[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pianka

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:29

Maar wel met je vraag. Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:50

Ik heb gister om 11 uur de pil genomen, en daarvoor was mijn vriend hier.. Om half 5 heb ik overgegeven, is de pil nu nog veilig of moet ik snel een pil nemen(het is nog binnen 12 uur)

Op de bijsluiter stond dat het alleen moest binnen 3-4 uur, maar heb ik met 5 uur geen risico?

alweer een vraag, maar moet het even zeker weten..

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:29

Ik heb een vraagje, maar geen tijd om heel het topic door te spitten. Misschien dat iemand me hier verder kan helpen.
Ik heb tijdens mijn ongesteldheid altijd heel erg last van buikpijn.
Ik kan niet op of neer en val ook regelmatig flauw door de hevige buikpijn.
Ik heb samen met de huisarts al verschillende dingen geprobeerd, maar het is dan eventjes minder heftig en dan komt de buikpijn gewoon weer zo heftig als eerst terug.
Nu heb ik iets gehoord over de prikpil (waar de dokter trouwens nooit iets over heeft gezegd Verward ).
Mijn vraag of iemand er hier ervaringen mee heeft?
Ik zou graag voors en tegens horen!
Alvast bedankt Lachen

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:24

ppff...soms zou ik willen dat ik een man was Tong uitsteken
Dat gedoe met die pillen de hele tijd...
Ben elke maand weer bang dat ik zwanger ben, terwijl ik netjes me pilletjes in heb genomen Nagelbijten / Gniffelen
toch stom??..
wie heeft daar nog meer last van?
heel erg vervelend Verdrietig

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:47

Ja, heel raar, maar elke maand ben ik best wel blij als ik weer ongesteld ben Nagelbijten / Gniffelen. Ik zit er nu ook op te wachten Tong uitsteken.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:09

@Seventje: even doorgeven aan de gyneacoloog, zij/hij kan een stukje van de draadjes afknippen, zodat je vriend er niets meer van voelt.

@_Michelle__: Prikpil --> niet aan beginnen. 't Is rotzooi wat in je lijf wordt gespoten en daar vervolgens (meer dan) 3 maanden in blijft zitten. Mocht er iets misgaan (trombose, of gewoon misselijk worden van dat spul) kun je het er niet 1-2-3 uithalen (zoals bij implanon, spiraaltje of stoppen met de pil). Bovendien als je aan kinderen wilt beginnen kan het, na het stoppen met de injecties, zelfs wel tot een jaar duren voordat je weer vruchtbaar bent.... Niet doen dus!
(bovenstaande informatie gaf mijn huisarts mij toen ik vroeg naar de prikpil)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:32

Seventje schreef:
Nou is dus mijn vraag. Of hier iemand is. Waarvan de partner ook zegt het spiraaltje te voelen.

Even een klein stukje van je verhaal. Mijn vriend voelt het spiraaltje af en toe eens. Maar zover ik weet niet hinderlijk. Het maakt meestal wel uit wel standje we aan het doen zijn Vork Dus misschien tot de tijd dat je naar de gynecoloog gaat even proberen met andere standjes. Knipoog

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:53

Ik slik de pil, is altijd probleemloos gegaan, todat ik ben bevallen van mijn zoontje..
Heb wel 5 verschillende pillen gehad, ben 10 kilo aangekomen.. Ben de ene keer happy de andere keer helemaal down... Terwijl ik daar noot last van heb gehad.
Heb nu voor vrijdag een afspraak staan bij mijn HA om eens te bepraten of er toch geen andere anticonceptie voor mij is.
Een ding heb ik al uitgesloten die ik absoluut niet wil en dat is de rpikpil.
Mirena spiraal zat ik aan te denken maar daar hoor je nu zoveel negatieve verhalen over... Of beeld ik mij dat in.
De nuvaring lijkt mij eigenlijk ook niet, dat gepiel een je fluit, hoe gaat dat in zijn werk het inbrengen van een nuvaring?
Nou ik laat me verassen door de HA wat hij een goede oplossing vind, tegenover de pil.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:55

Rhiannon schreef:
@_Michelle__: Prikpil --> niet aan beginnen. 't Is rotzooi wat in je lijf wordt gespoten en daar vervolgens (meer dan) 3 maanden in blijft zitten. Mocht er iets misgaan (trombose, of gewoon misselijk worden van dat spul) kun je het er niet 1-2-3 uithalen (zoals bij implanon, spiraaltje of stoppen met de pil). Bovendien als je aan kinderen wilt beginnen kan het, na het stoppen met de injecties, zelfs wel tot een jaar duren voordat je weer vruchtbaar bent.... Niet doen dus!
(bovenstaande informatie gaf mijn huisarts mij toen ik vroeg naar de prikpil)

Oke dank je wel voor je tip.
Ik ga nu kijken of het doorslikken dit keer wil helpen Ja

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:33

Mijn vriend en ik hebben een kinderwens, maar ik gebruik op het moment nog implanon. Nu vroeg ik me af of iemand weet wanneer je weer vruchtbaar bent na het verwijderen van de implanon. Is dat meteen al of kunnen we beter eerst een poosje wachten totdat alle hormomen uit mijn bloed zijn? Iemand enig idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:36

Pascal schreef:
Ik slik de pil, is altijd probleemloos gegaan, todat ik ben bevallen van mijn zoontje..
Heb wel 5 verschillende pillen gehad, ben 10 kilo aangekomen.. Ben de ene keer happy de andere keer helemaal down... Terwijl ik daar noot last van heb gehad.
Heb nu voor vrijdag een afspraak staan bij mijn HA om eens te bepraten of er toch geen andere anticonceptie voor mij is.
Mirena spiraal zat ik aan te denken maar daar hoor je nu zoveel negatieve verhalen over... Of beeld ik mij dat in.
De nuvaring lijkt mij eigenlijk ook niet, dat gepiel een je fluit, hoe gaat dat in zijn werk het inbrengen van een nuvaring?
Nou ik laat me verassen door de HA wat hij een goede oplossing vind, tegenover de pil.

Ik heb de mirena, en ben er dik tevreden mee Ja
Wil niet anders meer. 5 jaar nergens meer aan denken, en gewoon lekker je gang gaan Bloos

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:39

Robijntjah schreef:
Pascal schreef:

Ik heb de mirena, en ben er dik tevreden mee Ja
Wil niet anders meer. 5 jaar nergens meer aan denken, en gewoon lekker je gang gaan Bloos

Sluit ik me bij aan... Ja

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:32

Pasha schreef:

Ik heb dat ook.. Echt stressen elke keer. Nagelbijten / Gniffelen
En ik slik maandags m'n laatste pil en wordt past vrijdags ongesteld, dat maakt het nog stresseriger. Vork

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:39

Pascal schreef:

Ik heb een nuvaring!
Mij bevalt het echt super goed!
Je brengt hem gewoon in als een tampon; en je voelt er niets meer van, de eerste paar dagen is het onwennig en denk je dat hij er uitvalt of wat dan ook.. maar het bevalt me heel goed.
In het begin vond ik het ook een super raar idee hoor.. maar toch geprobeert.
(Ook met ** merken we er allebeide niets van)

Heel handig.. je hoeft er maar 2 keer in de maand aan te denken; en ze hebben een sms&email service.. dus ik krijg altijd een dag en paar uur van te voren dat ik moet ruilen een sms&email! haha.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:04

Roelke_ schreef:
En ik slik maandags m'n laatste pil en wordt past vrijdags ongesteld, dat maakt het nog stresseriger. Vork

Hee ik prcies hetzelfde. en soms do-avond al, en heel soms al za-middag, nou dan kan je me echt opvegen, schrik me rot dan Haha!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:14

Ik ben nu bijna aan het einde van mijn allereerste strip, maar ben als sinds ik was begonnen op mn eerste dag van mn menstruatie lichtelijk ongesteld. Dus al 17 dagen ongeveer. Dan weer een dag bijna niet, en dan weer wel maar altijd wel heel lichtelijk. Denken jullie dat dat bij mijn 2 strip wel weer goedkomt? Na de stopweek dus? Hebben jullie dit ook meegemaakt?
Dankje!

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:19

Ik heb hetzelfde meegemaakt Luuz, mijn zusje ook Knipoog Na die eerste stopweek is het bij ons allebei goedgekomen Lachen

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:20

Roelke_ schreef:
Pasha schreef:

hahaha ja vervelend he Nagelbijten / Gniffelen
Ik slik donderdags m'n laatste en word het meestal zondag..
Nou had ik het dus een paar x doorgeslikt, en zondag kwam ook niet uit dus heb ik vrijdags m'n laatste pil geslikt dus ik ging ervanuit dat het maandags wel kwam.. maar nee... Nagelbijten / Gniffelen
stress..
maar tis toch goed gekomen..
en nou wil ik dat het al weer afgelopen is hhahaha Clown

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:07

Ik heb sinds een half jaar de pil, en in het begin merkte ik helemaal niks qua bijwerkingen. Lichamelijk heb ik helemaal nergens last van, maar na een paard maanden werd ik zo emotioneel van dat ding! Iedere avond huilen, megasnel huilen bij dingen nog nieteens vervelend gevonden zou hebben..zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik ben nu een maad gestopt met de pil, kijken of het dan mider wordt. Daarna ga ik gewoon weer verder.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:55

Juniper; anders ga je even langs de dokter, het hoeft niet bij elke pil zo te zijn dat je emotioneel wordt of last krijgt van depresieve buien.

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:58

Roelke_ schreef:
Pasha schreef:

Dat heb ik dus ook, alleen ik heb zondags me laatste pil en word het donderdag pas Scheve mond
Nou dat is dan 4 dagen vol stress en maar hopen op die ongesteldheid, maar dan heb je ook nog weer eens kans dat het door het stressen juist weg blijft Clown
Deze week ook weer fijn stressen Scheve mond

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:00

Heb ik ook altijd. het duurt bij mij precies net zo lang als bij jou beauty_yana0, maar ben toch elke keer weer bang dat er iets mis is.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:03

joske_vuran schreef:
Ik heb hetzelfde meegemaakt Luuz, mijn zusje ook Knipoog Na die eerste stopweek is het bij ons allebei goedgekomen Lachen

Oke!! Gelukkig!! Haha!
Over 2 weekjes weet ik het Lachen

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:04

Karoliefje_ schreef:
Heb ik ook altijd. het duurt bij mij precies net zo lang als bij jou beauty_yana0, maar ben toch elke keer weer bang dat er iets mis is.

Ja echt zwaar klote, heb al een paar keer er aan zitten te denken om een test te kopen, maar dan die dag dat ik het wou halen werd ik het weer enzo Vork
Echt frustrerend!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:17

Beauty_yana0 schreef:
Karoliefje_ schreef:

Ja echt zwaar stinkmodder, heb al een paar keer er aan zitten te denken om een test te kopen, maar dan die dag dat ik het wou halen werd ik het weer enzo Vork
Echt frustrerend!

gewoon rustig blijven, het duurt nadat je stopt zowiezo 1 dag voordat je lichaam merkt dat je gestopt bent zeg maar, en vaak dan pas na 2 dagen word je ongesteld..