Zelfgemaakte lipbalsem nu incl recept

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:10

Gizzmo schreef:
Even een oproepje.

Voor iedereen die graag lippenbalsems maakt.
Ik ga vanaf 9 maart (dan gaat webshop weer open) een bestelling doen bij Sensory Perfection. Dit is een engelse webshop. Ze verkopen heerlijke Flavour oils. Dit zijn olien die alleen voor lippenbalsems gemaakt worden. Er zit 25 ml in een flesje en een flesje kost 2,95 in engelse ponden.

http://www.sensoryperfection.co.uk/store/WsDefault.asp?Cat=FlavourOils

Waarom zou je meebestellen:
Hier zijn een aantal goede redenen voor :D
* Ik heb op mijn volgende bestelling 10 % korting. Doe ik een bestelling boven de € 50 dan heb ik nogmaals 10% korting. Oftewel je hebt als snel 20% korting te pakken ( dan betaal je 2,30 / € 2,- p. flesje kan wijzigen door wisselkoers)
*1 flesje kost 2,95 (pond omgerekend naar euro 2,63 Op dit moment)
*zit maarliefst 25 ml in. In een flesje Etherishe olie zit vaak maar 10ml en kost al snel € 6,-
*Je hebt maar een paar druppeltjes nodig dus gaat heel lang mee
*Het is veilig voor je lippen, wat niet altijd bij Etherische olien is.
*We delen in de verzendkosten, dus hoe meer mensen hoe goedkoper. De verzendkosten vanaf mij zijn gewoon brievenbuspost
*Je kunt eventueel ook kleur mee bestellen

Ik hoor het wel van de mensen die belangstelling hebben. Mail gerust als er nog vragen zijn

:D Zat me al aan het afvragen waar je die lekker smaakjes vandaan haalde :9 :oo dit is niet goed voor mij. Ik heb een heuse lipgloss obsessie volgends mijn vrienden :o
:= Het hangt wel beetje af hoeveel mensen gaan meebestellen, zou namelijk alleen cherry en bubblegum willen. En dat kan nogal oplopen qua verzendkosten als je dat met zijn 2en doet :)

myxlea

Re: Zelfgemaakte lipbalsem nu incl recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:36

ik zal ook bést wel mee willen doen als het niet te hoog opstijgt die prijs! :j

ik heb hele topic doorgelezen, gave ideeën voor morgen :D

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:07

Ik heb het hele topic zitten lezen, jawel, en heb al een bestellijstje bij de Lang, maar voor de aroma's, bv cherry oid, zou ik graag willen weten of ik dat nog mee kan bestellen ofzo. Want wil hier zeker mee aan de gang, lijkt me super om te doen, en als het dan ook nog werkt!! Vriendin van mij zit nu in Amerika, komt over 4,5 week weer terug. Hoop dan met mijn rug wel weer in staat te zijn het een en ander te knutselen, en zij is net zo'n lipbalmfan als ik ;-)

Mijn lijstje tot nu toe is:
Goudsbloem
Vaseline
Cacaoboter
vitamine
potjes
pigment rood en parelmoer roze...
bijenwas wit....

Vergeet ik dan nog wat verder? Honing heb ik evt wel, maar weet niet of dat me nou zo lekker lijkt...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:25

Honing raad ik niet aan.
Bij mij bleef het aan de onderkant zitten en was het daar één en al honing :Y).

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 13:26

Ik gebruik zelf ook nooit meer honing, op de ene of andere manier blijft dat idd op de bodem liggen.

Nieuw recept

1 eetlepel bijenwas
3 eetlepels Olie (bijv. olijf, zonnebloem, druivenpit)
Dit is een hele lekkere lippenbalsem voor in een potje, lekker zacht.

Je kan er nog geur aan toevoegen bijv. en kleur om niet te vergeten (oude lipstick)

Afbeelding

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:29

Gááf dit!
Ik ga het allemaal eens doorlezen!

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:48

hey wat een leuk idee zeg!

ik koop me altijd wezeloos aan al die dingen en het kost me een fortuin uiteindelijk ga het ook eens proberen

trouwens honing is geen basis ingr. toch ? hou er namelijk niet van

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 21:53

ariana24 schreef:

ik koop me altijd wezeloos aan al die dingen en het kost me een fortuin uiteindelijk ga het ook eens proberen

Haha, dit kost ook geld hoor, pas maar op. enne nee hoor, honing is geen basis ingredient, je kan het heel goed weg laten

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:56

Ooh super leuk dit !! Die dingen kan je gewoon verkopen :oo
Ik ga vanmiddag ingrediënten kopen Wat kan ik er nog meer in doen dan alleen die ingrediënten ?

8Eveline schreef:
Gizzmo schreef:
Even een oproepje.

Voor iedereen die graag lippenbalsems maakt.
Ik ga vanaf 9 maart (dan gaat webshop weer open) een bestelling doen bij Sensory Perfection. Dit is een engelse webshop. Ze verkopen heerlijke Flavour oils. Dit zijn olien die alleen voor lippenbalsems gemaakt worden. Er zit 25 ml in een flesje en een flesje kost 2,95 in engelse ponden.

http://www.sensoryperfection.co.uk/store/WsDefault.asp?Cat=FlavourOils

Waarom zou je meebestellen:
Hier zijn een aantal goede redenen voor :D
* Ik heb op mijn volgende bestelling 10 % korting. Doe ik een bestelling boven de € 50 dan heb ik nogmaals 10% korting. Oftewel je hebt als snel 20% korting te pakken ( dan betaal je 2,30 / € 2,- p. flesje kan wijzigen door wisselkoers)
*1 flesje kost 2,95 (pond omgerekend naar euro 2,63 Op dit moment)
*zit maarliefst 25 ml in. In een flesje Etherishe olie zit vaak maar 10ml en kost al snel € 6,-
*Je hebt maar een paar druppeltjes nodig dus gaat heel lang mee
*Het is veilig voor je lippen, wat niet altijd bij Etherische olien is.
*We delen in de verzendkosten, dus hoe meer mensen hoe goedkoper. De verzendkosten vanaf mij zijn gewoon brievenbuspost
*Je kunt eventueel ook kleur mee bestellen

Ik hoor het wel van de mensen die belangstelling hebben. Mail gerust als er nog vragen zijn

:D Zat me al aan het afvragen waar je die lekker smaakjes vandaan haalde :9 :oo dit is niet goed voor mij. Ik heb een heuse lipgloss obsessie volgends mijn vrienden :o
:= Het hangt wel beetje af hoeveel mensen gaan meebestellen, zou namelijk alleen cherry en bubblegum willen. En dat kan nogal oplopen qua verzendkosten als je dat met zijn 2en doet :)

Ik wil mee bestellen !

Trouwens weet iemand zeg maar waar je blanco stickers kan vinden er er zelf iets op laten drukken ofso net zoals gewone printer a-4tjes alleen dan papier die plakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:45

Ooh geweldig klinkt dit, ik ga er eens goed voor zitten om het een keer helemaal door te lezen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:12

Ik heb net gekeken alleen kan geen bijenwas vinden ! Is dit ook in de gewone winkel te koop o.a c1000

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:22

Ik ga 11 en 12 juli een kraampje op een evenement beheren, daar ga ik ook lipglossjes verkopen :P Ik ga ze op basis van cacaoboter maken :)

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:37

Gizzmo schreef:
ariana24 schreef:

Haha, dit kost ook geld hoor, pas maar op. enne nee hoor, honing is geen basis ingredient, je kan het heel goed weg laten

ja dat geloof ik graag dat dit geld kost maar t zal lang niet zo duur worden als een labello of blistex bv ;-)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:09

Ik ga het nu proberen te maken maar je kan toch ook gewoon met kokend water doen?

Noo ik ben net bij de kruidvat geweest en daar hebben ze cacaoboter helemaal vergeten !!

+

Heb hem net gemaakt! oeeh ziet er mooi en ruikt lekker naar kaneel ik heb er kaneel in gedaan met een beetje honing Hmmm en roze met
ietsje bruine lippenstif met glitters erin :) ben benieuw ga hem zo uit de diepvriezer halen kan niet wachten

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:15

wauwww wat een super gaaf idee! :D
Kan iemand het recept opnieuw posten hier op de manier zoals jullie het nu doen en dat ie dan ook goed is ?? (alvast bedankt!)

Heb namelijk een paar pagina's gelezen, en er worden steeds tips gegeven om iets wel of iets niet te doen dat ik het allemaal niet meeer weet :P
Ik wil het binnekort ook graag maken.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:16

Gizzmo schreef:
Ik gebruik zelf ook nooit meer honing, op de ene of andere manier blijft dat idd op de bodem liggen.

Nieuw recept

1 eetlepel bijenwas
3 eetlepels Olie (bijv. olijf, zonnebloem, druivenpit)
Dit is een hele lekkere lippenbalsem voor in een potje, lekker zacht.

Je kan er nog geur aan toevoegen bijv. en kleur om niet te vergeten (oude lipstick)

Afbeelding

Waar koop je deze mooie potjes ? :)

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:43

waauw ik ga het nu gelijkproberen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:34

Gizzmo, had jij al besteld daar eigenlijk? :) Ik was het alweer helemaal vergeten, en zoniet, dan wil ik ook nog wel wat van die mooie potjes erbij :o

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:50

begrijp ik dat dit bijna een verslaving aan het worden is ?
Of is dat het al ? :+ :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:13

Nou ik heb alle basisingredienten besteld, dus ga komende week maar eens aan de slag, ben benieuwd.
Alleen nog even kijken naar een vuurvast schaaltje, maar alles wat we normaal in de magnetron doen, is dat vuurvast genoeg? :=

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:54

Whaha ik mag het niet meer maken omdat ik dus donker rooie lippenstift had gebruikt en zit nu overal :O

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:20

Oeh dit lijkt mij iets heel erg leuks om te maken :D

Ik ben wel heel benieuwd waar je die mooie potjes vandaan haalt om het in te doen, zoals hierboven... ;)

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 22:54

WildWings schreef:
Nou ik heb alle basisingredienten besteld, dus ga komende week maar eens aan de slag, ben benieuwd.
Alleen nog even kijken naar een vuurvast schaaltje, maar alles wat we normaal in de magnetron doen, is dat vuurvast genoeg? :=

He, je moet ze niet gelijk op het vuur zetten he :D wel au bain marie. En ik denk als het in de magnetron kan kan het zeker au bain marie.

O en die potjes, die heb ik online besteld bij een of andere nagelstudio. Welke weet ik niet meer, maar ze hebben ze allemaal wel

Dimra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:56

ik gebruik boter!;) helpt goed als je lipjes kapot zijn:D

liefs mel

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:58

Gizzmo; Kun jij niet even het recept hier neerzetten zoals het nu is met de dingen die je beter niet kan doen en dingen die wel goed zijn ?