Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anita87ruud schreef:Iedereen ook de beste wensen.
Voor mij is het nu iets meer dan 3 weken geleden dat ik ben geopereerd en het gaat super met mij. Heb helemaal geen pijn meer en ben met oudjaarnacht weer voor het eerst echt opstap geweest! En nieuwjaarsnacht standaard bij de opa's & oma's langs dus heb nieuwjaarsdag de hele dag gezeten en heb nergens last van gehad, heerlijk om te zitten zonder pijn.
Ben benieuwd hoe het met de anderen gaat!
anita87ruud schreef:Hele dag zitten is misschien verkeerd opgevat! Af en toe beetje heen en weer lopen.
De chirurg heeft mij zelf gebeld, en na 2 wkn mocht ik al 10 a 15 achter elkaar zitten, en elke dag uitbreiden met 5 min. erbij. Dus mag inmiddels ong 1,5 tot 2 uur achter elkaar zitten.
Hij zei dat het voodeel bij mij was dat ik al genoeg rugspieren heb, dus die hoef ik niet weer opnieuw op te bouwen.
Uiteraard ga ik nu 2 keer per week naar de fysio om op fitness apparaten te gaan.
Verder probeer ik aanstaande maandag weer voor het eerst naar school te gaan met openbaar vervoer. En kijken hoelang ik het die dag volhoud. De chirurg vond dit ook goed maar moet zelf wel aangeven als het niet meer gaat, maar hij is er voor om zo snel mogelijk je eigen leven weer op te bouwen zover als het wil.
darwin schreef:Als jullie uitstraling/kramp hadden in bil of been, wanneer hadden jullie dit dan ?
Ik heb voornamelijk uitstralingspijn als ik sta of opsta, dit doet echt pijn, maar als ik zit of lig (op mijn zij) heb ik nergens last van.
gohya schreef:Een stuk terug in dit topic schreef ik dat ik een nek hernia heb en dat ik daardoor incontinent ben geworden.Iemand anders zei toen [in dit topic] dat je dan geopereerd moet worden zo snel mogelijk.Die persoon heeft idd. gelijk,ik las in een boek bij de apotheek dat je dan met spoed geopereerd zou moeten worden.Maar wat vreemd dan dat mijn neuroloog hier nooit wat over gezegd heeft?Toen de diagnose nekhernia bekend was ben ik naar huis gestuurd en hoefde niet meer terug te komen.Ik loop nu dus al bijna 8 jaar met die hernia rond en weet niet eens wat ik wél en niet mag doen.Voor mij is deze neuroloog dan een slechte neuroloog.Als ik jullie verhalen zo lees hebben jullie wel een hele goede neuroloog.
gohya schreef:Een stuk terug in dit topic schreef ik dat ik een nek hernia heb en dat ik daardoor incontinent ben geworden.Iemand anders zei toen [in dit topic] dat je dan geopereerd moet worden zo snel mogelijk.Die persoon heeft idd. gelijk,ik las in een boek bij de apotheek dat je dan met spoed geopereerd zou moeten worden.Maar wat vreemd dan dat mijn neuroloog hier nooit wat over gezegd heeft?Toen de diagnose nekhernia bekend was ben ik naar huis gestuurd en hoefde niet meer terug te komen.Ik loop nu dus al bijna 8 jaar met die hernia rond en weet niet eens wat ik wél en niet mag doen.Voor mij is deze neuroloog dan een slechte neuroloog.Als ik jullie verhalen zo lees hebben jullie wel een hele goede neuroloog.