Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:24

Tja hier meldt nog een ex-automutilant zich. Ik ben nu ongeveer 6 maanden 'schoon' en alles ziet er alweer een stuk rozekleuriger uit dan het geweest is. Heb ook op het punt gestaan om eruit te stappen is godzijdank niet gelukt. Nu ben ik weer best blij met mijzelf en gaat het best de goede kant op. Dit doormiddel van in eerste instantie een vertrouwenspersoon op school, waarna therapie. Ik heb het niet lang gedaan, namelijk 'maar' een ruime 2,5 jaar. Ik baal nog wel altijd als ik mijn littekens zie, het onthoud me wel van een hoop dingen jammer genoeg, maar wie weer wordt dat nog beter met je tijd.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:21

Ik heb ook weer gesneden, had het 2 dagen niet meer gedaan, maar het lukt me gewoon niet meer Verdrietig Elke keer begin ik er weer aan. Ga denk ik maar de hoop opgeven. Het lukt me toch niet. Vandaag had ik het op school gedaan, had een mes gejat. gebruikt, en weer terug gelegd. gelukkig had niemand het gemerkt, een iemand zag het, zei dat ik ergens langs had geschaafd.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:29

dat is dus iets wat ik nóóit zou doen
het op school doen Nagelbijten / Gniffelen
En hoop opgeven moet je dus écht niet doen, het lukt je echt wel hoor Ja
ik was een paar dagen gestopt, maar ben sinds eergister eigenlijk weer begonnen maar ik geef de hoop niet op ik probeer gewoon elke avond om het niet te doen.. Lachen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:36

Ja dat probeer ik ook,maar ik heb zo'n gevoel dat het toch niet gaat lukken, ik probeer nu al zo lang te stoppen, maarja Lachen Wat je zegt, niet de hoop op geven..

maar ik doe t ook nooit/bijna nooit op school, maar vandaag kon ik me niet meer tegen houden, ik moest het gewoon doen.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:56

Jaa maar stoppen gaat niet in één keer he

een vriendin van mij heeft het ook gedaan, en die had eerst heel vaak een terugval, maar op een gegeve moment had ze gewoon geen drang meer om zichzelf wat te doen, toen kreeg ze nog heel af en toe een terugval, toen is ze gestopt
en nu, heeft ze gewoon echt héél soms een terugval, en dan blijft het ook bij krrassen..

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:01

Dat weet ik wel , maarja. ik vind het gewoon alle machtig moeilijk.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:02

dat snap ik, maar geef de hoop niet op, t lukt je echt wel hoor Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:20

B_rOwny schreef:

Het is ook hartstikke moeilijk. Meeste mensen hebben het zooo makkelijk over stoppen en zo. Maar ik doe het al 13 jaar of langer zelfs, en ik wil wel stoppen, en mij lukt het ook niet. Ik heb de zwaarste therapie methode gehad en doe het nog steeds. Dit niet omdat ik niet wil maar omdat het nog moeilijker is dan je denkt en weet. En mensen zeggen heel simpel je moet stoppen en dat gaat niet 1,2,3, nee duhh. Het is kwaaimoeilijk. Sterkte meis.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:39

MelOdYs_Star schreef:
B_rOwny schreef:

Het is ook hartstikke moeilijk. Meeste mensen hebben het zooo makkelijk over stoppen en zo. Maar ik doe het al 13 jaar of langer zelfs, en ik wil wel stoppen, en mij lukt het ook niet. Ik heb de zwaarste therapie methode gehad en doe het nog steeds. Dit niet omdat ik niet wil maar omdat het nog moeilijker is dan je denkt en weet. En mensen zeggen heel simpel je moet stoppen en dat gaat niet 1,2,3, nee duhh. Het is kwaaimoeilijk. Sterkte meis.

Idd het is erg moeilijk Knipoog
Ik doe het nu ook al ong 7 jaar, en elke poging om te stoppen is mislukt..
Al moet ik zeggen (en dat zeg ik echt heel blij) ik heb het al (ong weet het niet precies) 5 dagen niet gedaan Haha! Haha! Haha!
En dat geeft echt een goed gevoel!!
Ik zal vast nog wel eens een terug val krijgen, maar dit is alvast een goed begin Knipoog
Dus geeft het niet op meid!
Er komen dagen, dat je je beter voelt en dat je dat niet doet Knipoog
En dat gevoel moet je koesteren, voor een keer dat je het weer wel wil doen!
En dan is de keuze aan jou, wil je je zo voelen zoals na he snijden, of zoals nadat je het niet hebt gedaan Knipoog
Het is moeilijk, echt waar, maar het is toch een steuntje in je rug Knipoog

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:43

Mooi gezegt LuckySil!
geniet ook van het mooie, dat helpt zoveel Lachen

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:48

Dankje Robin__ Lachen
Het is moeilijk om van het negatieve, het positieve te maken, want zelf zie ik ook alles negatief vaak..
Maar tegen woordig gaat het steeds makkelijker Knipoog
Ik denk gewoon aan iets (echt heel erg cliché Tong uitsteken) Na regen komt zonneschijn!
En dat is ook zo Knipoog Maar al zit je zo diep in de put, moet je echt je best doen om het positieve van iets te zien!
Maar als je hard genoeg probeert, komt het vanzelf Knipoog
En vaak nog ongemerkt ook!
Ik geniet nu ook meer van de kleine dingetjes.. Zoals als de zon schijnt, of als ik vogels hoor fluiten, of als me hond vrolijk naar me toe komt Lachen
van die kleine dingetjes, kan je je soms echt stukke beter voelen Knipoog

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:50

LuckySil schreef:
En dan is de keuze aan jou, wil je je zo voelen zoals na he snijden, of zoals nadat je het niet hebt gedaan.

Hier ben ik het niet mee eens. Je maakt die keuze niet zelf, want een gevoel is een gevoel, iets dat je niet maakt maar krijgt. En het snijden is ook geen keuze inprincipe, het is een soort van overlevingstactiek.. Ik begrijp jouw punt wel, maar ik ben het niet eens met wat je hier in deze quote zegt. Bloos Sorry.

*Edit- Ik bedoel dit niet om moeilijk te doen of negatief te doen. Ik uit gewoon mijn mening...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:51

Idd ik begin dat ook steeds meer te krijgen
bij mij was eerst alles negatief, niet leuk
nu benik flink ziek maar dat effe daarbuiten

als ik sochtends opsta hoor i kde vogels fluiten, vanochtend scheen de zon door de gordijnen heen, dan voel ik me zo fijn!
en dan kom ik beneden, staan de hond en kat me op te wachten dat geeft gewoon zo een fijn gevoel Lachen

Nu heb ik t effe moeilijk op dit moment, maar dan ligt de kat weer lekker tegen me aan te knorren, en dan is dat gevoel zo snel weer weg Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:55

Jaaaaa. Robin. Ik weet precies wat je bedoeld. Die zon door de gordijnen in combinatie met het geluid van zingende vogeltjes.. fantastisch, dat zijn de momenten dat ik me lekker en fijn voel. (niet lekker van ik ben lekker , maar gewoon goed in me vel) En dan kom ik beneden en dan is me hond heeerlijk aan het kwispelen en rond me aan het rennen. Geweldig. Haha! Dat zijn fijne momenten.. en dan doe ik de schuifpui open en ruik ik de frisse lucht. Hmmmm fijn!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:02

Jaa daarom en eerst genoot ik daar nooit van
en nu, gewoon ik sta sterker in het leven denk ik
er zijn natuurlijk nog echt heel veel tegenslagen, maar dan denk ik weer aan de fijne dingen waardoor ik mezelf niet snij Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:06

Ik heb altijd wel genoten van dat soort dingen. Maar altijd nog gewoon gesneden. In de tijd dat ik heel erg depressief was, kon ik daar ook van genieten, maar niet zo als nu. En nu kan ik er langvan genieten, toen was het wakker worden en genieten, en plots dacht ik weer aan waar ik lag en hoe ik daar lag en wat er de rest van de dag zou gaan gebeuren, en wie er kwamen. En vooral wat voor mensen er kwamen.

Maar ik ga weer. Moet even koken. Doei Doei . Sterkte iedereeen!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:05

De hoop opgeven moet je nooit doen, heb ik ook eens gedaan maar daar word je niet beter van. Het is belangrijk dat je hulp zoekt, hetzij professioneel, of een vertrouwenspersoon op school, een leuke docent met wie je het goed kunt vinden of een kennis ofzo. Een vriendin kan op zich ook wel maar mijn ervaring is dat die er vaak minder 'verstand' van hebben, en je dolgraag willen helpen maar dat het niet echt lukt. Als uitlaatklep kunnen ze prima werken ga lekker met ze praten dat lucht op. En wat ook erg belangrijk is, is dat je trots bent op elke dag dat je het hebt gered om het niet te doen. Natuurlijk zul je nog vaak een terugval hebben (zelfs na 4 maanden schoon te zijn had ik nog een terugval) maar het is al hartstikke knap als je het elke keer weet uittestellen. Je kunt genezen echt waar.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:29

Iedereen is anders hè. Houd daar rekening mee. Toen ik de hoop opgegeven had, heb ik het juist niet meer gedaan. Klinkt raar, misschien, maar het is toch zo. Ik had de hoop opgegeven en juist omdat ik niet meer verder wil, was er íets in mij, waardoor ik ging streven zodat ik toch de hoop weer op ging pakken. Ik ben altijd al tegendraads geweest en koppig & eigenwijs. Maar dit is vaker in mijn voordeel. Dan in mijn nadeel. Knipoog

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:35

Ik had een leraar vorig jaar waar ik wel mee kon praten, maar hij begreep me nooit echt, door hem moest ik ook na maatschappelijk hulp, en wisten 2 andere leraren dat (hij moest dat zeggen, omdat als ik wel dood ging zeg maar, kon hij gedachtes krijgen dat het zijn schuld was, omdat hij het nooit had gezegd enz) maar dat maatschappelijk hulp heeft me eigenlijk niet geholpen ik kon niet tegen die gesprekken en sneed me telkens maar meer en meer, en wou alleen maar dood, en niks meer doen.. Dus daar ben ik gelukkig mee gestopt.

Heb nu een tijd 2 jaar een hele goeie vriendin, en die weet ook alles, die wilt ook egt graag dat ik stop, maar ze is al trots op me als ik het een week niet heb gedaan, en ze bemoedig mij ook om gewoon zo proberen door te gaan,

Iedereen die nog steeds probeert te stoppen heel veel succes Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:57

Een leraar heeft inderdaad geen zwijgplicht en moet dit eigenlijk ook melden aan de decaan, coördinator of directeur. Ik heb ook op de middelbare school toen in die tijd veel gesprekken gehad met mijn mentor en het jaar daarna ook, toen hij mijn mentor niet meer was.

B_rOwny ; wat fijn dat je al een lange tijd een heel goede vriendin hebt die trots op je is en er voor je is! Geweldig is dat!! Jij ook heel veel succes. Maatschappelijk werkers mogen je niet helpen met dit soort dingen, daar zijn psychiaters en psychologen voor.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:51

En dat heb ik dus niet,
ik heb wel mensen waar ik mijn verhaal kwijt kan, en die ik ook verteld heb dat ik automutileer, maar er is NIEMAND die duidelijk aan mij maakt dat ze trots op me zijn als ik het een paar dagen niet gedaan heb, misschien laten ze het wel merken, maar dan komt het op mij iig niet zo over, en dan begin ik weer te denken van, ja waar doe ik het eigenlijk voor dan..
Ik vind dat echt heel erg jammer..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:10

Maar niet-automutileren, dat moet je niet doen voor de trots van een ander die je dan krijgt. Stoppen moet je voor jezelf doen. Ik begrijp wel wat je bedoeld. Ik heb alleen mijn vriendin die trots is, maar alleen als ik zeg vanochtend heb ik niet gesneden (dan zeg ik vanochtend omdat ik het dan maar 1 keer op een dag gedaan heb ipv meerdere keren) en dan is ze toch trots. Maar eigenlijk voel ik niet veel bij die trots.

Wij zijn wel allemaal trots op je Robin als je het niet doet of gedaan hebt. Ookal betekend dat misschien niets of minder voor je dan wanneer een persoon irl het tegen je zegt. Sterkte.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:48

MelOdYs_Star schreef:
Een leraar heeft inderdaad geen zwijgplicht en moet dit eigenlijk ook melden aan de decaan, coördinator of directeur. Ik heb ook op de middelbare school toen in die tijd veel gesprekken gehad met mijn mentor en het jaar daarna ook, toen hij mijn mentor niet meer was.

B_rOwny ; wat fijn dat je al een lange tijd een heel goede vriendin hebt die trots op je is en er voor je is! Geweldig is dat!! Jij ook heel veel succes. Maatschappelijk werkers mogen je niet helpen met dit soort dingen, daar zijn psychiaters en psychologen voor.

wat raar dan, want ik werd door gestuurd na een maatschappeljik werker, maar die dacht alleen dat ik zelfmoord wou plegen, en hij wist niet dat ik me zelf sneed.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:26

Een maatschappelijkwerker is meer voor de gezinshulp en de een op een gesprekken, maar niet voor als je psychische problemen hebt. Het is meer voor als je ja wat problemen hebt die niet echt permanent zijn geloof ik. Ik werd vanaf daar doorverwezen naar psychiaters...

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:30

Heej. Doei!

Ik heb gewoon drie dagen niet geautomutileerd! Daarna (gister) wel een kleine terugval gehad, maar ook niet veel gedaan. Ik heb even met mijn nagels gekrast, maar heel kort, ik was nog niet eens door mijn huid heen. Lachen