Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evercreek

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 08:10

Ik zit alweer een aantal weken vast op -29 kilo, en dit was ook mijn streven dus ben heel blij dat ik het heb gehaald. Maar voor een gezond BMI moet ik nog 6 kilo kwijt, dus dat is mijn volgende doel. Stond toevallig vanmorgen weer op de weegschaal en hoef nog maar letterlijk 100 gram om -30 kilo aan te tikken :') Waar zijn die laatste kilo's zo moeilijk :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 08:13

Wel goed bezig zeg! Hier gaat het met vlagen. Gemiddeld van ik 0,5 kg per week af. Dat is prima. Maar het is wel met golfbewegingen. Dus zo afvallen, dan weer even plateau, dan weer afvallen. Maar zolang het gemiddeld maar door blijft gaan vind ik het best :D

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 09:17

Nog niks eraf hier.. Sporten is wel intensiever geworden en daardoor denk ik ook meer honger. Plus het kwam opeens zo uit dat we een paar keer buiten de deur moesten eten, tja dan is het al verpest eigenlijk. Maar ik hou goede moed, dat het bewegen beter gaat is al een hele grote stap.

Plus ik heb nieuwe medicatie gekregen die als bijwerking heeft dat je eetlust verliest. Veel mensen vallen er blijkbaar van af. Zou voor mij wel een leuke bijkomstigheid zijn. :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 09:24

Onze weegschaal is leeg en heb nog geen nieuwe batterijen gehaald :Y) .

Deze weken zijn zo druk dat ik af en toe behoefte heb aan rustdagen/avonden en dat zijn vaak de avonden waarop ik anders zou gaan sporten. Dat is een beetje jammer, maar rust is ook erg belangrijk.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 09:28

Rust is zeker belangrijk. Heel goed dat je die pakt.

Meer bewegen is ook al een goede gewoonte. Als dat makkelijker gaat, wordt het vanzelf ook makkelijker om naar je eten te kijken

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 09:38

Hier gelijk gebleven. En dat is prima, jarig geweest, taart gegeten, uit eten geweest en (bewust) genoten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 09:39

Celebi schreef:
Plus ik heb nieuwe medicatie gekregen die als bijwerking heeft dat je eetlust verliest. Veel mensen vallen er blijkbaar van af. Zou voor mij wel een leuke bijkomstigheid zijn. :')

Hier hetzelfde, ik mag volgende maand Prednison afbouwen en ik ben nu met een nieuw medicijn begonnen die ook eetlust verminderd. :D (Prednison versterkt de eetlust)

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 10:04

Hier ook niets afgevallen.
Beetje balen maar wel te verwachten, ik moet wennen aan een ander ritme en dat heeft voor mij tijd nodig. En ik heb zo'n lekkere trek.
Ontbijt, lunch gaan goed. Komkommer, worteltjes, fruit mee naar het werk.
Vaak om 15u klaar met werken en dan gaat het fout.
Avondeten probeer ik nu rond 17.00u te doen.
Maar blijkbaar eet ik dan niet genoeg want krijg daarna weer honger en pak dan weer wat ongezonds.
Ik lig meestal rond 21:30u op bed, dit i.v.m. wekker die rond 05:00u weer gaat.

Iemand nog ideeën of tips wat ik eventueel anders kan doen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 10:36

Drink je genoeg?

Na het avondeten mag ik niks meer eten van mezelf. En als ik dan toch een licht rammelende maag heb? Denk zeg ik tegen mn lijf dat ze mn buikvetjes maar moeten pakken :')

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 10:38

Ik ben weer beginnen afvallen hier, na 2-3 weken op een plateau te hebben gestaan helaas haha.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 10:48

EmptyWords schreef:
Drink je genoeg?

Na het avondeten mag ik niks meer eten van mezelf. En als ik dan toch een licht rammelende maag heb? Denk zeg ik tegen mn lijf dat ze mn buikvetjes maar moeten pakken :')

Ik drink sowieso 1,5 liter spa blauw (kraanwater is jakkie in Houten).
Verder 2 grote koppen thee (per stuk 300ml) en een beker melk (ongeveer 150ml)
en een glas water (150 ml) met een vitamine C bruistablet.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 10:51

Dan ligt het daar niet aan

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 11:04

EmptyWords schreef:
Dan ligt het daar niet aan

Ik probeer ook meer te bewegen, fiets vaker, loop vaker met de trap.
Krijg ook echt wel dat knorrende gevoel maar aan de eind van de dag gaat het dan vaak toch mis.
Misschien wat meer avondeten eten en bijvoorbeeld een toetje erbij pakken.
Maar dan wel tegen mijzelf zeggen, hierna niets meer eten.
Dus voller aan de avond beginnen.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 11:15

Voor het eten drink ik een glas water leeg, dan eet je niet voor je gevoel op een lege maag en stilt het de honger een beetje. Ook neem ik kleine hapjes, goed kauwen etc. Je hersenen denken dat je dan meer eet dan je daadwerkelijk doet. Kauwgom helpt ook wel eens als je echt het gevoel hebt dat je iets moet hebben. Verder is het echt een knop die om moet, en vooral niet denken "Oh ik heb nu teveel gehad dus dan kan ik het net zo goed opgeven vandaag". Ik kwam toevallig vorige week een tiktok voorbij waarop iemand haar eyeliner aan het doen was (catwing) en hierbij een fout maakte, omdat het al fout is gegaan veeg je ook niet ineens de eyeliner over je hele gezicht toch? Of omdat je een beetje over je t-shirt hebt gemorst gooi je ook niet meteen je hele boord leeg over je shirt? :+ Ik vond dat wel een hele goede vergelijking. Fouten maken is normaal, het is hoe je er vervolgens mee om gaat wat er toe doet.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 11:19

Helpt het misschien ook niet om in de avond nog een kleine activiteit te doen? Normaal gezien ben ik meestal in de avonden naar mijn paard of sporten, als ik dan thuis kom kan ik zo mijn bed in rollen.

Of van tevoren een goed plan maken waardoor je vol zit en je daar aan houden. Hoewel ik denk dat fruit of rijstwafels oid in de avond ook echt niks mis mee is.

Hier gaat het prima, niet echt iets eraf maar ook niet erbij. Ik ben nu ook nog eens ziek, dus geen beweging. Ik ga zo wel, als ik me wat beter voel, bananenkoekjes bakken. Dan heb ik iig iets doen. Ik wilde vandaag ook nog naar mijn paard. Ik voel me nu wel wat beter maar zie mezelf nog niet de deur uit gaan.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 11:24

Evercreek schreef:
Voor het eten drink ik een glas water leeg, dan eet je niet voor je gevoel op een lege maag en stilt het de honger een beetje. Ook neem ik kleine hapjes, goed kauwen etc. Je hersenen denken dat je dan meer eet dan je daadwerkelijk doet. Kauwgom helpt ook wel eens als je echt het gevoel hebt dat je iets moet hebben. Verder is het echt een knop die om moet, en vooral niet denken "Oh ik heb nu teveel gehad dus dan kan ik het net zo goed opgeven vandaag". Ik kwam toevallig vorige week een tiktok voorbij waarop iemand haar eyeliner aan het doen was (catwing) en hierbij een fout maakte, omdat het al fout is gegaan veeg je ook niet ineens de eyeliner over je hele gezicht toch? Of omdat je een beetje over je t-shirt hebt gemorst gooi je ook niet meteen je hele boord leeg over je shirt? :+ Ik vond dat wel een hele goede vergelijking. Fouten maken is normaal, het is hoe je er vervolgens mee om gaat wat er toe doet.

Dit ga ik eens proberen, water drinken voor het eten.
Ik heb ook niet de neiging van o ik eet al te veel dus eet ik maar door.
Heb gewoon nog honger/trek na het avondeten en neem dus nog wat lekkers.
Ik ben geen kauwgom mens helaas.
Dat Tiktok verhaal is wel een hele goede om te onthouden.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 11:30

Boyzone schreef:
Beetje balen maar wel te verwachten, ik moet wennen aan een ander ritme en dat heeft voor mij tijd nodig. En ik heb zo'n lekkere trek.
Maar blijkbaar eet ik dan niet genoeg want krijg daarna weer honger en pak dan weer wat ongezonds.

Voed je je lijf wel goed? Dus goed vezels, vet en eiwitten bij je maaltijd?
Komkommers en wortels vullen natuurlijk wel maar voeden niet genoeg..

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 11:31

Kimmie25501 schreef:
Helpt het misschien ook niet om in de avond nog een kleine activiteit te doen? Normaal gezien ben ik meestal in de avonden naar mijn paard of sporten, als ik dan thuis kom kan ik zo mijn bed in rollen.

Of van tevoren een goed plan maken waardoor je vol zit en je daar aan houden. Hoewel ik denk dat fruit of rijstwafels oid in de avond ook echt niks mis mee is.

Hier gaat het prima, niet echt iets eraf maar ook niet erbij. Ik ben nu ook nog eens ziek, dus geen beweging. Ik ga zo wel, als ik me wat beter voel, bananenkoekjes bakken. Dan heb ik iig iets doen. Ik wilde vandaag ook nog naar mijn paard. Ik voel me nu wel wat beter maar zie mezelf nog niet de deur uit gaan.

In de avond nog iets gaan doen is geen optie, moet ook rust pakken na 12 jaar doorgelopen te hebben en oververmoeid te zijn geraakt. Ik heb 9 september mijn paard laten inslapen en vanuit daar dus minder beweging maar kan ( en doe dat dus ook) nu op de fiets naar mijn werk. Daarom ben ik zoekende naar, voor mij, de goede weg.
Maar jullie tips neem ik mee.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 11:32

Emori schreef:
Boyzone schreef:

Voed je je lijf wel goed? Dus goed vezels, vet en eiwitten bij je maaltijd?
Komkommers en wortels vullen natuurlijk wel maar voeden niet genoeg..

Bedoel je dan op brood, pasta's, aardappelen en zo?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 11:34

Boyzone schreef:
Evercreek schreef:

Dit ga ik eens proberen, water drinken voor het eten.
Ik heb ook niet de neiging van o ik eet al te veel dus eet ik maar door.
Heb gewoon nog honger/trek na het avondeten en neem dus nog wat lekkers.
Ik ben geen kauwgom mens helaas.
Dat Tiktok verhaal is wel een hele goede om te onthouden.

Die neiging had ik de eerste paar weken wel, als ik die dag teveel kcal had gegeten kan ik net zo goed chips pakken, want voor die dag was het toch al mislukt "morgen weer een dag" dacht ik dan. Maar zo werkt het helaas niet. Als je een dag teveel kcal eet; laten we uit gaan van 200-400 kcal, dan zou je niet meer in een te kort zitten maar omdat je niet teveel eet kom je ook niet meteen aan. Mocht je vervolgens een complete zak chips weg werken eet je meer dan je kcal behoefte en dan kom je wel aan. Daarbij, 1 keer een dag teveel eten, en de rest van de week wel gewoon in een tekort zitten betekend dat je nog steeds afvalt.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 11:59

Ik heb ooit het programma van weight watchers gevolgd. Daar heb je een dagtotaal, en extra ruimte die je zelf kan inzetten wanneer je wil.
Zet je het niet in val je sneller af, maar zet je het wel in, val je ook af.

Dus als ik een keer over mijn dagtotaal ga denk ik daaraan. Een keer teveel is geen ramp. Ik ga dan dus ook niet compenseren met extra bewegen of minder eten de dag erna.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 12:30

EmptyWords schreef:
Ik heb ooit het programma van weight watchers gevolgd. Daar heb je een dagtotaal, en extra ruimte die je zelf kan inzetten wanneer je wil.
Zet je het niet in val je sneller af, maar zet je het wel in, val je ook af.

Dus als ik een keer over mijn dagtotaal ga denk ik daaraan. Een keer teveel is geen ramp. Ik ga dan dus ook niet compenseren met extra bewegen of minder eten de dag erna.

Ik heb ook een jaar weight watchers gedaan en dat ging goed. Helaas stopte toen die bijeenkomsten en moest ik het online gaan doen en dat ging dus niet. Niet meer die stok achter de deur en de gezellige gesprekken met tips en ideeën die je kon overleggen met elkaar.
Ook bij meerdere verschillende diëtisten geweest (in de loop der jaren) en dan ging het even goed maar veel van deze mensen denken in 9 tot 17 mentaliteit maar dat werkt voor mij niet. Vroeg (5 uur) op, vaak om 6 of om 7 uur al aan het werk. Dan 14 of 15 uur klaar en dus ook weer vroeg avondeten.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 13:54

Hier -2. / -2,5
Ik geloof nog niet zo dat het er echt af blijft, maar geef ook nog niet op.
Ik heb heel streng voor de hele maand en december elke dag een gevarieerd voedingsschema opgeschreven (van internet hoor), behalve op t werk, daar 'moeten' we mee-eten (in de zorg) maar dat is meestal enigszins gezond.
Ben benieuwd of t nog verder zakt, ik word wel fit van alle groente en fruit en noten dus dat is al heel fijn!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 13:58

Goed bezig iedereen!

Hier nu 1,5 week bijna niet meer aan het snacken en het gaat me goed af. In de avond heb ik helemaal geen honger als ik niks neem. Op werk neem ik nu een banaan en een kleine eierkoek als tussendoortje. Daar werd ik wel wat flauw. Ga mezelf sowieso maar 1x per maand wegen, want ik verwacht geen grote veranderingen hierdoor. Het niet snacken scheelt zo'n 250 calorieën per dag, dus heel hard zakken zal ik niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 14:02

In december doe ik niet zo mijn best hoor. :o Ik sport wel gewoon maar ik mag best even genieten tijdens de feestdagen. Daarna ga ik wel fanatiek aan de slag maar een beetje genieten mag best. :=