Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ffortuna schreef:Hahahaha nou ik vind mezelf altijd juist redelijk kritisch, doe nu ook aan een kruising SB/diëtist. Want je moet het zélf doen, maar dat vind ik soms best moeilijk, dus dan zijn die menu's wel prettig. Maar ik vind het maar weinig hoor (sport veel), dus eet gerust wat meer.
Hihi ik zal mezelf aan haar aanbieden in ieder geval. Wil jij mijn referentie zijn?![]()
Maanling schreef:Dat vond ik in het begin ook, maar de 30+ van Milner is best te eten (als je er even een beetje aan went) en niet de plakjes nemen dan, die zijn vies, maar wel echt een stuk kaas.
Maanling schreef:neuh... maar ik ga gewoon eens zien wat ze bij de ah aan eigen merk kwarkjes hebben of van euroshopper. En dan eens calorieen vergelijken.
erleyne schreef:Ik had met al een keer in jullie topic laten zien, maar heb helaas echt geen tijd om dat ook nog eens te gaan bijhouden ( zit al in 3 HK-topics ). Jammer hoor, ik kan wel wat morele steun gebruiken af en toe.
Net BMI gekeken, nog steeds overgewicht. Ik ga nu een paar weken 'behoud je gewicht ' menu's doen, en eventueel dan nog een paar weekjes echt diëten. Maar misschien gaat het er toch wel vanaf, ik ben weer een beetje fanatiek gaan rijden, dus dat scheelt.
Chiqa schreef:Lous schreef:Bij Sonja krijg je ook niet alles binnen (alle voedingsstoffen die je op een dag nodig hebt) en dat schijnt de negatieve kant te zijn. Bewegen hoort ook bij het afvallen en dat schijnen mensen al snel te vergeten.
Ik vergeet helemaal niets maar heb geen energie om te bewegen, en tóch val ik afLous schreef:Kwestie van doorzetten. Ik hield het eerst ook niet vol
Wat hielt je niet vol? Zomaar wat nattevingerwerk met wat zal ik nu weer eten voor vandaag maar ondertussen geen flauw idee hebben of je verstandig bezig bent? Heb je daar moeite mee gehad???
Chiqa schreef:Eva_ schreef:Is het ook niet zo, dat Sonja Bakker heeeeul veeeul light producten in haar boek heeft zitten? Light producten zijn echt niet goed voor je hoor....
Boek niet gelezen zeker?
Maanling schreef:@Lous: niets ten nadelen van je moeder natuurlijk. Maar als zij zoals je schrijft 'al zovaak gelijnd heeft' dan doet ze toch duidelijk iets niet goed.
Ffortuna schreef:Eva, het klopt dat SB dingen aanschrijft als Optimel en halvajam, oftewel producten waar aspartaam in zit, wat niet goed voor je is inderdaad.
Ben het met je eens hoor, gezond eten en bewegen is de key. Beetje jammer daarom dat SB bewegen niet echt aanschrijft in haar boeken maar er slechts 2 pagina's aan wijdt en dan zegt dat je 'best een extra appeltje' mag als je veel sport. Met mijn sporten (zo'n 5 uur in de week fanatiek, plus het feit dat ik tegenwoordig mijn auto laat staan en overal heen fiets) hou ik het gewoon niet vol daarop, ik moet dan gewoon die appel en nog 2 boterhammen extra eten (en dan val ik nog af). Dus qua beweging schiet SB behoorlijk wat tekort (daarbij word je als je alleen minder eet en daarbij nauwelijk beweegt een soort Barbapappa, omdat je vel los gaat zitten en niet strakker wordt wat je dus wel hebt met sporten).
Jannepauli schreef:Chiqa schreef:Opmerking is volgens mij behoorlijk aangekomen er heerst hier een algehele doodheid
eh.. Chiqa... nu ook niets meer te zeggen na de opmerkingen over jouw leesvaardigheden?
Chiqa schreef:@Lous; jij zegt dus dat SB eenzijdig eet, maar jou menu is pas eenzijdig.......Bij SB eet je geen dag hetzelfde.
Lous schreef:Chiqa schreef:@Lous; jij zegt dus dat SB eenzijdig eet, maar jou menu is pas eenzijdig.......Bij SB eet je geen dag hetzelfde.
Okee meid ik ga bewijzen dat SB niet helpt. De komende twee dagen ga ik SB doen en dan kijken hoeveel ik afval,of weer aankom natuurlijk
Daarnaast is mijn menu verre van veelzijdig. Eet elke avond iets anders, tussendoor andere tussendoortjes/fruit en elke dag ander beleg op mijn brood.
Lous schreef:Ik ben met mijn eigen dieet al afgevallen..maarre dan stap ik af van sb-idee. Zonde als straks al die moeite voor niets is geweest en ik weer aan kom.... en daarnaast omdat je net zegt dat je meer moest eten van sb. Ik ga echt niet meer eten beetje zonde van mijn figuur en beetje zonde als ik meer ga eten als ik al vol zit.
Cyntje schreef:Ja dat punt is inmiddels wel duidelijk,... maar aan ''horen-van'' heb je niks aan
Duidelijke aanwijzingen van onder andere een onderzoek, daar heb ik wat aan
Ik blijf erbij dat ik niks tekort komIk at voorheen nooit/zelden groenten, fruit en brood. Nu wel heel anders dus.
Ik ben juist veel energieker en stralender geworden door SB