[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:03

Nu op TLC, Secret Eaters!!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:38

Ook online te bekijken?

denice schreef:
Ik vind dat een heel goed aantal ja, je zal zeker afvallen zo hoor, maar toch genoeg eten.

Ik eet denk ik rond de 1600 kcal, ik sport 3-4x pw intensoef als in spinnen en boksen. Voor de rest loop en fiets ik veel.

Ok, mag dus nog ietsje lager zitten als het zo uitkomt. Ik sport ook 4-5 keer per week waarvan zeker 3x intensief (boksen, fitnessen en rennen).

Over dat vetpercentage: Bij ons op de sportschool is het een apparaat dat bio-electrische impedantiemetingen doet. Daar moet je wel met blote voeten op staan. En handvatten vastpakken.
Ik denk dat het belangrijk is om dat soort dingen wel steeds op dezelfde weegschaal te wegen. Zo beperk je mijns inziens al een groot deel van het mogelijke verschil.

@ Eleandra: (hoihoi :P ) Lijkt me niet aannemelijk dat je enkel 5 kg vocht kwijt bent. Zeker niet als je evenveel of meer bent gaan drinken en op dezelfde tijd van de dag meet.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:21

vetpercentage meten etc heb ik ook 1x laten doen, maar dat was gewoon met kleren en schoenen aan... wel handvaten. Maar moeilijk bepalen welke nu goed meet en welke niet

pfff ik ging super goed het weekend, alles afslaan en toen vroeg ik wat we vanavond aten; Chinees. oliebol. haha, super lekker en dat was ons eten, geen ander eten in huis dus. Dus heb ik me perongeluk een beetje laten gaan.
Aan de andere kant ben ik de afgelopen 3 weken 2,3 kg per week afgevallen (met 1600 kcal per dag en gewoon normaal gezond eten) Dus het ging misschien ook wel een beetje hard, om het maar even goed te praten....

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:15

@Safiera :P
Verwachte ik ook niet hoor, ik schommel ook totaal niet in gewicht, maar ga gewoon gestaag naar beneden. Dan lijkt het me sterk dat het vocht is. Maar om zeker te zijn ga ik (om deze voor mij zéér verschrikkelijke tijd) maar gelijk even fitnessen. Ik kan toch niet slapen en dan is de alcohol van gister er ook weer af...

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:43

Tanjaatjuh hoeveel appelazijn gebruik jij per dag?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:08

Goedemorgen! Ik heb vanmiddag uit mn werk spinnen ingepland, sporten wordt steeds leuker.

Dat appelazijn, waar koop je dat dan? Drogist?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:25

Zo, hier sinds het weekend sta ik stil, maar ook te vet gegeten, nu gaan we er weer tegenaan!
Gelukkig zit er niks extra aan.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:58

Malima ik doe met je mee, ik sta ook al sinds woensdag stil.. Baal er wel van, laat allemaal lekkere dingen staan en als vriendlief een pizza eet, maak ik een salade voor mezelf klaar. Zaterdag die lekkere croissantjes afgeslagen.. Gisteravond had ik zo'n honger en toen heb ik ipv chips ofzo, twee biscuitjes gepakt, moet kunnen dacht ik.. Maar ja, dan is er gewoon niks af na woensdag.. Baal baal! Had gehoopt na het weekend onder de 80 te eindigen, maar lukt zo niet echt! Denk wel dat als donderdag mijn amandelen er uit gaan, ik dan wel heel snel onder die 80 kom, maar ja die kilo's zitten er straks ook zo weer bij ben ik bang..

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:49

Nou ondanks dat ik vrijdagavond niet volgens sonja bakker heb gegeten ben ik in een week tijd toch 2.6 kilo kwijt *\o/*

Vandaag eet ik :

O: bruine bol met magere filet american
T: 2 kleine peren
L: 2 crackers met aardbeien jam light en een volkeren beschuitje met kaas en een plakje komkommer
T: glas sap en een appel
A: 200 gram bonen, 100 gram aardappelen , 100 gram biefstuk
T: schaaltje yoghurt.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:01

netjes de mensen die zijn afgevallen

hier weekend zwaar gezondigd zaterdag patatje op de markt met me zoontje
en zondag patat met frikandel met me vriend

maar hebben zondag wel 40 kilometer gefietst
dus was na het weekend 2 ons aangekomen dus viel opzich nog mee
maar ja liever er af

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:24

Ik pas weer in en broek die ik heel lang niet aankon :D Nu zit 'ie zelfs losjes!

Afbeelding

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:31

zo hier een totaal andere aanpak...

2 jaar geleden heb ik een gastric bypass ondergaan, 60 kg eraf maar blijf nu al bijna een jaar steken. Totaal geen begeleiding in hoe en wat qua eetgewoontes. Modder dus al 2 jaar aan, vond het eerst prima maar nu niet meer. Ik wil die laatste 30 kg er nog af hebben dus net met mn ziekenfonds gebeld en een ander ziekenhuis voor meer begeleiding en adviezen. Met 2 weken kunnen we al terecht. Ben klaar met dit leven en wil weer verder...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:48

Gastric bypass, dat is dat je echt nog maar amper iets kan eten toch? De vrouw van iemand op Tweakers had dat ook laten doen, dat ben jij niet toevallig? :)

Hier 2 dagen gezondigd en gelijk weer aangekomen maar nu weer 99,6, we gaan er weer tegenaan!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:06

Ik blijf maar hangen, frustrerend. Heb dan net wel een half saucijzenbroodje op. Kan nog niet echt nee zeggen tegen traktaties... :(

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:06

Kun je ook blijven 'hangen' doordat je voedsel niet variërend genoeg is?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:14

Ik ben ook weer begonnen. Met de kerstdagen heb ik even gezondigd. Eigenlijk heb ik alles gegeten waar ik zin in had.. Haha. Ik was al van 65,5 kilo naar 62,5 kilo gegaan. En had eigenlijk verwacht na de kerstdagen wel zwaarder te zijn geworden. Maar nee hoor! Nog precies 62,5 kilo! Vanaf vorige week maandag weer serieus bezig gegaan. En eergisteren stond de teller op 62,1!! Gaat dus weer de goede kant op!

Ik heb mijn lijstje van eten weer wat aangepast. Ik ben benieuwd wat jullie vinden:
O: Muesli met magere yoghurt, een volkorenbeschuit met jam en een glas water.
T: Liga milkbreak koekjes
M: 2 bruine boterhammen met kipfilet
T: Een appel
A: Kipfilet, aardappeltjes en worteltjes
T: Thee

De koekjes zou ik nog willen vervangen, maar weet niet waar door.
En verder? Nog iemand tips?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:29

Hier gaat ie ook wel goed! Na bijna 2 weken Modifast 2 kilo er af, maar merk wel dat ik er echt bij moet sporten, anders gebeurd er niks :\

Ik heb nog wel een vraagje. Woensdag moet ik de hele dag naar een beurs in Duitsland. We vertrekken ergens tussen 5.00 en 6.00. Ik moet altijd wel wat eten s morgens vroeg.
Maar van s morgens 5.30 t/m s middags 12.00 trek ik echt niet op 1 pudding. Hoe zouden jullie dit aanpakken??

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:33

Bonjoy wat fijn zeg! Jaloers kan niet wachten tot ze ook weer zo bij mij zitten!
Hoeveel ben je tot nu toe afgevallen?

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:44

ik weeg nu 74 kilo en wil nog wat kilo's kwijt
maar heb vorige week een bvk ondergaan dus moet nog 5 weken rustig aan doen en kan nu alleen maar op mijn voeding letten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:51

_joellover_ schreef:
Bonjoy wat fijn zeg! Jaloers kan niet wachten tot ze ook weer zo bij mij zitten!
Hoeveel ben je tot nu toe afgevallen?

Ik ben nu 12.4 kg kwijt :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:10

Skessa_ schreef:
Hier gaat ie ook wel goed! Na bijna 2 weken Modifast 2 kilo er af, maar merk wel dat ik er echt bij moet sporten, anders gebeurd er niks :\

Ik heb nog wel een vraagje. Woensdag moet ik de hele dag naar een beurs in Duitsland. We vertrekken ergens tussen 5.00 en 6.00. Ik moet altijd wel wat eten s morgens vroeg.
Maar van s morgens 5.30 t/m s middags 12.00 trek ik echt niet op 1 pudding. Hoe zouden jullie dit aanpakken??

Gewoon tussendoor om 10.00 uur ofzo een stuk fruit, bijvoorbeeld een banaan.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:12

saszuidema schreef:
zo hier een totaal andere aanpak...

2 jaar geleden heb ik een gastric bypass ondergaan, 60 kg eraf maar blijf nu al bijna een jaar steken. Totaal geen begeleiding in hoe en wat qua eetgewoontes. Modder dus al 2 jaar aan, vond het eerst prima maar nu niet meer. Ik wil die laatste 30 kg er nog af hebben dus net met mn ziekenfonds gebeld en een ander ziekenhuis voor meer begeleiding en adviezen. Met 2 weken kunnen we al terecht. Ben klaar met dit leven en wil weer verder...

Jeetje, je vindt dat je 90 kilo overgewicht had? Dan was je echt wel heel erg zwaar! Nog 30 kilo is ook een flinke opgave, maar met goede begeleiding kom je er wel. Heel veel succes, wij zijn er om je te helpen en te steunen!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:17

Eleandra schreef:
@Safiera :P
Verwachte ik ook niet hoor, ik schommel ook totaal niet in gewicht, maar ga gewoon gestaag naar beneden. Dan lijkt het me sterk dat het vocht is. Maar om zeker te zijn ga ik (om deze voor mij zéér verschrikkelijke tijd) maar gelijk even fitnessen. Ik kan toch niet slapen en dan is de alcohol van gister er ook weer af...

Jij aan de fitness om 7.15?? Oei oei serious buisness :')

Wat doe jij met fitnessen? Heb je een specefiek schema? Ik ga vragen om een kopietje van het schema dat ze in de sportschool voor me hebben gemaakt. Kan ik thuis opzoeken hoe al die martelwerktuigen heten :D

Pff, ik ben nu al moe. Vanochtend excursie met school naar de Rechtbank, straks nog gewoon Nederlands, dan de paarden voeren, huiswerk maken, eten en naar de bokstraining. Eten gaat wel goed vandaag, zojuist geluncht met shake en twee eiwit-boterhammetjes.

@ iedereen die is afgevallen: TOP!
@ iedereen die niet is afgevallen: kop op! Wil je het, dan kun je het. :)

@ Bonjoy: leuk truitje, staat je goed! En die broek past prima inderdaad.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:27

Bonjoy schreef:
Ik pas weer in en broek die ik heel lang niet aankon :D Nu zit 'ie zelfs losjes!

[ Afbeelding ]

+:)+ Knap!

Stiekem merk ik bij mezelf dat wanneer een vrouw goed gekleed gaat het eigenlijk bij mij helemaal niet opvalt dat ze wat zwaarder is.

Heb nog een tip voor iedereen. Granenkoekjes (zonder chocolade natuurlijk!!!). Erg lekker, moet moeite doen er vanaf te blijven.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:31

Ik meld me hier ook even, ben geen actieve bokker maar beetje extra motivatie kan nooit kwaad!

Ik ben 1.57 en ben altijd stevig geweest zolang ik me kan herinneren nooit dun geweest en het is er beetje bij beetje bijgekomen. In een opwelling heb ik ww online aangeschaft en eigenlijk niet goed gewogen vooraf. Ik denk dat ik geschat 69kg had vorige week(maar kan ook 68 zijn). Ik ben sinds een week ww aan het doen en zat vanochtend op 66kg. Mijn eerste doel is de 60 en denk dat 57 ofzo een ideaal gewicht zou zijn.

Helaas heb ik nu geen werk, maar dat geeft me wel de tijd om gezond te koken, uit te zoeken welke maaltijden hoeveel punten kosten en heb vorige week 3x gejogd, 2x 20km gefietst en 3x paardgereden. Daardoor heb ik ook van mn weekextra af kunnen blijven. Is het nou echt zo dat ik die 26pt van ww op moet maken aan normaal eten en daarin niet mag 'sparen' voor een alcoholische versnapering 's avonds? Ik haal mn calcium en groente doelstellingen makkelijk.