nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YoenLo

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:44

Voor mij is dat Protopic echt een wonderzalf !!
Heb echt alle hormoonzalven, alternatieve geneeswijzes e.d. geprobeerd maar echt niets hielp.
Het brand inderdaad wel wat, maar dat heb ik er zeker voor over !

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:06

Het brand alleen wanneer je Protopic op een open plek smeert op je huid, en daarna onder een warme douche/zon staat, of eraan gaat zitten. Bij mij heeft het iig erg goed geholpen.

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:11

ik mocht het van de dermatoloog liever niet gebruiken omdat het nog niet duidelijk zou zijn of de zalf op lange termijn kankerverwekkend zou kunnen zijn.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 14:16

VValar schreef:
Het brand alleen wanneer je Protopic op een open plek smeert op je huid, en daarna onder een warme douche/zon staat, of eraan gaat zitten. Bij mij heeft het iig erg goed geholpen.

ik heb er mn bedenkingen over, vooral omdat juist mn gehele huid openligt *twijfel Nagelbijten / Gniffelen heb het er wel kort met de dermatoloog over gehad, maar die raadde het bij mij niet aan, dus denk niet dat ik het ga gebruiken.

[edit] maar het is natuurlijk wel geweldig dat het bij andere mensen juist wel helpt! Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:23

Ik denk dat, wanneer je hele huid open ligt, je niet gelijk je gehele huid moet insmeren. Probeer anders eerst een paar dagen alleen je hand, arm, of andere plek waar je de meeste last hebt. Dan kun je kijken hoe je huid er daar op reageert. Waneer je huid er positief op reageert, kun je dit altijd nod uitbreiden naar de rest van je lichaam. In principe zou je er niet zo veel last meer van moeten hebben als je het eenmaal hebt ingesmeerd met protopic. Dan kun je het vanzelf meer met rust laten, waardoor je huid ook weer sneller geneest. Voor mij was het juist een extra stimulans om er niet aan te komen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:09

*meldt zich*

Mijn eczeem heeft zich een hele tijd koest gehouden, maar het is sinds een paar weken weer lekker aan het feestvieren Boos! Het zit bij mij in mn knie-en elleboogholtes, op mijn handen, armen en sinds kort ook op mn voorhoofd en oogleden. Gelukkig in mn gezicht niet al te erg, het laat zich wel camoufleren maar dat vind mn huidje dan ook weer niet leuk... Ik wordt er op het moment echt helemaal gestoord van. Ben er in het verleden wel mee bij de huisarts geweest, die wierp er een blik op en gaf meteen hormoonzalf mee. Dat helpt wel een beetje maar eerlijk gezegd hoef ik die vieze troep niet op mn lijf als het niet heel dringend nodig is. Ik vermoed trouwens dat het bij mij ook atopisch is, ik heb ook andere allergische klachten, maar dat is nooit onderzocht en zo lang het allemaal een beetje onder controle te houden is hoeft dat van mij ook niet.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 19:37

leuk dat je erbij komt! Lachen

misschien dat je een beetje moet uitkijken met camoufleren in je gezicht, je smeert er toch een chemisch goedje op de erg gevoelige huid én er komt op die manier geen lucht bij.

ik heb het sinds een week erg veel op mn voorhoofd, maar dit komt vooral door het vochtige en koude weer buiten. goed vet houden helpt! Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 19:38

VValar schreef:
Ik denk dat, wanneer je hele huid open ligt, je niet gelijk je gehele huid moet insmeren. Probeer anders eerst een paar dagen alleen je hand, arm, of andere plek waar je de meeste last hebt. Dan kun je kijken hoe je huid er daar op reageert. Waneer je huid er positief op reageert, kun je dit altijd nod uitbreiden naar de rest van je lichaam. In principe zou je er niet zo veel last meer van moeten hebben als je het eenmaal hebt ingesmeerd met protopic. Dan kun je het vanzelf meer met rust laten, waardoor je huid ook weer sneller geneest. Voor mij was het juist een extra stimulans om er niet aan te komen.

thanx voor je reactie én de duidelijke uitleg! misschien dat dit net het duwtje in de rug is dat ik nodig heb, maar ben nog niet helemaal zeker. wie weet.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:04

Kimmm, voorhoofd is er bij mij idd ook bij gekomen met dit weer.
Gelukkig is het geen strenge winter!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 20:21

het is echt vreselijk en het ziet er écht niet uit. flink balen. het is zo droog dat ik bijna hele vellen ervan af kan trekken - hele hopen schilfers. bah Boos!
en ik maar blijven smeren... maar het lijkt bijna erger te worden van al dat smeren met de vette crème! hoe dat dan weer kan Nagelbijten / Gniffelen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:36

Op mijn voorhoofd schilfert het idd ook heel erg. Eigenlijk erger dan op de rest van mijn gezicht..

Heb vandaag wat chocolade op, ik zit verder niet in de stress.. dus ik zal morgen een goed kijken Knipoog

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 20:42

wordt er ondertussen he-le-maal moe van - van die schilfers op mn voorhoofd. jammer dat er niets aan te doen is. wat smeer jij erop? ook gewoon een aantal keren per dag vette crème?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:48

Jup, die cetomacrogolcreme.. maar die lijkt binnen 30 sec. ingetrokken te zijn en dan is het weer net zo droog. smeer ik teveel.. dan krijg ik puistjes..
Ik doe het heeeeel dun met hormoonzooi en op 't moment is het vrij rustig. ik hoef dan ook een weekje niet te smeren (wel afhankelijk van het weer) en dan komt t weer terug..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 20:54

ja inderdaad! heb dus ook last van puistjes op dit moment - geen seconde aan gedacht dat het misschien wel zou kunnen komen door het vele insmeren met vette crème Lachen moet ik maar eens op gaan letten! vond het al zo raar, heb ze namelijk anders nooit!

ga het maar niet met hormoonzalf proberen, want heb al een stukje opengekrabt en dat lijkt me niet zo'n goed plan Knipoog

heb je wel eens purol of iets geprobeert? dan werkt namelijk ook redelijk goed, tenminste, het blijft dan een stuk langer vet! smeer er altijd een dikke laag op voor het slapen gaan Vork

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:07

die crème van eucerin die ik gebruikte houdt redelijk lang vettig.
10% urea lotion of zoiets

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:15

Purol is toch geparfumeerd? de purol die ik heb, daar kan ik niet tegen Boos!
Maar ik smeer de kloofjes onder mijn neus in met vaseline en 1 x per dag met een zalfje wat ik een héle tijd terug heb gehad van de dokter. dat hersteld écht super snel!

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:30

Kimmm schreef:
het is echt vreselijk en het ziet er écht niet uit. flink balen. het is zo droog dat ik bijna hele vellen ervan af kan trekken - hele hopen schilfers. bah Boos!
en ik maar blijven smeren... maar het lijkt bijna erger te worden van al dat smeren met de vette crème! hoe dat dan weer kan Nagelbijten / Gniffelen

Ja dit ken ik zoo goed ! (helaas) Het is echt zo vervelend !
Op sommige plekken kon ik zoveel smeren als ik wilde maar het trok gewoon niet in mijn
huid doordat het juist zo droog was. Je kon gewoon op m'n huid "kloppen".
Het verschilt trouwens echt zoveel per persoon wat er helpt. Purol en eucerin kan ik weer helemaal niet tegen.
Heb je al eens de zalf geprobeerd van Balneum Hermal ?
Verder heel veel water drinken.
Als je eczeem zo erg is, waarom zou je dan niet Protopic proberen ?
Dat gevoel heb ik altijd hoor. Het helpt bij mij iedergeval heel goed (roodheid, schilfers enz.)
Heel veel sterkte !

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:45

Hier nog een 'slachtoffer'.
Ik heb het dan wel niet zo extreem als sommigen hier, maar het is wel vervelend. Vooral op mn armen (ellebogen en bovenarmen), binnenkant van mn kuiten en bovenbenen is het nu erg. En niets helpt! Vaseline smeren, Locoide-creme, badderen met Balneum en Dode Zee-zout... Ik word er moedeloos van. Ik smeer nu met Triamcinolon zalf en sinds gister ook met Lanette. Nu maar hopen dat ik het daarmee een beetje onder controle kan krijgen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:47

ik heb ook last van soort van eczeem op m'n hoofd, in m'n haar. Het lijkt net roos, maar is het dus niet. In de lente/zomer is het vaak (bijna) helemaal weg en in de herfst/winter komt het vaak weer terug. Ben er wel eens naar de dokter voor geweest en speciale huidarts, wel zalf en shampoo gekregen, maar vind het te veel gedoe en dat ik nou echt resultaat merkte.. dat niet.
dus ik doe er eigelijk vrij weinig aan en merk het eigelijk niet eens echt nu.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:50

* meld zich *

Gelukkig heb ik er niet zo heel veel last van! Winters bijna niet, zomers op mijn handpalmen, en het hele jaar op mijn hoofdhuid onder mijn haar (vooral 's nachts wordt ik gek van de jeuk op mijn hoofd, overdag valt het meestal wel mee).
Gelukkig helpt hydrocortison goed bij mij!

Mijn nichtje heeft het héél erg! De verwachting is dat ze er niet meer overheen groeit..
Ze krijgt nu lichttherapie en dat geeft verlichting, het gaat nu voor het eerst een stuk beter.

De link astma - eczeem is in onze familie héél duidelijk!! Iedereen met astma heeft eczeem!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 19:53

@ YoenLo: ik gebruik protopic niet, omdat ik op dit moment een goede hormoonzalf heb die goed werkt én ik al zo ontzettend veel geprobeert heb. het gaat me verder alleen om de ontzettend droge plekken en de schilfers.

ik heb op dit moment weinig tot geen last meer van eczeem. geen rode plekken. ze zijn een dag geleden weer als sneeuw voor de zon 'verdwenen'.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:17

Op die chocolade heb ik toch 'lichtelijk' gereageerd, maar gelukkig merkte je het alleen 's ochtends, dat mijn ergste plekken weer wat roder waren.
Ik merk nu dat mijn handen een beetje schraal beginnen te worden, rond de knokkels. Terwijl ik eigenlijk nog nooit echt droge haden o.i.d heb gehad Scheve mond

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:23

Laar schreef:
Op die chocolade heb ik toch 'lichtelijk' gereageerd, maar gelukkig merkte je het alleen 's ochtends, dat mijn ergste plekken weer wat roder waren.
Ik merk nu dat mijn handen een beetje schraal beginnen te worden, rond de knokkels. Terwijl ik eigenlijk nog nooit echt droge haden o.i.d heb gehad Scheve mond

Ik heb dat ook. Ja Alleen ik reageer heel heftig op chocola, (tenminste m'n huid Clown). De volgende dag kan ik m'n handen nauwelijks bewegen van alle wondjes die er opzitten. Verdrietig

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:24

YoenLo schreef:
Voor mij is dat Protopic echt een wonderzalf !!
Heb echt alle hormoonzalven, alternatieve geneeswijzes e.d. geprobeerd maar echt niets hielp.
Het brand inderdaad wel wat, maar dat heb ik er zeker voor over !

Ai, en als je vaak droge/open handen hebt? Helpt het dan? Want soms kan ik niet eens meedoen met gym omdat m'n handen zo gigantisch zeer doen. Bijv. volleybal of iets dergelijks.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 13:56

Laar schreef:

probeer je handen dan gelijk goed in te vetten, want als het erger wordt, dan is het niet zo gemakkelijk weer weg te krijgen Knipoog

heb vandaag weer een goede dag Go jij! Go jij! weinig tot geen last ergens vast - alleen mn voorhoofd blijft erg droog; een ramp, maar blijven smeren. misschien komt het doordat het zonnetje buiten schijnt en het een helderblauwe lucht is Vork laat ze lente/zomerZON maar komen! dan heb ik in ieder geval weinig tot geen eczeem meer Lachen

@ laar: alleen balen dat jij (en misschien ook andere mensen) weer last krijgt van zonneallergie Boos!