Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:53

Karin, Fijn dat je weer loopt :D

Nancy, Ik ga mee met het commentaar van de rest. Ik sportte ook 5 x in de week maar een rondje van 3km hardlopen kon ik niet volhouden -O- Je traind dan hele andere spieren dan tijdens het hardlopen. Ik ben te snel van de 5 naar 10 km gegaan en zit nu met shin splints en dat is niet fijn.. Maar ik denk dat als je op maandag begint, dinsdag rust, woensdag lopen, donderdag rust, vrijdag lopen, zaterdag rust en zondag lopen goed genoeg traind hoor als je daarnaast nog naar de sportschool gaat. Dan komt die run zeker goed :D! Succes!

Egnie, ik doe aan insanity van Shaun t. Pfoe wat een spierpijn, maar ik vind het wel fijn om even een rondje te lopen als ik spierpijn heb :D Bij insanity doe je elke dag iets anders dus dat vind ik leuker, maar geloof dat het zwaarder is dan het shredden.

Ariebombarie

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:02

trouwens nog een tip voor amsterdammers die een fysio zoeken: Sportmedisch centrum amsterdam (SMC).

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:36

Pfoeeee dat was me een pittig rondje! Moest volgens mn schema 25 min tempo run doen, kwam er alleen buiten pas achter dat er nog 1,6 km inlopen voor zat.
Uiteindelijk de 25 min niet helemaal uitgelopen omdat ik tegen het hyperventileren aan zat en t niet meer onder controle kreeg. Iemand hier nog tips om je ademhaling onder controle te krijgen en houden?
5,2 km in 32 min. gemiddelde snelheid 9,5 geloof ik, t begint ergens op te lijken!

Nancy 5 x in de week is inderdaad erg veel, ook al heb je basisconditie t gaat ook om je pezen en spieren. Ik zou ook niet weten waar ik er uberhaupt de tijd voor zou vandaan moeten toveren :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:47

Ik ben 2 dagen geleden gaan lopen en ik heb de nike running app gebruikt....Fijn dat het ding alle gegevens bij houdt, alleen kan je er denk ik niet echt op vertrouwen...ik heb een uitgestippelde route van 3,3 km gelopen en de app gaf 4,20 km aan...dan is wel een héél groot verschil :(

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:55

Zinn, ik gebruik zelf Nike+ op mijn ipod. Deze komt ook niet altijd overeen met googlemaps. Maar googlemaps heeft het ook wel eens fout. Zo loop ik altijd 5 km in 35-38 minuten. Nu heb ik gister een ander rondje gelopen die volgens mijn ipod gewoon 5 km was maar volgens googlemaps maar 3,5. Terwijl ik er wel 36 minuten overgedaan heb. Dit is wel tussen de weilanden door en zijn dus wegen die niet erg bekend zijn. Ik heb het gewoon even getest en vertrouw nu gewoon op mijn ipod.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:59

o ik vertrouw al heel lang op de nike+ app. bij mij geeft ie het altijd juist weer.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:45

Wat een leuke verhalen. Jullie zijn goed bezig! :j

Ik heb vorige week nieuwe hardloopschoenen laten aanmeten bij Run 2 Day, en heb er gisteren voor het eerst op gelopen. Liep meteen een stuk harder en het liep een stuk fijner! :j

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:47

hmm, maar de route die ik gelopen heb zijn routse ontwikkeld voor lopen, wandelen, mountainbiken etc....staat allemaal netjes aangegeven op kaarten enzo. En dan is de Nike + app wel heel verschillende, dus ik weet niet goed of ik dat wel kan vertrouwen...ga morgen nog eens een andere route doen en eens zien of die ook zoveel afwijkt.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:20

Liep laatst een 5km wedstrijd volgens Nike 6km.. Sindsdien ben ik niet meer zo trots op mn 8 km.. :=

Een maand niet gelopen ivm terugkomende shin splits na die wedstrijd. Eergisteren weer gelopen, wilde gewoon rustig aan. Start was ff wennen maar daarna ging het weer vanzelf! 5km in 29 min, dik tevreden. En geen pijn!
Wil nu de 5 tot 10 gaan doen met Evy omdat ik mezelf niet kan motiveren om zo lang te lopen.. Wordt zo saai! Tips? :=

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:22

Szan schreef:
Lopen op een band is niets voor mij. Als ik een week achter elkaar hetzelfde rondje loop, dan vind ik het al saai en daalt de motivatie en het tempo.
Al zal het lichamelijk vast een heel goede training zijn, dat geloof ik wel :j

giotto schreef:
Hier ook even een vraagje ivm de start to run van Evy... Ik ben nogal blond als het op gsm's aankomt...Hoe krijg ik al die mp3's van in de beginpost op mijn toestel?

Wat voor toetsel heb je?

Ik heb een Acer Liquid Galant. Ik loop nu met de New Learn to Run. Werkt ongeveer hetzelfde natuurlijk maar had eigenlijk heel graag die van Evy getest.
Ik vind hem allesinds niet in de app store...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:41

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:30

hier ook een hardloper. 18 maart begonnen en vandaag ga ik les 29 lopen van start to run. les 28 (28 min rennen zonder wandelen is gelukt :-)

wil eigenlijk door met keep running, zijn jukkie gelijk door gegaan met keep running of hebben jullie eerst je tijd verbeterd op de 5 km?

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:04

Ik ben na 3 weken verder gegaan met Keep Running. Wilde eerst dat de 5km "makkelijk" voelde en dat ik hem onder de 30 minuten kon lopen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:42

Mijn eerste loop training zit er op, wel binnen.. Smerig weer vandaag :(

Viel me niet tegen.
Heb dag 1 van de Start To Run gedaan, maar dan wel met mijn eigen muziek.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:40

Ik ben nu bezig met les 23 van Evy (5km in 28 lessen). Maar vraag me af wat handig is om hierna te volgen?

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:59

Wat is je doel Sannee? Wil je sneller gaan lopen of langer?
Als je sneller wilt kan je wat intervaltrainingen gaan doen of je kan voor langere afstand keep running downloaden om van 5 naar 10 km te gaan ..

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:29

Britt20099 schreef:
Wat is je doel Sannee? Wil je sneller gaan lopen of langer?
Als je sneller wilt kan je wat intervaltrainingen gaan doen of je kan voor langere afstand keep running downloaden om van 5 naar 10 km te gaan ..

Ik wil denk ik langere afstanden gaan lopen.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:20

Lekker doorgaan met keep running na je lessen start to run. :-) Begin zelf ook deze week met keep running.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:22

Ik ben ook begonnen met start to run omdat jullie zulke positieve ervaringen hadden :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:33

Britt20099 schreef:
Lekker doorgaan met keep running na je lessen start to run. :-) Begin zelf ook deze week met keep running.

Is dit een app of moet je deze downloaden via Itunes, google of wat dan ook op je MP3?

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:14

Net als je nu doet, tis een podcast dus weer mp3 voor op je telefoon/mp3 etc
Die je weer moet downloaden.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:32

Ik ben lang niet geweest hier, laatste weken niet helemaal volgens schema gelopen door drukke dagen en pijntjes.

Maar vandaag de 10 weken beginnercursus afgerond met mijn eerste 5 KM.
Gelopen in 34,6 min. Niet super snel, maar wel blij dat ik het gehaald heb!
Nu ga ik verder in de ander groep, want ben bang dat ik het zelfstandig niet vol hou, haha!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:55

hijg hijg puf puf....

Heb me even goed in het zweet gewerkt vandaag. Ben sinds dinsdag begonnen met shredden en vandaag er 5 km achter aan gelopen. Vond het wel lekker maar ga straks wel een verdeling maken. Wil eerst die 30 dagen shredden nu redden en dan zoeken naar een afwisseling. Helaas heb ik niet zoveel vrije tijd om alles te blijven doen.

Ik loop met keep running maar ben er ruim 2 wkn uit geweest ivm een scheenbeenblessure en ik ben ziek geweest. Vandaag dus weer voor het eerst gelopen, op de loopband en zonder pijntjes heb ik het doorstaan. Dus we hopelijk zijn we er weer.

Keep running heb ik via dit toppic tig pagina's terug stond toen een link. Ik weet niet meer wie die gepost heeft.

YUCCA Das toch geen slecht tijd. Ik heb nu 5 km gelopen in 33,38 min. Ik vind het prima, ik doe het toch maar even. Er zijn genoeg mensen die helemaal niets doen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:02

Oei ik vind dat je wel veel gedaan hebt voor de eerste keer weer na een scheenbeenblessure.
pas daarmee op, voor je het weet zit je er weer mee, dat zou jammer zijn !

Netjes hoor Yucca, gewoon lekker rustig aan !!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:33

Mijn hardloopschoenen zijn binnen dus nu kan ik officieel van start :D
Nu alleen nog hopen op droog weer.. Anders moet ik binnen trainen en buiten is toch heel anders..

Egnie, 5 km na een scheenbeenblessure? :wow: Knap! Hopelijk krijg je geen last morgen.

Enne.. Snelheid komt wel.. Eerst volhouden, dat is imo belangrijker dan een goede tijd halen.