[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 16:00

irene85 schreef:
zo idd. Heb net een dag meegelopen in het ziekenhuis en daar worden de wonddrains verwijderd als ze minder geven dan 150 cc. Mijn borsten waren in het begin vooral aan de buitenaknt opgezet maar slonk snel. De pl. chirurg heeft bij mij zelf de hechtingen verwijderd. Wou het zelf zien omdat ik nog zo jong was en maar 1 nacht was gebleven. Hij was helemaal trots op zijn werk, terwijl ik zo iets had van het is dat het moet....

Ik heb gelukkig allemaal oplosbare hechtingen, er hoeft niks uit, dat scheelt ook wel.

SaskiaB

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 06:33

ik had ook van die "inside the building" draden, en dat vond ik een uitkomst, aangezien ik niet zo'n fan ben van draden eruit halen

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:35

Fijn en bij mij hadden ze stables in gedaan (gewoon geniet in mijn lichaam:))
Gelukkig hadden ze naar het tepelhof toe enz wel gewoon oplosbare gebruik, ik was doodgegaan als ze daar ook nietjes in hadden gedaan..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:28

Ik ben inmiddels 11 jaar geleden al geopereerd dus moet even in mijn geheugen spitten.
De wachtlijst naar de plas. chirurg toe was erg lang. Het heeft bij mij een jaar geduurd eer ik op de poli terecht kon. Daarna duurde het ook een jaar voordat ik ben geopereerd. Verzekering is nooit geen probleem geweest.
Dag voor OK opgenomen. Ik lag op een 6 persoons kamer samen met plastische chirurgie en gynaecologie. Ik durfde niet te vertellen aan mijn kamergenoten waar ik voor kwam. Die dag ging de chirug ook het 1 of andere uittekenen (ik noem het maar een naaipatroon) op mijn borsten. Dit vond ik zo erg dat ik daar ter plekke ben flauwgevallen. Ik moest ook nog langs de medische fotograaf. Vreselijk vond ik dat.
De volgende morgen vroeg geopereerd. Ik kreeg van te voren een zetpil en dormicum. Ik werd daar niet echt slaperig van. Drie uur later was ik terug op zaal.
Mijn borsten waren geheel ingepakt in verband en ik had een infuus. Die mocht er pas uit als ik had geplast maar ik kon echt niet plassen op een po op bed. 's Nachts ben ik op een postoel gezet naast bed maar ook dat wou niet lukken op een 6 persoonszaal. De volgende morgen had ik dus al 24 uur niet geplast en ben zelf uit bed gestapt en naar het toilet gelopen. Daar lukte het wel.
De eerste dagen op bed lag heel ongemakkelijk op mijn rug. Ik had pijn in mijn rug en kreeg maar geen extra kussen. Toen ik die eenmaal had ging het een stuk beter. Ook had ik veel last van mijn hielen.
Ik geloof dat de tweede dag het verband werd verwijderd. Ik had twee kleine drains die in het verband liepen. Ik had niet zoveel bloedverlies. De drains verwijderen voelde ik niets van. Mijn borsten leken wel twee grote keien zo zwaar en opgezet. Ik kon toen een bh aan. Ik ben die dag tientallen keren naar de badkamer geweest (tijdens het lopen mijn borsten ondersteunend op mijn armen) om het nog maar eens te bekijken in de spiegel. De 4e dag ben ik naar huis gegaan. Ik moest onder het douchen de hechtpleisters eraf halen op de 10e dag. Ben toen ook weer flauwgevallen. Met twee weken gingen de laatste hechtingen eruit. Deze liep onderhuids, verwijderen deed geen zeer.

Ik ben geholpen half augustus en ging in september weer naar school. Niet echt moe geweest. 4 weken na mijn operatie ging ik zwemmen (niet in het water springen, dat deed nog wel wat zeer) en 5 weken erna ging ik weer paardrijden (incl. draf)
Echt veel pijn had ik niet, wel veel last van jeuk en omdat de huid nog doof is had krabben geen zin.
De littekens zijn heel dun en bijna niet zichtbaar.
Ik zou het zo weer doen als het moest.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 15:37

Olle schreef:
Fijn en bij mij hadden ze stables in gedaan (gewoon geniet in mijn lichaam:))
Gelukkig hadden ze naar het tepelhof toe enz wel gewoon oplosbare gebruik, ik was doodgegaan als ze daar ook nietjes in hadden gedaan..

Daar moet je idd niet aan denken.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:09

Sjonge Sjonge..

Wat ik nu weer had...ik moest zelf mijn aanvraag van de PC naar de zorgverzekeraar opsturen ..op zich niet erg natuurlijk maaaarrrr..

Belde ik vandaag nieuwschierig op om te vragen of er al wat meer bekend was ofzo...was meer dan een week geleden...maar hé ik ben gewoon zenuwachtig

Vrouwke aan de telefoon heeft overal nagevraagd, maar nergens geen formulier van mij bekend of gevonden
Ik kreeg het advies van de vrouw om morgen even naar de medisch adviseurs te bellen, maar achtte de kans klein dat zij wel een aanvraag van me hadden omdat het eerst langs hun moest en niet rechtstreek door ging naar de medisch adviseurs.

Als ik nu niet had gebeld dan had ik niet eens geweten dat mijn aanvraag niet was aangekomen ggggrrrrrr heb ik weer!

En ik ben al zo zenuwachtig!!

Zouden die medisch adviseurs trouwens gelijk telefonisch kunnen zeggen of het wel of niet wordt vergoed?? Kan ik namelijk vast een afspraak gaan plannen bij de narcotiseur.

arme ik

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 19:33

Zou wel even bellen, zij kunnen je vast wel antwoord geven.
Succes!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:03

oh haha bij de anesthesist moest ik zo'n vragenlijst invullen.

Stond er kunt u zes kilomter hard lopen.

Dus ik vul in: Nee

Dat mens helemaal in shock, kun jij geen 6 kilometer doorwandelen, vroeg ze me.

Haha ik dacht dat het om hardlopen, als in Joggen ging, maar t was gewoon flink doorwandelen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 10:34

Soeskia schreef:
oh haha bij de anesthesist moest ik zo'n vragenlijst invullen.

Stond er kunt u zes kilomter hard lopen.

Dus ik vul in: Nee

Dat mens helemaal in shock, kun jij geen 6 kilometer doorwandelen, vroeg ze me.

Haha ik dacht dat het om hardlopen, als in Joggen ging, maar t was gewoon flink doorwandelen

*proest*

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:54

LOL.
Ik had precies hetzelfde kunnen doen.

Ik heb overigens besloten dat ik na de vakantie naar de huisarts ga om het hele gebeuren in gang te zetten. Eerst wilde ik pas ergens in oktober gaan omdat ik aan het trainen was voor de Dam tot Damloop maar aangezien ik een blessure heb gaat dat toch niet lukken dus kan het net zo goed nu gebeuren.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 11:06

Katja schreef:
LOL.
Ik had precies hetzelfde kunnen doen.

Ik heb overigens besloten dat ik na de vakantie naar de huisarts ga om het hele gebeuren in gang te zetten. Eerst wilde ik pas ergens in oktober gaan omdat ik aan het trainen was voor de Dam tot Damloop maar aangezien ik een blessure heb gaat dat toch niet lukken dus kan het net zo goed nu gebeuren.

Ach, en voor je in het ziekenhuis ligt ben je ook zo een paar maandjes verder.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:13

Dat is ook zo maar aan de andere kant kan het in de vakantieperiode ook opeens heel snel gaan.
Weet iemand of je kunt aangeven dat je in een bepaalde periode niet geholpen wilt worden? Mijn vader en een goede vriendin van me gaan in september trouwen en dan wil ik liever niet net in het ziekenhuis liggen. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat als je dan niet gaat je weer onderaan de wachtlijst komt.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 11:24

Ik denk wel dat je het van tevoren even kan vragen, hoe lang het ongeveer duurt.
Bij mijn hebben ze destijds aangegeven dat het oktober/november zou worden.
Ik juli belden ze dat er een plek vrij was bij een andere chrirug, die heb ik geweigerd.
In september weer een uitvaller, toen heb ik ja gezegd, alleen werd dat weer afgebeld door het ziekenhuis, en uiteindelijk ben ik op 6 oktober geholpen.
Naar mijn weten kom je dus niet onderaan de lijst als je een keer weigert.
Maar vraag dat gewoon nog even goed na.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:31

Oké ellen is weer met beide beentjes op de grond

Zie mijn verhaaltje hier ergens boven...heb ik vandaag naar de medisch adviseurs gebeld..wisten er niets vanaf dat ik gisteren zou hebben gebeld. Nou maar even opnieuw mijn hele verhaal gedaan..en dat om 08:30 in de ochtend

Antwoord mevrouw aan de lijn: Nou ellen...we gaan het even achterhalen en zullen je in de loop van de ochtend terug bellen.

nou..ik het net zelf 1 minuutje geleden maar even gebeld..oohh uhm ja dat zijn we helemaal vergeten jah

Dus toen stelde ik even voor om het aanvraag formulier naar hun door te faxen ..hahah gaat een stuk directer en sneller.

Nou..nu nog afwachten tot morgen..aangezien ze me uiterlijk morgen zouden terugbellen over deze zaak!

Ohja...ik moest eerst een afspraak nog maken met de anesthesist voor wat dingen door te nemen...
is het nou zo dat je lichamelijk helemaal wordt gecontroleerd en je hele gesprekken krijgt?

xx ellen

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 15:33

Bij mij werd mijn bloeddruk gemeten, hartslag geluisterd, vragenlijst invullen en wat algemene gezondheidsvragen.
Als je niet rookt, geen overgecith hebt, jong bent en geen medische afwijkingen hebt, komt er geen uitgebreid onderzoek.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:35

en kijken of al je tanden nog vastzitten

hopelijk komt die molen van jou een beetje snel op gang

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:46

Bij mij gingen ze ook kijken hoe groot mijn luchtpijp was.. De achterkant van mijn keel, zodat ze dat buisje erin konden doen!!
Aaaahhh gelukkig was ik toen onder narcose.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:48

wel zo prettig ja

toen ik uit de narcose wakker werd ben ik heel vervelend geweest
en maar vragen of ik niet teveel lawaai maakte, om vervolgens vorlijk verder te gaan, en hoe het met de andere mensen was

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:53

Whahhaa oké ...

(ik hoop inderdaad dat ik jullie morgen goed nieuws kan brengen )

Bij mij vorige operatie (aan mijn knie) was het zo dat de chirurg aan mijn bed vroeg of ik altijd zo veel kletste??
Bleek dat ik na de operatie hele verhalen heb lopen vertellen op de uitslaapkamer (schaam schaam)

Ik zal vantevoren wel zeggen dat ze een rol ducktape om mijn smoeltje moeten rollen

xx ellen

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:00

scheelt dat je de mensen vaak niet meer ziet.

Tenminste ik weet niet of ik bij de borstverkleining dezelfde anesthesist had als bij mijn andere operatie. Bij de intake was het in elk geval wel dezelfde. Maar die mensen zien zoveel mensen op 1 dag, die onthouden je geen 3 jaar

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:18

Soeskia schreef:
scheelt dat je de mensen vaak niet meer ziet.

Tenminste ik weet niet of ik bij de borstverkleining dezelfde anesthesist had als bij mijn andere operatie. Bij de intake was het in elk geval wel dezelfde. Maar die mensen zien zoveel mensen op 1 dag, die onthouden je geen 3 jaar

Hahha das waar Kan natuurlijk een voordeel zijn

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:54

hahaha idd. Ik kwam toen der tijd op een spoedlijst te staan en kon zelf aangeven wanneer ik geholpen wou worden. kon naar anderhalve maand al... maar zat met school. Heb toen besloten het in de kersvakantie te laten doen. Zat er in totaal 3 maanden tussen. Maar de wachtlijsten die je nu hebt... kweet niet of ik daar het geduld voor heb

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:02

volgens mij scheelt het ook vaak per ziekenhuis

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 18:17

Klopt, verschilt enorm per ziekenhuis, en het scheelt ook als je aangeeft dat het je niet uitmaakt welke chirurg je helpt.
Ik heb heel bewust voor deze pc gekozen, dan duurt het langer.
Anders wordt je ingepast op het moment dat iemand een plek in zijn schema heeft.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:17

ik had een vrouw, toeval hoor