Wat had je toen je van je paard afviel??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tierania_

Re: Wat had je toen je van je paard afviel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:30

Niets Tong uitsteken

Siedah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:42

Ahum, ik ben zooo vaak gevallen, dat ik blijkbaar weet hoe ik moet vallen. Heb nog nooit iets gekneusd of gebroken. Denk dat ik wel 1 x een ingeklapte long heb gehad, maar dat is niet zeker. Na een val op mn rug ben ik n tijdje blijven liggen en daarna ging het weer.

De eigenaresse van onze stal is vorige week gevallen en die ligt met 3 of 4 gebroken ribben en een gekneusde long in het ziekenhuis.

Paardrijden blijft helaas een risico. Merk zelf dat ik dat vaak vergeet... (is misschien soms maar goed ook) Clown

Ocorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:11

In de vijftien jaar dat ik paardrijd, was ik nog nooit afgevallen. Tot anderhalf jaar geleden, toen ben ik van een Z2-paard afgevallen en heb daarbij een gecompliceerde bekkenbreuk opgelopen, daar lig je dan... Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel voorzichtiger door ben geworden.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:14

Ik ben 1 keer in een bramenstruik beland en zat dus onder de krassen. Maar behalve dat, alleen een gekneusd ego Bloos .

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:16

ik heb vorig jaar december onder een haflinger gelegen, daarbij had ik een zware hersenschudding opgelopen. 1,5 maand terug begon het paard tijdens het opstappen ineens te bokken...sleutelbeen gebroken. stoppen met paardrijden? NOOIT! Wat ik wel heb geleerd, is dat ik ALTIJD een cap op zet, je kunt geen enkel paard vertrouwen, het blijven dieren...

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:16

eigelijk heb ik nog nooit iets ernsitgs gehad gelukkig (wil ik graag zo houden Haha! )
Maar het ergste tot nu toe:
grote schaafwond op m,n arm
gat in m,n broek
Schaafwond op m,n hand en vingers
grote blauwe plek op m,n been.

Klinkt erg raar maar reed op een pony die totaal niet naar je been luisterd en zelfs niet naar de zweep. Dus m,n vriendin maakte zo'n zwaai met de zweep terwijl ze te dichtbij de pony stond waardoor de pony zich bedreigd voelde (logisch was ook niet slim) en zo dicht mogelijk tegen het hek van de bak ging lopen. Dus ik werd geplet tege het hek (met spijkers) en viel op de grond waardoor m,n broek bleef haken en ik met m,n arm langs en spijker ging. Pijnlijk? ja Ach gut Maar ook erg dom Koe

Verder eigelijk nooit iets gebeurd..

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:45

Een hele grote blauwe plek op mijn kont en mijn been.. de rest eigenlijk niks.. val meestal niet hard

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:48

1x => niets
2x => niets
eigelijk nog nooit ietsvoorgehad toen ik van men paard viel Haha!

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:46

MMMaaike schreef:
mijn record! 3 keer in 1 les. *bloos*

Ik ben een keer tijdens de les 3 keer in 5 minuten gevallen Bloos Reed zonder zadel, in galop, paard doet hoofd naar beneden. Ik er weer op, half rondje verder weer. Weer erop, half rondje verder weer hetelfde verhaal. Toen maar niet meer gegallopeerd.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:50

hersenschuddigng Vork

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:43

een lichtelijke black out Tong uitsteken (ik weet niet zo goed hoe ik mijn pony weer heb gepakt en ik uit het bos ben gekomen Tong uitsteken ) en ee hersenschudding

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:52

Heb een keer m'n rug gekneusd. Paard draaide ineens om en ging er bokkend en in volle galop vandoor. En ik ging niet netjes mee in de beweging Bloos Was wel snel weer over.
Een keer een zwaargekneusde pols. Meisje reed paard voor iemand en ik was mee. Zij ging zonder zadel en ik mocht uitstappen. Zij vond dat ik even moest draven. Paard hobbelde nogal en zij trok hem opeens de bocht om. Ik gleed er aan de zijkant af. Daar schrok het paard weer van en die sprong opzij, bovenop m'n pols.
De laatste keer heb ik m'n arm op 3 plaatsen gebroken, die zit nu vast met een plaat en 8 schroeven en daar heb ik een litteken van 18,5 cm van. Lekker aan het galloperen buiten, paard van instructeur bokt, hij valt. Alle paarden erachter vol op de rem, inclusief de mijne, die sprong opzij en gaf ook een bok. En ik stortte naar beneden, voelde m'n vingers tintelen e voelde toen niets mer in m'n arm. Had dus zelf ook m'n zenuw beschadigd, maar dat is weer goed gekomen. Heb nog niet gereden, want het is nog net zolang genezen en m'n arm mist nog een heleboel kracht.

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:32

Niet iets heel ergs gehad, alleen een hele grote blauwe plek en een zere kont.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:20

Behalve een keer een schrammetje of een blauwe plek had ik eigenlijk nog nooit zichtbare lichamelijke schade opgelopen, tot ik elf jaar geleden (21 augustus 1995) bij een onhandige val mijn rug brak. Dat was zeer onprettig en heeft me een jaar gekost.

Op 2 januari 2004 ben ik verder voor het laatst van een paard gevallen, na een serie overweldigende capriolen van Hercules om een ander paard te imponeren. Ik landde toen zo dat (voor mijn gevoel) alle wervels weer scheef zaten.

Op 24 januari 2005 maakte Prelude vanuit volle galop een schuiver in de blubber... over mij heen. Toen had ik een lichte hersenschudding.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:19

Mijn 2 voortanden eruit.
En gekneusde ribben.
En hersenschudding.

En dat allemaal van 1 pony Haha!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:22

Ik heb het niet echt erg gehad, maar ik had wel super last van me rug en een keer een gekneusde neus Boos! Mjaa.. Erafvallen hoort erbij (vind ik dan)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:32

1,5 jaar geleden ben ik van een paard afgevallen..

hij ging in staking en ik gaf hem een prik met mn spoor..
meneer begon te rennen en als een hert te spring.. ik raakte mn beugels en teugels kwijt. dus ik wist dat ik niet lang meer zou zitten...

hij sprong een in een draai naar rechts en daar lag ik...resultaat:

-gescheurd heupbot
-rug zwaar gekneust
-rechter bovenbeen gekneusd
-rechter bil zwaar gekneusd
- rechter arm.. heel erg blauw.
-lichte hersenschudding (had godzijdank een cap op)

gelijk naar de spoedeisendehulp.. alles moest wachten omdat ik een tintel arm had en ze waren bang dat er iets met mn wervels was.

wervels was niks te zien maar bij mn heup was het wel degelijk kapot.

als ik plat op mn rug was gevallen had ik 60% kans op een dwarslesie (of hoe je het ook schrijft ) dat vertelde de chirurg.

maar 3 dagen bedrust (heel saai) , 3 maanden krukken, en 6 maanden fysio zit ik ook weer op de rug van een paard...

heb ik er iets van geleerd... Nee stap nog steeds overal op maar wel met mn doppie op mn hoofd...

sorry voor het lange verhaal moest het ff kwijt Tong uitsteken

Kartouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:08

Ik ben er afgelopen vrijdag voor t eerst afgekukeld, mijn paard schrok en sprong aan de kant, maar ik zat net in het zweefmoment van het lichtrijden.
Dus toen ik naar beneden kwam was er geen paard meer, opbrengst : een licht blauwe onderrug, pijn in mijn billen maar voor de rest alleen wat spierpijn.
Het valt alles bij alles dus nog mee Haha!

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:08

Jeetje...dat wordt een hele lijst voor me:

-Ribben gekneust, dacht dat ik geen adem meer kreeg, dus een stikeffect Verdrietig
-Gezicht tegen boom, auw...voelde alsof ik alles gebroken had daar, en heel mijn hoofd bonkte.
-Hoefijzer tegen hoofd, stom stom geen cap, en hij raakte net mijn zijn ijzer mijn hoofd, 5 hechtingen.. voelde op het moment zelf niet veel, maar toen zag ik al dat bloed..moet wel toegeven een hoofdwond ziet er altijd ernstiger uit dan dat het is... de dagen erna hoofdpijn. Haha!
-gekneusde pols, paard en ik gingen onderuit op straat, ik wou ons wel even opvangen...dus niet/
-nogmaals gekneusde pols, viel achterover met paard, zelfde verhaal...
-snee net boven oog,(wenkbrouw hoogte) viel een beetje tegen de balk, i.p.v. eroverheen... 3 hechtingen. beetje hoofdpijn... (dat was alweer lang geleden, inmiddels is het mooi genezen)

en heel veel blauwe plekken en bloeduitstortingen...

Haha! moet er wel om lachen al ik dit allemaal teruglees...hihi

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:12

Uhm...

3 keer mun pols gekneust!
verdraaide knieband ook geen prettig gevoel
en een zwaar gekneuste rug waardoor ik 3 maanden niet mocht rijden paar dagen in het ziekenhuis lag! vrij pijnlijk maar wel 3 maanden geen school..

en voorder rest heel veel blauwe plekken

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:08

Ik ben nog nooit van Dagmar gevallen Bloos Gelukkig maar als ik dit allemaal zo lees..

Kartouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:46

dat zei ik ook tot afgelopen vrijdag zeg nooit , Nooit

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:36

Allerlei ledematen gekneusd. Vooral vingers.
Het ergste was mijn rug gekneusd, verder nooit wat gebroken ofzo. Maar van mijn rug heb ik nog steeds af en toe last (ben sinds die val last van scoliose (die ik al had) gaan krijgen).

manisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:40

whah Tong uitsteken
iik ben 1 x in stromdraad gevalle ( vOelde bijna nix Knipoog )
1 x heb iik mn schOuder gekneust.. Ziek
1 x ben iik keihard Op mn rug terecht gekomen.. ( heb iik nu nOg dageijks last van )
1 x mn arm gekneust
laast ben iik weer in het strOomdraad gevalle en dat deed wel pijn ..

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:06

2x lichte hersenschudding
1x gekneusde pols ( was door trap van paard)
in mijn rechtervoet alle 5 de middenvoetsbeentjes gebroken ( maar toen ging het paard zelf ook onderuit en mijn voet zat nog in de beugel, dus die heeft alles lekker kapot gedrukt)