Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boertjes schreef:Ik heb sowieso een lijst ingevuld dat ik het niet wil, en dat kan altijd nog veranderd worden. Ik vind het belachelijk dat anderen maar over jou eigen lijf zouden kunnen beslissen.
Standaard donor laten worden is een idee als die mensen daar ook maar bewust van word gemaakt. Ik zal je zeggen dat als dat bij mij gebeurt ik direct bezwaar daartegen maak, het is nog altijd m'n eigen lijf wat ik "gekregen"heb zeg maar.
Verder met de vraag of ik dan ook andere dingen van donoren aan neem...Nee. Ik ben heel simpel als het je tijd is, is het je tijd. Daar geloof ik stellig in. Soms zijn er daarbij uitzonderingen. Ik heb daarin beide kanten gezien, en van daaruit mijn mening getrokken.
En ik denk er echt zeer regelmatig aan, dus het is echt niet zo dat het bij mij in de doofpot gedaan word. Dus niet alles over 1 kam scheren, want er zijn echt wel mensen die er aan denken en het een hele moeilijke beslissing vinden.
somokkele schreef:Yep ook een donor, ze mogen alles van me gebruiken, alleen wil ik niet voor de wetenschap.... Dat gaat me dan weer net even te ver
viv77 schreef:erleyne schreef:Ik wou net zeggen, lekker makkelijk om te roepen dat je dan maar moet accepteren dat het je tijd is. Dan hoop ik maar dat je zelf nooit in zo'n situatie terecht komt! Ik vind dat echt een kwetsende opmerking voor mensen die er alles aan doen, keihard werken en vaak slaat dat werken om in vechten, om in leven te blijven. Er ondoordacht!
GOED GEZEGD!!
griebels schreef:Misschien wel kwetsend, ik zou dat ook nooit zo in iemands gezicht zeggen die zit te wachten op een donororgaan...
griebels schreef:Als het tijd is om te gaan moet je dat niet gaan tegenwerken...
Shadow0 schreef:Je vindt dat ze het moeten verplichten maar uit jezelf doe je het niet? Dat vind ik raar. Die keuze kun je zelf maken, je hoeft je niet achter de overheid te verschuilen.
Mieky schreef:Wat is jullie (de mensen die donor zijn) mening over wel/niet je organen, indien ze niet geschikt zijn voor transplantatie o.i.d. beschikbaar stellen voor de wetenschap?
erleyne schreef:griebels schreef:Als het tijd is om te gaan moet je dat niet gaan tegenwerken...
Dan laat ik je gewoon nog even zien waar het mij om gaatDat is makkelijk te zeggen door iemand die gezond is, maar als je leven om wat voor reden dan ook aan een zijden draadje heeft gehangen, ga je er toch wat anders tegen aankijken.
Westernfreak schreef:Mieky schreef:Wat is jullie (de mensen die donor zijn) mening over wel/niet je organen, indien ze niet geschikt zijn voor transplantatie o.i.d. beschikbaar stellen voor de wetenschap?
Van mij mogen ze de organen gebruiken ! En dan hoop ik maar dat het voor een goede wetenschap wordt gebruikt.
Griebels, Boertjes, hebben jullie zelf ook mensen gekend die in een terminaal stadium zaten ? Bijvoorbeeld een moeder met jonge kinderen ? Of een kind zelf ? Er ook al eens aan gedacht wat jullie zouden willen als een geliefde zo ziek is ? Denken jullie dan ook nog aan de overbevolking ?
runningkawa schreef:Ik zie niet in wat Griebels zegt kwetsend is
Ze zegt alleen maar waarom ze zelf de reden heeft om geen donor te zijn, maar ook niks wil ontvangen.
Ieders keuze lijkt me
Ik ben wel donor, maar ik hoop wel dat mijn dingen naar een "gezond" iemand gaan
Met gezond bedoel ik iemand die door ziekte iets nodig heeft, niet omdat hij de ziekte aanzichzelf te danken heeft, door roken of zuipen, drugs oid
Ashleey_ schreef:Uiteindelijk wel, maar die keuzes moet je wel kunnen verantwoorden vind ik, in elk geval naar jezelf. Ik heb het idee dat veel te veel mensen er eigenlijk niet over nadenken. Niet nadenken waarom ze iets vinden, en ook niet wat dat voor gevolgen heeft. Dat vind ik best wel kwalijk.Maar wat je eerder zei over die hoornvliezen waarom nou juist dat weinig mensen willen doen..
Dat blijven eigen keuzes.
viv77 schreef:erleyne schreef:Ik wou net zeggen, lekker makkelijk om te roepen dat je dan maar moet accepteren dat het je tijd is. Dan hoop ik maar dat je zelf nooit in zo'n situatie terecht komt! Ik vind dat echt een kwetsende opmerking voor mensen die er alles aan doen, keihard werken en vaak slaat dat werken om in vechten, om in leven te blijven. Er ondoordacht!
GOED GEZEGD!!
Shadow0 schreef:Uiteindelijk wel, maar die keuzes moet je wel kunnen verantwoorden vind ik, in elk geval naar jezelf. Ik heb het idee dat veel te veel mensen er eigenlijk niet over nadenken. Niet nadenken waarom ze iets vinden, en ook niet wat dat voor gevolgen heeft. Dat vind ik best wel kwalijk.
Ashleey_ schreef:Stiekem krijg ik die gedachten ook.. maar zo'n dubbel gevoel heb ik ook van "gezonde" mensen en mensen die het zich zelf gewoon niet goed gemaakt hebben!