Bevallingsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DJCJ

Re: Bevallingsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:19

ook bij mij zou het niet in me opkomen om zonder me kinderen op vakantie te gaan.
Mijn mening en ervaring is ook dat je voor jezelf wel een doel kan stellen (ik stop met 6 maanden met bv geven) vaak voed je dan toch langer (niet iedereen natuurlijk) Je gaat met 6 maanden ook beginnen met fruit dan begin je met groente met 7 of 9 maanden met brood en per keer valt ook 1 voeding weg. Het word steeds makkelijker. Ik zei bij de eerste ook 6 maanden echt niet langer, ik wil geen grote baby of iets aan me borst. Na 6 maanden stelde ik 9 maanden in toen een jaar en toen had ik zoiets van nou ik zie het wel. Uiteindelijk met 17 maanden moeten stoppen. Daarna kreeg ze nog af en toe afgekolfde melk tot ze ongeveer 2 jaar en 5 maanden was.
Nu bij de 2de is mijn doel 2 jaar, maar ik zie wel hoe het loopt. Clown
En ook dit verschilt per persoon natuurlijk. sommige kinderen gaan ook ineens de borst weigeren en willen echt niet meer, tja dan houd het ook op natuurlijk.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:29

Ik ben na de bevalling van de eerste depressief geweest en we zijn toen onze dochter 9 maanden was een weekje zonder haar op vakantie geweest. Ik had het toen gewoon echt nodig, nu zou ik het nooit meer doen. Ik heb haar die week zeker gemist, maar was ook blij met even een weekje voor ons zelf.
Nu gaan we samen met de kids en ik vind dat heerlijk, als de kinderen genieten, geniet ik ook.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:31

Jeetje dat is lang 2 jaar borstvoeding.

Zag laatst op tv iemand die zn kind nog borstvoeding gaf.En dat kind was 7 jaar.. Wow!

Pff Mike heeft zo'n k*t hoestje.Net alsof die een oud opatje is.
Het lijkt ook veel op kinkhoest,zo'n soort.Als die het morgen nog heeft even HA.
Mike is de laatste tijd weer erg onrustig,voornamelijk nachts.We geven hem nu voor het slapen gaan
rust gevend druppeltjes door zn flesje.Dat hij ook nachts zelf een beetje slaapt.En wij natuurlijk ook. Clown

En tja,op vakantie met of zonder kinderen,is ieder voor zich.
Ik zou mike ook meenemen,maar een weekje zonder kind klinkt ook lekker in de oren.
Maar goed.Mike hoort erbij dus die gaat gewoon mee. Clown

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 21:51

Ik denk dat ieder voor zich moet bepalen of hij met of zonder kind op vakantie wil.
Ik zou het niet leuk vinden, maar een ander ervaart het misschien als een weekje rust Knipoog

Een kind van 7 nog aan de borst?? Jak, dat vind ik niet normaal eigenlijk. Zie je het voor je? Kind gaat buitenspelen met vriendjes en daarna even bij mams aan de tiet hangen

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:56

bloempje1 schreef:
Jeetje dat is lang 2 jaar borstvoeding.

Zag laatst op tv iemand die zn kind nog borstvoeding gaf.En dat kind was 7 jaar.. Wow!

Hahaha, die drinkt echt niet meer ieder uur dan hoor Knipoog Dan is het echt een troostborst (als ze gevallen zijn of iets) en vaak of voor het slapen gaan of/en bij het wakker worden. Ik ken ook iemand die haar zoontej van 6 nog bv gaf. die is nu laatst gestopt. Hij vond zich nu een grote jongen haha Sigaar
Who raad aan om het eerste jaar bij je op de kamer te laten slapen en 2 jaar te voeden.
De eerste heeft tot ze 14 maanden was bij ons geslapen. De jongste tot ze 6,5 maand was.
De jongste werd steeds wakker en kwam op een gegeven moment ieder uur. Omdat ik zelf even bij moest slapen hebbenw e geprobeert op eigen kamertje en ze sliep gelijk stuk beter binnen paar nachten kwam ze nog maar 1 a 2 x. sinds dien slaapt ze dus op eigen kamertje. Clown
De oudste heeft tot een maand of 14 dan ook nachtvoedingen gehad (die rook mijn melk ze ik altijd haha) en de jongste krijgt ook nog steeds ongeveer 2 nachtvoedingen (1 als wij zelf naar bed gaan, word ze wakker van ons. En 1 rond een uur of 4 a 5) Ik weet nu dat er toch een eind aan komt, en kan dan ook erg genieten van ons onderonsje midden in de nacht. Bloos

Ddees schreef:
Ik ben na de bevalling van de eerste depressief geweest en we zijn toen onze dochter 9 maanden was een weekje zonder haar op vakantie geweest. Ik had het toen gewoon echt nodig, nu zou ik het nooit meer doen. Ik heb haar die week zeker gemist, maar was ook blij met even een weekje voor ons zelf.
Nu gaan we samen met de kids en ik vind dat heerlijk, als de kinderen genieten, geniet ik ook.

Ik ben na beide derpessief geweest had bij beide een pnd. Toch moest/moet ik er niet aan denken om zonder de kids weg te gaan. Ik ga nu 3x in de week naar het paard en dat is mijn eigentijd en komt niemand aan Duivel

edit; typfoutje
Laatst bijgewerkt door DJCJ op 21-04-07 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:59

oh ja en ik denk dat 2 mischien 2,5 ook wel de max is bij mij dat ik zelf voed. als ik nu kijk naar me oudste die word bijna 3, en zou het raar vinden om haar aan borst te hebben. Aan de andere kant je groeidt erin mee, en dat is eigenlijk heel anders als "dat" je naar dat kind kijkt aan de tiet

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:54

Komt even topic omhoog schoppen Bloos

Hoe gaat het met die van jullie allemaal?
Kunnen ze nog een beetje genieten van het warme weer?

Mike niet,die vind het vreselijk.
Platdak,bovenwoning etc.Heerlijk 35 grade in huis,
Mike ligt maar in zn rommpertje.Anders vergaat hij van de warme. Knipoog

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:27

Bloempje, misschien een tip,
als het heel heet is kan je beebjes beter in hun luier en een T-shirtje leggen en de romper uit laten. Die romper laat nl geen lucht door en geeft daardoor sneller warmte uitslag (heb afgelopen zomer ruim ervaring op kunnen doen Haha! )

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:30

Bedankt voor de tip.Gaan we zeker uitproberen! Knipoog

Heb vanacht met Mike ook nog eens op de Eerste hulp gezeten.
Hij heeft zo'n vervelende hoest,heel de avond overgegeven.
6 luiers vol in een uur.Dus toch langs de Eerste hulp gegaan omdat
hij natuurlijk nog prenituur is.Overens was volgens hun nergens zorgen
om te maken..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 14:58

Dat is schrikken Bloempje! 6 in een uur is idd heel veel!

Kebie, bedankt voor de tip! Ik vind het warme weer ook lastig..Met korte mouwen ben ik bang dat de zon te fel op het huidje is. Dus goed insmeren. En ik moet echt een petje gaan zoeken voor Fabio.
Snachts leg ik hem nog in een slaapzakje met lange mouwen, en een dekentje erover. Want het koelt toch nog aardig af.
Overdag heb ik een dun slaapzakje zonder mouwen.
Ook doe ik vaak zijn sokjes uit als het erg warm is. Dat vind ik zelf namelijk ook fijner Haha!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:29

Marloes_R schreef:
Ook doe ik vaak zijn sokjes uit als het erg warm is. Dat vind ik zelf namelijk ook fijner Haha!

Haha! en zo heeft iedereen weer zijn eigen dingetjes Haha! Ik heb Renske ook vaak bloot gehad, maar vaak juist wel weer met sokken aan omdat ik die voetjes zo koud vond aanvoelen.
S'nachts liggen ze bij mij nu ook nog in een dikke slaapzak. Vaak leg ik ze wel te slapen zonder deken vanwege de warmte in de kamers en als ik dan zelf naar bed ga leg ik de deken er over heen.
Zon is altijd wat lastig, maar ze kunnen best wat hebben hoor. Gewoon s'ochtends voor het aankleden goed insmeren en verder zoveel mogelijk in de schaduw houden. Heb ik geen verbrande kids aan over gehouden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:08

Nou hier is het nu zo warm niet.
Toen het vorige week zo warm was heb ik Sylvie alleen een rompertje aangehad met korte mouwen en sokjes. (omdat ik de voetjes wat koud vond voelen). Toen het ietsje frisser was alleen een rompertje met lange mouwen. Beentjes liggen toch onder de dekens en ze heeft haar armpjes altijd naast zich boven de dekens liggen.
Buiten heb ik haar niet in de zon, alleen schaduw, dan kunnen ze toch niet verbranden?

Om op de vakantie terug te komen zonder kinderen... Clown
Zodra ze ouder is gaat ze zeker wel mee op vakantie hoor, dan vind ik het sneu om haar thuis te laten maar een baby van 6 maanden heeft toch niks aan 30 graden, zon, zee en strand. Daar doe ik haar zeker geen plezier mee. Verder kan ze toch nog niks om zichzelf te vermaken ( schepje, emmer, zwembadje, speeltuin etc.) Als het zover is gaan we leuk met zn drieen weg naar een kindvriendelijk iets, Center parcs ofzo.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:42

vorig jaar zijn we met Kyra ( toen 6 maanden ) lekker weg geweest naar mallorca.
Ze had veel plezier daar, lekker in het zwembad en in de zee met de voeten.
Natuurlijk had niet zo veel plezier als haar grote broer van ( toen 3 1/2 jaar )
Ook dit jaar gaan we 2 x op vakantie. 1 x naar mallorca , hm tja bevalt goed.. en met de auto voor twee weken naar frankrijk toe. In de gehuurde sta caravan.
Ik moet wel zeggen dat ik daar niet over na zou denken als het mijn eerste was hoor. Met de tweede ben je toch iets makkelijker heb ik het idee.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:52

Je bent met een tweede echt veeel makkelijker Ja
Met Alwin zijn we met 5 maanden alleen 4 dagen naar zeeland geweest
Met Renske zat ik met 4 maanden 3 weken in Italie Haha!
Familie ging heel bezorgd vragen of Renkse niet van slag was geweest Haha! welnee, heeerlijke vakantie gehad!

SuzanneF, zon, zee en strand krijgt inderdaad een andere inhoud met een beebje erbij. Want als ze gaan brullen lig je zelf niet echt relaxed meer te zonnen Haha! Dus ik kan me je keuze wel voorstellen. Voordeel van warm weer voor beebjes vind ik dat je ze regelmatig bloot kan leggen en dat is heeeel goed voor de ontwikkeling van hun motoriek.

En het kan heel goed hoor, beebje mee naar het strand. Wandelwagen mee, beebje op badlaken neerleggen en wandelwagen zo parkeren dat beebje in de schaduw ligt. Meestal waait er wel een windje en is dat voldoende, maar anders regelmatig even met de benen in zee dippen. Italianen doen het zelf ook zo.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:48

en wat te denken van dit weer in NL ?
Heb net al het zwemabdje opgezet, de hele dag lekker in het blootje achter in de tuin. Het liefst via de zandbak in het zwembad en weer terug. Geeft ze water en een bakje en het is stil.
Deden we vorig jaar ook toen Kyra erg klein was ( was ook maar 4 pond met geboorte oktober 2005 en nog steeds erg klein en slank ) klein badje met bodempje water en dan lekker wat water over het ruggetje heen. Zodra ze haar hoofd maar op kon houden gaat dat best wel goed.
En natuurlijk in het grote zwembad in zo'n drijver... ideaal en ze slapen.... dat is ook wel erg plezierig eraan !!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:16

..het weer is toch geweldig!!!!...batterijtje begint al weer aardig op te laden!...al die regen is niets voor mij!

..hier heb Lisa eigenlijk helemaal geen last van de warmte..maar megan wel hoor..die zweet zowiezo al snel maar met die warme dagen vind ze het niet zo leuk meer...ik leg haar te slapen in haar rompertje en een lakentje erover heen, bij frisse nachten een dekentje net over haar ruggetje maar lekker instoppen zit er even niet bij(vind t altijd zo schattig gezicht!)...Lisa slaapt in haar slaapzak, rompertje en lakentje

Mn kids zijn trouwens voor het eerst verkouden..na een half jaar!...vond het wel heel sterk van ze dat ze nog niet ziek waren geweest..maar nu zijn we toch echt de sjarrel!..zo zielig die neusjes!..hopelijk weer snel voorbij...iemand nog tips voor verstopte neusjes???

goed idee!..ga mn zwembadje ook maar weer eens opblazen!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:18

kebie schreef:
Marloes_R schreef:

Haha! en zo heeft iedereen weer zijn eigen dingetjes Haha! Ik heb Renske ook vaak bloot gehad, maar vaak juist wel weer met sokken aan omdat ik die voetjes zo koud vond aanvoelen.
S'nachts liggen ze bij mij nu ook nog in een dikke slaapzak. Vaak leg ik ze wel te slapen zonder deken vanwege de warmte in de kamers en als ik dan zelf naar bed ga leg ik de deken er over heen.
Zon is altijd wat lastig, maar ze kunnen best wat hebben hoor. Gewoon s'ochtends voor het aankleden goed insmeren en verder zoveel mogelijk in de schaduw houden. Heb ik geen verbrande kids aan over gehouden.

hahahaha..en bij mij dragen ze echt haast nooit sokjes!!..lekkere blote kakkies!!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:19

bloempje1 schreef:

om te maken..

Hoe gaat het met mike???...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:21

kebie schreef:
als het heel heet is kan je beebjes beter in hun luier en een T-shirtje leggen en de romper uit laten. Die romper laat nl geen lucht door en geeft daardoor sneller warmte uitslag (heb afgelopen zomer ruim ervaring op kunnen doen Haha! )

pik je tip ook even hoor!

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:22

enne tip !!
P20 halen dat is zonnebrand middel. 1 x smeren en ze verbranden echt nooit !! heb het zelf ook uitgeprobeerd en het werkt echt. Ik zweer erbij, heb nml 2 kindjes met zeer lichte huid en ik zelf ook.
Ze kunnen gewoon zwemmen en spelen etc. het spul gaat er niet vanaf..

En verstopte neusjes.. gewoon een ui door midden snijden en op de kamer leggen. Ook Luuf wil wel helpen, en dan niet op het huidje maar gewoon op een spuugdoekje in de kamer.
Zal wel even nadenken welke dingen bij ons goed hielpen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:45

Dimitri schreef:
kebie schreef:

pik je tip ook even hoor!

Eh dan voeg ik er een tipje aan toe. Haha!
Leg ze dan wel op een hydrofiel luier of molton in de wieg want als ze overstromen overleeft je laken het niet om nog maar niet te spreken van je matras. Haha!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:26

Dimitri schreef:
bloempje1 schreef:

om te maken..

Hoe gaat het met mike???...

Mwah met Mike gaat het nog het zelfde.
Erg verkouden en nog erg aan het hoesten.
Krijgt hij zn fles,gaat de melk even hard weer zn neusje uit.
Hij hoest ontzettend veel,waardoor hij weer schoor is.
Hij drinkt dus ook weer meer lauw water.En daarbij nog weer
ontstoken oogjes,word weer elke keer met gekookt water schoonmaken.
Veder slaapt hij weer erg slecht,maar mede door het hoesten waar
hij wakker van schrikt..

Het zit hem niet mee.. Ach gut

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 08:32

..a gossie....arm ventje..en het is nog zo'n klein poppetje he!...heel veel sterkte hoor!

het is wel leuk om een klein baby'tje te krijgen maar met dit soort dingen kan je beter een 8 ponder ter wereld brengen..merk dat verschil al zo goed met lisa en Megan...Lisa kan veel meer hebben!...is veel steviger..doet alles gewoon wat makkelijker..terwijl ik met megan nog bij een fysio ben!

Trek je het zelf ook nog een beetje?(ja, je zal wel moeten maar toch he!)

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:44

Dimitri schreef:
..a gossie....arm ventje..en het is nog zo'n klein poppetje he!...heel veel sterkte hoor!

het is wel leuk om een klein baby'tje te krijgen maar met dit soort dingen kan je beter een 8 ponder ter wereld brengen..merk dat verschil al zo goed met lisa en Megan...Lisa kan veel meer hebben!...is veel steviger..doet alles gewoon wat makkelijker..terwijl ik met megan nog bij een fysio ben!

Trek je het zelf ook nog een beetje?(ja, je zal wel moeten maar toch he!)

Idd,kleine kindjes zijn dan niet leuk als ze zo zijn.
Mike is dan gewoon zo huiliger,dat je hem het liefst ergens even verstopt,
voor je rust..hihi.. Clown

Ik zelf trek het wel,
Mike is met de nachtrust ideal.Zolang hij tussen ons in slaapt.
Slaapt hij ook..en dan slaapt hij zeker 4 a5 uur achter elkaar.
En morgens slapen we heerlijk uit met zn tweeetjes.

Even vraagje,
hoe doen jullie het met werk en oppas?
Ik ga nl over 2 a 3 weken weer beginnen met werk,alleen zit met oppas.
Hoe hebben jullie het geregelt?

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:22

Ik werk vnml s avonds en in de weekenden. Heb weinig oppas nodig. Als ik werk is mijn man bijna altijd thuis anders komt Oma in huis.
Ik heb ervoor gekozen om te zo te doen, het nadeel is wel dat je soms erg weinig tijd voor elkaar en voor jezelf over houdt..

@ bloempje , hoe zwaar was Mike eigenlijk met zijn geboorte ?
Onze eerste was netjes 6 pond maar de jongste was een verrassing, die was net 4 pond en toch voldragen ( zelfs 3 dagen over tijd ! )