Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:47

Emmaa_ schreef:
Pff meiden ik heb even wat advies nodig haha. Ik gebruik al een hele tijd dagelijks foundation en concealer. Niet als een malle.. Over mijn gezicht breng ik een dun laagje bb-cream aan, onder mijn ogen en op eventuele moeilijke plekken als mijn kin als ik wat puistjes heb doe ik nog wat vloeibare concealer. Draag ook echt altijd gewoon een poeder er overheen, een licht poeder wat goed blijft zitten. Nu eentje van Essence, eerder eentje van Estee Lauder. Mijn huid is heel maf.. Ik heb deze hele winter gewoon bijna eczeem gehad zo droog was mijn huid, klinkt vies maar de schilfers vielen er gewoon af op mijn wangen en gek genoeg onder mijn wenkbrauwen. Heb toen echt fanatiek gesmeerd en sindsdien nog steeds af en toe last van droge plekjes. Als ik weer last heb van zo'n schraal stukje, smeer ik er even wat dagcreme onder.

Nou heb ik de afgelopen paar weken ineens zo veel last van puistjes op mijn gezicht -O- Ik ben overgestapt van bb-cream.. Gebruikte een hele slechte, veel te goed dekkende en oranje makende bbcream van het Etos huismerk, ik ben nu weer teruggestapt naar mijn vertrouwde Garnier bb-cream (de hele dunne variant, niet de dikke troep die ik ook had := ). Ik snap niet waar de puistjes vandaan kunnen komen.. Heb deze bb-cream al eerder gebruikt en nooit last gehad, en nou zitten er ineens vooral rond mijn mond allemaal van die plekjes.... Iemand een idee?

Het kan zijn dat ze andere ingrediënten in de bb cream gestopt hebben.. Mogelijk iets waar jij heel slecht tegenkan :(:)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:49

Smileyy schreef:
Hey allemaal !

Ik heb een vraagje. Ik wil graag eyeliner gaan gebruiken, maar heb dat dus nog nooit op gedaan en nog nooit een gekocht. Ik vroeg me af welke eyeliners het fijnst zijn om mee te beginnen en waar je makkelijk rechte lijnen mee kan trekken !

Ik gebruikte een eyeliner stift wat ik erg fijn vond ik gebruik, maar die drogen snel uit.
Een paar berichten terug werd dit mij aangeraden:
Suus___ schreef:
Klopt die dingen drogen erg snel uit, ook de dure merken.
Vloeibare eyeliner van Miss sporty is met een vilten puntje is erg makkelijk en gebruik :)
http://veracamilla.nl/2013/06/miss-spor ... aterproof/

Ik heb hem uitgeprobeerd en het gaat heel makkelijk en het heeft een veel mooier effect dan een stift.

Suus___

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:56

:D Mooizo smarty

Vervelend als je huid zo snel reageerd.
Ik heb geen ideale skincare heb echt een makkelijke huid (afkloppen!).
Heb een tijd alles van clinique gehad maar maakte geen verschil met andere merken, dus heb nog wel die gele crème maar de rest wordt nu langzaam vervangen.
Alle dag/nacht crèmes zijn prima zolang ze voor de droge huid zijn anders zijn ze te vol en krijg ik bultjes.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:58

Ik gebruuk ook de huidverzorging van de Body shop. Ik gebruik de face&body wash van de thee trea lijn (of zoiets), de cream cleanser van de Vitamine e lijn en de tonic van de zeewierlijn :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:35

Jeey wat gaat het hier ineens hard :))

Ja mooie feestagencollecties heb ik ook langs zien komen. Dior is :+: (al vond ik juist de andere palette erg mooi 8-)), maar die van MAC ook :j En zag al meer moois :=
Jammer dat ze van Estee Lauder niet vanuit Amerika versturen. Scheelt véél! Iets wat in NL 70 euro kost is daar 45 euro.. Ook door de lage dollarkoers. maar ze geven daar echt heel fijn en uitgebreid advies zeg!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:37

Ik vind de tea tree lijn juist enorm uitdrogend!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:55

Die Fash wash vind ik ook uitdrogend, m'n huid voelt dan heel trekkerig aan. Heb laatst een monster gehad van de dag cremé van de zeewierlijn. Vind 'm fijner dan die creme van de aloe vera lijn :) Vind die aloe vera lijn wat te vettig voor mijn huid.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:57

Ja, de face wash inderdaad :j Dat trekkerige gevoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:55

Hmm dan ga ik vandaag maar eens even langs the body shop. Als ik last heb van de hele droge plekjes smeer ik eigenlijk altijd bodylotion van Vaseline op mijn gezicht. Eigenlijk veel te vettig, maar als ik zúlke droge plekjes heb gaat het ook behoorlijk trekken dus ik heb dan echt per direct iets heel vettigs nodig omdat het gewoon echt pijn doet. Twee dagen Vaseline en dan is het meestal weg.

Clinique heb ik een tijd gebruikt op aanraden van mijn moeder, die heeft namelijk hetzelfde probleem met haar huid en zij gebruikt alleen maar clinique. Ik krijg daar alleen hele erge reacties van, rode vlekken en weer de schilfers..

Dus vandaag maar even langs de body shop en kijken wat ze hebben. Merk wel heel erg dat het echt natuurlijk moet zijn, anders reageert mijn huid er gewoon veel te heftig op...

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:37

Plien: Volgensmij ben ik ook een keer door die verkoper geholpen, was ie getint? :D Hij had het toen ook over dat die concealer helemaal zijn ogen lifte enzo. :))
Glossi: Toevallig is het pakketje vandaag aangekomen :) , met €15 douanekosten. :7 Maarja, alsnog goedkoper dan wanneer ik het in NL gekocht zou hebben. En haha, mijn shopverbod heeft wel weer lang genoeg geduurd. :') Ik ga over 2 weken ook naar mijn vriend (woont in Italië) en heb me al voorgenomen om dan Naked 1 te gaan kopen. :+
Emmaa_: Volgensmij worden puistjes rond je mond en kin meestal veroorzaakt door hormonen. Heb ik tenminste eens gelezen en ik kreeg het zelf ook toen ik stopte met de pil. Bij mij helpt iig die exfoliant van Paula's Choice heel goed, gebruik hem nu nog maar 3 dagen (alleen 's avonds) en ik heb serieus al geen puistjes meer. :wow: Alleen nog wel wat bultjes bij mn mond/kin, maar geen onstoken dingen oid. :D Ik wou eigenlijk dat ik een voor foto had gemaakt. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:03

Loose schreef:
Plien: Volgensmij ben ik ook een keer door die verkoper geholpen, was ie getint? :D Hij had het toen ook over dat die concealer helemaal zijn ogen lifte enzo. :))
Glossi: Toevallig is het pakketje vandaag aangekomen :) , met €15 douanekosten. :7 Maarja, alsnog goedkoper dan wanneer ik het in NL gekocht zou hebben. En haha, mijn shopverbod heeft wel weer lang genoeg geduurd. :') Ik ga over 2 weken ook naar mijn vriend (woont in Italië) en heb me al voorgenomen om dan Naked 1 te gaan kopen. :+
Emmaa_: Volgensmij worden puistjes rond je mond en kin meestal veroorzaakt door hormonen. Heb ik tenminste eens gelezen en ik kreeg het zelf ook toen ik stopte met de pil. Bij mij helpt iig die exfoliant van Paula's Choice heel goed, gebruik hem nu nog maar 3 dagen (alleen 's avonds) en ik heb serieus al geen puistjes meer. :wow: Alleen nog wel wat bultjes bij mn mond/kin, maar geen onstoken dingen oid. :D Ik wou eigenlijk dat ik een voor foto had gemaakt. :))

Oh dat is een goeie! Ik ben vandaag langsgeweest bij de Body Shop maar er was niemand aanwezig die mij echt goed advies kon geven helaas. Dus heb het nog maar even uitgesteld tot een volgende keer als er wel iemand is die er wat vanaf weet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:04

Ik heb vandaag 2 prachtige kleurtjes van Mac aan mijn lippenstiftcollectie toegevoegd <3 Ben er zo blij mee.. Ze zijn zo mooi, zacht en tegelijkertijd ook heel mat. Drogen mijn lippen niet uit en ik krijg geen lelijke velletjes.. Echt, ik ben om haha

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:23

Welke heb je gekocht Emmaa?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:32

Ruby Woo (natuurlijk) en Please Me! Please Me is echt prachtig, een hele mooie roze nude die echt overal bij kan.. En Ruby Woo, ja wat kan je daar nog over zeggen := Die is gewoon mooi haha

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:42

Emmaa_, Garnier is wel een agresief merk voor de gevoelige huid. Maar ben je al eens bij een Dermatoloog/Huidtherapeut geweest? Ik zou als ik jou was eerst je huid verzorging aan passen en je goed laten adviseren en dan andere make-up kopen. Want als je huid zo droog is en eczeem heeft word het er met make-up niet mooier op. Een exfoliant moet je zeker met droge plekjes in het gezicht niet gaan gebruiken. En al helemaal niet al je eczeem hebt. Dat maakt het veel erger. Dus eerst je gezicht weer normaal krijgen en dan naar een goeie exfoliant kijken voor de puistjes. Maar echt, vraag een verwijsbrief naar de Dermatoloog. Die zal je goed verder kunnen helpen zodat je huid weer beter word. Is echt een aanrader :j Mooie lipsticks heb je gekocht! Ik heb RiriWoo die is net ietsje pietsje donkerder dan RubyWoo. Maar lijken heel erg op elkaar. Please Me is ook erg mooi :j

Loose, haha hoe lang heb je je shop verbod vol gehouden? Een maandje? :P Ik ook niet zo lang haha. Ik moet een nieuwe foundation dat hoort niet bij het shop verbod vind ik want dat is nodig. Maar heb er nu een bronzer bij omdat een andere foundation niet meer op voorraad was (had ik dus al eerder besteld maar was niet aan gekomen dus ik moest wat anders voor dat geld uit zoeken) En toen een foundation ergens anders besteld en die was ook niet op voorraad. Daar krijg ik het geld weer van terug dus nu ga ik bij de Sephora bestellen. Maar om dan maar 1 dingtje te bestellen.. misschien dat ik er ook nog wel iets van Nars bij doe..

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:05

Bunga schreef:
Heeft iemand enig idee wat een goede foundation is voor een gemengde huid? De huid bij mijn neus is vettig, op de wangen droog. Verder is mijn huid lichtgevoelig, maar ik kan best veel verdragen. De laatste tijd heb ik in eens last van acne terwijl ik dit nooit had.. heb het idee dat dit aan mijn foundation ligt en ik heb er neer over gelezen.. ik heb nu match master van mac. Ik zoek er een rond diezelfde prijsklasse, dus 35 euro ongeveer, niet heel veel meer :) wie o wie weet er een?

Ik heb van de ici paris van clinique de anti blemish en van chanel de matte lumiere mee gekregen om te testen :) ik wil nog even kwijt dat ik gisteren de service bij de ici paris veel fijner vond dan bij de douglas..

Heeft er hier iemand ervaringen met ibuki van shiseido? :)

Ik vind persoonlijk please me van mac mooier dan ruby woo, deze vind ik zo fel.. Staat niet mooi bij mijn blonde haren. Edit: net even in je profiel gespiekt en jij bent wel echt een type waarbij ruby woo prachtig zal staan! :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:27

Volgende week word mijn haar blond omdat de haarverf niet bij mij blijft zitten. En blond pakt altijd. Kan best dat RiriWoo dan ook te heftig voor mij is.

Heb net een bestelling gedaan bij Sephora. Het is naast de foundation ook een blush van Nars in Amour geworden. Was wel een beetje lastig met de taal want ik spreek geen woord Frans. Maar het is gelukt :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:40

Glossi: Haha misschien net. :') Heb de laatste tijd iig geen echt dure of grote make-up aankopen gedaan. Laatste was een bronzer van Givenchy en dat was denk ik wel een maand geleden. :D
Maar idd, sommige dingen zijn nou eenmaal noodzakelijk om te hebben. O:) En ik vind het gewoon zonde om als er een goede actie is daar geen gebruik van te maken (zoals die 40% dingen bij Ici Paris), of om LE's mis te lopen. :D :D En als ik straks dan eindelijk weer naar de Sephora kan moet ik daar ook gebruik van maken dus sja. :+ (Of mijn vriend vragen dingen mee te nemen/op te sturen maar dat doet ie vast niet want hij vindt make-up onzin..)
Oh trouwens jij had toch ook de Dior overcurl? Ik had hem al een tijdje geleden gekocht, maar mijn andere mascara was nog goed dus had hem eerder nog niet gebruikt maar gebruik hem nu een weekje en hij bevalt beter dan die andere van Dior met de gewone borsteltje. :) En welke foundation heb je nu gekocht?

Emmaa_: Mooie kleurtjes! :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:26

Loose, gelijk heb je :D Heb idd Dior Overcurl en die bevalt me idd wel goed. Wat is het verschil tussen de mascara met het normale borsteltje en de overcurl? Heb nu de Make Up Forever Velvet Mat+ foundation gekocht.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:35

Klinkt wel logisch hoor dat de tea tree lijn uitdrogend is. Hij is waarschijnlijk echt bedoeld voor de hele onzuivere huid. En die heb ik, zelfs in de winter is het glim glim.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:02

Maar glimmen kan je ook goed oplossen met foundation en/of poeder hè :)
Tea tree is volgens mij wel heel heftig hoor

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:26

Ja dat kun je voor eventjes oplossen maar glimmen is helaas niet te voorkomen.

Tea Tree kan heel heftig zijn. Hangt er vanaf hoeveel er van in een product zit. Ik gebruik zelf 100% tea tree olie. Doe 4 drupjes op een was handje en dep dan op de plaats waar ik acne heb. Even in laten werken en dan er weer af wassen. Vind het fijner dan de producten waar tea tree oil in verwerkt zit omdat die gek genoeg wel altijd agressief zijn voor mijn huid. Op Courtin na. Dat is ook heel fijn spul (de 24u creme en cleanser)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:29

Dat klopt.. Lastig hoor

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 05:00

Djilna schreef:
Jeey wat gaat het hier ineens hard :))

Ja mooie feestagencollecties heb ik ook langs zien komen. Dior is :+: (al vond ik juist de andere palette erg mooi 8-)), maar die van MAC ook :j En zag al meer moois :=
Jammer dat ze van Estee Lauder niet vanuit Amerika versturen. Scheelt véél! Iets wat in NL 70 euro kost is daar 45 euro.. Ook door de lage dollarkoers. maar ze geven daar echt heel fijn en uitgebreid advies zeg!

Als ik nou zelf niet zo achterlijk veel make-up zou meenemen naar huis zou ik zeggen ik neem wel wat voor je mee als ik terug kom naar NL maar ik vrees dat ik al spullen moet gaan achterlaten vanwege ruimtegebrek :')

Alles is hier belachelijk veel goedkoper als in NL.. had beter met een lege koffer kunnen komen :+

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 07:14

Klopt Suus. Ik gebruik de dagcreme van d'r tea tree lijn en daaroverheen meestal bareminerals loose powder foundation. En dan gaat het goed inderdaad. Maar als ik iets anders gebruik. Ik vind bijvoorbeeld die van Bourjois de healty mix heel mooi, dan zit ik s'avonds onder de puisten en heb ik een vet glim hoofd binnen een paar uur. Dus ik poeder altijd alles af met bareminerals. Waarom moest sephora toch weg uit Nederland..... :(