Nog meer bokker met coeliakie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: Nog meer bokker met coeliakie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 21:12

Paarden GV brood geven ja een keer geprobeerd. Had pas een zoet broodje van Schar in mijn jaszak liggen. Die lustte zeg wel maar die dingen zijn ook mierzoet.

Ff een vraagje. Mankeren jullie ook veel naast de coeliakie? Ik heb veel klachten die ook bekend zijn bij coeliakie of voorkomen bij coeliaken.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:44

Welke klachten komen eigenlijk veel voor bij coeliakie?

Ik heb dan niet officieel coeliakie,maar heb nog wel een aantal klachten. Momenteel heb ik veel last van mijn gewrichten hoor hypermobiliteit. Daarvoor ga ik naar de fysio.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 21:50

Depressies, stemmingswisselingen, huidproblemen, ondergewicht, van een koe een olifant maken etc. Bij je gewrichten moet je oppassen voor botontkalking he....

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:12

Stemmingswisselingen heb ik al van jongs af aan. Ik ga binnen 5 minuten van zeer vrolijk naar ontzettend boos en verdrietig en weer terug.
Ik slik sinds mn dieet calciumpillen. Heb al langer last van mn gewrichten maar mn HA vond dat "Onzin, het valt allemaal best mee blaat blaat blaat".

Ondergewicht heb ik niet, hoewel ik (uniek voor mij) sinds mn dieet wel 4 kilo ben aan gekomen. Eerlijk is eerlijk zou ik t liever weer weg zien, maar volgens mn moeder (die ik niet geheel vertrouw in deze zaak) ziet het er beter en gezonder uit.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 22:29

Ha ha ik en mijn zus zijn ook flink aangekomen sinds het dieet. Mijn zus is en was er niet blij mee maar ik wel.

Heb je wel een botscan gehad? Ik wel toen ik de diagnose kreeg meteen was standaard in dat ziekenshuis maar geloof overal....

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:28

Hehe, t is niet zo dat ik meteen moddervet ben Tong uitsteken Ik werd er alleen niet vrolijk van dat ik mn broeken ineens zo slecht paste...

Mijn ziekenhuis stond op een van de laatste plaatsen in de AD ziekenhuistest, vandaar dat ik dat soort dingen niet heb gehad. Zijn er nog meet symthomen van botontkalking? Dat kan je gewoon tegen gaan met calciumpillen toch?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:06

Ik ben ook aangekomen..
Maar ik merk dat het met sporten en genoeg bewegen wel wat beter wordt. Voor het dieet was ik iets te dun denk ik..

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:31

Lieve help, wat een berichten er weer bij. Recept van annemiek geprint, klinkt lekker. Alleen drukte ik op de verkeerde knop Bloos en begon de printer het hele topic al uit te braken.

@wennie: ben wel beniewd naar jouw pijnmedicatie. En helpt het?

Ik neem voor tussendoor de bitterkoekjes van de Aldi, goedkoper en glutenvrijer dan van AH. Ook van Aldi en lekker: rijstwafels met yoghurt of chocolade. Verder neem ik tussendoor vaak maischips (Doritos); ik kan tot nu toe alleen tegen naturel. Van AH vind ik de maischips lekkerder, maar die zijn wel vetter. Zelfgebakken cake (van rijstmeel en kleefrijstmeel) of BKB's vind ik ook lekker voor tussendoor. Verder veel fruit en groente natuurlijk.

Horse_ schreef:
Ff een vraagje. Mankeren jullie ook veel naast de coeliakie? Ik heb veel klachten die ook bekend zijn bij coeliakie of voorkomen bij coeliaken.
Ik heb wel meer defecten Knipoog (objectief gezien tenminste, ik ervaar ze niet als zodanig) maar om die nou allemaal aan coeliakie toe te schrijven.... Voor mij maakt het wel enorm verschil om gv te eten. Een dieetfoutje merk ik bijvoorbeeld heel sterk aan gewrichtsontstekingen. Maar aan nog veel meer dingen. Geen fouten maken dus Haha!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:10

Ik heb zelf cakejes gebakken (met zo'n kant en klaar mengsel Haha! ) en die waren erg lekker! eindelijk eens iets gelukt om "zelf" te maken..
Verder heb ik nu ook bitterkoekjes, ook erg lekker! dan ga ik ook die van de Aldi eens proberen.

Ik wist niet dat pijn in je gewrichten hier ook mee te maken heeft, ik heb ook fibromyalgie..
Verder ben ik voor veel meer dingen allergisch, mijn tante heeft ook een gluten allergie en die is ook heel allergisch voor heel veel soorten fruit, heel erg voor appel en daarom heeft ze ook altijd een spuit bij zich als ze per ongeluk iets met appel zou eten.. in heel veel dingen lijk ik erg op haar dus ik probeer om niet héél erg veel fruit te eten en iig veel verschillende dingen.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:20

Ik gebruik dysputal (?) en asperine (op dat moment eigenlijk gewoon alles wat ik kon vinden Tong uitsteken ) en nee, t hielp weinig, helaas....

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:31

Vraagje: ik heb me juist laten vertellen dat bokkepootjes (de koekjes met chocolade uiteinden) ook glutenvrij zijn. Weet iemand of dit klopt?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:59

Volgens mij klopt dat niet anders had ik het wel geweten Vingers aflikken

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:30

Ik dacht ook van niet..

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:13

Heb het nagekeken en inderdaad tarwezetmeel... jammer!

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:54

weten jullie ook iets over vruchtbaarheidsklachten bij coeliaken?
dit schijnt veel voor te komen.
(ik heb het dan over geen eisprong, niet ongi e.d.)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 18:17

Nou ik ben vrijwel direct nadat ik ongesteld werd (jaar erna) aan de pil gegaan. De zwaarste en dan 2 per dag anders hielp hij niet. Anders was ik altijd ongi... stopte niet Huilen . Gelukkig na het dieet gaat het beter met 1 pil per dag (zwaarste) maar moet hem altijd om dezelfde tijd slikken anders gaat het mis enkrijg ik doorbraak en veel kramp.

Bij veel coeliaken (zeker bij niet ontdekte coeliakie of net aan het dieet) schijnt het ook moeilijk te zijn om zwanger te raken begreep ik..

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:50

Silfre schreef:
Vraagje: ik heb me juist laten vertellen dat bokkepootjes (de koekjes met chocolade uiteinden) ook glutenvrij zijn. Weet iemand of dit klopt?
Ik ben gek op bokkepootjes, begrijp dat ze toch niet gv zijn. Sommige mergpijpjes (vind ik net zoiets, maar dan niet lekker...) zijn wel gv.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:06

Even bijlezen hoor:

Ik ben ook niet dol op het gv brood, de afbakbroodjes van Schar vind ik nog wel gaan maar ik heb weinig geduld om op de oven te wachten en vind ze ook vrij duur. Mijn ontbijt bestaat meestal uit: gv pannenkoeken, yoghurt met muesli, brinti (al is die bijna op en volgens mij niet meer verkrijgbaar), crackers of gv brood.
Lunch is meestal maaltijdsalade, warm eten (uit de vriezer op voorraad gekookt), of als ik vrij en thuis ben van alles en nog wat (uitgebreid gebakken eitje etc...).

Klachten naast of gerelateerd aan de coeliakie: vooral moeheid, onregelmatig ontlastingspatroon, en ik heb veel last van krampen in mijn spieren (hoor ik eigenlijk niet terug), verder ben ik toevallig deze keer overtijd (ik kan niet zwanger zijn), terwijl ik altijd zeer regelmatig ben (en geen last heb ervan), ik wijt het maar aan stress want die heb ik de laatste week behoorlijk gehad.

Als tussendoor eet ik regelmatig eierkoeken (uit receptenarchief van het coeliakieforum, die lukken eigenlijk altijd en ik vind ze redelijk smakelijk).

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:26

Bedoel je de brinti van Le Poole? Die eet ik ook vaak in de ochtend. Koop ik bij de super de boer.

Tussen de middag eet ik vaak warm eten (van de dag ervoor) of brood (momenteel van mams milke ?? ).

Ik ben momenteel in een biterkoekjes periode, heeeerlijk

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:03

ik eet in de ochtend vaak nutrix of als ik meer tijd heb de gv havermout Lachen
als lunch eet ik van vla of yoghert met fruit en mueslie of broodjes van schar.
ik eet eigenlijk alleen dingen van shcar of kwakman. alle andere vind ik niet eetbaar.
tussendoor eet ik veel fruit. en chocola!!!

soms heb ik een tik dat ik dan broodjes od taart/koekjes bak.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:17

gv havermout? Waar koop je dat?

Ik eet glutenvrije vlokken (meestal boekweit met honing vlokje) met cornflakes (van de ekozaak) en een scheut roosvicee of fruit en dan sojamelk.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:07

Ik heb provena havermout gekocht bij de glutenvrije markt. Wel lekker mar kan t maar 1 keer per week eten, vaker verdraag ik niet.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:04

Mijn gratis pakket van Schär is net bezorgd. Wat een verrassing zeg: pasta, broodjes, crackers, koekjes en een reep Vingers aflikken Nu maar hopen dat ik het niet te lekker vind allemaal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:28

Gratis? Waar Tong uitsteken

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:45

Bij de infomap van de NCV zat een kaart van Schär. Maar ik heb al gezien dat er ook bij allerlei info van Schär weer een bonnetje zit om in te sturen. Kijk anders even op de website http://www.schaer.com daar kun je info opvragen en dan krijg je vast ook wat Vingers aflikken