Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:20

Skitter schreef:
Ik vind het ook geen moord. Ook niet met 20 weken. Het kindje is dan niet meer zelfstandig dan eerst, hij is alleen iets meer ontwikkeld.

Het is wel moord want er klopt een harje in de baby en dat is een teken van leven

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:21

Ik vind het heel sneu voor een meisje als ze verkracht wordt en kan me ook levendig voorstellen dat ze het dan weg zou willen halen maar als ik dan voor het kindje ben kan ik dat ook niet goedkeuren...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 17:33

Charaz schreef:
Dat denk ik wel, ik denk dat iemand die niet bezig is met kinderen krijgen en haar eigen zoontje heeft verloren er zeker wel anders over denkt.
En dat lijkt me ook heel begrijpelijk!

ik ben niet bezig met kinderen krijgen, ben net geopereerd, dus kindje zal zeker een jaar moeten wachten Knipoog
en natuurlijk ben ik wel meer bevooroordeeld, ik WEET immers dat en wat een kindje van 20 weken kan voelen en hoeveel zo'n kleine kan. en hoe zo'n klein ventje dan op je aanraking reageerd als hij op je buik ligt. zelfs het knijp reflex met de handjes was er al.... pinkje bij zijn mondje en zuig reflex is er ook al! dus ik weet gewoon héél erg goed waar ik over praat als het over een baby gaat van 20 weken en dan wel of niet levensvatbaar Knipoog

medisch gezien niet, maar voor mij in ieder geval wel... als hij 2 weken ouder was geweest hadden ze hem nog geprobeerd te redden doormiddel van beademing....
Laatst bijgewerkt door Djoena op 30-09-07 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:36

Ik vind dat het iemands eigen keus is, maar ik denk niet dat ik het zelf zou kunnen. HEt is toch wel een levend 'iets'. Maar ik kan me ook voorstellen dat als je verkracht wordt het kindje niet wilt, dus het is gewoon voledig eigen keus.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:24

MamboBeach schreef:
Skitter schreef:
Ik vind het ook geen moord. Ook niet met 20 weken. Het kindje is dan niet meer zelfstandig dan eerst, hij is alleen iets meer ontwikkeld.

Verward

Jaja, dat is best duidelijk!

Oh sorry hoor Rolleyes , Heb het een beetje vaag neergezet. Ben ook geen nederlander... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:42

merrietje schreef:
Ik vind dat het iemands eigen keus is, maar ik denk niet dat ik het zelf zou kunnen. HEt is toch wel een levend 'iets'. Maar ik kan me ook voorstellen dat als je verkracht wordt het kindje niet wilt, dus het is gewoon voledig eigen keus.

als je verkracht bent en je doet aangifte lijkt het me wel dat je een morningafterpil krijgt?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-09-07 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:46

Alleen als je verkracht bent en/of niet goed voor je kindje kunt zorgen vind ik dat je abortus mag plegen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:01

Lavien schreef:
Alleen als je verkracht bent en/of niet goed voor je kindje kunt zorgen vind ik dat je abortus mag plegen.

Sorry hoor, maar als ik En de pil slik En altijd een condoom gebruik en ik wordt toch op het een of andere manier zwanger zou ik wel een abortus willen plegen omdat ik GEEN kinderen wil. Als ik alles doe wat ik kan doen om dat te voorkomen en het gebeurt als nog......Nou sorry maar ik wil het kind echt niet houden. En ook niet 9 maanden stress hebben alleen om vervolgens het kind in een adoptiehuis te stoppen.

En kom AUB niet met ' Dan moet je maar geen seks hebben'. Sinds wanneer hebben mensen seks ALLEEN om kinderen te hebben?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 22:11

jij gebruikt een abortus niet als voorbehoeds middel, dus ik vind dat je helemaal gelijk hebt! je doet er zelf al alles aan om NIET zwanger te worden, dus om dan een abortus te laten plegen vind ik jouw goed recht Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:27

Djoena schreef:
jij gebruikt een abortus niet als voorbehoeds middel, dus ik vind dat je helemaal gelijk hebt! je doet er zelf al alles aan om NIET zwanger te worden, dus om dan een abortus te laten plegen vind ik jouw goed recht Knipoog

Nee oke, dan snappen we elkaar Knipoog

Maar Ik wil ook nooit een abortus moeten/hoeven plegen!! Lijkt me een verschrikkelijk ervaring

Daarom snap ik ook niet waarom sommige mensen zo makkelijk over denken ' Ach dan pleeg ik toch gewoon 'ff' een abortus'. Man, knup een condoom om die kerel en zorg zelf ook voor een manier van anti-conceptie!

Abortus als voorbehoedsmiddel vind ik ook werkelijk verschrikkelijk. Er was toch ook een vrouw in Engeland die iets van 20 keer een abortus heeft gehad ofzo? Het verhaal verder ken ik natuurlijk verder niet, maar lijkt me iets niet goed bij die vrouw....

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:00

20 keer lijkt me echt onwijs veel, ook niet echt gezond trouwens..
Een klasgenootje zei trouwens laatst dat als je te vaak een abortus zou hebben dat je dan onvruchtbaar kan worden, weet iemand daar iets meer van?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:05

Ze zeggen altijd dat je na een abortus gewoon zwanger kunt raken, maar ik hoor en lees toch ook wel erg veel verhalen dat de vrouw na een abortus niet meer zwanger kan raken...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:07

Er zit altijd een risico aan, dat zit er aan elke ingreep. Hoe vaker je abortus ondergaat (beetje raar idee trouwens), des te vaker stel je jezelf bloot aan dat risico, dus ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:39

Dan is die vrouw die 20 aburtusen heeft ondergaan toch wel erg vrugtbaar.. Verward

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:41

Ja, sowieso als je 20x zwanger raakt ben je wel erg vruchtbaar Knipoog

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 14:33

Mloesje schreef:
20 keer lijkt me echt onwijs veel, ook niet echt gezond trouwens..
Een klasgenootje zei trouwens laatst dat als je te vaak een abortus zou hebben dat je dan onvruchtbaar kan worden, weet iemand daar iets meer van?

met een abortus maken ze je hele baarmoeder schoon, als ze je dit te vaak krijgt of ze maken het TE goed schoon kan je baarmoeder wand beschadigen of zelfs inscheuren...
daar kan je dus onvruchtbaar van worden.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:22

erleyne schreef:
Ja, sowieso als je 20x zwanger raakt ben je wel erg vruchtbaar Knipoog

Haha ik weet het precieze getal niet, maar het was in elke geval een 'dubble digit', minimaal 10 dus. Ooit ergens gehoord/gelezen op radio of TV. Maar het was echt zoiets wat je hoorde meteen zo Bloos! keek.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:10

Ja je kunt er wel onvruchtbaar van raken.
En meisje van 13 wat ik ken was zwanger en heeft op aanraden na het kind gehouden omdat als zij abortus zou doen dan zou de kans op ooit een kind echt nihil zijn omdat alles daarbinnen kapot gaat..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:45

ik heb veel verder terug in het topic gereageerd
ik ben voor eigen keuze, maar ik denk wel dat een grens van 14 weken echt een maximum is waarop de procedure nog uitgevoerd zou mogen worden
20 weken vind ik echt veel te laat ...

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:53

20 weken is idd veel te laat. 14 weken vind ik ook al erg ver hoor.. dat is ruim 3 maanden..!!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:37

Kana schreef:
En meisje van 13 wat ik ken was zwanger en heeft op aanraden na het kind gehouden omdat als zij abortus zou doen dan zou de kans op ooit een kind echt nihil zijn omdat alles daarbinnen kapot gaat..

Vind ik toch wel vreemd hoor, toen ik op mijn 18e bij de verloskundige kwam raadde zij me juist een arbortus aan.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:40

18 is ook wel wat anders dan 13 he.
Dan is je hele lichaam anders. Clown

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:47

Gelukkig is je lichaam op je 13 idd meer geschikt een kind te baren Clown

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:54

Ik vind het is je eigen lichaam dus ook je eigen beslissing Ja Dus ik ben ervoor Ja

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:59

Kana schreef:

Ik snap wel dat er met een abortus van alles kapot kan gaan, maar om dan te adviseren om het kind te houden. Het lichaam is op je 13e nog helemaal niet volgroeid. Even terzijde.. op je 13e al zwanger.. Nors opkijken Vind ik wel heel erg vroeg..!!