkt was, Ik wil ook ooit nog naar zwitserland. Ik wil nog zoooo veel zien <3

Anoeska27 Oh, wat prachtig, zeker als die heide straks helemaal in bloei staat *\o/*

Faringo Oh, al die bloemetjes, zo leuk <3 <3

Ik kreeg net mijn overzicht van vorige week, totaal bijna 100km gelopen _/-\o_ :Y)
Deze week wordt een komende drukke hectische week op werk, dus ik denk dat ik weinig ga wandelen...

Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:41

gaucho.
hoe is het in Oostenrijk?
Ik zie dat er verschrikkelijk veel regen gevallen is.
En op de Zugspitze vriest het,en er ligt sneeuw.
https://www.foto-webcam.eu/webcam/zugspitze/

Verder komen er weer mooie foto,s langs,van alle wandelaars.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:50

Wat een mooie wandelingen komen er weer voorbij! En wat een prestatie Fading :oo

Hier de afgelopen tijd wat minder gewandeld, want veel bezoek gehad steeds. Het bezoek van afgelopen weekend was op tijd vertrokken zondag, dus we hebben nog even 17km gewandeld. Op internet stond wel dat de route maar 14,8 kilometer zou zijn. Na 15 kilometer stonden we nog steeds midden in een bos >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:52

Haha, langere wandeling dan verwacht dus, maar wel lekker <3

Ja ik wil volgend jaar de nijmeegse vierdaagse mee gaan wandelen, dus ik moet wel echt stukken gaan trainen. Wordt wel heel pittig denk ik maar wil het gewoon gedaan hebben :)

Wow, die sneeuw !!!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:19

Oh Pien, ik vóél de zon gewoon roosteren, heerlijk (tot ik wat moet gaan doen, dan vind ik het ineens niet meer zo lekker).

Mooi doel, Fading! De Nijmeegse zie ik niet zitten (te lang, te druk), maar vorig jaar heb ik de Sallandse vierdaagse gelopen (30 km per dag) en dat vond ik erg leuk. Niet goed voorbereid (verre van), dus zeker de laatste dag op wilskracht gelopen. En de spit die ik een ruime week later kreeg zal daar ook deels vandaan gekomen zijn O:)

Dit jaar hadden we de Apeldoornse vierdaagse willen lopen, maar die werd uiteraard afgelast (zou begin juli zijn). De Sallandse is ook al afgelast, de Schoorlse gaat vooralsnog wel door. In de herfstvakantie, dus of het daadwerkelijk gaat gebeuren is maar de vraag nog.

Knap hoor, Faringo, zoveel afvallen :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:20

Ja, het was echt heerlijk om er weer op uit te gaan <3 17 kilometer in 3:43 uur met een hoogtestijging van 516 meter. Op sommige punten ging het vrij steil omhoog met meer dan 30%.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knap dat je de Nijmeegse Vierdaagse wil gaan lopen, ik doe het je niet na!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:22

Mooi Destination! Je denkt soms “ach, wat maken die 2 km nou uit”, maar als je een bepaalde lengte in je hoofd hebt, kan het net vervelend zijn :=

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:23

Hier ook wat sneeuw gevallen op 2000 meter. We hebben vandaag tot op ongeveer 1900 meter gewandeld en hadden heel veel mazzel met het weer, alleen tijdens onze lunch in een hut regen. Morgen wordt het mooier, maar wellicht lopen we in de ochtend nog wel even door de sneeuw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:25

Hilary schreef:
Mooi Destination! Je denkt soms “ach, wat maken die 2 km nou uit”, maar als je een bepaalde lengte in je hoofd hebt, kan het net vervelend zijn :=

De bedoeling was eigenlijk een route van 10-12 kilometer, maar deze leek wel mooi en was 14,8 dus toch maar gedaan. En tja, toen werden het 17 _O- Ach, wel een voldaan gevoel toen we weer terug waren bij de auto.

Wat prachtig gaucho! Bijzonder ook met die wolken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:28

Ik heb hier weinig meegepraat afgelopen weken. Vakantie gehad en goed van genoten! Wel elke dag lekker gewandeld. Voornamelijk rondom eigen huis, maar ook nog een rondje gedaan in Zwolle afgelopen vrijdag. Mooi vroeg met de trein die kant op en vanaf station een rondje van 10km gedaan.
Was eigenlijk van plan de NS-wandeling van Wezep naar Zwolle te lopen, maar gezien de voorspelde temperaturen voor een kortere route gegaan. Was om 11.00 weer thuis en toen even op terras wat gedronken, heerlijk!

Ik heb ook vandaag een nieuwe heuptas besteld. een grotere waarin ik als het goed is ook mijn e-reader en nog wat andere dingen kwijt kan. Erg benieuwd hoe die gaat bevallen. Deze week nog geen lange wandelingen in de planning, ik zit al aardig vol. Maar denk dat ik hem op mijn korte rondjes voor het werk toch eens ga proberen alvast.

Fading, ik zag jouw overzicht van Fitbit en wist helemaal niet dat dat kon! Ik heb het ook gelijk aangezet om per mail te ontvangen wekelijks. Ziet er leuk uit.
Heb je eigenlijk nog last van je enkel met wandelen?

Destination, zo'n wandeling heb ik ook wel eens gehad. Was vooral niet handig omdat ik erna nog plannen had en gerekend had op hoelang ik normaal over een afstand doe.. Misschien handig om even door te geven aan de website waar je de route vandaan hebt?
Wel prachtige omgeving zeg!

Pien, heerlijke foto's en wat een prachtige omgeving. Genieten om dat zo met je kleinkinderen te kunnen beleven.

Faringo, super leuk om jouw foto's van het Pieterpad te zien. Is ook nog wel iets wat ik in de toekomst graag zou willen wandelen.

Gaucho, heerlijk die laatste foto <3

En nu ga ik voor de derde keer op versturen drukken, steeds waren er nieuwe berichten bij gekomen _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:34

Al die foto's in de bergen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:34

Hilary schreef:
Oh Pien, ik vóél de zon gewoon roosteren, heerlijk (tot ik wat moet gaan doen, dan vind ik het ineens niet meer zo lekker).

Mooi doel, Fading! De Nijmeegse zie ik niet zitten (te lang, te druk), maar vorig jaar heb ik de Sallandse vierdaagse gelopen (30 km per dag) en dat vond ik erg leuk. Niet goed voorbereid (verre van), dus zeker de laatste dag op wilskracht gelopen. En de spit die ik een ruime week later kreeg zal daar ook deels vandaan gekomen zijn O:)

Dit jaar hadden we de Apeldoornse vierdaagse willen lopen, maar die werd uiteraard afgelast (zou begin juli zijn). De Sallandse is ook al afgelast, de Schoorlse gaat vooralsnog wel door. In de herfstvakantie, dus of het daadwerkelijk gaat gebeuren is maar de vraag nog.

Knap hoor, Faringo, zoveel afvallen :j

Ooh, daar ga ik me eens in inlezen! :) Lijkt me ook tof!

Destination Wat een prachtige omgeving!

gaucho omg ik ben zo jaloers !!!!

linoleum hee jij ook hier leuk! Het andere topic ben ik een beetje minder gemotiveerd voor, dus dan is reageren ook lastig... Mijn enkel gaat eigenlijk heel erg goed. Al hadden wij vorige week een blote voeten wandeling en dat vond mijn enkel echt totaal niet leuk, Loop natuurlijk ook op zooltjes normaal gesproken. Vond het concept wel heel leuk dus de volgende keer doe ik gewoon een brace om voor wat extra steun :)

Ja ik vind dat heel leuk van mijn fitbit! Moeten eigenlijk weer een challenges gaan lopen haha!

Fijn dat je lekker hebt gewandeld :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:39

Klinkt goed Linoleum! Stop jij vaak onderweg om te lezen of waarom wil je je e-reader meenemen? :)

Melden ga ik misschien nog wel even doen inderdaad. We gebruiken de AllTrails app en alle opnames waren eigenlijk minstens 16 kilometer, dus het heeft zeker niet aan ons gelegen.

De omgeving is hier inderdaad prachtig, we hebben op ongeveer 20 minuten van ons huis geparkeerd <3

Ik heb wandelen altijd aanstaan op mijn Apple Watch, is ook 1 van de redenen dat ik hem heb gekregen. Werkt ook ontzettend motiverend, want ik ga er nu ook vaker overdag of 's avonds op uit om mijn bewegingsringen vol te krijgen. Zijn er hier meer met een Apple Watch?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:46

Met je hoofd in de wolken, gaucho :) Ik vind die koetjes altijd zo leuk <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:48

Fading, fijn om te lezen dat zo goed gaat met je enkel! Al is zo'n blote voeten wandeling dan wel pittig.

Destination, ik wandel vaak alleen. Vind het met langere wandelingen wel fijn om dan even ook terrasje te kunnen pakken voor een drankje of wat eten. En het liefste doe ik dat onder genot van een boek, voelt toch wat minder remi :') En wil ook vaker met trein op pad, dan is het fijn om onderweg te kunnen lezen in de trein.
Ik heb geen Apple Watch, maar dus wel een Fitbit. Ben aantal jaren geleden met een Polar begonnen toen ik nog TREC en endurance reed. Maar ik rij tegenwoordig maar zelden meer paard. Dus overgegaan op iets wat beter aansluit bij wandelen en fitness, zonder dat het een vermogen kost.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:55

linoleum schreef:
Destination, ik wandel vaak alleen. Vind het met langere wandelingen wel fijn om dan even ook terrasje te kunnen pakken voor een drankje of wat eten. En het liefste doe ik dat onder genot van een boek, voelt toch wat minder remi :')

Ja dat! En ik vind het ook een soort ultiem me-time. Dat is gewoon helemaal van mij, mijn zen moment, mijn momentje in de week. Ik houd daar zoooo van <3

Ik loop met een Garmin horloge. Erg fijn ivm gps. Als ik in mijn uppie in een onbekend gebied ga lopen zet ik op gegeven moment de navigatie aan en zo kom ik altijd weer prima terug bij mijn startpunt. Erg fijn.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:22

Goof schreef:
linoleum schreef:
Destination, ik wandel vaak alleen. Vind het met langere wandelingen wel fijn om dan even ook terrasje te kunnen pakken voor een drankje of wat eten. En het liefste doe ik dat onder genot van een boek, voelt toch wat minder remi :')

Ja dat! En ik vind het ook een soort ultiem me-time. Dat is gewoon helemaal van mij, mijn zen moment, mijn momentje in de week. Ik houd daar zoooo van <3

Ja precies. Zeker midden in de stad merk ik dat ik me niet altijd comfortabel voel alleen. Het is onnodig, maar denk dat veel mensen dit wel hebben. En met een e-reader is dat toch wat makkelijker om te doen. Plus dat ik zo twee van mijn favoriete hobby's kan combineren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:19

Even tussendoor. Welke wandelschoenen hebben jullie?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:21

linoleum schreef:
Fading, fijn om te lezen dat zo goed gaat met je enkel! Al is zo'n blote voeten wandeling dan wel pittig.

Destination, ik wandel vaak alleen. Vind het met langere wandelingen wel fijn om dan even ook terrasje te kunnen pakken voor een drankje of wat eten. En het liefste doe ik dat onder genot van een boek, voelt toch wat minder remi :') En wil ook vaker met trein op pad, dan is het fijn om onderweg te kunnen lezen in de trein.
Ik heb geen Apple Watch, maar dus wel een Fitbit. Ben aantal jaren geleden met een Polar begonnen toen ik nog TREC en endurance reed. Maar ik rij tegenwoordig maar zelden meer paard. Dus overgegaan op iets wat beter aansluit bij wandelen en fitness, zonder dat het een vermogen kost.

Ah ik kan me voorstellen dat je een e-reader meeneemt als je ergens gaat zitten. Wij komen eigenlijk nooit door de bewoonde wereld _O- Met uitzondering van eergisteren, toen we door een dorpje kwamen. Buurtbewoners hadden een koelkast bij de weg gezet zodat je een flesje water kon kopen.

Ik heb Jack Wolfskin wandelschoenen, weet alleen zo niet welke.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:47

Ik heb Meindl, toevallig 2 weken geleden nieuwe gekocht.

Afbeelding

Morgen reageer ik even uitgebreid. Ga ik even voor zitten want er zijn een hoop berichten bij gekomen. Zit nu ff snel op m'n mobiel.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:55

Ik heb sinds vorige week nieuwe wandelschoenen, de Hi-Tec V-Lite SpHike Nijmegen. Deze werden getipt in dit topic of een ander wandeltopic hier op Bokt. En de prijs was erg gunstig.

Hiervoor had ik andere, die wel heel fijn liepen. Maar ik heb ze een halfjaar, iets van 400km op gelopen en de voering voorin bij de tenen zit los aan de binnenkant, waardoor het schuurt en ik blaren krijg. Dus was tijd voor wat nieuws.

Wel wil ik van najaar als het weer natter wordt buiten nog weer hoge schoenen erbij, denk dat ik dan eens langs ga bij de ANWB winkel om goede schoenen uit te zoeken.

Destination, ik mag graag door natuur wandelen, maar mijn lichaam vindt verharde wegen een stuk fijner. En ik mag ook heel graag oude binnensteden en gebouwen bekijken. Dus ik wissel af en probeer dan ook een plekje te vinden om even te rusten tussendoor of aan het einde. Maakt het wandelen nog leuker :D