[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dianta

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:34

Als je je op de bijwerkingen gaat focussen zullen ze er ook zijn (maar dat zit dan tussen de oren). Hoe lang werkt zo'n spuit? Lachen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:38

3 maanden

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:39

3 maanden is best te overzien volgens mij. En je moet je idd vooral niet teveel op de bijwerkingen gaan focussen.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:08

Sajnne schreef:
Ik moet straks voor mijn Mirena .....brr... zenuwen

Hoe is het gegaan? En hoe gaat het nu?

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:24

Pff best wel tegen gevallen

Maar nu gaat alles weer goed !
Gister lekker dagje op mijn bed gebleven had flinke last van bloedingen, maar vandaag geen buikpijn meer voel me weer goed!
Morgen weer werken Haha!

Over 6 weken terug voor controle moet nu 6 weken met condoom sexen haaha Boos!
maarja na de controle mogen die dingen lekker de kast in Haha!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:47

Ik heb even een vraag;

Ik ben ruim een week geleden begonnen met het slikken van de pil (heb er nu 11 geslikt); die heet Ethinylestradiol / Levonorgestrel, volgens de dokter gewoon Microgenon 30. Ik ben onder andere aan de pil begonnen om de hormoonhuishouding hopelijk beter op regel te krijgen omdat ik soms tijden niet ongesteld word en dan weer wel of dat het niet doorzet zeg maar. Je moet beginnen met de pil op je eerste menstruatiedag geloof ik, maar dat is bij mij nogal lastig omdat er vaak geen echte menstruatiedag is. De dokter zei dat ik maar gewoon moest beginnen aangezien er bij mij geen dag aan te wijzen was nu, maar zeg maar 2 dagen voor ik ging slikken, rommelde het wel zeg maar. Nu is mijn vraag: vanaf wanneer zou die pil echt betrouwbaar zijn?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:51

Normaal gesproken is de pil vanaf dag 1 betrouwbaar als je hem op de eerste dag menstruatie inneemt. Bij jou is dat een beetje twijfelachtig. In de gebruiksaanwijzing staat wat er aan de hand is wanneer je een pil vergeet. Het is belangrijk in welk deel van de maand je een pil vergeet, dat staat precies in de gebruiksaanwijzing. Vergeten in week 1 of 2 is erger dan in week 3 of 4.

Ik zou in jouw geval kijken wat er staat bij pil vergeten in week 1 of 2 en dat aanhouden. Dat wilt waarschijnlijk zeggen dat je een bepaalde periode extra maatregelen moet nemen. Als je dat aanhoudt zou er niets fout moeten kunnen gaan. Dan zit je op safe.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:55

Volgens mij zei de dokter iets van dat de eerste strip dan niet helemaal betrouwbaar was of zo, maar ik weet dat ook niet zeker meer Huilen van het lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:07

Dat moet dus in de gebruiksaanwijzing staan, dus lees die even.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:35

Ik heb altijd begrepen dat als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint, dat het dan 7 dagen duurt voor de pil betrouwbaar is.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:15

dingetje schreef:
3 maanden is best te overzien volgens mij. En je moet je idd vooral niet teveel op de bijwerkingen gaan focussen.

Nee ga ik ook proberen niet te doen. Maar mijn gewicht iig strict in de gaten houden. Opzich heb ik genoeg beweging, maar goed.

Ik viond het gewoon stom dat ik dat specifief tegen haar zei en zij hier niets over verteld/of weet.... Tuurlijk zijn deze syptomen bij veel anticonceptie middelen maar niet altijd zo erg als veel mensen hier hebben gezeged (op die site dan)... Stom van me, en inderdaad over 3 maand toch maar wat anders Knipoog Hopelijk gaat het goed zo...

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:26

Ik sluit me bij dit topic aan. Ben sinds kort aan de microginon20.
Ik heb gisteren net de laatste pil genomen, maar de week ervoor was ik al ongesteld.
Erg vervelend...

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:38

@ jetje, dat is een doorbraakbloedingen daar kan je een paar maanden last van hebben. Dat verschilt per persoon en per pil.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:51

MandyR schreef:
@ jetje, dat is een doorbraakbloedingen daar kan je een paar maanden last van hebben. Dat verschilt per persoon en per pil.

Ja, klopt. Volgende keer de laatste strip en dan moet het over zijn zegt de dokter. Zo niet, moet ik aan een zwaardere pil.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:14

Hoe bedoel je, je laatste strip? De laatste strip in het doosje dus de 3e maand? Doorbraakbloedingen kunnen makkelijk 5 maanden aanhouden. Ik heb er zelf gelukkig niet zo veel last van maar sommige mensen hebben het na een jaar ook nog. De laatste keer was ongeveer een jaar geleden en dat na 9 jaar dezelfde pil te hebben genomen.
Als ik jou was zou ik het nog even aankijken. Constant van pil wisselen kan volgens mij ook niet goed zijn. Je moet je lichaam gewoon de tijd geven om eraan te wennen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:00

Skitter: je moet vooral niet te veel op internet gaan zoeken over bijwerkingen. Enkel mensen met negatieve ervaringen belanden vooral op die sites, en de tig positieve hoor je niet... Er is dus nog geen reden om te panikeren.

Aankomen en verlaagd libido wordt volgens mij bij elke hormonale vorm van anticonceptie als mogelijke bijwerking vermeld.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:08

Inderdaad poes, in het boekje van diane-35 staat ook bij de bijwerkingen oa. (letterlijk overgenomen) gewichtsverhoging en geen zin om te vrijen.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:15

Ik wordt een beetje gek van die doorbraakbloeding..je voelt je gammel.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:32

Doorbraakbloedingen zijn niet alleen een verschijnsel van beginmaanden. Ze kunnen (zoals bij mij) ook pas na een aantal jaren pilgebruik optreden. Dat heet pilatrofie.

Ik ben gisteren naar de dokter geweest en ga nu mijn 3e pil uitproberen. Eerst jaren Diane-35 gehad (voor mijn huid) maar toen kwamen die bloedingen. Toen moest ik Microgynon proberen, maar het werd er neit beter op. Vooral mijn huid ging achteruit.
Nu ga ik dus met Yasmin beginnen. Iemand daar ervaringen mee? Ook ivm huidproblemen?

@Kim_89
Als je op de eerste dag van je ongesteldheid begint ben je meteen beschermd. Als je op een ander tijdstip begint duur het 7 dagen voordat de pil helemaal veilig is. Staat ook alleemaal in je bijsluiter.

Dat de dokter een maand zegt slaat dus nergens op, maar misschien doet hij dat voor de zekerheid.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:18

Ik ben op zoek naar een ander mogelijk anticonceptiemiddel dan de pil. Heeft er iemand ervaring met het spiraaltje?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:18

Ik ben ondertusse nogsteeds nietongesteld, en de test was negatief.. zoals ik al gewoon had verwacht.
Ik heb vandaag maar gewoon mijn pil ingenomen, want denk dat ik tochniet meer ongesteld word dezemaand, Kan dit echt allemaal komen doordat ik 6 keer in 1 maand me pl vergeten ben?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:22

Dat lijkt me wel... Ik vind 6 keer in 1 maand ook wel erg vaak PinkyBubble.....
Misschien toch nog een test doen. Het kan ook best zijn dat je toch zwanger bent.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:25

dingetje schreef:
Dat lijkt me wel... Ik vind 6 keer in 1 maand ook wel erg vaak PinkyBubble.....
Misschien toch nog een test doen. Het kan ook best zijn dat je toch zwanger bent.

Tsja kan het niet terug draaien dat ik ze vergete ben, kan ze moeilijk nu alle 6 gaan in nemen Tong uitsteken dan krijg ik dalijk borsthaar ofzo hahaha.

Dus je raad me aan gewoon nog een test te halen en te doen? En wat als die ook negatief is?
Ik hebnamelijk wel een doorbraakbloeding zoals ik normaal altijd krijg in de periode voor mijn ongesteldheid gehad, maar mijn ongesteldheid blijft dus gewon uit, Maar de kramp in mebuik en darmen Clown die ik ook altijd heb tijdens mijn ongesteld heid zitten erook.
Verder hebik pook totaal geen zwangerschaps symptomen en heb ik in de maand van mijn vorige menstruatie geheel geen sex gehad

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:29

Dan lijkt het me idd niet dat je zwanger bent.. Haha!
Misschien nu zorgen dat je deze strip goed en op tijd inneemt en dan gewoon de stopweek inlassen. Kijken wat er dan gebeurd...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:30

dingetje schreef:
Dan lijkt het me idd niet dat je zwanger bent.. Haha!
Misschien nu zorgen dat je deze strip goed en op tijd inneemt en dan gewoon de stopweek inlassen. Kijken wat er dan gebeurd...

Oke maarben nu wel ruim 2 weken te laat met die strip in nemen, geloof ik, had hem vorige week vrijdag of die daarvoor in moeten nemen, maar omdat mijn ongesteldheid uitbleef heb ik hem niet durven in nemen