Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:57

_sharonnn schreef:
Yaralisa schreef:

Nee, jij verkondigd alleen maar onzin meestal :+

Hahaha dankje!

:+:

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:57

Yaralisa schreef:
TS is niet de enige die nuttige aanvullingen geeft, dus als je alleen haar berichten leest, mis je nog veel van de discussies en gesprekken die geweest zijn :)

Maar dan heb je wel een indicatie van het verloop van het topic :) en kan je wat selectiever teruglezen. ;)

Men moet ergens beginnen toch

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:59

Nee, dat is niet handig.
Ik stuur het topic niet, laat het op z'n beloop gaan. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:59

gribaldi schreef:
Jolien87 schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :wave:
Ik moet echt weer een boost vinden om gezond te eten en te bewegen. Over het algemeen gaat het goed maar ik heb nog weleens de neiging om te cheaten.
Ik mik op een suikerarm eetpatroon, met een verhouding van 80/20.

Vertel eens wat meer over een suikerarm eetpatroon als je wilt, ben wel nieuwsgierig :j

Ik heb als opstarter vorig jaar de cursus 'Ik eet suikervrij' via Voedzo gevolgd, dit was toen nog gratis maar inmiddels moet je ervoor betalen zie ik. Gedurende 12 dagen heb ik allerlei informatie gekregen of geraffineerde en ongeraffineerde suiker, wat het met je lijf doet, waarom het zo verslavend kan zijn, waar eigenlijk allemaal (stiekem en niet-stiekem) suiker in zit, enz. Al met al ben ik me een stuk bewuster geworden van de werking van geraffineerde producten en waarom je goed etiketten moet lezen. Na de cursus ben ik verder gegaan met me te verdiepen en heb ik besloten de verhouding aan te houden van 80/20, dit houdt in dat ik voor 20% niet moeilijk doe over het innemen van suiker. Dus zo nu en dan koken uit een pakje of zakje vind ik geen probleem en een gebakje nemen tijdens een verjaardag hoef ik me ook niet schuldig om te voelen. Het is dus niet zo dat ik bijvoorbeeld 2 gezonde maaltijden per dag neem en dan als 3e maaltijd ongezond "mag" doen, maar het zorgt ervoor dat ik niet al te streng ben voor mezelf en me niet schuldig hoef te voelen als het een keertje minder goed gaat.

Anne_bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:02

Even een vraagje tussendoor, ik moet altijd best wel constant eten over de hele dag. Hebben jullie tips voor een gezond koekje oid?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:05

Yaralisa schreef:
Ah oke, duidelijk!
Geen probleem, je bent hier sowieso welkom. Het doel is inderdaad om elkaar te motiveren, vooral als je even vastloopt of het niet meer ziet zitten.
Je lijkt inderdaad goed te weten waar je mee bezig bent. Fijn dat je nu nieuwe schoenen hebt, dat zal vast heel veel schelen! Wat doe je qua sporten precies?

Ik beoefen niet specifiek een sport. Aangezien ik me snel verveel op den duur ben ik niet lid van een sportschool of -club. Ik doe voornamelijk aan Jillian Michaels work-outs, ik volg hierbij niet meer een specifieke dvd of serie maar luister naar mijn lichaam en wissel de work-outs af. Heb ik bijvoorbeeld een dag teveel gegeten of weinig beweging gehad, dan doen ik een cardiowork-out. Daarnaast wissel ik de spiergroepen met elkaar zodat alle spiergroepen aan bod komen. In het verleden heb ik de 30 day shred en ripped in 30 gedaan. Dit ging heel goed maar ik merkte dat het begon te vervelen om steeds weer hetzelfde riedeltje te doen waardoor ik de boel ging afraffelen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:10

_sharonnn schreef:
Nee, dat is niet handig.
Ik stuur het topic niet, laat het op z'n beloop gaan. :)

Als het terugkeren van bepaalde onderwerpen zo'n probleem is zouden bepaalde dingen in de OP kunnen met onderbouwing. 150 pagina's teruglezen gebeurt in de praktijk toch niet.

En sommige dingen zijn hardnekkig, zoals de spaarstand. Dat komt ook terug zelfs al staat het in de OP met goede bronnen.

Anne_bor schreef:
Even een vraagje tussendoor, ik moet altijd best wel constant eten over de hele dag. Hebben jullie tips voor een gezond koekje oid?

Moet je even teruglezen.

Jolien87 schreef:
Ik heb als opstarter vorig jaar de cursus 'Ik eet suikervrij' via Voedzo gevolgd, dit was toen nog gratis maar inmiddels moet je ervoor betalen zie ik. Gedurende 12 dagen heb ik allerlei informatie gekregen of geraffineerde en ongeraffineerde suiker, wat het met je lijf doet, waarom het zo verslavend kan zijn, waar eigenlijk allemaal (stiekem en niet-stiekem) suiker in zit, enz. Al met al ben ik me een stuk bewuster geworden van de werking van geraffineerde producten en waarom je goed etiketten moet lezen. Na de cursus ben ik verder gegaan met me te verdiepen en heb ik besloten de verhouding aan te houden van 80/20, dit houdt in dat ik voor 20% niet moeilijk doe over het innemen van suiker. Dus zo nu en dan koken uit een pakje of zakje vind ik geen probleem en een gebakje nemen tijdens een verjaardag hoef ik me ook niet schuldig om te voelen. Het is dus niet zo dat ik bijvoorbeeld 2 gezonde maaltijden per dag neem en dan als 3e maaltijd ongezond "mag" doen, maar het zorgt ervoor dat ik niet al te streng ben voor mezelf en me niet schuldig hoef te voelen als het een keertje minder goed gaat.

Hoe ziet de invulling van die 80% eruit in de praktijk dan?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:12

Jolien87 schreef:

Interessant ja! Leer je denk ik ook een hoop van.
Etiketten lezen doe ik ook ja :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:20

Kahawa schreef:
Jolien87 schreef:

Hoe ziet de invulling van die 80% eruit in de praktijk dan?

Bedoel je hoe het suikervrije deel er in de praktijk uitziet, of hoe ik bij die verhouding kom?
Of het exact 80% is, is natuurlijk lastig te zeggen. Ik probeer dagelijks met verse ingrediënten te werken, ik bak ook veel dingen zelf. Dit neemt zo nu en dan wel aardig wat tijd in beslag, daarom bak ik vaak in het weekend en vries dat dan in. Of ik bak koekjes voor een week, deze gebruik ik dan als tussendoortjes. Er zijn ook weleens dagen dat ik minder tijd of inspiratie heb om te koken, dan kiezen we voor een zakje of pakje. Ik woon samen met mijn vriend en heb dus ook rekening met hem te houden. Gelukkig ben ik degene die voornamelijk kook en hoef ik dus ook niet van hem te verwachten dat hij zich in allerlei bochten wringt om iets verantwoords of gezonds uit te kiezen om te eten. Er zijn ook wel dingen die hij absoluut niet lekker vindt, dan maken we allebei ons eigen eten klaar. We hebben nog geen kinderen dus dat maakt het wel makkelijker.
Ik ontbijt en lunch vaak met een smoothie of kwark/yoghurt. Over het algemeen kies ik voor groene smoothies of smoothies met vezelrijke toevoegingen zoals havermout, zaden, nootjes of teff ontbijt. Op deze manier wordt het vullender en kan ik er ook langer mee doen.
Als tussendoor kan ik van alles nemen, dit varieert van fruit tot naturelchips of koekjes.
Ook probeer ik op de koolhydraten te letten, dit betekent niet dat ik koolhydraatarm wil eten want daar vind ik het veel te belangrijk voor en ik merk dat mijn lijf dit echt nodig heeft als brandstof. Maar als ik er niet op let dan eet ik zo 6 boterhammen in één keer weg en ook aardappels vind ik erg lekker.
Na vorig jaar ben ik me heel bewust geworden van wat ik allemaal eet, dus op momenten dat het misgaat weet ik ook heel goed dat ik er last van ga krijgen maar dat is die zelfbeheersing die ik op dat moment dan niet heb. Al met al is het dus meer een mentaal probleem maar het zou fijn zijn als ik daar iets aan kan doen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:20

Kahawa schreef:
xNavatu schreef:
Nja weet je wat het is, zolang mn lijf er niet uit ziet zoals ik wil zal ik niet 100% tevreden zijn, of ik nou mn 'doel' heb behaald of niet. Daarbij vind ik doelen ontzettend frustrerend omdat ik soms wel gewoon in vet afval, maar niet in gewicht. Dus dan kan ik wel heel leuk een doel zetten van een bepaald gewicht maar daar heb ik uiteindelijk mezelf gewoon mee want dan ga ik heel erg op nummertjes lopen focussen en daar word ik zelf ook niet veel gelukkiger van :P

Alleen vet afvallen baseer je op dat je het wel aan je kleding merkt? Ideaal juist. :D

Ja dat bedoel ik, en gewoon hoe ik mezelf eruit vind zien. Maar kleding vind ik altijd een fijne maatstaf voor mezelf :j

Kahawa schreef:
xNavatu schreef:
Ah wauw ik herken me echt in jou verhaal _O- Ik zei altijd ik wil niet boven de 70 uitkomen en inmiddels heb ik bijna de 80 aangetikt -O- En ook dat koken, ik woon nog wel bij mn ouders maar ik kook wel voor mezelf (gezien mn moeder elke week hetzelfde eet en alleen maar simpele dingen met gekookte aardappels en daar heb ik een hekel aan :'D ) en dan ben ik weer te lui om naar de appie te gaan en dan eet ik gewoon een hele dag brood :+ Ook niet echt ideaal dus :=

Herkenbaar, dat maakt het lastig om meer groenten te eten en minder brood. -O- Ben van mezelf ook helemaal niet zo'n broodeter eigenlijk.

Oh nee ik ben echt dol op brood.. vind het echt ontzettend moeilijk om daar weinig van te eten. En ik ben het nederlandse brood nog meer gaan waarderen na een half jaartje in Amerika gewoond te hebben _O-
Bij mij is brood echt een eeuwige stuggle.. eigenlijk zou ik het beter gewoon niet kunnen eten maar ik krijg het gewoon echt niet voor elkaar :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:22

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 12:26

Kawaha, be my guest om alles onder elkaar te zetten ;) en pb t daarna maar naar me, dan zet ik t in de op!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:31

Jolien87 schreef:
Bedoel je hoe het suikervrije deel er in de praktijk uitziet, of hoe ik bij die verhouding kom?
Of het exact 80% is, is natuurlijk lastig te zeggen. Ik probeer dagelijks met verse ingrediënten te werken, ik bak ook veel dingen zelf. Dit neemt zo nu en dan wel aardig wat tijd in beslag, daarom bak ik vaak in het weekend en vries dat dan in. Of ik bak koekjes voor een week, deze gebruik ik dan als tussendoortjes. Er zijn ook weleens dagen dat ik minder tijd of inspiratie heb om te koken, dan kiezen we voor een zakje of pakje. Ik woon samen met mijn vriend en heb dus ook rekening met hem te houden. Gelukkig ben ik degene die voornamelijk kook en hoef ik dus ook niet van hem te verwachten dat hij zich in allerlei bochten wringt om iets verantwoords of gezonds uit te kiezen om te eten. Er zijn ook wel dingen die hij absoluut niet lekker vindt, dan maken we allebei ons eigen eten klaar. We hebben nog geen kinderen dus dat maakt het wel makkelijker.
Ik ontbijt en lunch vaak met een smoothie of kwark/yoghurt. Over het algemeen kies ik voor groene smoothies of smoothies met vezelrijke toevoegingen zoals havermout, zaden, nootjes of teff ontbijt. Op deze manier wordt het vullender en kan ik er ook langer mee doen.
Als tussendoor kan ik van alles nemen, dit varieert van fruit tot naturelchips of koekjes.
Ook probeer ik op de koolhydraten te letten, dit betekent niet dat ik koolhydraatarm wil eten want daar vind ik het veel te belangrijk voor en ik merk dat mijn lijf dit echt nodig heeft als brandstof. Maar als ik er niet op let dan eet ik zo 6 boterhammen in één keer weg en ook aardappels vind ik erg lekker.
Na vorig jaar ben ik me heel bewust geworden van wat ik allemaal eet, dus op momenten dat het misgaat weet ik ook heel goed dat ik er last van ga krijgen maar dat is die zelfbeheersing die ik op dat moment dan niet heb. Al met al is het dus meer een mentaal probleem maar het zou fijn zijn als ik daar iets aan kan doen.

Ja hoe het suikervrije deel er dan uit ziet bedoelde ik inderdaad. ;) Bedankt +:)+

gribaldi schreef:
http://jeeigencoach.nl/5-redenen-waarom-je-niet-afvalt/

Staan overigens nog meer leuke dingen op ;)

Interessant artikel over squatten. Dat lukt mij nog niet, val gewoon om als ik moet zakken én mijn knieën naar voren houden (ook helemaal los, dus ook zonder stang :o ). Dacht dat het in mijn kuiten zat, maar ben samen met vriend tot de conclusie gekomen dat het daar niet in zat (in ieder geval niet op het punt waar ik nu vast loop). Binnenkort maar even navragen bij chiropractor.

_sharonnn schreef:
Kawaha, be my guest om alles onder elkaar te zetten ;) en pb t daarna maar naar me, dan zet ik t in de op!

Paar onderwerpen die er echt in moeten? wil wel een kladje maken vanavond.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:41

Ja vond het ook een interessant iets, staat best een hoop informatie op!

Haha heeft dat nog nut een OP? Gewoon lekker zou laten zou mijn voorkeur zijn.
Als je echt graag iets wilt weten als je niet terug wil lezen kun je het vragen aan iemand, mits het onderwerp relevant is.
Tussendoortjes etc zijn hier zat genoemd en staan een paar pagina's terug nog :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:57

Ik volg het topic nog steeds, hoewel ik weinig meer post. Ik merk dat ik in de herhaling ga vallen en hardnekkige fabels blijven komen. Hoewel kayleigh een vrij botte toon gebruikt, zijn haar posts wel allemaal waarheid. Het blijft heel simpel: de balans tussen erin en eruit bepaalt je gewicht als je gezond bent. 1 voedingsmiddel verandert daar niks aan, net zo min als het moment waarop je eet of de hoeveelheid eten bij 1 specifieke maaltijd. De balans is de key.

Wordt kritisch in wat je leest. Er staat veel onzin op internet. Op iamafoodie staat een mooie blog waar een dietiest verteld wat zij aan bladen en wat bladen er vervolgens voor artikel van maken. shocking...

sites met betrouwbare informatie zijj bijvoorbeeld de blog van guydroog en jelmer de boer en de blog iamafoodie. Maar blijf kritisch, zelfs op wat een dietist je verteld :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:20

xNavatu schreef:
Corelli schreef:
Welkom xNavatu! Gezien het laatste dat je hebt getypt, is het misschien verstandig om wél een concreet doel te stellen! Anders loop je het gevaar dat je nooit tevreden zult zijn.. Immers, op die foto's ben je echt prachtig slank en eerder wat te licht dan wat te zwaar en dat ervaarde je toen niet zo.. Je moet niet het risico lopen door te slaan en het traint ook nog eens veel gemakkelijker als je een doel hebt om voor te gaan! :) Heel veel succes :)

Nja weet je wat het is, zolang mn lijf er niet uit ziet zoals ik wil zal ik niet 100% tevreden zijn, of ik nou mn 'doel' heb behaald of niet. Daarbij vind ik doelen ontzettend frustrerend omdat ik soms wel gewoon in vet afval, maar niet in gewicht. Dus dan kan ik wel heel leuk een doel zetten van een bepaald gewicht maar daar heb ik uiteindelijk mezelf gewoon mee want dan ga ik heel erg op nummertjes lopen focussen en daar word ik zelf ook niet veel gelukkiger van :P

Ik zeg nergens dat je je zou moeten blindstaren op getallen, of dat nou kg's of calorieën zijn :)

Je geeft aan dat zolang je lijf er niet uitziet zoals je wil, je niet tevreden bent. Probeer je dan een beeld te schetsen van hoe dat eruit ziet (bijv de foto) en maak dát je doel! Dan heb je in ieder geval een grens. Want je zegt zelf al: als je daar dan bent, ben je op dat moment nog niet tevreden. En dat vind ik het "gevaarlijke" aan jouw post, want waar stopt het dan?

Je zou bijv in overleg met een deskundige een bepaald doel qua vet & spierpecentage kunnen zetten! Veel betrouwbaarder dan een bepaald gewicht

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:24

Even om terug te komen op het fruit op een nuchtere maag etc.
Ik zei niet dat het zo is, ik zei het iets als 'ik heb gehoord dat...'

Ik heb het op verschillende plekken gelezen en als ik er over na denk klinkt het ook allemaal best logisch. Dit topic was toch om tips te krijgen/vragen/geven en elkaar te motiveren. Niet om in een keer de grond in gestampt te worden als je iets zegt wat misschien niet waar is?

Dat was wat ik even wilde melden nog haha!

Ik ben al bijna 2 weken niet naar de sportschool geweest, dit omdat ik me lichamelijk niet goed voel. (zit sinds twee weken aan de ritalin en het zou best eens kunnen dat dit bijwerkingen zijn. Ook zat er iets in mijn rug niet goed dus daarvoor ben ik ook naar de chiropractor geweest net.) Als ik me weer wat beter voel ga ik het weer oppakken. Nu ben ik ook nog eens ongesteld dus normaal eten heb ik ook nogal moeite mee haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:26

Maar vrijwel alles wat je op internet leest is dusdanig onderbouwd dat het geloofwaardig lijkt, terwijl er echt heel erg veel onzin staat. De kritiek die wordt gegeven is niet om iemand de grond in te boren, maar gewoon om fabels van feiten te scheiden. We kunnen alle posts als persoonlijke aanval lezen, we kunnen ook gewoon de tips eruit pikken die erin staan en ermee doen wat we denken dat goed is.

Hopelijk komt er wat uit bij de chiropractor! Je kunt ook niet altijd knallen, af en toe een rustige periode moet kunnen!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:28

Kayleigh_ schreef:
Maar vrijwel alles wat je op internet leest is dusdanig onderbouwd dat het geloofwaardig lijkt, terwijl er echt heel erg veel onzin staat. De kritiek die wordt gegeven is niet om iemand de grond in te boren, maar gewoon om fabels van feiten te scheiden. We kunnen alle posts als persoonlijke aanval lezen, we kunnen ook gewoon de tips eruit pikken die erin staan en ermee doen wat we denken dat goed is.

Hopelijk komt er wat uit bij de chiropractor! Je kunt ook niet altijd knallen, af en toe een rustige periode moet kunnen!

Ja en een reactie als "b*llshit :') " zonder onderbouwing is een goede tip :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:29

Kan je vinden, maar water met citroen drinken om de vetverbranding omhoog te gooien is b*llshit. Wat kan ik er anders van maken? Het is precies hetzelfde als zeggen dat het niet waar is, of dat het onzin is, of dat het een fabel is.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:30

Haha ja, dat is het internet he! Maar je weet of het waar is als je het zelf probeert. En wie weet heeft het een placebo effect en heb jij het idee dat je minder honger hebt en val je dus af? als het werkt wat is dan het probleem haha! Zo drinken ze hier thuis nu een of andere chinese thee omdat dat zou helpen met afvallen. Prima, probeer het maar lekker!

Ik baal er wel van, eerst ging ik met vriendinnen sporten, die pushte me dan als ik geen zin meer had. Zij zijn nu een soort van gestopt ermee dus als ik nu ga moet ik ook alleen _O- motivatie is ook ver te zoeken dan.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:31

Ik heb laatst ook gelezen dat drie koppen groene thee helpt met vet verbranding.
Ik denk dat als je groene thee in plaats van cola gaat drinken val je vast af haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:31

Een uitleg waarom jij dat vind en waar je dat op baseert maakt het een stuk minder bot :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:32

Placebo is het beste dat er is, dus als het werkt voor bepaalde personen, vind ik dat alleen maar prima voor die persoon! :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:32

Kayleigh_ schreef:
Kan je vinden, maar water met citroen drinken om de vetverbranding omhoog te gooien is b*llshit. Wat kan ik er anders van maken? Het is precies hetzelfde als zeggen dat het niet waar is, of dat het onzin is, of dat het een fabel is.

Ja maar dan moet je ook niet doen alsof je toon neutraal is want dat is gewoon niet. Je hebt gelijk, daar gaat het me niet om, maar zo wordt het er uiteraard niet gezelliger op :) En inderdaad, zonder uitleg of onderbouwing help je er ook nog eens niemand mee.