Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deeskuh88

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:39

Ik volg beide topics en kan het wel begrijpen. Zelf wil ik ook geen kinderen, maar ik wil wel eiceldonor worden. Ik vind het erg voor degenen die willen, maar niet kunnen. Maar ze niet willen rust een enorm taboe op. Ik heb letterlijk de vraag gekregen waar ik alles dan voor doe. Waar ik dan voor leef.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:55

En hoe komt deeskuh ineens hier terecht? Wel tof dat je eicel donor wil worden.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:28

Ik volg dit topic al heel lang. Vanaf het begin? Omdat ik er meer over wou weten, omdat ik veel mensen ken die in een traject zitten. Vandaar mijn keuze te helpen. En dat ik ze zelf niet wil betekent niet dat ik niet met jullie meeleef. Ik kan me niets ergers voorstellen dan dat.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:54

Welkom Deeskuh, super dat je aan eiceldonatie denkt!

De opmerkingen die mensen naar hun hoofd krijgen die geen kinderen hebben, hebben de meeste van ons ook wel gehoord. De meeste van die opmerkingen missen ieder gevoel voor inlevingsvermogen, of kinderen nu juist wel of niet gewenst zijn bij het betreffende stel.

Wiebke succes met je laats IUI.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:25

Wiebke heel veel succes! Heeft de inseminatie al plaats gevonden? Ik ga weer duimen.

Deeskuh, knap dat je aan eiceldonatie denkt!

Ik ga vrijdag weer naar de gynea. Dag 10 dan, kijken hoe het met de eitjes gaat. Hopelijk lukt het deze maand, maar anders denk ik aan een pauze tot en met oktober.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:17

Inseminatie is achter de rug ja, ik heb tot nu toe alleen maar eitjes van de linker eierstok gehad maar nu komt ie van rechts. Misschien haalt het iets uit. Ik had de derde? ronde wel een eitje rechts maar die zette niet door. Ben benieuwd, ik hoop dat het lukt. Ivf komt erg dichtbij nu en vind dat toch een enge stap! Nu wacht ik tot het tijd is voor mijn afspraak bij de psycho-sociaal verpleegkundige. Die kan me wellicht helpen met de heftige emoties

Een pauze kan soms nodig zijn Mel, maar je vriend is al wat ouder toch? Om die reden willen wij echt geen pauze.. volgens mij heb ik de oudste wanna-be papa van iedereen :P. Hij heeft al 2 volwassen kinderen dus is daardoor wel expert, altijd handig!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:58

Heel spannend Wiebke. Kan me voorstellen dat het een 'enge' stap is ivf. Is toch nog ingewikkelder en heftiger. We gaan gewoon voor je duimen deze maand.
Mijn ene eierstok lijkt ook betere eitjes te maken dan de ander. Vandaar hele wisselende cyclus. En misschien allemaal rotte eieren van de ene kant.

Mijn vriend is idd al wat ouder. Dus heb liever geen pauze. Maar ik trek het emotioneel niet... moet het nu echt alleen doen ivm werk. Hotel is open. 70 tot 100 man gasten. Moet de hele dag vrolijk doen. Afgelopen week toen ik ongesteld werd kon ik de hele dag wel janken, geen Tijd voor gesprek/knuffel met vriend etc. Dat bedoek ik met 'alleen' doen. Dat trek ik niet... die teleurstelling terwijl je hele dag vrolijk moet doen. Met medische hulp heb ik toch meer hoop elke maand dan zonder. Ookal zal de teleurstelling dan uiteraard ook aanwezig zijn als ik ongesteld word.....

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:31

Hoi Meiden,

Poosje meegelezen en eens gereageerd, maar niet actief dus.

Momenteel zijn wij bezig met onze 2e ICSI poging voor een tweede kindje.
De eerste ICSI poging hebben wij gekozen voor 6 x een behandeling in eigen cyclus. Helaas zijn die niet gelukt. Daarna gestart met de reguliere ICSI behandeling in november 2015. Omdat ik niet erg veel reactie gaf op de hoeveelheid menopur destijds, en na 2 keer een doorstart die poging afgebroken zodat deze niet mee zou tellen verzekeringstechnisch. Achteraf bleek de lange periode hormonen (bijna 2.5 mnd) toch wel flinke impact te hebben. Vervolgens overleed mijn schoonvader aan die rotziekte en eind 2016 hebben we ons huis verkocht en zijn we verhuisd. Al met al een redelijke rollercoaster. Maar nu weer fris en fruitig gestart!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:34

Retlaw.. wat fijn dat jullie weer fris gestart zijn!

Mel, moeilijk inderdaad. Het verplicht leuk doen ken ik erg goed, dat heb ik met mijn familie. Ik kan me heel goed voorstellen dat een pauze welkom is.

Ik ben op gesprek geweest, dat was heftig. Veel gesproken over de druk die mijn familie op me legt m.b.t. het krijgen van kinderen. Met name mijn vader heeft vroeger altijd de lat veel te hoog gelegd en is een autoritair figuur die altijd de hoofdpersoon in ieder(s) verhaal is.
Ik heb nooit de goedkeuring gehad dat ik prima was zoals ik was en ook nu in deze situatie voldoe ik niet aan zijn verwachting. Ik ben de enige persoon die hem kleinkinderen kan geven. Zijn opmerkingen zoals "als ik straks eindelijk mijn kleinkind heb wordt ik oppas opa" doen me geen goed :(. Alsof ik in de winkel een klein negertje kan gaan kopen

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:05

Wiebke: ik duim weer mee voor een goede afloop. Zo n gesprek is zwaar maar soms ook wel verhelderend of het doet eens goed je verhaal te kunnen doen aan een buitenstaander.

Retlaw: ook voor jou veel succes.

Mel:duimen draaien ook voor u. Is inderdaad ern afweging die je maakt pauze of niet.

Hier juist terug van jette.

Niets meer te bespeuren. Links zeker niet, rechts konden ze niet goed zien maar waarschijnlijk ook niet.

Dus ofwel heb ik mijn eisprong al gehad ofwel zijn ze verdwenen.

Als ik mijn eisprong al gehad heb, ga ik wel viesgezind zijn want blijkbaar moest ik gisteren terug komen. Er waren er nog die verkeerd gebriefd waren.

Dus nu wachten op morgen voor de bloeduitslag. Maar grote kans dat het niets wordt deze maand.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:23

Hoe is het afgelopen Dromertje?

Hier 3x poedersuiker. Vanochtend naar gynea geweest. Cyclus dag 10z beide eierstokken nog aan het slapen... vorige maand op dag 11 al super mooi ei en goed slijmvlies... dus zal deze maand wel weer niks worden.. grrrrrrrrrrr

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:46

Weet nog niet veel meer. Aan het bloed konden ze niet met zekerheid zeggen dat mijn eisprong al geweest is of niet.
Dus moest vanmorgen terug bloed laten prikken, ben nu wachtende op dat resultaat.

Ook hetzelfde voor als mij ong. Irritant he als je lichaam niet meewerkt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:44

Zondag terug bloed prikken ( en mijn arm ziet al blauw van het prikken).
Blijkbaar heb ik mijn eisprong nog niet gehad. Zou geruster zijn als ik ook nog een echo kreeg. Want woensdag was mijn baarmoeder wel goed, maar zondag kan dat anders zijn. Ga er morgen toch is voor bellen.

Ik begin nu wel tekenen te krijgen van een nakende eisprong. Dus het zou wel kunnen kloppen.

Zou dat kunnen dat je in 1 cyclus 2 keer follikels krijgt? Dat de eerste verschrompelen en er andere komen?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:15

Ik heb ook in de derde ronde een ei gehad dat eerst heel mooi groeide maar niet doorzette. Verschrompelde inderdaad weer, volgens de arts is het dan gewoon geen goed eitje

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:40

Hetbri op zich maakt niet uit eigenlijk, tis dat er wel een eisprong moet zijn om de juiste omstandigheden ( dikte baarmoederslijmvlies enzo).

Hoe gaat het met u?

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:43

Dames, ik snap zéér zeker jullie frustraties!!! Iedereen in dit topic denk ik ..
MAAR .. bij mij is altijd alles PERFECT...
baarmoederslijmvlies, eitje, spermakwaliteit, ...
Bij de ivf/cryo mooi embryo mooie celdeling .. topkwaliteit!!

En ondertussen zijn we 6x timed intercorse, 3x iui 2x ivf en 1x cryo verder en NIETS..
En geloof me, dat is ook zéér frustrerend..

Hebben jullie ook schuldgevoel??? Ik voel me echt alsof ik faal, als vrouw - echtgenoot - ..
De ene moment heb ik het er al wat lastiger mee dan de andere.
Mijn man is echt super!!! De begeleiding in het ziekenhuis is top. Mijn ouders steunen me.
Af en toe op gesprek bij de psygoloog. Iedereen verteld me dat het idioot is om me zo te voelen.
Maar ik raak het gevoel nooit volledig kwijt!!
Kunnen sommige onder jullie begrijpen wat ik bedoel? Hoe gaan jullie er mee om?

SillyBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:30

Ooh gribeltje dat schuldgevoel is heel herkenbaar. Probeer er over te praten en je frustraties te delen. Potje janken, elkaar een knuffel geven dat luchtte bij mij in ieder geval meestal goed op. En verder afleiding zoeken en tanden op elkaar... Het is niet leuk maar probeer van andere aspecten van je leven toch te genieten!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:05

Ik herken het ook wel een beetje. De reden dat we icsi moeten doen, ligt bij mijn vriend.

Maar als de innesteling niet lukt of zoals nu dat ik een rare cyclus heb, ligt wel aan mij. Niet dat jever veel aan kan doen, maar t voelt wel slecht.

Kreeg juist een ingeving dat ik geen spuitjes en naalden heb om pregnyl te spuiten, moest ik die vanavond nog moeten zetten.

Wel pregnyl gaan halen, maar geen seconde aan de rest gedacht, hoe stom ( en dom) is dat?

Als jette gebeld heeft en ik moet pregnyl zetten, zal ik maar naar de apotheek van wacht gaan en hopen dat ze dat op voorraad hebben.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:33

Waar woon je dromertje? Heb mega voorraad inmiddels.
Moet vanavond ook pregnyl zetten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:47

Bedankt om me uit de nood te willen helpen maar t is niet meer nodig. Mijn eisprong is al bezig volgens mijn bloedwaarden. Zaterdag heb ik als alles goed gaat een terugplaatsing.

Heb jij ook terugplaatsing?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:23

Heb niet alles teruggelezen hoor. Je eisprong is geweest maar je hebt wel een tp zaterdag? Cryo?

Ik heb dinsdag de punctie van onze 2e icsi poging. Hopelijk mooie eicellen en goeie bevruchtingen!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:30

Ja een terugplaatsing van 5dgn oude cryo.

Veel succes dinsdag en als wilt laat iets weten hoe het gegaan is.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:04

Spannend dromertje!

Ik voel mij niet echt schuldig maar heb wel een sterk gevoel van falen. Mijn buik werkt niet mee en het feit dat mijn familie toch wel druk op mij legt helpt niet echt mee

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:54

Wat is het toch een emotionele rollercoaster he... Het gevoel van falen als vrouw.
Het gevoel overal aan te moeten voldoen, een bepaalde druk van buitenaf.
Probeer er vooral over te blijven praten, met partner, of een buitenstaander?

mel, voor jou een extra digitale knuffel, wat ontzettend moeilijk dat je dan nergens met je verdriet toe kan vanwege de omstandigheden.
Die pauzes eigenlijk niet willen nemen snap ik wel. Maar toch wel heel belangrijk, emotioneel maar ook lichamelijk. Als je bezig bent wil je door en door is mijn ervaring, en als je dan even niet bezig bent met behandelen spuiten etc, merk je pas wat de invloed is...

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:41

Dag allemaal, ik lees al lange tijd mee en wil jullie vragen of ik me hier ook mag melden! :) ik zat ook in het topic van 'zwanger worden, hoe doe je dat?' maar daar zit vrijwel niemand die in mijn/onze situatie zit, dat begrijpt en/of daarover inhoudelijk wat kan zeggen. Ik merk dat ik dat lastig vind. Ik heb PCOS en wij lopen bij de fertiliteitsarts.