Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Re: Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:41

Ik kwam erachter dat ik zwanger was toen ik al ruim 5 maanden op weg was, ik rookte en dronk regelmatig mijn glaasje en was braaf pil slikkend al bijna 25 jaar, niet helmaal gepland dus, wel welkom Haha!
Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik niet gestopt met roken, als je ineens stopt gaat je lichaam alle afvalstoffen afvoeren, is niet goed voor de baby. Heb me wel beperkt tot maximaal 5 sigaretten per dag.
Af en toe een wijntje (ik heb ruim vijf maanden gewoon gedronken).
Mijn Ukkie is normaal gezond ter wereld gekomen en zeker niet dom Lachen en ik ben echt geen uitzondering, dat bewijzen al mijn leeftijdgenoten maar die bijna allemaal rokende en drinkende moeders hadden.

Hiermee wil ik niet zeggen dat je maar gewoon door moet gaan maar een paar sigaretten per dag wegen naar mijn mening niet op tegen de stress van het stoppen. Tuurlijk, als je kan stoppen vooral doen, en dat is niet alleen tegen degene die een kind willen!!!!!!!!!!!

Ze gaan nu een onderzoek starten hoeveel roken en drinken je kan voor er schade optreedt Verward
De wetenschappers weten het dus zelf eigenlijk ook niet...................

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:54

Nog nooit gehoord van herstarten van onderzoek Pling

Tis niet omdat er al onderzoek naar gedaan word, dat die nooit opnieuw kan gedaan worden. Nieuwe feiten nieuw onderzoek. Dus conclussie dat ze het niet weten. Is wel beetje voorbarig.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:15

katiavl schreef:
Nog nooit gehoord van herstarten van onderzoek

Zo zie je maar weer, leren we weer wat.

katiavl schreef:
Dus conclussie dat ze het niet weten. Is wel beetje voorbarig.

Waarom zijn we met zijn allen zo blij dat men onderzoeken blijft verrichten naar kanker, naar spierziekten, naar diabetes, naar nierziekten etc.etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:16

Miss_Maya schreef:
3. Je irriteerd de niet-rokers

A dáár komt de aap uit de mouw, dit topic zijn geen goed bedoelde adviesen maar zijn doordrenkt met irritatie?
Nou dan hoor ik eindelijk eens iets nuttigs, bregt een heel andere wendig in dit topic Haha!
Snap alleen niet zo hoe je je kan irriteren aan een roker, mss zelf een peuke opsteken ben je veel minder gestrest!!!!

Miss_Maya schreef:
5. Je komt dom over

Dit is je eigen interpretaie; heb er nooit iets over gelezen in het nederlands woordenboek Knipoog

Denk dat we hier nooit uitkomen, jammer dat er niet naar jezel kan worden gekeken,
maar er is mij nu wel veel meer duidelijk, interessant.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:20

Oeps Chiqa, die vindt ik niet zo netjes van je..........

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:23

Chiqa

En noetan maar goed ook, zoals ik zeg herhalen en herhalen, als we zouden gebleven zijn bij het eerste onderzoek. Zaten we nog ver van huis....

Zoals ik al vertelde roken absoluut eigen beslissing, maar ik zal het nooit begrijpen. Moet toch niet. Maar dan wil ik wel dat mensen met degelijke stellingen in een discussie komen

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:30

katiavl schreef:
Zoals ik al vertelde roken absoluut eigen beslissing, maar ik zal het nooit begrijpen. Moet toch niet. Maar dan wil ik wel dat mensen met degelijke stellingen in een discussie komen

Dat is ook je goedrecht, maar ik vindt nogmaals dat mensen nogal vlot zijn met hun ver / oordelen en dat vat de roker dan mogelijkerwijs weer fout op.

Woede en boosheid kunnen we maar op een manier oplossen toch??

Noet gaat nu haar nestje opzoeken Knipoog
Trusten allemaal Dromen

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:34

Welterusten Noet Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:35

Noetanchamon schreef:
katiavl schreef:

Dat is ook je goedrecht, maar ik vindt nogmaals dat mensen nogal vlot zijn met hun ver / oordelen en dat vat de roker dan mogelijkerwijs weer fout op.

Woede en boosheid kunnen we maar op een manier oplossen toch??

Ik denk eerder dat het in dit topic door sommige uitspraken van ts is. Ik kan ook verkeerd zijn.

Nu goed eerlijk is eerlijk, ik heb veel familieleden verloren aan longkanker, de kans is groot dat ik er zelf aan dood ga. Dat vind ik dus ook vreemd als je niet erfelijk gebonden bent, je het risico toch neemt. Maar goed dat wou ik dus niet zeggen. Ik heb dus na de dood van die familie leden als vrijwilliger gewerkt in palliatieve zorgen. Bestaat er ook grotendeels uit. Vond dat ik iets terug mocht doen. Maar doodgaan aan longkanker is geen pretje, ook die mensen zien wenen, en vertellen hoe dom ze zijn geweest.

Hiermee wil ik dus vertellen, dat ik mischien ook te rap van stapel loop, maar wil gewoon mensen wat vertellen. Nuja ben ook niet naief om te geloven dat iedereen gaat luisteren Pling

ik snap gewoon niet hoe je roken kunt verdedigen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 03:29

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over roken tijdens de zwangerschap in zijn algemeenheid, het is niet de bedoeling om persoonlijk richting andere bokkers te worden.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 09:50

chiqa ik heb de tussenliggende blz even niet gelezen....
maar ik kan me goed voorstellen dat je door de hormonen die vrij komen bij een zwangerschap je heel anders wordt!

ik ben een echte koffiefreak, maar zodra ik zwanger word, word ik er straalmisselijk van (alleen al van de lucht! )

zou dus toch een beetje een kwestie van uitproberen zijn in jouw geval Knipoog hoewel het niet mijn voorkeur heeft om te gaan stunten met een zwangerschap (om het even grof te zeggen)
ik snap heel goed dat als je heel graag een kindje wilt, je je niet laat tegenhouden door een paar sigaretten!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:13

Chiqa: Ik heb niets tegen roken of mensen die roken. Zolang ze het maar niet in mijn huis doen Knipoog In openbare gelegenheden zit ik er echt niet mee.

Maar ik vind het wel heel onverantwoord om te gaan roken als je zwanger bent. En het verbaast me eerlijk gezegd hoeveel mensen hier nog het idee hebben dat je beter kan minderen dan stoppen, of dat de stress van het stoppen erger is dan een paar sigarettjes blijven roken. Ik dacht dat iedereen tegenwoordig toch wel op de hoogte was van de wetenschappelijke feiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:16

Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, heb ik mijn pakje shag leeg gerookt (moest even uitstressen van de shock Haha! ) en daarna ben ik gestopt.
Ik neem nu af en toe nog es een trekje, maar na twee trekjes word ik zo beroerd en misselijk dat ik er bij moet gaan liggen.
Bij sommige zwangeren die heel gestresst zijn, omdat er veel spanning bij die bepaalde zwangerschap komt krijgen, raden ze aan om te minderen. 5 sigaretten per dag om de stress tegen te gaan, zou beter zijn dan de stress zelf voor het kind.
Ik ben gestopt en ik denk dat toch de allerbeste optie is.
Zoonlief is nu 10 maanden en in blakende gezondheid!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:26

Roken brengt geen ontspanning maar stress. ZOdra je je peuk uitmaakt neemt het nicontine gehalte alweer af en bouwt de stress (verlangen naar nicotine) zich alweer op/ Een roken is dus nooit zonder stress. Eigenlijk moet je daar gewoon medelijden mee hebben. Moet je je voorstellen dat je nooit ontspannen bent!

DUs met 5 sigaretten roken heb je meer stress dan anneer je stopt.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:33

Mijn moeder rookt niet veel, 6 sigaretten per dag. Ik begrijp ook niet waarom ze niet stopt maar goed..
Tijdens onze zwangerschappen is ze gestopt met roken en daar heeft ze dan ook totaal geen moeite mee, ze kan ook gerust een hele dag niet roken.

Ik ben zelf echt een anti-rook mens, en wat je doet moet je natuurlijk zelf weten, maar als je hoort wat er allemaal fout kan gaan en ik kan me niet voorstellen dat er aangeraden word om te roken.. doe het niet, goed voor je eigen gezondheid en die van je baby en omgeving. Lachen

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:54

Zo kan je blijven doorgaan !
Roken is slecht punt uit !

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:10

En dat is een ding wat zeker is miss Maya Ja

Mijn zusje is ook zwanger en die rookt zo'n 4 sigaretjes per dag... Ze heeft een poging tot stoppen gedaan, maar het lukte haar gewoonweg niet.

Ik weet niet wat ik zal doen wanneer ik zwanger raak. Heb wel altijd gezegd dat ik zou stoppen, maar of het gaat lukken is een 2e. En daar moet ik ook realistisch in blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:40

Bedankt voor jullie reacties!
En..excuses aanvaard voor diegene die me PBde.

faye schreef:
Roken brengt geen ontspanning maar stress.

Rook jij zelf?
steeffie schreef:
Ik heb niets tegen roken of mensen die roken. Zolang ze het maar niet in mijn huis doen

Ook niet bij mij, in mijn huis wordt niet gerookt.
kekaro schreef:
je je niet laat tegenhouden door een paar sigaretten!

Nee dat zal ik ook niet doen, daar zijn wel zwaardere argumenten voor nodig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:44

Das gewoon bewezen dat roken meer stress veroorzaakt, en nee het zijn geen fabelonderzoekjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:47

Dus je rookt zelf niet Knipoog dat is duidelijk.
Denk dat je daar beter over kan oordelen als je zelf ooit gerookt heb.
(Ben niet voor niets 3.5 jaar clean)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:47

Stress zit toch gewoon tussen je oren? Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:48

Waarom moet je zelf roken, als daar puur wetenschappelijke bewijzen voor zijn.
Dat is het juist je lichaam is verslaafd, en je denkt dat je met stoppen meer stress kan krijgen.
Dat is toch al op zich een antwoord....

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:11

Hoi Chiqa,

Ik denk dat je de feiten heel goed kent (en zo niet dan is daar in dit topic al genoeg over geschreven dacht ik zo Knipoog ). Kort samengevat: Roken tijdens je zwangerschap is niet goed voor een kind!
Aan jou om alle voors en tegens tegen elkaar af te wegen, een hele grote verantwoordelijkheid want je maak niet alleen een keuze voor jezelf maar ook voor je kind. Wij kunnen geen beslissing voor je nemen maar persoonlijk zou ik stoppen met roken (en drinken) en er alles aan doen om mijn kindje een goede start te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:23

katiavl schreef:
Waarom moet je zelf roken, als daar puur wetenschappelijke bewijzen voor zijn.

Mss moet je eens stoppen om op de stoel van een wetenschapper of een arts te gaan zitten,
ik luister liever naar het doktersdvies van mijn erkende arts en psycholoog, ze hebben ervoor gestudeerd.

Nogmaals, ik trek me niets aan van de mening van een bokker die niet in mijn schoenen heeft gestaan, of bij voorbaad al anti rook is.

Ik heb inmiddels al aardig wat info gekregen (met name per PB) waar ik erg veel aan heb, wat gelijk aan mijn situatie is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:25

Ik moet niks dank je , en toch vind ik het raar dat jou arts als enige roken gaat aanprijzen in plaats van pleisters.