Waar zijn die laatste kilo's zo moeilijk
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Waar zijn die laatste kilo's zo moeilijk
Celebi schreef:Plus ik heb nieuwe medicatie gekregen die als bijwerking heeft dat je eetlust verliest. Veel mensen vallen er blijkbaar van af. Zou voor mij wel een leuke bijkomstigheid zijn.
(Prednison versterkt de eetlust)
EmptyWords schreef:Drink je genoeg?
Na het avondeten mag ik niks meer eten van mezelf. En als ik dan toch een licht rammelende maag heb? Denk zeg ik tegen mn lijf dat ze mn buikvetjes maar moeten pakken
EmptyWords schreef:Dan ligt het daar niet aan
Ik vond dat wel een hele goede vergelijking. Fouten maken is normaal, het is hoe je er vervolgens mee om gaat wat er toe doet. Evercreek schreef:Voor het eten drink ik een glas water leeg, dan eet je niet voor je gevoel op een lege maag en stilt het de honger een beetje. Ook neem ik kleine hapjes, goed kauwen etc. Je hersenen denken dat je dan meer eet dan je daadwerkelijk doet. Kauwgom helpt ook wel eens als je echt het gevoel hebt dat je iets moet hebben. Verder is het echt een knop die om moet, en vooral niet denken "Oh ik heb nu teveel gehad dus dan kan ik het net zo goed opgeven vandaag". Ik kwam toevallig vorige week een tiktok voorbij waarop iemand haar eyeliner aan het doen was (catwing) en hierbij een fout maakte, omdat het al fout is gegaan veeg je ook niet ineens de eyeliner over je hele gezicht toch? Of omdat je een beetje over je t-shirt hebt gemorst gooi je ook niet meteen je hele boord leeg over je shirt?Ik vond dat wel een hele goede vergelijking. Fouten maken is normaal, het is hoe je er vervolgens mee om gaat wat er toe doet.
Boyzone schreef:Hier ook niets afgevallen.
Beetje balen maar wel te verwachten, ik moet wennen aan een ander ritme en dat heeft voor mij tijd nodig. En ik heb zo'n lekkere trek.
Ontbijt, lunch gaan goed. Komkommer, worteltjes, fruit mee naar het werk.
Vaak om 15u klaar met werken en dan gaat het fout.
Avondeten probeer ik nu rond 17.00u te doen.
Maar blijkbaar eet ik dan niet genoeg want krijg daarna weer honger en pak dan weer wat ongezonds.
Ik lig meestal rond 21:30u op bed, dit i.v.m. wekker die rond 05:00u weer gaat.
Iemand nog ideeën of tips wat ik eventueel anders kan doen.
Kimmie25501 schreef:Helpt het misschien ook niet om in de avond nog een kleine activiteit te doen? Normaal gezien ben ik meestal in de avonden naar mijn paard of sporten, als ik dan thuis kom kan ik zo mijn bed in rollen.
Of van tevoren een goed plan maken waardoor je vol zit en je daar aan houden. Hoewel ik denk dat fruit of rijstwafels oid in de avond ook echt niks mis mee is.
Hier gaat het prima, niet echt iets eraf maar ook niet erbij. Ik ben nu ook nog eens ziek, dus geen beweging. Ik ga zo wel, als ik me wat beter voel, bananenkoekjes bakken. Dan heb ik iig iets doen. Ik wilde vandaag ook nog naar mijn paard. Ik voel me nu wel wat beter maar zie mezelf nog niet de deur uit gaan.
Emori schreef:Boyzone schreef:Hier ook niets afgevallen.
Beetje balen maar wel te verwachten, ik moet wennen aan een ander ritme en dat heeft voor mij tijd nodig. En ik heb zo'n lekkere trek.
Ontbijt, lunch gaan goed. Komkommer, worteltjes, fruit mee naar het werk.
Vaak om 15u klaar met werken en dan gaat het fout.
Avondeten probeer ik nu rond 17.00u te doen.
Maar blijkbaar eet ik dan niet genoeg want krijg daarna weer honger en pak dan weer wat ongezonds.
Ik lig meestal rond 21:30u op bed, dit i.v.m. wekker die rond 05:00u weer gaat.
Iemand nog ideeën of tips wat ik eventueel anders kan doen.
Voed je je lijf wel goed? Dus goed vezels, vet en eiwitten bij je maaltijd?
Komkommers en wortels vullen natuurlijk wel maar voeden niet genoeg..
Boyzone schreef:Evercreek schreef:Voor het eten drink ik een glas water leeg, dan eet je niet voor je gevoel op een lege maag en stilt het de honger een beetje. Ook neem ik kleine hapjes, goed kauwen etc. Je hersenen denken dat je dan meer eet dan je daadwerkelijk doet. Kauwgom helpt ook wel eens als je echt het gevoel hebt dat je iets moet hebben. Verder is het echt een knop die om moet, en vooral niet denken "Oh ik heb nu teveel gehad dus dan kan ik het net zo goed opgeven vandaag". Ik kwam toevallig vorige week een tiktok voorbij waarop iemand haar eyeliner aan het doen was (catwing) en hierbij een fout maakte, omdat het al fout is gegaan veeg je ook niet ineens de eyeliner over je hele gezicht toch? Of omdat je een beetje over je t-shirt hebt gemorst gooi je ook niet meteen je hele boord leeg over je shirt?Ik vond dat wel een hele goede vergelijking. Fouten maken is normaal, het is hoe je er vervolgens mee om gaat wat er toe doet.
Dit ga ik eens proberen, water drinken voor het eten.
Ik heb ook niet de neiging van o ik eet al te veel dus eet ik maar door.
Heb gewoon nog honger/trek na het avondeten en neem dus nog wat lekkers.
Ik ben geen kauwgom mens helaas.
Dat Tiktok verhaal is wel een hele goede om te onthouden.
EmptyWords schreef:Ik heb ooit het programma van weight watchers gevolgd. Daar heb je een dagtotaal, en extra ruimte die je zelf kan inzetten wanneer je wil.
Zet je het niet in val je sneller af, maar zet je het wel in, val je ook af.
Dus als ik een keer over mijn dagtotaal ga denk ik daaraan. Een keer teveel is geen ramp. Ik ga dan dus ook niet compenseren met extra bewegen of minder eten de dag erna.
Ik sport wel gewoon maar ik mag best even genieten tijdens de feestdagen. Daarna ga ik wel fanatiek aan de slag maar een beetje genieten mag best.