Het leed dat beugel heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: Het leed dat beugel heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:09

Mijn beugel mag er 28 september weer uit.
Aan de ene kant was dat ding verschrikkelijk balen, aan de andere kant was het wel grappig om weer even met een beugel gelopen te mogen hebben.

Met dank aan mijn nieuwe tandarts die het opgemerkt heeft. Anders liep ik nu al voor paal. Knipoog

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:16

ik moet zometeen naar de ortho, de beugel zit er nog geen week alweer in of het ijzerdraadje heeft heel mijn wang al opengeprikt Clown

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:12

is er bij jullie trouwens in het begin ook een grote spleet ontstaan tussen je voortanden?, ik had geen spleet
todat mijn beugel kwam
nu is hij wel echt heel groot
ik moet trouwens 's nachts een buitenboord (heb al
half jaar een buitenboord) omdat er bij mij 4 tanden zijn getrokken
en die moeten ruimte krijgen

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:20

ja had ik ook, ik heb er nu een gekruist draadje tussen, en een kettingelastiek Tong uitsteken

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:21

ik had ook een spleetje gekregen ja Ja
maar die was ook zo weer weg

ik ben vanmiddag geweest.. hopend op het verlossende woord *LOL*
maar nee hoor, nog 1.5 maand.. en dan wel eruit!
nu was er weer zo'n kleinigheidje wat nog even iets beter moest blabla.
Ik heb hem iig even boos aangekeken Tong uitsteken

Dus nog 1.5 maand...

linda123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:39

Nu meld ik me ook maar eens hier....kan vanaf vandaag namelijk meepraten over de beugel.
Na lang twijfelen heb ik toch maar besloten een beugel te nemen om mijn boventanden wat rechter te zetten en beter passend op mijn ondergebit.
Er moesten vorige week eerst twee kiezen worden getrokken boven. Gisteren elastiekjes erin om ruimte te maken voor de banden en vandaag de grote dag de beugel!

Ik heb nu een blokjesbeugel boven en een heel irritant dik plaatje achter mijn bovenvoortanden!
Nu kan ik m'n kiezen niet meer op mekaar zetten, volgens mij moet dit omdat ik een overbeet heb.
Vooral praten klinkt erg vreemd en aan eten heb ik me nog maar niet gewaagd, dat komt straks wel.

Moet er erg aan wennen nu het eenmaal zover is, maar ik weet waar ik het voor doe....dus komt vanzelf goed. Ben 24 jaar dus de meeste mensen zullen wel ff raar opkijken als ze me nu zo zien.
Ben benieuwd, en blijf dit topic zeker volgen!

Allemaal veel succes met je beugel en ik meld me hier snel vast weer....

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:46

nou veel sterkte Linda Lachen

ik moet vanmiddag naar de ortho, ben benieuwd wat hij gaat zeggen Tong uitsteken

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:45

Mijn eerste (activator) is er vorige dinsdag uitgehaald, donderdag gaan er 2 nieuwe in Lachen
Ben benieuwd, ik heb nu een week elastiekjes in. Tussen mijn kiezen, om ruimte te maken voor de ringetjes.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:15

Vue: welke krijg jij nu dan?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:04

weet niet, iets wat stabiliseert boven en onder. Lachen
zal morgen wel een fotootje maken, dan gaat hij erin.
Hij zijn draadjes aan de binnenkant van mijn tanden.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:24

oh god hij drukt vreselijk op 1 tand Scheve mond
morgen maa rweer terug.. ondingen..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:27

ik heb zelf 1,5 jaar een beugel gehad,, daarna zijn er geen draadjes aan de achterkant geplaatst..
mag dus nu weer overnieuw beginnen..
Scheve mond

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:21

JOEHOE Haha!
mijn beugel is er vandaag uitgegaan. ik moet je zeggen. t is echt mooi geworden. ff wennen maar mooi Haha!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:28

ik mag geloof ik over 2 a 3 weken.. hoop echt dat hij eruit mag spleetje is nu helemaal weg..

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:08

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:34

Ik meld me hier ook maar even, ik heb nog geen beugel, maar ik moet er wel een. Ik heb nog een melkhoektand, en die volwassenhoektand ligt dwars in m'n kaak. M'n tandarts had vorig jaar gezegd dat die melktand misschien wel tot m'n 35ste zou blijven zou blijven zitten, dus ik vond het niet nodig om er iets aan te laten doen. Nou begon die tand dus een paar maanden geleden af te brokkelen, dus nu moet er toch echt iets gebeuren. Donderdag ben ik naar de Ortho geweest, en die zei meteen: je moet een slotjesbeugel.
Die melktand moet er dus uit, en dan moet ik een beugel, zodat de andere tanden op hun plaats blijven en die volwassentand door kan komen.

Ik kan er ook voor kiezen om me door de kaakchirurg te laten opereren, maar dat vind ik maar eng.. Scheve mond maar 2,5 jaar met een beugel is ook wel erg lang...
Verder staan m'n tanden allemaal recht, ik was altijd zoo blij dat ik geen beugel hoefde! Scheve mond

Zijn er meer bokkers die hetzelfde hebben als ik? Dan zou ik graag meer informatie willen over hoe het bij jullie gaat/is gegaan.

Groetjes Fianne

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:56

ik heb niet helemaal wat jij hebt, maar ik zit dus ook met een extra melktandje, verder staat alles mooi recht. Nu moet dus die melktand eruit en gaan ze de boel bijelkaar trekken. 2 jaar slotjesbeugel.

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:43

aaaaaaaaaaaaargh weer last,
moest gister heen Scheve mond
hopen dat die er bijna uitmag! Nagelbijten / Gniffelen

Lovers

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:46

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:50

sterkte! Lovers

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:28

ik heb er 5 melktanden uit moeten laten trekken
ik was er eigenlijk heel erg bang voor, maar het viel me alles mee!
hij wreef met z'n vingers over mijn lip en dan spoot hij het verdovingsspul erin, op 3 plaatsen (deed geen pijn) en daarna ff 5 minuutjes wachten
toen trok hij ze eruit en ik voelde echt helmaal niks.
Ik zou het denk ik ook niet zien zitten om een kaakoperatie te ondergaan
ik vind trouwens 2,5 jaar een slotjesbeugel doodnormaal

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:57

zo meld me ook maar weer eens...
ik heb nu ong 3 maanden mijn slotjesbeugel, en mag donderdag weer naar de ortho... ik ben eigenlijk wel benieuwd hoelang het allemaal gaat duren, heb het idee dat alles eigenlijk al wel goed staat, maar dat zo nog wel niet hahah... ik loop nu ondertussen met al die verschillende beugeltjes en dingetjes alweer bijna een jaar bij de ortho, en vind het onderhand wel genoeg (maar zal nog wel een heel poosje duren voordat de slotjes er uit mag, want die heb ik nog niet zo lang...)

ach... we zien wel waar het schip strand...

hoe doen jullie het trouwens met de controle van de tandarts, die kan nu toch je tanden niet echt goed bekijken??? ik moet eigenlijk onderhand wel weer een keer voor controle, en heb het idee dat ik best wat gaatjes heb. kunnen die wel gevuld worden als je een beugel hebt??? lijkt me toch niet echt... de kiezen waar ik denk dat gaatjes in zitten zitten ook ringetjes omheen dus daar kan het sowieso niet denk ik of wel???

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:41

regina schreef:
zo meld me ook maar weer eens...
ik heb nu ong 3 maanden mijn slotjesbeugel, en mag donderdag weer naar de ortho... ik ben eigenlijk wel benieuwd hoelang het allemaal gaat duren, heb het idee dat alles eigenlijk al wel goed staat, maar dat zo nog wel niet hahah... ik loop nu ondertussen met al die verschillende beugeltjes en dingetjes alweer bijna een jaar bij de ortho, en vind het onderhand wel genoeg (maar zal nog wel een heel poosje duren voordat de slotjes er uit mag, want die heb ik nog niet zo lang...)

ach... we zien wel waar het schip strand...

hoe doen jullie het trouwens met de controle van de tandarts, die kan nu toch je tanden niet echt goed bekijken??? ik moet eigenlijk onderhand wel weer een keer voor controle, en heb het idee dat ik best wat gaatjes heb. kunnen die wel gevuld worden als je een beugel hebt??? lijkt me toch niet echt... de kiezen waar ik denk dat gaatjes in zitten zitten ook ringetjes omheen dus daar kan het sowieso niet denk ik of wel???

Jawel, dat kan wel gewoon ik loop ondertussen al bijna 3 jaar met plaatjes rond, maar dat kunnen ze gewoon controleren.
Dat van die gaatjes vullen weet ik niet Tong uitsteken ik heb nog geen enkel gaatje maar volgens mij kunnen ze dan gewoon boren hoor!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:56

.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:36

ok, bedankt Knipoog mijn tandarts is trouwens ook wel een ortho, alleen ik ben niet bij hem onder behandeling, omdat dat van mij te speciaal was ofzo... dus misschien dat hij dan bijv. die ringetjes eruit kan halen en dan vullen, ofzo... weet het niet... maar hoop dat het nog niet nodig is, al denk ik van wel...

nou ja, over een half uurtje moet ik naar de ortho, ben benieuwd wat er gaat gebeuren, hoop dat ik mijn derde draad krijg!!!