verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:36

Ik geloof dat ik niet alle verhalen ga lezen wat hier staat Haha! Ik ben al zo'n mietje Tong uitsteken
Ik ben gister geweest voor de zoveelste keer gaatjes. Toen werd gezegd dat ik in september terug moet komen, gaan ze rechts boven nog boren en die verstandskies trekken of eigenlijk uitsnijden want deze komt niet door schijt hem nu al bagger Nagelbijten / Gniffelen
Gister hebben ze links boven en rechts onder geboord beide met verdoving, moet zeggen vind die verdoving echt een uitvinding hoor Clown

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 15:19

Kiezen zelf eruit laten halen valt reuze mee.. ik vind die 3 prikken alleen écht niet leuk! ( nu heb ik ook wel prikkenfobie hoor Knipoog )

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:23

Ik laat tegenwoordig alles onder verdoving doen, afgelopen donderdag kreeg ik een verdoving die ik niet eens voelde. Gister vond ik de verdoving wel een hel. Maar liever een paar seconde pijn dan een heel uur. Zo lang zijn ze gister bezig geweest had er niet aan moeten denken dat dit zonder verdoving gebeurd was Bloos

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:26

boren doe ik liever zonder verdoving Bloos
mijn tandarts heeft een keertje mis geprikt en mijn oog zenuw geraakt dat deed zeer 3 dagen er ls een mongool bij lopen etc etc
bah nee ik schijt hem dood voor verdovingen de rest geen probleem

ik weet al wel dat ik aan de kant waar een kies uit is gekomen een gaatje zit dus daar moet weer geboord worden Bloos

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:41

Ik kan best tegen prikken, maar die van de tandarts vind ik echt pijnlijk en NIET leuk!
Heb één keer met verdoving een gaatje laten doen, omdat hij zei dat het echt met verdoving moest. Maar die prikken deden zo'n zeer! Voor die keer en na die keer: gaatjes zonder verdoving!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:18

Ik kom net terug van de Ortho , ik moest gewoon op controle , maar we hebben dus nog een foto laten nemen en daar zag je dat m'n verstandskiezen scheef aan het groeien zijn en als ik nog lang wacht dat m'n hele gebit weer scheef gaat groeien Tong uitsteken
Dus ze moeten er zo vlug mogelijk uit..Alleen weet ik niet hoe ik het ga laten doen.
Wat is beter , in 2keer onder plaatselijke verdoving.
Of in 1keer alle 4 onder volledige verdoving?

Ik weet wel dat de tandarts mij atlijd 3spuitjes moest geven vooraleer ik niets meer voelde van het gaatje boren.. Blijkbaar helpt 1spuitje verdoving niet en moest ik er 3 hebben. Dus misschien beter om onder volledige verdoving te doen? Dan ben ik er zeker van dat ik niets voel..alhoewel.. ik weet het niet!

En doet het nou echt zoveel pijn ?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:21

mij deed het er uit halen geen pijn Haha!
de verdoving vond ik wat minder (heb een naalden fobie)
de een heeft er meer last van dan de ander

lees dit topic een beetje door dan lees je meerdere ervaringen Knipoog

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:58

Alison schreef:
Ik kom net terug van de Ortho , ik moest gewoon op controle , maar we hebben dus nog een foto laten nemen en daar zag je dat m'n verstandskiezen scheef aan het groeien zijn en als ik nog lang wacht dat m'n hele gebit weer scheef gaat groeien Tong uitsteken
Dus ze moeten er zo vlug mogelijk uit..Alleen weet ik niet hoe ik het ga laten doen.
Wat is beter , in 2keer onder plaatselijke verdoving.
Of in 1keer alle 4 onder volledige verdoving?

Ik weet wel dat de tandarts mij atlijd 3spuitjes moest geven vooraleer ik niets meer voelde van het gaatje boren.. Blijkbaar helpt 1spuitje verdoving niet en moest ik er 3 hebben. Dus misschien beter om onder volledige verdoving te doen? Dan ben ik er zeker van dat ik niets voel..alhoewel.. ik weet het niet!

En doet het nou echt zoveel pijn ?

Ik heb nu een beugel door mijn vestandskiezen. Alleen boven omdat ik daar geen spalkje had gehad en ze dus waren gaan verschuiven.
Verdoving is even een rotgevoel, maar dan voel je van het trekken niets. Alle vier laten trekken kan wel, maar doen ze niet overal. Als het wel kan is het meegenomen en anders moet je het per twee laten doen en dan zo snel als mogelijk achter elkaar.

Veel succes!! OK dan!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:17

Ja hier kan het wel alle 4.
Ik denk dat ik het zo ga laten doen.Zal dan maar zo vlug mogelijk een afspraak maken... Kheb er echt geen zin in maarja als het nu moet, moet het Knipoog
Kheb liever effe pijn dan terug scheve tanden Clown

anneveera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:24

Ik heb vorig jaar september mijn verstandkiezen eruit laten halen. Ik heb dit onder algehele narcose gedaan! Ik ben namelijk erg bang voor spuiten! haha....
Ik vond dit zelf super meevallen in een keer alle vier de kiezen eruit! Ben je mooi in een keer klaar!

Heb het lang niet zo dik gehad (wangen) als dat ik van kennissen om mij heen had gezien! En binnen een week kon ik al weer normaal eten!

Ik kan het iedereen aanraden om het onder algehele narcose te doen, als het mogelijk is!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:28

Heb zelf ook een gigantische naaldenfobie, maar verdoving viel 100% mee.

En als je niet tegen een kapje kan moet je bij de algehele narcose nog een prik in je hand voor het infuus Bloos

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:31

anneveera ik heb er ook aan gedacht maar ben achetraf blij dat ik het niet heb gedaan
ik zie zoveel mensen (ook erg veel in de familie) die enorm beroerd worden van de narcose dat ik dat risico maar niet heb genomen

maar ik moet trouwens nog even bellen
mijn hechting is nog niet opgelost

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:32

Mijn hechting was ook pas opgelost na meer dan drie weken Bloos

anneveera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:32

Daar heb ik gelukkig geen last van gehad! Mijn hechtingen gingen er ook erg moeilijk uit! Uiteindelijk na veel wiebelen en bewegen met de tong zijn ze eruit gegaan!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:36

ik zit vrijdag op 2 weken
dus heb ik nog een week te gaan hmm de arts zei me 10 dagen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:38

In de folder bij mij stond 3 weken Knipoog , weet niet of ze verschillend hechtingmateriaal hebben en dat het bij de een korter duurt dan bij de ander. Bloos

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:39

hmm dan wacht ik nog wel een week
als ie al is vast ge groeid maakt het niet uit of ie er deze week uit gaat of volgende week Knipoog Tong uitsteken
pijn doet het toch wel Tong uitsteken

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 21:57

Inderdaad, het trekken doet geen zeer als je onder plaatselijke verdoving bent. Alleen de 3 prikken zijn gewoon écht niet fijn. Ik heb (voglens mij blz 6/7 mijn verhaal verteld )
Ik heb er trouwens nu helemaal geen last meer van Knipoog
Van mn linkerkiezen ook niet, al wil ik ze er eigenlijk wel uit hebben..maar heb geen zin ( ofso ) om te bellen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:58

Dat had ik ook. Totdat de pijn zo heftig werd, dat ik niet eens normaal mijn mond open kon doen en alles mijn mond in moest proppen Bloos

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:30

Ik moet ook, maar stel het nog lekker lang uit. Maar wil wel het liefst met algehele narcose allemaal, als ik het zo heb gehoord en lees. Ik ga namelijk zooo op zien tegen een tweede keer prikken in m'n tandvlees, als de eersten al zeer doen. En ik heb erg gevoelig tandvlees.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:01

Algehele narcose kleven anders ook risico's aan!
Die verdoving is maar even wat denk je dat een infuus prettig is? Een buisje die ze in je ader steken? Knipoog

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:48

Dat heb ik al vaker gehad. Ik geef ook bloed Haha! Dus ben dat wel gewend.

anneveera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:31

ik heb liever 1 keer een buisje in mijn ader dan al die spuiten! ik vond het een super oplossing! je merkt er niks van als ze bezig zijn je hoort en ziet niks!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:45

hmm mijn foldertje even weer opgezcht staat wel 10 dagen in Bloos

en eh mistral ik ben het met je eens een narcose is niet iets wat lichtelijk opgevat moet worden
mensen doen wel alof het niets is maar vergeet niet dat er een giftige stof in je lichaam word gesptoten/verneveld en dat daar dus gevolgen aan kunnen zitten
nu wil ik mensen niet bang maken maar iemand zou niet de eerste zijn die tijdens een routine operatie zoals dus bv de verstands kiezen iemand overlijd ivm de narcose

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:28

Ach, er zit aan zoveel dingen risico. Als ik daar allemaal rekening mee moet houden... Goed dat je het zegt hoor, want men vergeet dat idd vaak, maar er is ook altijd een risico dat zo iemand met plaatselijke verdoving verkeerd prikt en een zenuw raakt, of verkeerd je kies eruit trekt of weet ik wat.