40+; hoe gezond en fit blijven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:25

Ik slik geen magnesium, even kijken waar dat voor is.

Edit: oké, wanneer moet je dit slikken? Wat krijg je dan niet genoeg binnen?

Edit: ik zie het al, ik denk dat ik dit ook maar moet gaan bijslikken. :=

Edit: welke van Lucovitaal is dan het fijnste? Ik zie iets met 2 tabletten per keer, ik wil gewoon 1 pil per dag en niet zo'n grote. Of druppels.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: 40+; hoe gezond en fit blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:36

Ik slik de magnesium citraat van Kruidvat eigen merk. bij het avondeten. Aangeraden wordt om het bij een maaltijd te doen en ‘s morgens mag ik het niet ivm schildkliermedicatie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:37

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:44

Golden nature zijn ook relatief klein vind ik en slikt ook makkelijk weg. Te bestellen of o.a bij de DA te koop.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:44

Ik ga daar even naar zoeken. :j , thanks!
Dat zijn ook weer 2 tabletten per keer. :')

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:46

2 is standaard bij magnesium.
Je hebt in je link de gewone magnesium. De citraat wordt beter door je lichaam opgenomen vandaar dat ik de gewone variant niet slik. Je kan ook de poeder variant doen. Die heb ik thuis maar gebruik ik niet omdat ik het niet door mijn keel krijg door de smaak.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:48

Ik zie dat Lucovitaal ook gewoon druppels heeft. :+
Ik denk dat ik dat gewoon doe. _O-

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:50

Ik heb die uit jouw link Bellatrix. Ik ben ook een slechte pillen slikker. Paracetamol gaat in 4. Maar deze krijg ik goed weg.
Ik slik ze in de avond voor het naar bed gaan als ik ook de anticonceptiepil slik. Dan denk ik er aan. Momenteel slik ik er 1 per x en merk al verschil.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:51

Ik heb 3 flesjes druppels besteld, ik heb nog meer druppels en dat is gewoon super fijn. :=

JustMe8484, wat fijn dat jij al verschil merkt! Wat merk je dan precies?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:52

Ik had elke nacht kramp in mijn kuiten. Nu slik ik weer magnesium en na 1,5 week denk ik geen krampen meer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:53

Oh dat is erg fijn!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:13

Het valt me op dat men hier vooral heel veel klaagt over wat je NIET kan. En als of je daar dan dik of depri of vermoeid van raakt. Kijk naar wat je wel kan. Kan je niet hardlopen ga dan op de loopband berg opwandelen zet de helling maximaal en maak die kilometers.
Kan je niet lopen dan doe kracht training kan je een oefening niet doe dan een andere, er zijn zo veel verschillende oefeningen met iedere blessure is er wel een optie die wel passend is. Ga buiten wandelen, neem een hond of paard of verzorg die van de buren..... Het maak niet uit wat je doet als je maar wat doet.

Niemand wordt er beter van om met zelfmedelijden op de bank te ploffen met een bak chips er bij.....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:15

Ik lees dat niet? :+
Ik sport 3x per week. :D
En ik eet geen chips meer. :P

Ik heb ongezouten pinda's voor de eiwitten. :Y)

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:19

DDDara schreef:
Het valt me op dat men hier vooral heel veel klaagt over wat je NIET kan. En als of je daar dan dik of depri of vermoeid van raakt. Kijk naar wat je wel kan. Kan je niet hardlopen ga dan op de loopband berg opwandelen zet de helling maximaal en maak die kilometers.
Kan je niet lopen dan doe kracht training kan je een oefening niet doe dan een andere, er zijn zo veel verschillende oefeningen met iedere blessure is er wel een optie die wel passend is. Ga buiten wandelen, neem een hond of paard of verzorg die van de buren..... Het maak niet uit wat je doet als je maar wat doet.

Niemand wordt er beter van om met zelfmedelijden op de bank te ploffen met een bak chips er bij.....

Hmm ik lees toch hele andere berichten hoor. Bokkers die 40+ zijn en tegen dingen in het leven aan lopen, daar van balen (en dat mag, want alle emoties horen erbij in het leven. Dat bij je zelf toestaan is mentale gezondheid) maar ook elkaar tips geven over wat zou kunnen helpen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:22

Ik meld me hier ook maar even :-)

Niet noemenswaardig on-fit, maar ook niet bijzonder fit. Ergens ertussenin. Kan nooit kwaad om mij daar wat meer mee bezig te houden :-)

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:24

Ik ga eens kijken naar vitamine D. Al heb ik er al vaker over gelezen dat je het samen met vitamine K zou moeten nemen. Maar ik ben er nog niet achter waarom. Elke winter word ik steeds wat vermoeider en februari en maart zijn altijd mijn dieptepunten qua vermoeidheid. Dit keer wil ik het voor zijn met vit D en een daglichtlamp.

Ik voel me al een paar dagen niet helemaal lekker. Geen koorts maar wel verhoging, slapjes etc. Vanochtend voelde ik me weer wat beter dus lekker naar het bos gegaan. Poeh dat viel nog even tegen qua energie. Maar wel blij dat ik ben geweest, het bos is zo heerlijk rustig als het regent <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 12:55

DDDara schreef:

Ik haal dat er eigenlijk helemaal niet uit.
Iedereen benoemt juist wel lekker iets te doen en ondernemen of benoemt dat te gaan doen naar aanleiding van dit topic.

Ik heb dit topic wel geopend omdat dingen vanaf je 40e niet meer vanzelf gaan en kwaaltjes vanzelf komen, dus het is logisch dat die besproken worden toch?

Maar goed, ik heb met mijn nekklachten een goede pr gelopen op 10km hardlopen gisteren en morgenavond ga ik weer met een zak chips op de bank zitten klagen dat ik moe ben na een week werken +:)+ *\%/*

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:09

Vandaag heb ik tip van de gynaecoloog gekregen om te kijken naar oestrogeen voor op de huid in verband met de overgangsklachten. Gebruikt iemand dit? Zo ja welke en heeft het effect?

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:41

C_arola schreef:
Vandaag heb ik tip van de gynaecoloog gekregen om te kijken naar oestrogeen voor op de huid in verband met de overgangsklachten. Gebruikt iemand dit? Zo ja welke en heeft het effect?

Nee geen ervaring mee, maar ik ben geloof ik ook nog niet in de overgang...

@goof: goed bezig!! *\o/*

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:09

Ik ga ook nog even zoeken hier naar ervaringen ed maar ik zag de lukovitaal overgang balans. Nou heb ik geen idee of ik dat al ben maar de dingen waar het voor helpt kan ik allemaal wel aftikken. Zou ik dat kunnen gaan slikken of toch eerst maar eens uitzoeken of ik überhaupt al in die overgang zit?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 22:42

Ik zou eerst even testen. Je hebt bij het kruidvat testen (net als een zwangerschapstest) voor de overgang. Gaat super simpel en je hebt snel je antwoord.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 22:46

Ja goeie tip! die zag ik laatst online maar kon ze in de winkel niet vinden... Was dat alweer vergeten. Morgen nog eens kijken en anders ga ik het toch maar online bestellen

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 23:10

Goof schreef:
Ik gebruik magnesium citraat, van Kruidvat of Action.
Ik heb zojuist ook collageenpoeder besteld in de hoop wat nekklachten te verlichten. Wellicht doet het ook nog iets leuks voor mijn huid en rimpeltjes O:)

Interessant! Welke heb je besteld?
Na jouw post ben ik gaan zoeken op internet en lees over 3 types collageen. Type 1 en 2 zou voor mij passend zijn, maar dan de vraag welk merk ?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 23:21

idylle schreef:
Ik zou eerst even testen. Je hebt bij het kruidvat testen (net als een zwangerschapstest) voor de overgang. Gaat super simpel en je hebt snel je antwoord.

Die zijn dus totaal niet betrouwbaar geven echt heel veel artsen aan....

Dat kan ook niet als je ziet hoeveel bloedwaarden ze testen om te zien of je in de overgang bent.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 03:21

Cowgirl schreef:
Ik ben 49 en was tot bijna een jaar geleden topfit.
Crossfit, fitness, MTb, paard verzorgen.

Het was allemaal super leuk en wilde ook steeds fitter worden.

Nu lig ik volkomen in de prak nadat een rugbehandeling helemaal verkeerd liep.
Ben aangekomen, slaap niet meer, hele dag pijn, kan beperkt bewegen en mentaal zit ik er compleet doorheen.
Nu moet ik dat allemaal wer zien op te bouwen en weet niet meer hoe of wat. -O-

Wat verschrikkelijk