bevallingskeuze.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: bevallingskeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:53

Maar Meys dan heb jij ook een ellendige kraamtijd gehad!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:54

Ik wilde juist zelf graag mijn bed uit de volgende dag!
Ik kan heel slecht tegen niks doen, ik heb ook tot op de dag van de bevalling zelf mijn paarden verzorgd en uitgemest. En 8 dagen na de KS stond ik alweer in de stal Haha!
Alleen mesten nog niet, hubbie werd kwaad als hij me in de buuert van de riek zag staan. daa ben ik langzaamaan weer mee begonnen door poepjes te scheppen met de schep.

Lopen deed wel goed pijn, maar ja, ik ben dan iemand van even op de tanden bijten Clown
Ik ging de 2e dag douchen, helemaal alleen. Mijn voeten afdrogen was wel moeilijk en pijnlijk, maar ja, ik dacht: kom op, even doorzetten en het lukt al Haha!
Achteraf hoorde ik dat je de eerste tijd helemaal niet mag bukken, maar dat wist ik niet Bloos

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:37

Ik heb helemaal geen last van striemen.

Ik ben met 38,5 weken bevallen. Ik moet er wel bij zeggen dat mensen me tot de dag voor me bevalling raar zaten aan te kijken als ik zei dat ik bijna was uitgerekend.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:41

texeenmaikey schreef:
Ik heb helemaal geen last van striemen.

Ik ben met 38,5 weken bevallen. Ik moet er wel bij zeggen dat mensen me tot de dag voor me bevalling raar zaten aan te kijken als ik zei dat ik bijna was uitgerekend.

Ja dat doen ze bij mij ook, heb gewoon een mooi buikje en ben niet veel aangekomen.
Het kan natuurlijk dat ik de laatste 4 weken ineens super dik wordt, maar dat hoop ik natuurlijk niet.
Dus dan gaan ik maar hopen dat ik de laatste weken ook geen last van striemen krijg Haha!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:55

MISTRAL94 schreef:
Maar Meys dan heb jij ook een ellendige kraamtijd gehad!

Ik heb eigenlijk geen kraamtijd gehad.
Bij de 2e wilde ik perse kraamvrouw zijn, ha ha je weet wel zo lekker in bed liggen en bezoek ontvangen maar ook dit is eigenlijk niet gelukt, lag al ruim een week in het ziekenhuis met gebroken vliezen toen zoonlief geboren werd...en dat was ook een inieminiebaby en moest een week blijven.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 19:24

Aj,dat probleem heb ik ook.En het gaat nu pijn doen..
Echt niet fijn en moet al 6x op en neer naar het ziekenhuis per dag.Wil toch de meeste voedingen zelf doen.

Taat,nee ik had ze ook niet hoor Knipoog Maar ik had ook echt bijna geen buikje,alleen op mn kont kreeg ik ze de laatste 2 weken wel.Maar die trekken al weer aardig weg.Word nu spannend voor jou he,ben benieuwd naar jou hummeltje!

Met mike gaat het goed,hij is aangekomen en weegt nu 1800
flesjes drinkt hij of leeg of net paar mm laat die liggen.
Infuus en suikers zijn gestopt.Als hij 2000 weegt mag hij naar huis,mits die zn flesjes ook leeg drinkt.. *hoop,hoop..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:28

Ga duimen voor je bloem!

Ik kreeg bij week 37 streepjes Huilen Maar op zich nog niet eens zoveel maar vind ze niet mooi. Noem ze maar mn robin-streepjes Tong uitsteken

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:30

Ik heb met 39 weken striemen gekregen op mijn heupen! Boos!
Niet superveel, en ze zitten behoorlijk laag. Ach ja, ik vond het toen heel erg, maar nu maakt het me niet meer zo veel uit. Ik heb er wat moois voor teruggekregen!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 19:34

Idd,als je je kindje hebt dan weet je waarvoor je de pijn en strepen heb gedragen met liefde.. Knipoog

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:46

Ik kan me niet druk maken om die strepen, vind het ook een beetje overdreven hoe sommige reageren maar goed dat is mijn mening.
Je krijgt er zo iets moois voor terug dan ga je je toch niet druk maken om die stomme streepjes??? Ik zit zelf helemaal onder maar dat is niet eens van de zwangerschap maar door medicijngebruik (en veel en snel aankomen in korte tijd) ik maak me er niet druk om, nee het is niet mooi maar ach ben toch geen bikinie mens ha ha.

Bloempje ja het is verscrikkelijk om je kindje achter te laten in het ziekenhuis maar voor Mike is het alleen maar goed en je zult zien dat ie waarschijnlijk heel snel en goed aankomt.
Woon je ver van het ziekenhuis vandaan? Wij kregen de mogenlijkheid om in het RMD te logeren maar hebben het niet gedaan aangezien we ongeveer 6 km van het ziekenhuis vandaan wonen.

Ligt Mike ook in de couv of al in een bedje?

Weet niet of je er iets aan hebt maar ik ben veel te vinden op http://www.prematurenforum.nl daar zitten ook veel moeders met dysmatuur kindjes zoals Mike (mijn zoontje was ook dysmatuur en als je ziet wat voor bink het nu is!!!! Gaat helemaal goed komen hoor met die Mike van jou!)

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:48

Meys schreef:
Ik kan me niet druk maken om die strepen, vind het ook een beetje overdreven hoe sommige reageren maar goed dat is mijn mening.
Je krijgt er zo iets moois voor terug dan ga je je toch niet druk maken om die stomme streepjes??? Ik zit zelf helemaal onder maar dat is niet eens van de zwangerschap maar door medicijngebruik (en veel en snel aankomen in korte tijd) ik maak me er niet druk om, nee het is niet mooi maar ach ben toch geen bikinie mens ha ha.

Ik maak me er niet heel erg druk om, als ik ze krijg is het jammer natuurlijk, maar als ik het kan voorkomen dan is dat natuurlijk helemaal leuk.
En ik zal aankomende zomer ook geen bikini mens zijn, tenzij het babyvet er al af is tegen die tijd.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:59

Als je ze krijgt is er niks tegen te smeren hoor, ze verkopen wel allemaal van de leuke (en dure??) cremepjes maar die helpen echt geen zier.
Je huid scheurt onderhuids en daar komt geen zalfje bij.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 21:01

Meys schreef:

Bloempje ja het is verscrikkelijk om je kindje achter te laten in het ziekenhuis maar voor Mike is het alleen maar goed en je zult zien dat ie waarschijnlijk heel snel en goed aankomt.
Woon je ver van het ziekenhuis vandaan? Wij kregen de mogenlijkheid om in het RMD te logeren maar hebben het niet gedaan aangezien we ongeveer 6 km van het ziekenhuis vandaan wonen.

Ligt Mike ook in de couv of al in een bedje?

Weet niet of je er iets aan hebt maar ik ben veel te vinden op http://www.prematurenforum.nl daar zitten ook veel moeders met dysmatuur kindjes zoals Mike (mijn zoontje was ook dysmatuur en als je ziet wat voor bink het nu is!!!! Gaat helemaal goed komen hoor met die Mike van jou!)

Ik woon gelukkig 5 minuten met de brommer van het ziekenhuis.
Dus dat komt wel helemaal goed.Hij gaat gelukkig vooruit,dus dat is al hel goed teken.
Ik ga vanavond even rustig op de site kijken,moet nu naar Mike zn fles geven,blijft door gaan he om de 3 uur Haha! Maar gelukkig doe ik het met liefde ..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:10

Knap van je hoor Bloempje, net bevallen en toch ga je elke 3 uur je zoontje verzorgen!
Het is wel duidelijk dat je gek op je kleine ventje bent!
Ik zou het ook doen hoor, maar ik lag in het ziekenhuis naast een vrouw, nou vreselijk! Savonds vroeg de verpleegkundige wat we wilden: snachts voeden of slapen. Ik koos altijd voor het voeden, ik wilde dat mijn BV goed op gang kwam. Mevrouw koos dus fijn voor het slapen! Sorry, maar ik werd daar zo kwaad om altijd. Thuis heb je die keus ook niet.
Maar ja, niet bij iedereen zijn de moedergevoelens dus gelijk...

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:44

Bloempje, dat is fijn dat je zo dicht bij woont zeg!
Jaja het blijft doorgaan die drinkmomentjes maar daar groeit ie alleen maar van en is ie sneller thuis!

Je mag me ook altijd pb-en hoor pver je dysmatuur kereltje!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:49

Oh dat kan ik me voorstellen Marloes, ik had ook voor voeden gekozen!
Nu 's nachts vind ik meestal de eerste voeding het vervelendst, want dan slaap ik net 2 uurtjes meestal haha...

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 22:24

Marloes_R schreef:
Knap van je hoor Bloempje, net bevallen en toch ga je elke 3 uur je zoontje verzorgen!
Ik zou het ook doen hoor, maar ik lag in het ziekenhuis naast een vrouw, nou vreselijk! Savonds vroeg de verpleegkundige wat we wilden: snachts voeden of slapen. Ik koos altijd voor het voeden, ik wilde dat mijn BV goed op gang kwam. Mevrouw koos dus fijn voor het slapen! Sorry, maar ik werd daar zo kwaad om altijd. Thuis heb je die keus ook niet.

Ik moet eerlijk bekenen dat ik in die 3 dagen dat ik in het ziekenhuis heb gelegen,
ook niet nachts eruit ging.Maar ik was dan ook echt helemaal gebroken na alle voedingen overdaags.
En nachts is mn vriend er niet,maar thuis wel.dus dat maakt het weer makkelijker straks.Dan wissel je het meer af.
Maar ik lag dan ook de eerste 2 dagen alleen op een kamer,en moet bekenen heerlijk!
Ik mocht nog langer blijven,maar na de 3e nachts dat ze een moeder met net bevallen zoontje bij me plaatste,wat ook nachts op de kamer bleef.Maar een echte huilbaby was elk uur huilen.
Heb ik besloten om toch naar huis te gaan,ik kwam zo niet aan mn rust toe,en merkte dat ik dit niet aankon.En daarbij dat het vrouwtje duits sprak dus der helemaal niet verstond was dit erg onhandig.En van kamer wisselen mocht weer niet.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:27

Maar Bloempje, jij geeft toch de fles? Dan had ik ook lekker doorgeslapen hoor, als je toch die mogelijkheid hebt Knipoog
Die vrouw en ik gaven allebei BV, en die moet gewoon zo snel mogelijk goed op gang komen. En als de verpleging dan met flesjes in de weer gaat, krijg je ook nog eens verwarring voor de baby. Vandaar dat ik, hoe moe ik ook was, wel snachts wilde voeden.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 22:28

Ja ik geef de fles,dus dat maakt het idd allemaal makkelijker.
Bij Mike ligt ook een beeb die bv krijgt,dit kindje ligt al 11 weken in het z-h.En de moeder verblijft nog steeds daarvoor in het ziekenhuis.Knap dat ze dit zolang volhoud.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:43

Bloempje: Maar hoe is het je bevallen om thuis te bevallen?
Mooie kromme zin Tong uitsteken

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 10:22

Mistral,opzich vond ik het prettig.Had alleen de Vk en mn vriend en geen meerderen mensen erom heen.
Maar ik had ook geen anderen keus,hij was er binnen 11 minuten Clown
Binnen 2 uur had ik ook voledige ontsluiting,waar ze niet opgewacht had.Dus mocht absolut niet meer reizen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:50

Nou qua bevalling ben ik jaloers op je! Bloos Haha! Hoe is het nu met Mike?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:17

Marloes_R schreef:

Ik denk niet dat je dit zo kunt zeggen, ik weet dat ik bij mijn eerste kindje na 5 dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen ook helemaal versleten was, kon niet slapen etc. Mocht toen naar huis en 1 dag later mocht mijn zoontje naar huis. Die ene nacht dat ik alleen was kon ik "lekker" slapen en uitrusten van de zware bevalling. De volgende dag was ik uiteraard megablij dat hij mee naar huis mocht! Maar dat ene nachtje alleen had ik even nodig na 5 nachten niet geslapen te hebben na de bevalling! Knipoog

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:30

Es, je hebt geljk dat het misschien wat kort door de bocht was.
Maar als je overdag praatjes voor 10 hebt, hele ladingen bezoek kunt ontvangen, en snachts snurkt alsof je een half bos om moet kappen, dan kun je m.i. ook wel een keertje snachts je kindje de borst geven.
Natuurlijk is een bevalling zwaar, en had ik ook maar al te graag eens ee3n nachtje doorgeslapen. En dat jij die kans kreeg, is alleen maar fijn natuurlijk. Maar ik had het idee dat het deze dame wel erg makkelijk af ging om de kans te grijpen om te slapen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:30

Toen mijn meisje in het ziekenhuis lag ivm de hevige reactie op de koemelkallergie sliep ik daar. Ik wilde absoluut niet bij haar weg. Doordat ik ook al nachten niet geslapen had omdat de kleine zo lag te spugen dat het leek alsof ze erin stikte. Er lag ene ander babytje bij haar op de kamer en die heeft iets van 45 minuten liggen huilen. Uiteindelijk viel ik in slaap maar werd dus niet wakker toen Mariella begon te huilen, voor een voeding Bloos Verdrietig De verpleging dacht te helpen door haar een voeding te geven (terwijl ik gezegd had dat ze absoluut geen flesvoeding mocht hebben) Ik denk een uur na de voeding begon ze te spugen en kon niet meer ophouden daarmee. Even voor de duidelijkheid, iedereen heeft onderschat dat ze koemelkallergie had, ik was namelijk (volgens de kinderarts) dat overbezorgde moedertje die nog totaal geen ervaring had Boos! Dus toen ze zo heftig begon te spugen (let wel 6 week oud) was ik echt woedend. Ze kon niets meer binnen houden, uiteindelijk kreeg ze sonde voeding om toch wat binnen te krijgen. Dus ondanks dat ik er wel sliep was ik er ook niet voor mijn kind toen ze me nodig had Bloos